Kirjallisuuspalsta

Anonyymi-ap

Lainasin kirjastosta erään suositun kirjailijan teoksen jossa kuvataan
ajankohtaisia asioita naapurivaltiomme sekaantumisesta maamme asioihin.
Kirja on fiktiota johon sekoitettu sopivassa määrin tämän päivän
kuvioita jännityksen ja uskottavuuden lisäämiseksi.

Kun sain kahlattua ensimmäiset sata sivua heitin kirjan nurkkaan ja vien takaisin sen kirjastoon.

Syy?
Olin lukenut paljon kehuja hänen teoksistaan ja kun en ollut lukenut niitä aikaisemmin, ajattelin siinäpä täytyy hyvä tarina tämän päivän kansaivälisestä politiikasta. Mutta mitä vielä! Pettymys oli suuri kun tajusin kirjan paremminkin olevan kirjoitettu 13 - 15 vuotiaille teinipojille vaikka se yrittää vakuuttaa aikuisväestöä juonellaan.

"Äksöniä" ja toimintaa on heti alkusivulta lähtien lähes joka sivulla täysin epäuskottavin kääntein. Päähenkilöstä ei kerrota mitä hän tekee tai mikä on miehiään mutta rahaa kai on riittävästi, koska hän sopii puhelimtse tapaamisia seuraavaksi päiväksi milloin Brysseliin tai Skotlantiin. Nyt hän on kai lähdössä Kongoon mutta siinä vaiheessa kiinnostukseni loppui jo.

Kliseemäinen juonen rakentelu on vanhanaikaista ja lapsellista, missä lähes jokainen luku päättyy muka jonkinlaiseen yllätymomenttiin. Mies on yritetty tappaakin jo ensimmäisen sadan sivun aikana jo useaan kertaan mutta varmaankin sitkeä tyyppi koska sivuja kirjassa on lähes 500.

Tunnen itseni huijatuksi kun luulin viettäväni mukavan viikonlopun jännittävän ja mielenkiintoisen kirjan parissa.

Kyseisellä kirjailijalla on näköjään useita samantapaisia "jännäreitä" tuotannossaan. Toimelias ja ahkera kaveri ja siitä pisteitä hänelle. Mutta kuka aikuinen niitä jaksaa lukea saatikka ostaa onkin jo toinen juttu.

8

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on kirjailijan nimi?

    • Anonyymi

      Se lienee se Turun kuppakorkeasta valmistunut salanimellä samanlaisten kirjojen monistaja joku kuuskymppinen ukkeli, yhtään sen en ole kädessä pitänyt ihme että niitä joku ostaa

    • Anonyymi

      Osittain todellisuuteen pohjautuvat fiktiojännärit ovat kuitenkin
      ihmeen suosittuja, vaikka niissä on hyvin vähän todellisuuteen perustuvaa
      ja se jännäripuolikin on lapsentasoista.

    • Anonyymi

      Teinipellejä kiinnostavaa Rambo-örinää minunkin mielestäni. Yhden olen niistä lukenut ja se riitti.

    • Anonyymi

      Jos arvostelet kirjan, olisi tärkein asia mainita kirjan nimi ja sen kirjoittaja.

      • Anonyymi

        Aloittaja voi sen itse kertoa. Tähänastisista vinkeistä voin helposti arvata kuka kyseessä. Mutta enhän voi tietää varmasti.


    • Anonyymi

      Näitä tusinatuotteita on valitettavasti kirjastot pullollaan.
      Sellaiset ovat rahvaan suosiossa enimmäkseen.

      • Anonyymi

        Mikä " kirjallisuuspalsta" se on, missä salataan niin kirjan nimi kuin sen kirjoittajakin.
        Naurettavaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe