Vancouver

Neppi

Haluaisin kuulla kokemuksianne Vancouverin kaupungista ja Vancouverin saaresta ja yleensäkin Brittiläisessä Columbiasta yleensä. Mielelläni kuulisin kokemuksistanne Kanadan reissuiltanne, ihan mitä vaan. Mitkä ovat mieliinpainuvimmat kokemuksenne Kanadasta? Voitteko suositella hyvää hotellia Vancouverista? Entä nähtävyyksiä/paikkoja lähitienoilta? Mikä kohde kannattaisi yhdistää samaan reissuun?
Kiitokset mahdollisista vastauksistanne!

8

1649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noora

      BC on ihana paikka, olen itse tällä hetkellä täällä Vancouverissa, ja voin kyllä ehdottomasti suositella. Erittäin kaunista, puhdasta ja ihmiset ovat todella ystävällisiä. Paljon luontoa, ja monenlaista ulkoilureittiä ihan keskustan lähistöllä. Ilmasto on lämmin, lämpimämpää kuin Suomessa. Kesällä sataa paljon, ja varsinainen kesä alkaa vasta heinäkuun puolesta välistä. Talvi on leuto, ja lumi ei pysy maassa kuin vähän aikaa. Hotelleista en osaa sanoa, koska itse asun ystävien luona. Ainakin BC:n pääkaupunki Victoria on tutustumisen arvoinen ja samoin Vancouver Island. Myös Whistlerissä kannattaa käydä, se on vuoden 2010 olympialaisten pääareena.
      Ja jos haluaa käydä US:n puolella, Seattleen on vain 2 tunnin automatka.

    • lannenhunttari

      on ehd, BC provinssi 30 v.kokemus. asun vanc island. nahtavaa koettavaa, yksin saarella on hyvinkin yhden loman tarpeiksi..
      jollei loma pudjetti ole suuri,niin suos. bed-breakfast paikkoja---tai telttailua,ja auton vuokrausta..

    • lomaileva

      olen käynyt vancouverissa ja vancouverin saarella kolme kertaa ja koskaan ei aika tunnu riittävän kaiken näkemiseen ja kokemiseen! kuten joku muukin mainitsi niin whistler ja sen lähiseutu kannattaa ehdottomasti yhdistää lomaan, siellä lähellä on mm. mahtavia vesiputouksia ja vuoret ovat upeita.

      • kanada

        vielä tästä säästä? eli onko kesäkuun loppupuolella vielä huono sää lähteä vancouveriin?


      • ,,,
        kanada kirjoitti:

        vielä tästä säästä? eli onko kesäkuun loppupuolella vielä huono sää lähteä vancouveriin?

        olen ensimmäisellä kerrallani lähtenyt reissuun jo kesäkuussa, muistaakseni ilmat olivat silloin ihan kivat. heinäkuussa ainakin on aina ollut kuumaa ja aurinkoista!


      • Heidi
        ,,, kirjoitti:

        olen ensimmäisellä kerrallani lähtenyt reissuun jo kesäkuussa, muistaakseni ilmat olivat silloin ihan kivat. heinäkuussa ainakin on aina ollut kuumaa ja aurinkoista!

        Mitkä asuinalueet Vancouverissa ovat hyviä? Olemme hakemassa vuokra-asuntoa, mutta emme yhtään vielä tiedä, että mihin kannattaisi muuttaa. Hyvät kulkuyhteydet olisivat tärkeitä.


      • Makuasia
        Heidi kirjoitti:

        Mitkä asuinalueet Vancouverissa ovat hyviä? Olemme hakemassa vuokra-asuntoa, mutta emme yhtään vielä tiedä, että mihin kannattaisi muuttaa. Hyvät kulkuyhteydet olisivat tärkeitä.

        Vancouver on oikeastaan 21 erillistä kylää tai kaupunkia. Pitäisi tietää, mihin niistä aiotte asettua. Googlaa: greater vancouver area maps.
        Sieltä löytyy myös kaupunkien väkiluvut v. 2001. Sen jälkeen on asukasluku kasvanut kovasti ja kasvaa joka päivä.

