Series 0 prototyypit koeajossa

Anonyymi-ap

13

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän Honda tuo Eurooppaan näistä uusista? Sedan ei myy euroopassa tai on ainakin hankala myytävä kun isoja sedaneja on Eurooppalaisilla valmistajilla tarjolla. Farmareita Honda ei taida niitäkään haluta enää tehdä, kun SUVit ajaa ohi.

      Hondan sähköautoja: Clarity, E, E:ny1, Prologue.

      • Anonyymi

        Niin, ensin tulisi siis se 'saloon', sitten keskikokoinen kohtuuhintainen SUV. Seuraavana vuonna iso SUV. Sitten vielä kaksi pientä SUVia ja pienempi 'saloon' 2030 mennessä.


    • Anonyymi

      Akkujen koon sanotaan olevan 80-90 kWh ja 100 kWh isommissa malleissa. Latausajaksi 15-80% luvataan 10-15 min, mutta onko tuo heti ekoissa malleissa, joissa on LG-Hondan akut Ohion tehtaalta? Kuitenkin sanotaan, että aloitetaan 400V järjestelmällä vaikka 800 V on mahdollinen. Tuleeko tuo nopeampi lataus vasta kun Ontarion tehtaat aloittavat?

      • Anonyymi

        Tuo ero tulee kyseeseen lähinnä yli 100 kW latureilla. Hyundai Ioniq 5 800 V järjestelmällä lataa sellaisella 80 %:iin 20 minuutissa kun Tesla Model 3:lla menee 30 min. Sen sijaan 50 kWh laturilla ero on 4 minuuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ero tulee kyseeseen lähinnä yli 100 kW latureilla. Hyundai Ioniq 5 800 V järjestelmällä lataa sellaisella 80 %:iin 20 minuutissa kun Tesla Model 3:lla menee 30 min. Sen sijaan 50 kWh laturilla ero on 4 minuuttia.

        Onneksi minun elämässäni ei ole 10 minuutilla niin merkitystä, jos sen ajan pikalaturilla pari kertaa vuodessa pidempään oottelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi minun elämässäni ei ole 10 minuutilla niin merkitystä, jos sen ajan pikalaturilla pari kertaa vuodessa pidempään oottelee.

        Varmaan Hondakin siirtyy 800 V järjestelmään kunhan sellaisia latureita alkaa tulla enemmän, kun kerran valmius on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan Hondakin siirtyy 800 V järjestelmään kunhan sellaisia latureita alkaa tulla enemmän, kun kerran valmius on olemassa.

        On se hyvä, niin eivät pääse toimittajat mollaamaan suotta. Käy muuten kuten e:ny1:lle, että lataus kestää 4 minuuttia pidempään kuin Nirolla, niin haukutaan pystyyn. Niro taas vuoden auto Suomessa, joskaan ei talviautotestissä pärjännyt sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hyvä, niin eivät pääse toimittajat mollaamaan suotta. Käy muuten kuten e:ny1:lle, että lataus kestää 4 minuuttia pidempään kuin Nirolla, niin haukutaan pystyyn. Niro taas vuoden auto Suomessa, joskaan ei talviautotestissä pärjännyt sekään.

        No sähköautoissa muutenkin on aikamoista nillitystä teknisistä yksityiskohdista, kun tekniikka on vielä uutta. Silti porukat ostaa Model 3:sta ihan sujuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sähköautoissa muutenkin on aikamoista nillitystä teknisistä yksityiskohdista, kun tekniikka on vielä uutta. Silti porukat ostaa Model 3:sta ihan sujuvasti.

        Model 3 seurannut aktiivisesti, niin kovin on vikainen kampe. Vaikea saada mitään säästöä sähköautolla ajamalla, varsinkin jos on model 3 nyt kun 4-vuoden takuu alkaa umpeutua. Satasia menee alustanosiin sekä tuhansia viheliäisiin lämmityslaiteongelmiin. Silti hinta lähellä 30t€:a vielä, varsinkin dual motorilla.


    • Anonyymi

      Sillä välin kun 'oikeita' Hondan sähköautoja odotellaan, Prologue on noussut salavihkaa USA:n viidenneksi ostetuimmaksi sähköautoksi (13 000 myyty 3 kk aikana).

      • Anonyymi

        Osaatko sanoa, miten E:ny1:stä on myyty Norjassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Englannissa? Tanskan ja Norjan hinnat on 32t€ ylöspäin ja Englannissa halpaa yksityisliisinkiä tarjolla, eli alta 300€/kk. Myydään siis paljon edullisemmin mitä pahimpia kilpailijoita. Suomessa taas hinnoiteltu siten, että tuskin montaa katukuvassa tullaan näkemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko sanoa, miten E:ny1:stä on myyty Norjassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Englannissa? Tanskan ja Norjan hinnat on 32t€ ylöspäin ja Englannissa halpaa yksityisliisinkiä tarjolla, eli alta 300€/kk. Myydään siis paljon edullisemmin mitä pahimpia kilpailijoita. Suomessa taas hinnoiteltu siten, että tuskin montaa katukuvassa tullaan näkemään.

        Olisko E:Ny1 hinnat salavihkaa laskeneet, kun ainakin esittelyautoja saa jo kolmosella alkavilla hinnoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko E:Ny1 hinnat salavihkaa laskeneet, kun ainakin esittelyautoja saa jo kolmosella alkavilla hinnoilla?

        Hedin ei myy Hondaa suomessa, että jotain tuontikamppeita pakko olla. Olenkin miettinyt, että miten tuollaisen uuden suomeen tuonti onnistuisi, kun täällä hinta päälle 50k€ ja norjasta 32k€. Siinähän moni miettii, että tuossahan olisi hyvä bisnes.

        E:ny1 ei mikään huono tuote ole. Parempi esim. mitä bz4x tänne tullessaan. Kolmivaihelataus kuitenkin sekä TM talvitestin mukaan talvilataus ihan kohtalainen, ei Nirossa yhtään parempi. Toimintamatka akun kokoon nähden heikohko, mutta samaan yltää kuin esim. model 3 SR, oli kesä tai talvi. Hondan akussa lienee isot bufferit ylä- ja alapäässä, mikä tietää pitkää kestoa akulle. Japanilaiset tietyllä tavalla kestävyyttä ajattelee ihan toisella tavalla, kuin eurooppalaiset valmistajat. Että kun volkkarimies ihmettelee korjaamolla akun kennojännitteiden eroja ja vikavaloja taulussa, niin Hondamies päästelee vaan menemään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe