Voisitteko harkita vaihtavanne tupakin vaikka nikotiinipusseihin? Ei tarvitsisi muita ihmisiä altistaa tupakansavun myrkyille. Tai polttakaa edes jossain, missä ei ole muita ihmisiä tai avoimia ikkunoita 200 metrin säteellä. Tupakanhaju leviää kymmenien metrien päähän, myötätuulella vielä tätäkin kauemmas. Tupakansavu aiheuttaa sivullisille terveysriskin, ja esim. astmaatikoille ja allergikoille pahojakin allergiaoireita. Itse allergisena yritän kiertää tupakoitsijat mahdollisimman kaukaa, mutta esimerkiksi yleisötapahtumissa tämä ei aina onnistu, ja ihan kadulla kulkiessakin aina joku vieressä olija saattaakin yhtäkkiä sytyttää savukkeen. Joten pyydän: Huomioikaa muut ihmiset, älkää altistako heitä tupakansavulle!
Tupakoitsijat
13
497
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä sama myös korona rokotetuille. Voitteko mennä johonkin muualle levittämään niitä tautejanne mitä olette itsenne antaneet lyödä jo 4 vuoden ajan.
- Anonyymi
Kello ei vielä kaheksaa ja persulla jo korkki auki.😲
- Anonyymi
onko sotkamossa geenit päässeet niin pahasti heikentymään että henki lähtee jo pelkän tupakan hajun takia? sisäsiittoisuusko tämän ilmiön on aiheuttanut?
- Anonyymi
Ei oo, muusta siinä on kyse.
Poltan itsekin, koska en ole vielä päässyt tupakasta eroon. Taukoja olen pitänyt. Oltuani viikon polttamatta, olin pyörälenkillä. Satuin tupakkaporukan kohdalle. Perhana meinasin tukehtua, haisi se kyllä kitkerälle. Siinä useampi savuke paloi.
Tuon kokemuksen jälkeen pyrin koko ajan vähentämään tupakan polttoa. Eroon en vielä olesiis päässyt kokonaan.
Jos poltan, tarkkaan yleensä katson, että ei lähistöllä ole ketään, jota savu häiritsee. Jos on ihmisiä tai eläimiä lähistöllä, niin silloin en kärytä. Eikä edes tee mieli silloin poltella, onhan se vähän nolo tapa.
Minulla on yksi tuttu, joka polttaa joka aamu yhden tupakan. Ei enempää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo, muusta siinä on kyse.
Poltan itsekin, koska en ole vielä päässyt tupakasta eroon. Taukoja olen pitänyt. Oltuani viikon polttamatta, olin pyörälenkillä. Satuin tupakkaporukan kohdalle. Perhana meinasin tukehtua, haisi se kyllä kitkerälle. Siinä useampi savuke paloi.
Tuon kokemuksen jälkeen pyrin koko ajan vähentämään tupakan polttoa. Eroon en vielä olesiis päässyt kokonaan.
Jos poltan, tarkkaan yleensä katson, että ei lähistöllä ole ketään, jota savu häiritsee. Jos on ihmisiä tai eläimiä lähistöllä, niin silloin en kärytä. Eikä edes tee mieli silloin poltella, onhan se vähän nolo tapa.
Minulla on yksi tuttu, joka polttaa joka aamu yhden tupakan. Ei enempää.Niin tuostahan se jo selvisi, että tupakoimattomat menee tupakoitsijoiden luo imppaamaan. pysykää loitommalla tupakoitsioista ja tupakkapaikoista.
- Anonyymi
Sisätauti osastolla röökipelle itkee, keuhkosyöpä olikin tää yskä kovin sitkee.
- Anonyymi
Ei pidä yleistää. Omakantaan voi laittaa omahoidosta ohjeet vaikean sairauden varaltal
Miten hoidetaan. Vai hoidetaanko mitenkään,? Saatellaanko pois mahdollisimman pian.
Ei siinä paljon itkut enää auta. Joskushan täältä on häivyttävä kuitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä yleistää. Omakantaan voi laittaa omahoidosta ohjeet vaikean sairauden varaltal
Miten hoidetaan. Vai hoidetaanko mitenkään,? Saatellaanko pois mahdollisimman pian.
Ei siinä paljon itkut enää auta. Joskushan täältä on häivyttävä kuitenkin.En tiedä, tekisikö nuo Sotkamossa näin, mutta jossain isommissa paikoissa kylläkin: Laittaisivat vain kotiin kuolemaan. Alahan mennä siitä, oma syysi. Itse hankittu tauti. Jos nimittäin olet tupakoinut.
Jotenkin ymmärtää, jos tupakoitsija saa kovan kohtelun. . Sitä en ymmärrä, kun sellaiset, jotka ovat eläneet raittiina ja huolehtineet itsestään, niin sellaiset ihmiset sairastuvat myös syöpään. Elämä on epäreilua joskus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, tekisikö nuo Sotkamossa näin, mutta jossain isommissa paikoissa kylläkin: Laittaisivat vain kotiin kuolemaan. Alahan mennä siitä, oma syysi. Itse hankittu tauti. Jos nimittäin olet tupakoinut.
Jotenkin ymmärtää, jos tupakoitsija saa kovan kohtelun. . Sitä en ymmärrä, kun sellaiset, jotka ovat eläneet raittiina ja huolehtineet itsestään, niin sellaiset ihmiset sairastuvat myös syöpään. Elämä on epäreilua joskus.Tupakoitsija muuten maksaa korkeaa veroa sen takia, että olisi rahaa hoitaa tupakan haittana tulevia sairauksia. Periaatteessa kun on kerran siltä varalta jo maksanut selvää rahaa, niin ei kyllä saisi hoitamatta jättää. Jos itse haluaa, että koetetaan hoitaa tauti pois.
- Anonyymi
Aittakummun Riikka Naapurivaaralta piilotteli aikoinaan isin tupakat kenkiin. Nyt Riikan Pekka äänestää viinan kotiinkuljetuksen puolesta ja Riikka jaksaa räksyttää vaikka Pekka tekis mitä tahansa. Mutta Riikka päättää keskustelun tähän ja piste kuten fasebookissa kun argumentit loppuu.
- Anonyymi
Turhaa vouhotusta tuommonen. Ihan sama kun kieltäisit ihmisiä piereskelemästä.
- Anonyymi
Jotkut vaan tykkää aina haukkua ihmistä, joka polttaa tupakkaa. Jos vaikka tietää, että se polttaa ja vaikka ei ikinä sen haukkujan nokan edessä polttaiskaan. Ei lähimaillakaan.
Aina joku kitisee ja narisee.
Pitää ruveta erakoksi niin ei tarvii kuunnella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut vaan tykkää aina haukkua ihmistä, joka polttaa tupakkaa. Jos vaikka tietää, että se polttaa ja vaikka ei ikinä sen haukkujan nokan edessä polttaiskaan. Ei lähimaillakaan.
Aina joku kitisee ja narisee.
Pitää ruveta erakoksi niin ei tarvii kuunnella.Seison tupakalla kaupan parkkipaikan reunassa, kun odottelen kaveria tulevaksi kaupasta. Ei noita autoja haittaa tupakointini.
Sitten yks kaksi Joku Ihminen lähestyy apua. Äkkiä pakoon pois parkkipaikalta........ voiskohan tuossa kävellä likastuuko kengän pohjat. Kun ihminen on mennyt autoonsa ja pöläyttänyt autonsa pakokaasut siihen, ei siihen voi enää tupakalle mennä. Tukehtuu kait sitä vähemmästäkin!
Tapahtui tänään minulle syntiselle tupakoitsijalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569