https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010749802.html
Törkeää toimintaa. Periaate siis on, että kun tulos ei miellytä, ei julkaista tutkimusta. Tämä on sitä kähmintä-Suomea.
HS 14.10.24: Ministeriö hautasi selvityksen tuulivoiman haitoista
58
591
Vastaukset
- Anonyymi
Juttu on tilaajille, jollainen en itsekään ole.
Tässä jutun alku:
Ympäristöministeriö jätti julkaisematta lähes valmiin selvityksen, jossa kerrottiin tuulivoimarakentamisen haitoista maakotkille.
Ministeriö oli itse tilannut selvityksen ja sitä oli kierrätetty kommenteilla.
Raportin suositusten perusteella osa maakotkien reviireille suunnitelluista tuulivoimaloista olisi voinut jäädä rakentamatta.- Anonyymi
Kyseessä siis tuulivoiman maakotkille aiheuttamat haitat. Tulee mieleen, mitä kaikkea muuta tietoa tuulivoiman haitoista on pimitetty. Nyt on käynnissä muistaakseni Luken toimesta tutkimus tuulivoimaloiden lapojen mikromuovista. Saa nähdä, miten se raportoidaan vai raportoidaanko.
- Anonyymi
Jokin vuosi sitten tehty tuulivoimatutkimus haitoista ihmisille oli myös täysin väärin tehty, sen ovat myös myöntäneet jotkin tutkijat jotka olivat tässä mukana, tosin vadta sitten kun ovat jääneet eläkkeelle, ennen vihreät sentään olivat huolissaan kotkista, muuttohaukoista, valkoselkätikoista jne, nyt nämä arvot eivät paina mitään kun kyseessä tuulivoima,joka muka on vihreää energiaa, kaikki metsät ovat nykyisin ns talousmetsää johon tuulivoimaa tulee, mitään luontoarvoja niistä ei koskaan löydy☹️
- Anonyymi
Talousmetsä= puupelto
- Anonyymi
Tässä Ylen kertomana sloituksen juttu:
Ympäristöministeriö jätti julkaisematta selvityksen, jossa kerrottiin tuulivoimarakentamisen haitoista maakotkille. Asiasta kertoo Helsingin Sanomat (HS).
Lehden mukaan raportti olisi voinut johtaa siihen, että osa maakotkien reviireille suunnitelluista tuulivoimaloista olisi jäänyt rakentamatta. Lisäksi ministeriö hautasi selvityksen merituulivoiman vaikutuksista merilintuihin.
Selvitysluonnokset olivat kevättalvella kommenttikierroksella muun muassa ely-keskuksissa, HS kertoo.
Syyskuussa ministeriö kuitenkin kertoi ympäristöviranomaisille, että selvitystä ei julkaista, koska sen viimeistely olisi työlästä. Samalla viranomaisia kiellettiin käyttämästä luonnosten tietoja päätösten pohjana.
Lehden mukaan selvitysten tavoitteena oli helpottaa maakuntien ja kuntien työtä, kun ne sovittavat yhteen tuulivoima-alueita ja uhanalaisia lintulajeja."
On erittäin vastenmielistä, että tuulivoimaa hinkuvat tahot saavat aikaan jopa tutkimustietojen salailua.- Anonyymi
Ja kuinka paljon salataan ja muutetaan muita tietoja.
Raha puhuu ja menee kaiken muun edelle. Pieni ihminen on unohtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuinka paljon salataan ja muutetaan muita tietoja.
Raha puhuu ja menee kaiken muun edelle. Pieni ihminen on unohtunut.Ihminen voi menettää kotinsa Suomessa tuulivoiman takia ja se ei merkitse mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen voi menettää kotinsa Suomessa tuulivoiman takia ja se ei merkitse mitään.
Ei voi. Tuo on täyttä pötyä. Sen sijaan tuulivoimakuntien veroprosentteja painetaan lähelle nollaa. Lisäksi tuulivoimatuloilla turvataan palveluja. Se on joillekin vaikeaa käsittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi. Tuo on täyttä pötyä. Sen sijaan tuulivoimakuntien veroprosentteja painetaan lähelle nollaa. Lisäksi tuulivoimatuloilla turvataan palveluja. Se on joillekin vaikeaa käsittää.
Kyllä ihminen voi menettää kotinsa tuulivoiman takia. Kun tuulivoimaloita pystytetään lähelle asumuksia, niin elämänlaatu voi mm. melun takia laskea ratkaisevasti ja muutto pois voi olla ainoa järkevä vaihtoehto. Lähellä on esimerkki tuulivoimamelusta: tuulivoimafirma joutui Alavieskassa lisäeristämään talon, jotta sisään tunkeutuva tuulivoimamelu ei olisi ollut sietämätöntä. Tämän vaihrtoehtona olisi ollut poismuutto. Tässäkin tapauksessa alunperin oli tahallaan tehty virheelliset meluarviot. Tuulivoimatoiminta on täynnä tosi röyhkeää toimintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen voi menettää kotinsa Suomessa tuulivoiman takia ja se ei merkitse mitään.
Näin on. Suomi on tuulivoimakiimassa. Jokainen tuntee kiiman ja sen aivotoimintaa heikentävän vaikutuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro missä kunnassa on tuo veroprosentti lähellä nollaa? Ja samalla voisit kertoa mikä on nyt suunnilleen kuntien veroprosentti?
Minulla ei ole tietoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro missä kunnassa on tuo veroprosentti lähellä nollaa? Ja samalla voisit kertoa mikä on nyt suunnilleen kuntien veroprosentti?
Minulla ei ole tietoa.https://yle.fi/a/74-20035461
Tuo ei voi pitää paikkaansa. Ei sovi minun maailmankuvaani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://yle.fi/a/74-20035461
Tuo ei voi pitää paikkaansa. Ei sovi minun maailmankuvaani.Taisi joltakin selvittämättä missä veroprosentti liki nolla. Ei tullut selkeää vastausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi joltakin selvittämättä missä veroprosentti liki nolla. Ei tullut selkeää vastausta.
Älä mussuta dille.
- Anonyymi
Aihe vaikuttaisi olevan herkkä jollekkin taholle kun bannia saa ihan asiallisestakin kommentista☹️
- Anonyymi
Estettiinkö vastailusi joksikin aikaa? Minulla on vissiin pysyvä esto erääseen keskustelualueeseen suomi24:llä 😒 Ihmeellistä sananvapauden rajoittamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Estettiinkö vastailusi joksikin aikaa? Minulla on vissiin pysyvä esto erääseen keskustelualueeseen suomi24:llä 😒 Ihmeellistä sananvapauden rajoittamista.
Kyllä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä
Tuulivoimakriittiset kirjoitukset on ns. Kuuma peruna suomi 24 llä. Pitää kirjoittaa onnellisia kaalisoppakirjoituksia tuulivoimasta. Kuinka ne tuovat onnea ja varakkuutta eräille. Unohdetaan ne jotka kärsii. Kyläpahaset raiskataan säälimättömästi tuulivoimalle. Unohdetaan ihmiset ja luonto. Miksi ei enää puhuta Suomen puhtaasta luonnosta.. tuulimyllyt jauhaa mikromuovia , öljyä ym saastetta pohjois- pohjanmaan metsiin. Oi onnea oi..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulivoimakriittiset kirjoitukset on ns. Kuuma peruna suomi 24 llä. Pitää kirjoittaa onnellisia kaalisoppakirjoituksia tuulivoimasta. Kuinka ne tuovat onnea ja varakkuutta eräille. Unohdetaan ne jotka kärsii. Kyläpahaset raiskataan säälimättömästi tuulivoimalle. Unohdetaan ihmiset ja luonto. Miksi ei enää puhuta Suomen puhtaasta luonnosta.. tuulimyllyt jauhaa mikromuovia , öljyä ym saastetta pohjois- pohjanmaan metsiin. Oi onnea oi..
Hienosti tiivistetty; salaliitto tuolla, sananvapauden rajoittamista siellä, öljyä ja mikromuovia tuolla, puhdas luonto menee (joka ei sinulle oikeasti merkkaa mitään) ja nyyhkyn nyyhkyn. Unohdit vielä jurinan ja balsan. Alat lipsumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienosti tiivistetty; salaliitto tuolla, sananvapauden rajoittamista siellä, öljyä ja mikromuovia tuolla, puhdas luonto menee (joka ei sinulle oikeasti merkkaa mitään) ja nyyhkyn nyyhkyn. Unohdit vielä jurinan ja balsan. Alat lipsumaan.
Ja taas tällainen mistään muusta kuin rahasta piittaamattoman kommentti. Ihan uteliaisuuttani kysyn, milloin rahasta tuli sinulle epäjumala?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas tällainen mistään muusta kuin rahasta piittaamattoman kommentti. Ihan uteliaisuuttani kysyn, milloin rahasta tuli sinulle epäjumala?
Älä väännä puhetta pois omista järjettömistä kirjoituksistasi. Niitä kritisoitiin, kun niissä ei ole mitään tolkkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä väännä puhetta pois omista järjettömistä kirjoituksistasi. Niitä kritisoitiin, kun niissä ei ole mitään tolkkua.
Osoita jokin minun kommentti. Epäilen tunnistatko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osoita jokin minun kommentti. Epäilen tunnistatko.
Osoita itse ja epäile. Älä esitä, tyhmyytesi paistaa läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osoita itse ja epäile. Älä esitä, tyhmyytesi paistaa läpi.
Olet huvittavan aggressiivinen. Meneekö tuulibisneksilläsi kehnosti. Osoita sinä tekstejäni, koska luulet niitä tietäväsi. Et pysty tosin niitä täältä hahmottamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet huvittavan aggressiivinen. Meneekö tuulibisneksilläsi kehnosti. Osoita sinä tekstejäni, koska luulet niitä tietäväsi. Et pysty tosin niitä täältä hahmottamaan.
Sanoisin että sinä olet lapsellisen tosissasi ja sinun päätelmäsi tarjoavat viihdettä itse kullekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin että sinä olet lapsellisen tosissasi ja sinun päätelmäsi tarjoavat viihdettä itse kullekin.
😆 Vastasit itsellesi tyypillisesti, toistat samaa vastauskuviota: ensin otat kantaa tosi aggressiivisesti johonkin kommenttiin, sitten kun sinulle vastataan ja ihmetellään aggressiivisuuttasi, väität että sinulle vastannut on liian tosissaan, kun itse vain leikilläsi kirjoittelet.
Minä olen sillä tavalla tosissani, että vastustan sellaista tuulivoimarakentamista, josta aiheutuu paljon haittaa luonnolle ja ihmisille. On tärkeää vastustaa, koska vaikeneminen ei ainakaan kannata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😆 Vastasit itsellesi tyypillisesti, toistat samaa vastauskuviota: ensin otat kantaa tosi aggressiivisesti johonkin kommenttiin, sitten kun sinulle vastataan ja ihmetellään aggressiivisuuttasi, väität että sinulle vastannut on liian tosissaan, kun itse vain leikilläsi kirjoittelet.
Minä olen sillä tavalla tosissani, että vastustan sellaista tuulivoimarakentamista, josta aiheutuu paljon haittaa luonnolle ja ihmisille. On tärkeää vastustaa, koska vaikeneminen ei ainakaan kannata.Samaahan sinäkin olet toistanut jo monta vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaahan sinäkin olet toistanut jo monta vuotta.
Niin, toistan tärkeää sanomaa: tuulivoimaloita ei saa rakentaa minne vain. Se on tärkeä viesti.
Tulen toistamaan sitä niin kauan kuin elän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, toistan tärkeää sanomaa: tuulivoimaloita ei saa rakentaa minne vain. Se on tärkeä viesti.
Tulen toistamaan sitä niin kauan kuin elän.Hienon tarkoituksen olet löytänyt elämällesi. Mutta eipä siinä mitään, jatka vaan. Saadaan nauraa kustannuksellasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienon tarkoituksen olet löytänyt elämällesi. Mutta eipä siinä mitään, jatka vaan. Saadaan nauraa kustannuksellasi.
Mitä nauramista Suomen luonnon puolustamisessa on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä nauramista Suomen luonnon puolustamisessa on?
Ei mitään, sinussa on.
- Anonyymi
Jaahas, sanaa soppa tai nero ei saa mainita sekin poistetaan.
- Anonyymi
Olet joutunut salaliittosensuurin kohteeksi, koska olet niin tärkeä henkilö ja järjestelmälle vaarallinen. Sen vuoksi sinua vastaan kannattaa rakentaa salaliittoja ja suunnata resursseja. Olet niin viisas ja älykäs ja näet kaikki salaliitot ja juonet jo kaukaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet joutunut salaliittosensuurin kohteeksi, koska olet niin tärkeä henkilö ja järjestelmälle vaarallinen. Sen vuoksi sinua vastaan kannattaa rakentaa salaliittoja ja suunnata resursseja. Olet niin viisas ja älykäs ja näet kaikki salaliitot ja juonet jo kaukaa.
Mistä se soppa taas sai tähänkin tuon vakion salaliittonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä se soppa taas sai tähänkin tuon vakion salaliittonsa.
Mistähän se nero soppa tuulihattuilija nyt nuo vakionsa nykäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän se nero soppa tuulihattuilija nyt nuo vakionsa nykäisi.
Varmaan samasta paikasta kuin sinäkin, yhtä rakentavaa " keskustelua" teiltä molemmilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan samasta paikasta kuin sinäkin, yhtä rakentavaa " keskustelua" teiltä molemmilta.
Täällä on pelkästään älykkäitä ja oikeassa olevia ihmisiä. Yksi tumppaa tuulivoimafobiaansa päivätyökseen suomi24n palstoille ja muut saavat siitä hupia. Varsin harmitonta siis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on pelkästään älykkäitä ja oikeassa olevia ihmisiä. Yksi tumppaa tuulivoimafobiaansa päivätyökseen suomi24n palstoille ja muut saavat siitä hupia. Varsin harmitonta siis.
Juu ja toiset ovat valmiita antamaan sähköenergian tuotannon ulkomaalaisille firmoille.
Ja paskat jää suomalaisille - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja toiset ovat valmiita antamaan sähköenergian tuotannon ulkomaalaisille firmoille.
Ja paskat jää suomalaisilleNäin on, nämä tuulihatut ovat aika rasittavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sinä ylistät omaa agendaasi täällä 24/7 ja väliin aina porautat kaalisopat, balsat, mikromuovit, salaliittoteoriat, pietarit jne😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sinä ylistät omaa agendaasi täällä 24/7 ja väliin aina porautat kaalisopat, balsat, mikromuovit, salaliittoteoriat, pietarit jne😁
Teillähän on tasapeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja paskat jää suomalaisilleVoi kuinka sinua itkettääkään. Nyyhke kuuluu tänne asti. (Syysloman kunniaksi 🤣)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kuinka sinua itkettääkään. Nyyhke kuuluu tänne asti. (Syysloman kunniaksi 🤣)
Voi voi näin ne pennut ovat syyslomalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teillähän on tasapeli.
Näin on, ja soppamies tarvii päivittäisen huomion, pakkohan sille on jotain aina laittaa, pääsee sitten jeesustelemaan ja nostamaan itsetuntoansa ylöspäin😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi näin ne pennut ovat syyslomalla.
Jep ja kaltaisesi työtön häviäjä on aina vapaa tänne vinkumaan.
- Anonyymi
Asia pitää nostaa esille !
- Anonyymi
Soppamies taitaa ilmeisesti olla tuulivoimayhdistyksen palkallinen kirjoittelija.
- Anonyymi
Minä korjaisin tuota yhdistys sanaa . Kirjoittaisin tuulivoimafirman omistaja..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä korjaisin tuota yhdistys sanaa . Kirjoittaisin tuulivoimafirman omistaja..
Tänne ne rikkaat omistajat vain kirjoittelee. Varmaa tietoa tietäjiltä.
- Anonyymi
Tottakai eiväthän korpit omiansa noki eli kyllä tuulivoiman kannattajilla on karvaiset rumat kätensä pelisä jälleen kerran,Ei tuulivoima bisnestä ajeta kumoon eikä siitä saa esittää yhtään kielteistä sanaa kyllä viherlässyttäjät siitä pitävät huolen ihan varppina
- Anonyymi
Noin sitä aikuinen ihminen kiukuttelee, kun ei voi asioita muuttaa mieleisekseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin sitä aikuinen ihminen kiukuttelee, kun ei voi asioita muuttaa mieleisekseen.
Se parhaiten nauraa, joka viimeiseksi nauraa. Pätee varmasti tähän tuulivoimakiimaankin. Kuten tiedät, kiima päättyy aina ja seuraa ontto olo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eiköhän nämä asiat pikku hiljaa selviä.
Lehdistö tuo jo toisen puolen asioista tietoon. Ei ole pelkkää hehkutusta tuulivoiman puolesta.
Oikeasti hyvä, että kumpikin puoli asioista tuodaan esille. Itse vain inhoan sanaa raha, kun ainutlaatuisesta luonnosta on kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eiköhän nämä asiat pikku hiljaa selviä.
Lehdistö tuo jo toisen puolen asioista tietoon. Ei ole pelkkää hehkutusta tuulivoiman puolesta.
Oikeasti hyvä, että kumpikin puoli asioista tuodaan esille. Itse vain inhoan sanaa raha, kun ainutlaatuisesta luonnosta on kyse.Ei merkkaa luonto sinulle mitään. Rahan valta on niin suuri, että ei sille kukaan pärjää. Kaikkein vähiten suomi24ään kiukuttelevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se parhaiten nauraa, joka viimeiseksi nauraa. Pätee varmasti tähän tuulivoimakiimaankin. Kuten tiedät, kiima päättyy aina ja seuraa ontto olo.
Voi miten sinä taas kiehutkaan! 🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omia hurmos luulojasi😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi . Miten sinä onnistuit tuon kääntämään kiehumiseksi? Hyvä mielikuvitus on. Joko kirjoitat kirjoja? 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi . Miten sinä onnistuit tuon kääntämään kiehumiseksi? Hyvä mielikuvitus on. Joko kirjoitat kirjoja? 😆
Voi että sinua kaihertaa ja ärsyttää!! 🤣🤣
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138