https://yle.fi/a/74-20117467
Tässä yksi tuulivoiman synnyttämä ongelma.
Yle: Koiterejärven vedenkorkeus vaihtelee rajusti, kun Koitereen vedestä tuli tuulivoiman paikkaaja
6
305
Vastaukset
- Anonyymi
Juttu loppuu näin:
"Juuri nyt on menossa syyskalastuksen parhaat viikot. Koitereen rannoilla on 12 hyvää veneenlaskupaikkaa eri puolilla järveä, mutta niistä yli puolet on nyt käyttökelvottomia.
– Veneitä ei pysty laskemaan eikä nostamaan, koska vesillelaskupaikat ovat jääneet liian kauas vesirajasta, Tahvanainen harmittelee." - Anonyymi
"Vesivoiman käyttö ja sen syklit ovat muuttuneet. Pörssisähkö ja tuulivoiman saatavuus sanelevat reunaehdot useiden vesistöjen vedenkorkeudelle.
Näin on käynyt myös Pohjois-Karjalan Ilomantsissa sijaitsevalle Koitereelle, josta on tehty energiatalouden säätöallas. Koitereen pinta on nyt ajankohtaan nähden ennätyksellisen alhaalla."
Tuossa yllä lainausta jutusta. - Anonyymi
Mitä se sulle kuuluu
- Anonyymi
Totta kai tuulivoiman ongelmat kuuluvat jokaiselle suomalaiselle.
- Anonyymi
Minä itse tyyli vain sinulla.
Minulle kun ei tule haittaa ei tarvitse murehtia vaan kauheata, jos tulee minulle haittoja niin mikä itku ja parku. Nämä haitat tulevat lisääntymään paljon. Ei tiedetä vielä kaikkea
- Anonyymi
Tein tämän aloituksen. Korjaan hieman otsikossa olevaa järven nimeä: oikeasti pitää kirjoittaa Koitere, ei Koiterejärvi. Siis pelkkä Koitere on järven oikea nimi. Tosi hieno nimi onkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022176- 991557
- 801275
- 1211273
- 1171226
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601014- 511007
- 36932
- 33814