        Koko alue on hyvä muutamaa pientä aluetta lukuunottamatta. (esim. Vancouver downtown east. Rikollisuus.)

        Kulkuyhteyksistä googlaa: greater vancouver transit.

        Asunnoista googlaa: rental housing in greater vancouver.
        Se antaa vähän suuntaa vuokrista. Muuten, vaikka asukasluku kasvaa kovasti, on vuokra-asunto kohtalaisen helppo löytää. On varaa valita. Halpojen korkojen ja helppojen lainaehtojen ansiosta vuokralla asuvat ostavat omia asuntoja.

        Liikenne Vancouverissa on sellaista ruuhkaa ja parkkaus niin vaikeaa ja arvokasta, että suosittelen etsimään asunnon läheltä työpaikkaa. Kävely ja pyöräily on suosiossa. Jostain kaukaa Fraserin laaksosta saa halvan asunnon. Sitten on kuitenkin varauduttava olemaan 1-3 tunnin ruuhkassa aamuin, illoin.

        Oletan teidän muuttavan Vancouver Cityyn. Suurin osa kaupungin kuvassa näkyvistä "pilvenpiirtäjistä" on asuinrakennuksia.
        Niissä on ihan hyvä asua. Koska keskustaan on rakennettu liike- ja asuintorneja sekaisin, siellä on elämää 24/7 ja niin turvallista kuin se suurkaupungissa voi olla.

        Yleistä tietoa: Monet kaupat ovat sunnuntaisinkin auki.
        Tupakointi yleisissä tiloissa kielletty.
        Perhelääkärin löytämisessä voi tulla vaikeuksia.
        Kukaan ei tuijota, vaikka kulkisitte säkissä ja tuohivirsuissa.

        Luanikast matka!


      • Yhteisöt palstalla
        Makuasia kirjoitti:

        Vancouver on oikeastaan 21 erillistä kylää tai kaupunkia. Pitäisi tietää, mihin niistä aiotte asettua. Googlaa: greater vancouver area maps.
        Sieltä löytyy myös kaupunkien väkiluvut v. 2001. Sen jälkeen on asukasluku kasvanut kovasti ja kasvaa joka päivä.

        Koko alue on hyvä muutamaa pientä aluetta lukuunottamatta. (esim. Vancouver downtown east. Rikollisuus.)

        Kulkuyhteyksistä googlaa: greater vancouver transit.

        Asunnoista googlaa: rental housing in greater vancouver.
        Se antaa vähän suuntaa vuokrista. Muuten, vaikka asukasluku kasvaa kovasti, on vuokra-asunto kohtalaisen helppo löytää. On varaa valita. Halpojen korkojen ja helppojen lainaehtojen ansiosta vuokralla asuvat ostavat omia asuntoja.

        Liikenne Vancouverissa on sellaista ruuhkaa ja parkkaus niin vaikeaa ja arvokasta, että suosittelen etsimään asunnon läheltä työpaikkaa. Kävely ja pyöräily on suosiossa. Jostain kaukaa Fraserin laaksosta saa halvan asunnon. Sitten on kuitenkin varauduttava olemaan 1-3 tunnin ruuhkassa aamuin, illoin.

        Oletan teidän muuttavan Vancouver Cityyn. Suurin osa kaupungin kuvassa näkyvistä "pilvenpiirtäjistä" on asuinrakennuksia.
        Niissä on ihan hyvä asua. Koska keskustaan on rakennettu liike- ja asuintorneja sekaisin, siellä on elämää 24/7 ja niin turvallista kuin se suurkaupungissa voi olla.

        Yleistä tietoa: Monet kaupat ovat sunnuntaisinkin auki.
        Tupakointi yleisissä tiloissa kielletty.
        Perhelääkärin löytämisessä voi tulla vaikeuksia.
        Kukaan ei tuijota, vaikka kulkisitte säkissä ja tuohivirsuissa.

        Luanikast matka!

        Klikkaa: Ulkosuomalaiset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe