Moikka!
Raha on niin vanha keksintö, että sitä pitäisi kaikilla olla.
Miksi eläkeläiset vaativat alennuksia ym erityiskohtelua? Etkö ole tehnyt töitä? Oleko maksanut asuntolainan? Lapset maailmalla? Elätät vain itsesi?
Miksi yhteiskunnan pitäisi nyt kustantaa elämäsi? Lääkkeesi? Miksi olet sairas? Oma vika? Kun siirtyy eläkkeelle, niin pitäisi saada yhteiskunnan sääli ja jokin etuoikeus? Sapettaa kyllä maksaa veroja. Lisäksi vielä asunnottomat, yhtenä päivänä tai yönä sääli ja myötätunto valtaavat median. Oma vika, piste.
Eläkeläiset
13
169
Vastaukset
- Anonyymi
Luuletko että kaikki eläkeläiset on vanhoja. Oletko kuullut työkyvyttömyyseläkkeestä. Jos et tiennyt niin jotkut lääkkeet voi olla tosi kalliita. Luuletko että työkyvyttömyyseläkkeellä ei ole laskuja kuten työssä käyvällä . mieti vähän ennen kuin lauot sun totuuksia
- Anonyymi
Lisään että mä en hae säälä. Mistä sä luulet että mä saa rahaa jos kelaa ei olis olemassa. Mieti vähän
- Anonyymi
Pieni prosentti. Vakuutukset kuntoon hyvissä ajoin, niitäkin on ollut saatavilla jo hyvin pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni prosentti. Vakuutukset kuntoon hyvissä ajoin, niitäkin on ollut saatavilla jo hyvin pitkään.
joo kotivakuutus ollut jo 28 vuotta ja on pakollinen vuokra-asunnoissa
- Anonyymi
saahan työttömätkin alennuksia . onko työttömät susta parempia kuin eläkkeellä olevat
- Anonyymi
Tekevälle on töitä. Aivan varmasti. Laiskuus.
- Anonyymi
Keskivero ihminen käyttää elämänsä aikana itse itselleen maksamansa verot.
- Anonyymi
Aloittaja keksii kyllä itse vastaukset kysymyksiinsä, kunhan pääsee eläkkeelle.
Ansioeläkkeellä olevat ovat eläkkeensä maksaneet ja ansainneet. Pitkästäkin työurasta voi silti kertyä aika heikko eläke. Keskimääräinen ansioeläke on Suomessa alle 2000 €/kk. Useimmat eläkeläiset eivät eläkkeestään valita. Valittajia ovat varmasti työtä koskaan tekemättömät tai vain vähän tehneet Kelan kansaeläkeläiset. Heillä on ymmärrettävästi vaikeaa.
Korostan, että aika hyvin eläkkeet maksetaan ansion mukaan.- Anonyymi
mulla kansaneläke on 775 e ja takuueläke 200e /kk. Ja en valita. Ennen eläkettä sain työmarkkinatukea joka oli pienempi kuin eläkkeet.
- Anonyymi
Eivät eläkeläiset itse mitään alennuksia ja erityiskohtelua vaadi eivätkä pyydä, paitsi ehkä nuoret työkyvyttömyyseläkkeellä olevat. Vanhat osaavat elämän lait ja elämisen ehdot, vuosikymmenten työssä opitut.
- Anonyymi
ohan opiskelijoillekin alennuksia ja he eivät niitä vaadi
- Anonyymi
Vanhoilla on jo sairauksia. Ne lisäävät kuluja. Minullakin on selkä huono. Varmasti jossakin vaiheessa tarvin apua siivouksessa. Silmälasitkin oli kalliit. Ja kauppaan on matkaa. Tulee aika, jolloin joutuu tilaamaan kotiin ruoan. Lopulta ainakin osittain valmiin ruoan. Kaikki maksaa.
- Anonyymi
Aloittajan vuodatus ei sinällään liity mitenkään palstan aiheeseen. Korkeintaan sitä kautta, että jos hänellä itsellään on henkisen hyvinvoinnin ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v13978Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3721837Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2421621Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281609Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2491197- 731033
- 581004
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60775- 47756
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25719