Järjestely ennen matkaa

Anonyymi-ap

Kiinnitin huomiota matkatoveriini. Suunnittelemme viikon uutta matkaa ja muistin miten tarkasti hän toimi ennen viime matkaa.
Siivosi huushollin. Pesi puolityhjän koneellisen, ettei astiat jää ´olemaan likaisina´ koneeseen. Vei kuivaroskapussin jossa muutama paperitollo. Pesi vajaan pyykkikoneellisen, ´ettei jää vaatteet likapyykkikaappiin seisomaan´.
Miksi kun muutakin hommaa hänellä oli riittämiin. Toki tapansa kullakin.
En minä mitään noista tee. Usein on koneessa 1.5 viikon astiat yleensäkin, kuivaroskapussi täyttyy parin viikon aikana. Ja siivouksen hoidan kun joudan. Pyykit kun koneellinen täyttyy. En aina petaa edes petiä, konehan tulee usein illalla, onpahan valmiina.
Miten sinä valmistat kotisi kun lähdet matkalle.

20

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ite teen juuri niin kuin matkatoverisi, laitan kaikki siivotuksi. Vaikka menisin muutamaksi päiväksi kyläilemään.

      • Anonyymi

        Naisten elämää...:-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten elämää...:-)

        Äijät ei välitä pikkujutuista.


    • Anonyymi

      Vaikka olisi vain viikonlopun matka, niin katson, että taatusti koti on siisti, kun palaan
      takaisin. Pyykkiä toki voi jäädä pyykkikoriin, mutta ei tiskiä, ei roskia, myös imuroin ja petini pettaan.

      Onnistuneen matkan jälkeen on kiva tulla siistiin kotiin ja vieläkin mukavampi, jos matka ei ole ollutkaan onnistunut. :)

      • Anonyymi

        Kaikkeen tottuu, mut ei epäsiistiin kotiin.


    • Anonyymi

      Ai minäkö se olenkin epätyypillinen. Lakkasi nyt naurattamasta matkakaveri.

      • Anonyymi

        Jokainen tekee tavallaan, eipä siinä ole oikeaa tai väärää :). Mut ite tykkään, että kaikki on kondiksessa kotia tulles.


    • Anonyymi

      Minustakin on kiva tulla siistiin kotiin, tiskit tiskaan koneella ja roskat vien pois, mutta muuten minulla on aina sen verran siistiä ettei enempää tarvitse tehdä. Kuivat vaatteet eivät miksikään mene, vaikka ns. likaisia ovatkin, vaikka ne pesee vasta reissun jälkeen, turhaa tuhlata vettä ja sähköä puolikkaaseen pesukoneeseen.

      • Anonyymi

        Pesen vielä pyykin lähtiessä reissuun.
        Hieno tulla kotiin, kun puhtaat pyykit on kuivumassa telineellä.


    • Anonyymi

      Ei jää tiskit haisemaan koneeseen eikä roskapussit. Sängyn petaan joka aamu. Likainen kuiva pyykki ei haittaa pyykkikorissa.Perussiisti koti jää odottamaan matkoilta tulijaa.
      Siili

      • Anonyymi

        En petaa koskaan sänkyä, se tuulettuu avonaisena.


    • Anonyymi

      Paljolti samalla tavalla kuin matkatoverisi. Jätän kodin perus siistiin kuntoon ja katson mitä jääkaappiin jää. Lisäksi ilmoitan lapsilleni sekä aikuisille lastenlapsilleni että huoneisto on heidän käytettävissään.

      • Anonyymi

        Jäikin sanomatta että hän pari-kolme päivää ennen matkaa syö jämiä eikä enää osta juuri mitään, ettei vaan jää jääkaappiin liikaa tavaraa. Ja ostaa purkin erikoismaitoa jossa on päivämäärä kaukana. Jopa juustoa pihistää.
        Ei minun tavallinen rasvaton maitoni ja piimäni miksikään ehdi mennä. Juustopala on muutenkin ainakin pari viikkoa, eikä mene miksikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäikin sanomatta että hän pari-kolme päivää ennen matkaa syö jämiä eikä enää osta juuri mitään, ettei vaan jää jääkaappiin liikaa tavaraa. Ja ostaa purkin erikoismaitoa jossa on päivämäärä kaukana. Jopa juustoa pihistää.
        Ei minun tavallinen rasvaton maitoni ja piimäni miksikään ehdi mennä. Juustopala on muutenkin ainakin pari viikkoa, eikä mene miksikään.

        Ei kannata järkätä ruokamyrkytystä itselleen puoliksi pilaantuneella.


    • Anonyymi

      Täysin teen kaiken tuon mitä alottajan kaveriki tekee,
      koti pitää olla kohtuu hyvässä kunnossa ettei HOME ja lika vaurioita sillä aikaa kotia kun olen poissa, samoin pyykki saattaa alkaa haisemaan tai homehtumaan jos jää likaseksi pyykkikoriin,

      • Anonyymi

        Kun pesee useimmin, tai ei tumppaa pyykkejään tiiviisti niin ei ne haise.


    • Anonyymi

      En matkustele lainkaan, se on kamala tapa, ei sovi ollenkaan.

    • Anonyymi

      Kun lähden matkoille olen vähintään 2vk pois ja yleensä 1-2kk. Kotini on lähtiessämme aivan putsikunnossa. On ihana tulla siistiin ja kaikin puolin puhtaaseen kotiin. Voi vain jatkaa rentoutumista seuraavina viikkoinakin kotitöistä.

      • Anonyymi

        Vaatii paneutum ista ja voimia jatkuvasti pitää siivossa.


    • Anonyymi

      Lentomatkailulle vois laittaa veroa lisää, saastusta saatais vähennettyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe