Series 0 prototyypit koeajossa

Anonyymi-ap

13

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän Honda tuo Eurooppaan näistä uusista? Sedan ei myy euroopassa tai on ainakin hankala myytävä kun isoja sedaneja on Eurooppalaisilla valmistajilla tarjolla. Farmareita Honda ei taida niitäkään haluta enää tehdä, kun SUVit ajaa ohi.

      Hondan sähköautoja: Clarity, E, E:ny1, Prologue.

      • Anonyymi

        Niin, ensin tulisi siis se 'saloon', sitten keskikokoinen kohtuuhintainen SUV. Seuraavana vuonna iso SUV. Sitten vielä kaksi pientä SUVia ja pienempi 'saloon' 2030 mennessä.


    • Anonyymi

      Akkujen koon sanotaan olevan 80-90 kWh ja 100 kWh isommissa malleissa. Latausajaksi 15-80% luvataan 10-15 min, mutta onko tuo heti ekoissa malleissa, joissa on LG-Hondan akut Ohion tehtaalta? Kuitenkin sanotaan, että aloitetaan 400V järjestelmällä vaikka 800 V on mahdollinen. Tuleeko tuo nopeampi lataus vasta kun Ontarion tehtaat aloittavat?

      • Anonyymi

        Tuo ero tulee kyseeseen lähinnä yli 100 kW latureilla. Hyundai Ioniq 5 800 V järjestelmällä lataa sellaisella 80 %:iin 20 minuutissa kun Tesla Model 3:lla menee 30 min. Sen sijaan 50 kWh laturilla ero on 4 minuuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ero tulee kyseeseen lähinnä yli 100 kW latureilla. Hyundai Ioniq 5 800 V järjestelmällä lataa sellaisella 80 %:iin 20 minuutissa kun Tesla Model 3:lla menee 30 min. Sen sijaan 50 kWh laturilla ero on 4 minuuttia.

        Onneksi minun elämässäni ei ole 10 minuutilla niin merkitystä, jos sen ajan pikalaturilla pari kertaa vuodessa pidempään oottelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi minun elämässäni ei ole 10 minuutilla niin merkitystä, jos sen ajan pikalaturilla pari kertaa vuodessa pidempään oottelee.

        Varmaan Hondakin siirtyy 800 V järjestelmään kunhan sellaisia latureita alkaa tulla enemmän, kun kerran valmius on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan Hondakin siirtyy 800 V järjestelmään kunhan sellaisia latureita alkaa tulla enemmän, kun kerran valmius on olemassa.

        On se hyvä, niin eivät pääse toimittajat mollaamaan suotta. Käy muuten kuten e:ny1:lle, että lataus kestää 4 minuuttia pidempään kuin Nirolla, niin haukutaan pystyyn. Niro taas vuoden auto Suomessa, joskaan ei talviautotestissä pärjännyt sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hyvä, niin eivät pääse toimittajat mollaamaan suotta. Käy muuten kuten e:ny1:lle, että lataus kestää 4 minuuttia pidempään kuin Nirolla, niin haukutaan pystyyn. Niro taas vuoden auto Suomessa, joskaan ei talviautotestissä pärjännyt sekään.

        No sähköautoissa muutenkin on aikamoista nillitystä teknisistä yksityiskohdista, kun tekniikka on vielä uutta. Silti porukat ostaa Model 3:sta ihan sujuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sähköautoissa muutenkin on aikamoista nillitystä teknisistä yksityiskohdista, kun tekniikka on vielä uutta. Silti porukat ostaa Model 3:sta ihan sujuvasti.

        Model 3 seurannut aktiivisesti, niin kovin on vikainen kampe. Vaikea saada mitään säästöä sähköautolla ajamalla, varsinkin jos on model 3 nyt kun 4-vuoden takuu alkaa umpeutua. Satasia menee alustanosiin sekä tuhansia viheliäisiin lämmityslaiteongelmiin. Silti hinta lähellä 30t€:a vielä, varsinkin dual motorilla.


    • Anonyymi

      Sillä välin kun 'oikeita' Hondan sähköautoja odotellaan, Prologue on noussut salavihkaa USA:n viidenneksi ostetuimmaksi sähköautoksi (13 000 myyty 3 kk aikana).

      • Anonyymi

        Osaatko sanoa, miten E:ny1:stä on myyty Norjassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Englannissa? Tanskan ja Norjan hinnat on 32t€ ylöspäin ja Englannissa halpaa yksityisliisinkiä tarjolla, eli alta 300€/kk. Myydään siis paljon edullisemmin mitä pahimpia kilpailijoita. Suomessa taas hinnoiteltu siten, että tuskin montaa katukuvassa tullaan näkemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko sanoa, miten E:ny1:stä on myyty Norjassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Englannissa? Tanskan ja Norjan hinnat on 32t€ ylöspäin ja Englannissa halpaa yksityisliisinkiä tarjolla, eli alta 300€/kk. Myydään siis paljon edullisemmin mitä pahimpia kilpailijoita. Suomessa taas hinnoiteltu siten, että tuskin montaa katukuvassa tullaan näkemään.

        Olisko E:Ny1 hinnat salavihkaa laskeneet, kun ainakin esittelyautoja saa jo kolmosella alkavilla hinnoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko E:Ny1 hinnat salavihkaa laskeneet, kun ainakin esittelyautoja saa jo kolmosella alkavilla hinnoilla?

        Hedin ei myy Hondaa suomessa, että jotain tuontikamppeita pakko olla. Olenkin miettinyt, että miten tuollaisen uuden suomeen tuonti onnistuisi, kun täällä hinta päälle 50k€ ja norjasta 32k€. Siinähän moni miettii, että tuossahan olisi hyvä bisnes.

        E:ny1 ei mikään huono tuote ole. Parempi esim. mitä bz4x tänne tullessaan. Kolmivaihelataus kuitenkin sekä TM talvitestin mukaan talvilataus ihan kohtalainen, ei Nirossa yhtään parempi. Toimintamatka akun kokoon nähden heikohko, mutta samaan yltää kuin esim. model 3 SR, oli kesä tai talvi. Hondan akussa lienee isot bufferit ylä- ja alapäässä, mikä tietää pitkää kestoa akulle. Japanilaiset tietyllä tavalla kestävyyttä ajattelee ihan toisella tavalla, kuin eurooppalaiset valmistajat. Että kun volkkarimies ihmettelee korjaamolla akun kennojännitteiden eroja ja vikavaloja taulussa, niin Hondamies päästelee vaan menemään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      124
      5337
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      44
      5002
    3. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      52
      4437
    4. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      69
      3998
    5. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3414
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      92
      3334
    7. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

      16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      152
      3281
    8. Kun aika on oikea niin

      Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      17
      1602
    9. Ei me taideta

      Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1541
    10. Jos sulla ei olis ollut tunteita

      Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?
      Ikävä
      129
      1160
    Aihe