Honda Tech Meeting 2024 ja Series 0 prototyypit koeajossa.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/honda-0-series-prototype-drive-and-new-technical-details
Series 0 prototyypit koeajossa
13
381
Vastaukset
- Anonyymi
Mitähän Honda tuo Eurooppaan näistä uusista? Sedan ei myy euroopassa tai on ainakin hankala myytävä kun isoja sedaneja on Eurooppalaisilla valmistajilla tarjolla. Farmareita Honda ei taida niitäkään haluta enää tehdä, kun SUVit ajaa ohi.
Hondan sähköautoja: Clarity, E, E:ny1, Prologue.- Anonyymi
Niin, ensin tulisi siis se 'saloon', sitten keskikokoinen kohtuuhintainen SUV. Seuraavana vuonna iso SUV. Sitten vielä kaksi pientä SUVia ja pienempi 'saloon' 2030 mennessä.
- Anonyymi
Akkujen koon sanotaan olevan 80-90 kWh ja 100 kWh isommissa malleissa. Latausajaksi 15-80% luvataan 10-15 min, mutta onko tuo heti ekoissa malleissa, joissa on LG-Hondan akut Ohion tehtaalta? Kuitenkin sanotaan, että aloitetaan 400V järjestelmällä vaikka 800 V on mahdollinen. Tuleeko tuo nopeampi lataus vasta kun Ontarion tehtaat aloittavat?
- Anonyymi
Tuo ero tulee kyseeseen lähinnä yli 100 kW latureilla. Hyundai Ioniq 5 800 V järjestelmällä lataa sellaisella 80 %:iin 20 minuutissa kun Tesla Model 3:lla menee 30 min. Sen sijaan 50 kWh laturilla ero on 4 minuuttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ero tulee kyseeseen lähinnä yli 100 kW latureilla. Hyundai Ioniq 5 800 V järjestelmällä lataa sellaisella 80 %:iin 20 minuutissa kun Tesla Model 3:lla menee 30 min. Sen sijaan 50 kWh laturilla ero on 4 minuuttia.
Onneksi minun elämässäni ei ole 10 minuutilla niin merkitystä, jos sen ajan pikalaturilla pari kertaa vuodessa pidempään oottelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi minun elämässäni ei ole 10 minuutilla niin merkitystä, jos sen ajan pikalaturilla pari kertaa vuodessa pidempään oottelee.
Varmaan Hondakin siirtyy 800 V järjestelmään kunhan sellaisia latureita alkaa tulla enemmän, kun kerran valmius on olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan Hondakin siirtyy 800 V järjestelmään kunhan sellaisia latureita alkaa tulla enemmän, kun kerran valmius on olemassa.
On se hyvä, niin eivät pääse toimittajat mollaamaan suotta. Käy muuten kuten e:ny1:lle, että lataus kestää 4 minuuttia pidempään kuin Nirolla, niin haukutaan pystyyn. Niro taas vuoden auto Suomessa, joskaan ei talviautotestissä pärjännyt sekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se hyvä, niin eivät pääse toimittajat mollaamaan suotta. Käy muuten kuten e:ny1:lle, että lataus kestää 4 minuuttia pidempään kuin Nirolla, niin haukutaan pystyyn. Niro taas vuoden auto Suomessa, joskaan ei talviautotestissä pärjännyt sekään.
No sähköautoissa muutenkin on aikamoista nillitystä teknisistä yksityiskohdista, kun tekniikka on vielä uutta. Silti porukat ostaa Model 3:sta ihan sujuvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sähköautoissa muutenkin on aikamoista nillitystä teknisistä yksityiskohdista, kun tekniikka on vielä uutta. Silti porukat ostaa Model 3:sta ihan sujuvasti.
Model 3 seurannut aktiivisesti, niin kovin on vikainen kampe. Vaikea saada mitään säästöä sähköautolla ajamalla, varsinkin jos on model 3 nyt kun 4-vuoden takuu alkaa umpeutua. Satasia menee alustanosiin sekä tuhansia viheliäisiin lämmityslaiteongelmiin. Silti hinta lähellä 30t€:a vielä, varsinkin dual motorilla.
- Anonyymi
Sillä välin kun 'oikeita' Hondan sähköautoja odotellaan, Prologue on noussut salavihkaa USA:n viidenneksi ostetuimmaksi sähköautoksi (13 000 myyty 3 kk aikana).
- Anonyymi
Osaatko sanoa, miten E:ny1:stä on myyty Norjassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Englannissa? Tanskan ja Norjan hinnat on 32t€ ylöspäin ja Englannissa halpaa yksityisliisinkiä tarjolla, eli alta 300€/kk. Myydään siis paljon edullisemmin mitä pahimpia kilpailijoita. Suomessa taas hinnoiteltu siten, että tuskin montaa katukuvassa tullaan näkemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko sanoa, miten E:ny1:stä on myyty Norjassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Englannissa? Tanskan ja Norjan hinnat on 32t€ ylöspäin ja Englannissa halpaa yksityisliisinkiä tarjolla, eli alta 300€/kk. Myydään siis paljon edullisemmin mitä pahimpia kilpailijoita. Suomessa taas hinnoiteltu siten, että tuskin montaa katukuvassa tullaan näkemään.
Olisko E:Ny1 hinnat salavihkaa laskeneet, kun ainakin esittelyautoja saa jo kolmosella alkavilla hinnoilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko E:Ny1 hinnat salavihkaa laskeneet, kun ainakin esittelyautoja saa jo kolmosella alkavilla hinnoilla?
Hedin ei myy Hondaa suomessa, että jotain tuontikamppeita pakko olla. Olenkin miettinyt, että miten tuollaisen uuden suomeen tuonti onnistuisi, kun täällä hinta päälle 50k€ ja norjasta 32k€. Siinähän moni miettii, että tuossahan olisi hyvä bisnes.
E:ny1 ei mikään huono tuote ole. Parempi esim. mitä bz4x tänne tullessaan. Kolmivaihelataus kuitenkin sekä TM talvitestin mukaan talvilataus ihan kohtalainen, ei Nirossa yhtään parempi. Toimintamatka akun kokoon nähden heikohko, mutta samaan yltää kuin esim. model 3 SR, oli kesä tai talvi. Hondan akussa lienee isot bufferit ylä- ja alapäässä, mikä tietää pitkää kestoa akulle. Japanilaiset tietyllä tavalla kestävyyttä ajattelee ihan toisella tavalla, kuin eurooppalaiset valmistajat. Että kun volkkarimies ihmettelee korjaamolla akun kennojännitteiden eroja ja vikavaloja taulussa, niin Hondamies päästelee vaan menemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227