Teen nyt aloituksen,olkoon tämä kaikkien yhteinen
aihe ja aloitus.
Aloittaja ei ole tärkeä,vain paikka ja aihe.
Olen sitä mieltä,että on oltava paikka missä voimme tuoda tunteitamme esiin,olkoon ne suruja tai iloja.
Kinastelua emme varmaan pidä suotavana ja vastailemme sen mukaan ,kun luomisen tunne sallii.
Ollaan kaikki suurta perhettä hoivataan ,lohdutellaan,neuvotaan ,surraan,iloitaan ja piristetään.
Nyt varmaan jokainen kynnelle kykenevä menee maalle ja mökeille,mutta niille jotka koneenkin ääressä aikaa viettää ,kahvila on auki.
Itsepalvelu hengessä toimien tarjoilukin onnistuu,kaikkea virkistävää löytyy,käykää taloksi ja viihtykää.
ONNENAPILA
195
12179
Vastaukset
- saara.dma
Ihanaa, SkillaN, että meillä on taas oma yhteinen juttupaikka ja kahvila, jossa saadaan purkaa ajatuksiamme pysymättä tiukasti asiassa! Mitä mieleen juolahtaa, niin tullaan tänne vaan kaikki rupattelemaan.
Käynpä taloksi ja otan tuosta pullakahvit alkajaisiksi! - piikkiruusu
tämä tämmöinen foorumi meille yksinäisille, jotka viettävät juhannustakin kaupungissa melkein yksin.
On erinomainen asia, että on jokin paikka, jossa voi purkaa tuntojaan.
Palataan tänne vielä monta kertaa ennen kuin tämäkin juhannus on takanapäin.
Kaikesta huolimatta, rattoisaa Jussia! - Maalaismies*
Minäkin, yhden tähden juntti, hellyn seurassanne. Taidanpa napata vastoin tapojani yhden terävän nurkkakaapista, kilauttaa sekaan jääpalasen, niin ja lasillinen kylmää vettä kuuluu kuvioon. Istahdan hetkisen. Katselen sivuikkunasta pihalle. Koristeomenapuu varistaa kukkiaan. Ajattelen teitä tänne kirjoittelevia ihmisiä. Joo, nyt tulee tippa silmään.
Aamusella juttelimme vaimoni kanssa tästä yhteisestä elämästämme. Hän on viisas nainen, niin kuin odottaa sopii, kun on kestänyt minua 50 vuotta. varmasti koko kesän, vaikka monella on muitakin menoja tiedossa.
On otettava vanhan ajan tiikerijäätelö, minun suosikkijäätelöni, ja sitten tontille viimeistelemään huomisillan juhlia varten.
Jasmiinipensas ja köynnösruusut ovat parhaillaan kukassa, samoin pioni ja monet muut kukkivat pensaat.
Kiitos taas seurasta! Heihei!Teille kaikille kiitokset vastaanotosta.
Saara osaatkin passailla itseäsi,olet jo niin monasti käynyt entisessä,jospa toisetkin tarjoilun oppisivat,meri on minulle vähän vieras elementti,mutta siellä eläneille on varmaan rakas.
Piikkiruusu,et tunnu ollenkaan piikkiseltä))D,käy sinä kirjottelemassa on kiva lukea ,kun tulen mökiltä.Kyllähän kaupunki juhannus on varmaan hyvä sekin,on hiljaista ja ympäritö rauhoittuu,kun suurin osa ihmisistä rannoille halajaa.
Maalaismies,sinä alias Alvar .K ,onnittelen sinua vaimostasi ja kyllä hän tietää miten häntä rakastat,minäkin aistin sen.
Onnellisia olette,hyvää jatkoa vain,minullekin "tippa" tulee silmään,teidän onnestanne,minäkin olen onnellinen.
MdkMdk kiitos sinulle "ulkomaan" terveisistä,minullakin pionit kukkii,pidän niistä kovin,nikkinikin oli aluksi pioni.
Ihana on varmaan ympäristösi,sieluni silmin nään sinut istumassa parvekkeellasi.
Juhannusta on toivoteltu,mutta ei lisä pahaa tee.- Maalaismies*
Tämä on, SkillaN, siitä hyvä palsta, minkä olet luonut, että täällä saamme KEHUA toisiamme. Se on harvinaista, että ihmiset kiittelevät eivätkä moiti tai hauku toisiaan. Sanomme vilpittömästi HYVÄ ME!
Minulle on muodostunut ja muodostumassa elävä kuva kirjoittajista. Tietenkin lyyli on numero yksi, sellainen pitää olla. Entäpä SkillaN, joka alinomaa epäilee itseään, ei näe kuinka viehättävä on? Jos antaisin itselleni luvan hullaantua, niin ellumari on täynnä elämän suloista voimaa ja MdK:n kanssa menisin naimisiin heti (kuten lyyli joskus ehdottikin), jos sellainen olisi mahdollista (MdK voisi olla toista mieltä). Saara nimi tuo mieleen huippulahjakkaan lapsenlapseni. Häneen olen yltäpäältä rakastunut.
On täällä upeita jätkiäkin. Piikkiruusu kertoo avoimesti, kuka hän on, sen enempää isottelematta kuin vähättelemättäkään. Lokari heittelee armottomia viestejään USA:sta. Pidän lokarista. Ruuneperistä on muodostunut virtuaaliystävä.
Hyppään joskus nuorten,so. 5-kymppisten palstalle. Siellä on suurenmoisia ihmisiä: Jermu ei jätä ketään kylmäksi. Hänen kanssaan voi keskustella mistä vain. Kannattaa yrittää kyykyttää Jermua. Heh! Yleismies Essolta on aivan suurenmoinen. Entäs Pirre? Joo, huippuporukkaa!
Olen kuullut itseäni haukuttavan siitä, että kehun, muka mielistelen ihmisiä. Minkä minä voin tavatessani lahjakkaita ihmisiä, naisia ja miehiä, kuin sanoa mitä heistä ajattelen.
Jos nämä olisivat p-palstoja, menisin muualle.Jos meidän elinaikana vaikka olisi mahdollista täällä pohjoismaissa jonkinmuotoinen polygamia, niin ehdottomasti minä suostuisin jalkavaimoksi noin fiksulle miehelle. :DD
Juteltaisiin mukavia yöt läpeensä, jos ei kuorsattaisi kilpaa ;))- Maalaismies*
MdK-MdK kirjoitti:
Jos meidän elinaikana vaikka olisi mahdollista täällä pohjoismaissa jonkinmuotoinen polygamia, niin ehdottomasti minä suostuisin jalkavaimoksi noin fiksulle miehelle. :DD
Juteltaisiin mukavia yöt läpeensä, jos ei kuorsattaisi kilpaa ;))Osallistuin tuolla 5-kymppisten puolella "Yleismiehen" käynnistämään keskusteluun sivusuhteista. Yleismiehelle jo tarjottiin hirttoköyttä, minä pelastuin nipin napin.
Yritin tuoda esille sen, että joskus luvattomat suhteet voivat muodostua rakentaviksi. Olen paljon lukenut vanhan Kreikan kulttuurista. Spartalaisessa avioliitossa puolisoiden piti tavata salaa toisiaan. Hyvä sivusuhde (tekee ristinmerkkiä) olisi kuin spartalainen avioliitto. Sinulle MdK uskaltaa tällaisen asian kertoa, koska olet maailmanmatkaaja ja kulttuurien ymmärtäjä. Monille tulee stop merkki eteen tällaisista ajatuksista. - fghj
MdK-MdK kirjoitti:
Jos meidän elinaikana vaikka olisi mahdollista täällä pohjoismaissa jonkinmuotoinen polygamia, niin ehdottomasti minä suostuisin jalkavaimoksi noin fiksulle miehelle. :DD
Juteltaisiin mukavia yöt läpeensä, jos ei kuorsattaisi kilpaa ;))Jalkavaimo, se viittaa pelkästään alapäähän.
fghj kirjoitti:
Jalkavaimo, se viittaa pelkästään alapäähän.
Ihmisellä on sekä alapää että yläpää.
Puuttuuko sulta jompi kumpi?- Maalaismies*
fghj kirjoitti:
Jalkavaimo, se viittaa pelkästään alapäähän.
On ihmisiä, on vain ihmisiä, naisia, miehiä, nuoria, vanhoja. Vaimoni sanoo, että olen hullu ihmisten rakastaja. Hän sanoo, että pidän kaikista.
Vaimoni pitää kaikista heistä, jotka ovat tulleet lähellemme. Niin miehistä kuin naisistakin. Siis - olen hullu. - ellumari
Maalaismies* kirjoitti:
On ihmisiä, on vain ihmisiä, naisia, miehiä, nuoria, vanhoja. Vaimoni sanoo, että olen hullu ihmisten rakastaja. Hän sanoo, että pidän kaikista.
Vaimoni pitää kaikista heistä, jotka ovat tulleet lähellemme. Niin miehistä kuin naisistakin. Siis - olen hullu.Maalaismies!
Sinun kirjoituksesi luen kaikki...jostain syystä.
Ehkä osaksi niissä ajoittain ilmenevän ristiriitaisuuden vuoksikin.
Nyt tuli mieleeni kun muistan 60 - palstalta erästä kirjoitustasi, että miten sen nyt tulkitsisi : Pidätkö kaikista muista paitsi poliitikoista?
"Läskisoosia vai makaroonia" ketjussa kirjoitat päättäjistä näin :" Meidän pitää rakastaa heitä. Sorry, en pysty siihen. He ovat minulle niin yhdentekeviä ettei minulla ole ole mitään kantaa heihin nähden."
Tämä on nyt vähän pilkun halkomista, mutta pidän sinua hyvin fiksuna miehenä, mitä oletkin kaikkien muidenkin mielestä ja luen kirjituksiasi mielenkiinnolla. Etsin niistä erästä tuttua henkilöä, mutta en tahdo sanoa ketä.
Jokatapauksessa hän on minun ihailuni kohde, ollut aina ja vanhetessaan käy aina vain kiinnostavammaksi.
Eikä takuulla pahalla, mutta miehet kypsyvät henkisesti naisiin verrattuna pikkuisen jälkijättöisesti. Jotkut ovat esimerkiksi isyyteen kypsiä vasta keski - iällä.
Sinä olet hieno mies ja minä pidän sinusta, niin että älä vaan ota tätä keljuiluna...olen aivan vilpitön ja vaikka olet näköjään ainakin kahdella palstalla innostunut puhumaan sivusuhteista, niin se on kohdallasi puhtaasti teoreettinen kysymys. Uskon sinun olevan vaimollesi 100% uskollinen.
Nyt minä lähden koristelemaan kirkkoa - huomenna on häät. - Maalaismies'
ellumari kirjoitti:
Maalaismies!
Nyt tuli mieleeni kun muistan 60 - palstalta erästä kirjoitustasi, että miten sen nyt tulkitsisi : Pidätkö kaikista muista paitsi poliitikoista?
"Läskisoosia vai makaroonia" ketjussa kirjoitat päättäjistä näin :" Meidän pitää rakastaa heitä. Sorry, en pysty siihen. He ovat minulle niin yhdentekeviä ettei minulla ole ole mitään kantaa heihin nähden."
Tämä on nyt vähän pilkun halkomista, mutta pidän sinua hyvin fiksuna miehenä, mitä oletkin kaikkien muidenkin mielestä ja luen kirjituksiasi mielenkiinnolla. Etsin niistä erästä tuttua henkilöä, mutta en tahdo sanoa ketä.
Jokatapauksessa hän on minun ihailuni kohde, ollut aina ja vanhetessaan käy aina vain kiinnostavammaksi.
Eikä takuulla pahalla, mutta miehet kypsyvät henkisesti naisiin verrattuna pikkuisen jälkijättöisesti. Jotkut ovat esimerkiksi isyyteen kypsiä vasta keski - iällä.
Sinä olet hieno mies ja minä pidän sinusta, niin että älä vaan ota tätä keljuiluna...olen aivan vilpitön ja vaikka olet näköjään ainakin kahdella palstalla innostunut puhumaan sivusuhteista, niin se on kohdallasi puhtaasti teoreettinen kysymys. Uskon sinun olevan vaimollesi 100% uskollinen.
Nyt minä lähden koristelemaan kirkkoa - huomenna on häät.Joskus vain pitää jostakin. Minä pidän sinusta, aidosti, ilman sivuajatuksia. Pitää tulla näin vanhaksi voidakseen pitää jostakin ihmisestä, niin kuin minä sinusta. Ymmärrän sinua ellumari.
- Maalaismies*
ellumari kirjoitti:
Maalaismies!
Nyt minä lähden koristelemaan kirkkoa - huomenna on häät.Tuohon mitä sanoin :"Läskisoosia vai makaroonia" ketjussa kirjoitat päättäjistä näin : Meidän pitää rakastaa heitä. Sorry, en pysty siihen. He ovat minulle niin yhdentekeviä ettei minulla ole ole mitään kantaa heihin nähden."
Tarkoitan samaa, minkä käsittääkseni ihmiset yleensä tuntevat ja aistivat, päättäjät eivät aja heidän (meidän) asioita, vaan jotakin käsittämätöntä muuta. He antavat ymmärtää ettei kansa (me)voi ymmärtää esim. EU:n perustuslakia. Kuitenkin jokapäiväiset uutiset mediassa kertovat, mitä kaiken aikaa tapahtuu.
Kyllä sen ymmärtää kuka hyvänsä.
- Leny
Onnea vaan Onnenapilaan! Juu, kurkkasin vielä tuonne kadun kulman taakse ja päätinkin nyt pistäytyä täällä. Kyllä tämä paikka on ihan tarpeellinen rentoutusta silmällä pitäen. Ja näin kun täällä tyhjässä kaupungissa ison osan Jussia viettää, on mukava piipahtaa. Tuossa lähellä on tuo kaunis kesäkaupunki, jonne aattona aion mennä isoa kokkoa katsomaan. Taitaa siellä kalliolla haitarikin soida.
- ellumari
täällä kaupungilla kulkiessani?!
Lähdin tuossa aamupäivällä kauneushoitolaan(häät tulossa, ei omat kuitenkaan) ja kävellessäni tätä katua näin tutun kyltin, missä kerrottiin, että Onnenapila on taas avattu tutussa paikassaan.
Tämähän olikin siirtynyt sivukadulle remontin, vai minkä syyn takia se nyt oli?
Koska menen yleensäkin suoraan, pahemmin mutkittelematta, niin tulin sisään kuin kotiini konsanaan ja hihkaisin, että "Moi kaikki!"
Nyt juomme kahvia, syömme palan raparperipiirakkaa ja tiikerijätskikin menee MDK-MDK:n esimerkkiä noudattaen. Konjakinkin ottaisin, mutta olen liikkeellä auton kanssa.
Mitä tässä nyt miettimään jos juhannuksen kunniaksi tuleekin syötyä vähän epäterveellisemmin - menköön samaan mässäilynippuun ylihuomisen hääruokaherkuttelun
kanssa.
Todella kiva ,Skillan kun jaksoit avata taas tässä tutun kadun varrella tämän mukavan kohtaamispaikkamme! - Maalismies*
Kun puhumme toisillemme toisistamme, on pakko olla korrekti. Esimerkiksi se tapa, jolla hajupoika meitä haukkuu, ei sovi pirtaan.
Vaikka olisimme toista mieltä, olemme sitä kohteliaasti, toisiamme kunniottaen, koska olemme dinosaurusten jälkeen eniten tätä maapalloa kansoittava eläinryhmä. Ihmiset.- Minä itse
Tuo sanonta ei tunnu istuvan suuhusi Maalaismies, sinähän et ole pakon edessä korrekti meitä muita kohtaan, olet sitä luonnostasi, sen aistii näin seurattuaan käytöstäsi meitä muita palstalaisia kohtaan.
Yleensähän näillä sivuilla osataan käyttäytyä, ottaa huomioon että me kaikki olemme persoonallisuuksia, emme toistemme klooneja. Pieni on se joukko joka riitaa haastaa, onneksi hyvin pieni, mutta millä se äreys kitkettäisiin kokonaan?
Paras kai olisi jos jättäisimme vastaamatta, keskusteluahan riitelemällä ei synny, eikä vihainen koira taltu potkimalla... siksi parempi jättää ylhäiseen yksinäisyyteensä, ja onhan hänellä muualla niitä ystäviä joiksi me emme hänelle kelpaa.
Meillä, sopuisasti kirjoittavalla joukolla, leikkiäkin laskien, usein jopa henkilökohtaisesti viesti jollekin nimimerkille osoittaen, on täällä usein mielekästä ajankulua lukien ja kirjoittaen, mielipiteitä vaihtaen, tai vain omista töistänsä höpöttäen aina seuraa. Kaikkien kanssa ei voi olla samaa mieltä, mutta sanoisinko kauniisti että tästä nyt olen toista mieltä... vai sanonko kuten entinen ukko, sinä et mitään ymmärrä... kumpi on korrektimpaa ja kumpia täällä on enemmän, sen nyt huomaa ""sokea Reettakin"", kun huomasin tuolla toisaalla että hänkin vierailee tutkimassa palstoja.
Sanon kauniisti Hyvää Juhannusta kaikille Suomen suvessa.
Ilta on vielä nuori, mutta yksin pitää ihailla paistetta nytkin, kun heilaa ei ollut Helluntainakaan.
- mailissu
minäkin uuteen kahvilaan, viihtyisää onkin ja asioita on käsitelty laidastalaitaan;)
Tarjoilu ja kahvi oli tosi hyvää!- piikkiruusu
täällä cafeessa näin aattoillan vaihtuessa pikapuoliin Juhannuspäiväksi.
Aattopäivästä muodostui, vastoin odotuksiani aika mukiinmenevä. Grillattin ja seurusteltiin tyttären perheen kanssa. Se oli ensimmäinen Juhannusaattoni leskimiehenä. Ymmärrättehän? - Lokari69
piikkiruusu kirjoitti:
Aattopäivästä muodostui, vastoin odotuksiani aika mukiinmenevä. Grillattin ja seurusteltiin tyttären perheen kanssa. Se oli ensimmäinen Juhannusaattoni leskimiehenä. Ymmärrättehän?Toivotan mukava juhannusta.
Kiitos hyvästä kahvista, olikin hyvää kun harvoin juon kahvia.
Se entinen sanonta olis varmaan nytkin paikallaa.
Juhannus aatto juhlista jaloin ja juhanuspäivänä vaikka kontaten.
No minä en kyllä aijo kontata vaan ajan autolla kotiin .
Hyvää ja mukavaa juhannusta kaikille
Toivottaa: Lokari 69. - fiiuliN
Lokari69 kirjoitti:
Toivotan mukava juhannusta.
Toivottaa: Lokari 69.Hyvää iltaa, näin aamutuimaan toivottelen sinulle sinne merten taa.
Minä nousin välillä kahvin juontiin ja menen taas uudestaan lakanoihin.
Toivottavasti löytyi puhdas paita . - Lokari69
fiiuliN kirjoitti:
Hyvää iltaa, näin aamutuimaan toivottelen sinulle sinne merten taa.
Minä nousin välillä kahvin juontiin ja menen taas uudestaan lakanoihin.
Toivottavasti löytyi puhdas paita .Mutta tänään KLO 18.00 vasta tarvitsen .
Ne jussin juhlat kun on täällä vasta lauantaina.Katotaan onko yhtä puhtoinen kun tulen kotia sieltä juhlista?
Kun yleensä joku aina kaataa jotain mun vaatteille...
Terv: Lokari69. - Maalaismies*
Lokari69 kirjoitti:
Toivotan mukava juhannusta.
Toivottaa: Lokari 69.Teen nyt tyhmän ja tarpeettoman kysymyksen. Teen sen kuitenkin. Minkälaisella autolla ajelet siellä uudella mantereella? Minulla on sellainen käsitys, että autot siellä ovat isoja, suurempia kuin meillä.
Saatan olla väärässä, niinkuin tavallisesti. Taitavat nykyisin liikkua Amerikoissa eurooppalaiset Peugeotit ja japanilaiset Toyotat, niin kuin täälläkin.
Kuvittelen siellä ajeltavan pitkiä matkoja. - Lokari69.
Maalaismies* kirjoitti:
Teen nyt tyhmän ja tarpeettoman kysymyksen. Teen sen kuitenkin. Minkälaisella autolla ajelet siellä uudella mantereella? Minulla on sellainen käsitys, että autot siellä ovat isoja, suurempia kuin meillä.
Saatan olla väärässä, niinkuin tavallisesti. Taitavat nykyisin liikkua Amerikoissa eurooppalaiset Peugeotit ja japanilaiset Toyotat, niin kuin täälläkin.
Kuvittelen siellä ajeltavan pitkiä matkoja.Ajelen nykyisin tuollaisella keski kokoa olevalla 6 henken autolla , vaikka yksin elänkin.
Siinä on V6 nokalla ja niitä halvenmman luokan autoja.
Eihän meikäläisen varat mihinkään Cadinlakiin tai Lingoliin riitä.
Vaikka niitä "oikeitakin" autoja vielä näkee, niitä riisikuppia kyllä on tullut paljon lisää katukuvaan .
Noin yleis silmäyksellä voisin sanoa että japanilaiset on voittaneet paljon alaa, noita eurooppalaisia onkin sitten jotain audia ja BMW tä
ja muita hintavia joillain paremmin "pärjäävillä" vai onko velkakärryjä en tie?
Tuo pensiinin hintahan se on autot pienentänyt täälläkin, mutta minä kun olen vähä ujo niin en kehtaa istua potalla enkä Volswaakenissa yleisellä paikalla.
Muuten noista Peugeoteista on täällä sellainen käsitys että ransakalaiset osa tehdä hyviä hajuvesiä ja kondomeita , mutta autot ei ole vieläkään mitään erikoisen hyviä...
Näin olen kuullut sanottavan , minulla ei ole mitään omakohtaista käsitystä kuinka hyviä tai huonoja ovat.
Noita korean autoja nykysin jotkut ostaa , kun on hyvä takuu ja hintakin ihan kohtalaisen alhaalla, mutta yleensä noissa ulkolaisissa varaosat on sitten moninkertaiset hinnaltaan.
Joten voittaako siinä mitään?
Toivon että jotain osasin vastata kysymyksesi?
Terv: Lokari69. - Maalaismies*
Lokari69. kirjoitti:
Ajelen nykyisin tuollaisella keski kokoa olevalla 6 henken autolla , vaikka yksin elänkin.
Siinä on V6 nokalla ja niitä halvenmman luokan autoja.
Eihän meikäläisen varat mihinkään Cadinlakiin tai Lingoliin riitä.
Vaikka niitä "oikeitakin" autoja vielä näkee, niitä riisikuppia kyllä on tullut paljon lisää katukuvaan .
Noin yleis silmäyksellä voisin sanoa että japanilaiset on voittaneet paljon alaa, noita eurooppalaisia onkin sitten jotain audia ja BMW tä
ja muita hintavia joillain paremmin "pärjäävillä" vai onko velkakärryjä en tie?
Tuo pensiinin hintahan se on autot pienentänyt täälläkin, mutta minä kun olen vähä ujo niin en kehtaa istua potalla enkä Volswaakenissa yleisellä paikalla.
Muuten noista Peugeoteista on täällä sellainen käsitys että ransakalaiset osa tehdä hyviä hajuvesiä ja kondomeita , mutta autot ei ole vieläkään mitään erikoisen hyviä...
Näin olen kuullut sanottavan , minulla ei ole mitään omakohtaista käsitystä kuinka hyviä tai huonoja ovat.
Noita korean autoja nykysin jotkut ostaa , kun on hyvä takuu ja hintakin ihan kohtalaisen alhaalla, mutta yleensä noissa ulkolaisissa varaosat on sitten moninkertaiset hinnaltaan.
Joten voittaako siinä mitään?
Toivon että jotain osasin vastata kysymyksesi?
Terv: Lokari69.Kiitos lokari vastauksestasi! Asia selveni meikäläiselle harvinaisen paljon.
- aikaisemmin
piikkiruusu kirjoitti:
Aattopäivästä muodostui, vastoin odotuksiani aika mukiinmenevä. Grillattin ja seurusteltiin tyttären perheen kanssa. Se oli ensimmäinen Juhannusaattoni leskimiehenä. Ymmärrättehän?tuskin olisin täysin pystynyt samaistumaan tunnelmiin.
On raskasta menettää läheisensä, paras ystävänsä, se "vastakaiku", joka on ollut niin luonnollinen jokaisessa päivässä, yhteiset ilot ja surut, yhteiset matkat ja kokemukset, yhteiset lapset ja lasten lapset.
Mieheni pelasti kerran henkeni, olimmme juuri jääneet eläkkeelle ja uinnista aina pitäneenä uskaltauduin trooppisella merellä liian kauaksi, muistan miten hän ui luokseni, tarttui lujin hyvin ottein ja vei rantaan, hän, joka ei yleensä olisi muuten liian kauaksi lähtenyt, lähti silloin hakemaan, nähtyään hätäni.
Otin kyllä opikseni siitä, myöhemmin en enää kauaksi lähtenyt. Olen hänelle kiitollinen.
- saara.dma
Hei. Tulin tuomaan tuolle isolle pöydälle kauniin kimpun valkoisia juhannusruusuja ja vaalean lilanvärisiä jalostettuja syreenejä. Toivon mukaan ne juhlistavat kävijoitten mieliä näin juhannuspäivänä, jolloin ainakin osassa Suomea on sää vähän heikonlainen, sataa tihkuttaa. No oli hienoa, kun eilen oli kaunista.
Nyt on keskikesä ja tästä alkaa sydänkesä, joka on paras vuodenaika, mitä ihmiselle suodaan.- fiiuliN
Taisit käydä nappaamassa nuo ruusut minun juhannusruusu puskastani.
Näyttää hieman siltä, kuin muutama oksa puuttuisi.
Mutta koska kukkasia on puskassa paljon ja muutenkin menivät hyvään tarkoitukseen .... niin antaa olla..D)) - saara.dma
fiiuliN kirjoitti:
Taisit käydä nappaamassa nuo ruusut minun juhannusruusu puskastani.
Näyttää hieman siltä, kuin muutama oksa puuttuisi.
Mutta koska kukkasia on puskassa paljon ja muutenkin menivät hyvään tarkoitukseen .... niin antaa olla..D))Olet oikeassa fiiuliN. Juuri niin siinä kävi. Näillä leveysasteilla juhannusruusujen kukinta on vasta alkamassa, mutta sitten huomasin ilokseni, että sinun ruusupensaasi suorastaan vaahtoaa valkoisia kukkia. Lilat syrenit otin kyllä omasta puutarhastani!
Vanha suomalainen sananlasku sanoo "Missä tekijä, siellä näkijä."
Kaikille hyvää juhannuksen jatkoaikaa.
- Leny
Nyt tarvitsen kuumaa juomaa. Onpa kylmä ulkona. Lämpöä vain vaivaiset 10 astetta. Muuten olin iltapäivällä tuolla kuntoradalla metsässä. Siellä oli sitten paljon ETANOITA. Semmoisia mustan kirjavia toistakymmentä senttiä pitkiä. Hyi, yök. Piti varoa, ettei päälle astunut. Ne ovat kuuleman mukaan ihan riesana jossakin päin.
- pullaulla
silmiäni --olen ehkä jo väsynytkin ,mutta sain kimmokkeen lukea näitä keskusteluja kun aihe oli "niin kiinnostava kuin salarakas" .
Kävin sielä Maalaismiehen mainitsemalla
"mainostamalla" 50 ja olikin asian tuntiat paikalla .
minä sain sellaisern kuvan että miehillä on jonkinlainen tarve kehuskella näillä saavutuksilla
pöyhistelevät kun teeret soittimella --on se vaan sellaista ihmisenkin sukupuolielämä että aika lähellä eläimellisiä piirteitä . Ja eläimiähän me ollaan siinä kun muutkin lajit. Luulisi vaan että ihminen olisi pikkusen viisaampi --mutta ei ainakaan siinä kun urokset kisailee naaraista --onhan tämäkin jonkinlaista kisailua:)=:)=
Ja kuka on kohde ? No ei tarvitse kaukaa hakea.
onnea vaan ONNEN apilaan ja hauskoja hetkiähän nämä ovat--enhän minäkään tähän kellon aikaa muuten olisi hereillä:=):=)
Olen n. 2,7-kertaa käynyt täällä. On ikäänkuin minulle ei olisi paikkaa täällä kään.
Olen tällainen penkinpäässä istuja, hiljainen ja rauhallinen.
Asettaudun tähän ovenpieleen, nurkkapöytään.
Katselen viehättävän SkillaNin hyörimistä, hän käveleekin kuin tanssiaskelin. Kerran viel, kerran viel Sinut tanssiin mä vien!
Entäs terrierimäinen MdK sitten, minun taistelusisareni menneiltä ajoilta ja vieläkin. Mukavaa nähdä näin virtuaalisena.
Näyttää juoheva Maalaismieskin astuvan sisään, ystävälinen hymy kasvoillaan, tutuille nyökkäillen. Hauska tavata täälläkin! Terve terve! Miten huonosti ne maailman asiat olisivatkaan ilman Sinun tukeasi. Kimin MM:n eteen on vielä tehtävä lujasti työtä.
Monta tuttua, muutakin, olen näkevinäni, fiulin ehkä tutuin. Soitellaan taas skypellä kun yksin istutaan kotosalla.
Kun seuraavan kerran poikkean, otan konjakin tai kaksi - juttelen sitten vähän enemmän!
Rattoisia hetkiä täällä Onnenapilassa! Hei!mietin tuota sanontaasi.
Mistähän tuollainen tunne tulee.
Olet vielä hiljainen ja rauhallinen,nurkkapöytään istahdat.
Jotenkin on vaikea kuvitella,rohkeidenkin kirjoitustesi perusteella.
Olen pitämyt sinua miehenä ,joka ei mielistele.(no tuossa mitä minua nyt vähän,se tuntui vain kivalta)
Katsotaan nyt tuleeko siitä miitingistä mitään.
Skypeni ei suostu soittamaan ,valtuuksia pyytelee.
No tule vain meidän tyttöjen seuraksi,ei näitä miehiä kovin paljon täällä pistäydy.
Eilen olin sellaisissa häissä, etten varmaan ikinä enää saa osallistua samanlaisiin!
Kutsukortissa oli toivomus että naiset pukeutuisivat sariin tai muuhun vastaavaan juhla-asuun.
Vieraita oli, paitsi pohjoismaista, myös Intiasta, SriLankalta, Kiinasta, Japanista, jopa Siperiastakin!
Oli todella väriloistoa, kun vieraat alkoivat saapua.
Kaunein oli tietenkin morsian, joka oli herännyt aikaisin aamulla, että ehtisi taitella kaikki sarin laskokset paikoilleen.
Tällä kertaa oli sarin taittelumuunnos sellainen että siihen on täytynyt mennä aikaa (ja muutama hakaneula)!
Sarissa oli kultabrokaadia ja syvää punaista. Sarin etupuolelle jäävässä reunassa oli pitkät hapsut.
Sulhanenkin oli tyylikäs frakissaan.
Minä meikkasin morsiamen, paljon ei värejä tarvinnut käyttää, hän on niin upea omissa väreissään.
Sitten vielä hänen kiiltävänmustien hiustensa koristelu: kukkasia ja kultainen kääty otsalle.
Morsian auttoi minua laittamaan sarin päälleni. Oma sarini on lavendelin sininen ja päälle painettu kimaltelevia kukkaköynnöksiä.
Harteilta laskeutuva osa täynnä hopean kimalteisia kukkasia.
Tunsin olevani hienosti pukeutunut ja meitä naispuolisia vieraita, joilla oli sari päällä, kuvattiinkin ahkerasti.
Itse häätoimitus tapahtui parin kotona, saarella minne on siltayhteys. Pihalle oli pystytetty pyöreä teltta, kauniisti koristeltu.
Pelimannit soittivat viuluilla sisääntulomusiikin kun morsiuspari asteli "alttarille" kultaisen kukon luo. Kultainen kukko on srilankalainen symboli häätoimituksissa.
Itse toimituksen jälkeen ajoivat vieraat läheiseen urheiluseuran juhlasaliin, missä itse juhlat olivat.
Boolimaljat, hyvää ruokaa ja juomaa, kahvit ja 4-kerroksinen hääkakku, musiikkia, tanssia, puheita.
Monet pidetyistä puheista osoittivat kuinka morsian on valloittanut jäyhien pohjoismaisten sydämen lämmöllään ja herttaisuudellaan.
Niin minäkin ajattelin, että Sriyani on kuin pala srilankalaista aurinkoa, joka loistaa ja lämmittää pimeätä Smoolantia ja on antanut uutta tarkoitusta erään leskimiehen elämään.- ellumari
mutta kotoisampaan tyyliin.
Juhlallisen kirkossa vihkimisen jälkeen hääjuhla, jonka näyttämönä oli tämä minun, sekä morsiamen äidin synnyinkoti.
Lämmin ja poutainen sää mahdollisti ulkona oleilun ja Suomen lippu liehui salossa. Olisi liehunut muutenkin, sillä päivähän oli juhannus.
Kaikki perinteiset : "Jotakin vanhaa, jotakin uutta, jotain lainattua ja jotain sinistä..."
Hääkakkua leikatessa sulhanen ehti polkaista jalkaa ensimmäisenä, siis hänellä on enemmän sananvaltaa talossa...hm...kummityttöni tuntien, enpä tiedä:)
Tanssiakin voimme suuressa olohuoneessa, mitä lapsuudessani kutsuimme saliksi.
Kun nuoripari lähti myöhemmin illalla ajelemaan vuokratulla avoautolla kenkäromut ja muu "rekvisiitta" auton perässä, he saivat riisisateen lisäksi vesisadekuuronkin niskaansa ja senhän sanotaan tietävän onnea.
Luonani majoittuneet rovaniemeläiset ja pierarsaarelaiset sukulaisemme lähtivät aamulla. Pitopalvelun väki laittaa paikkoja kuntoon ja minä menen nyt nukkumaan.*Harras haukottelu*
Hyvää juhannuksen jatkoa vain kaikille!
Onnenapilassa,,mukavia jutelleet ,oli oikein kiva palata kotiin ja kiireellä kirjoituksianne lukemaan.
Mukavia oli kirjoitukset (oli kyllä vähän soraääniä,vai käsitinkö väärin,,,,varmaan)juhannus mennyt kaikilta hyvin.
Nuoria pareja syntynyt,palstalaisten "romansseja" ei ole tainnut kumminkaan syntyä.
Maalaismiehen ihastuksen tiedän olevan, vain iháilua Mdk:ta kohtaan,sillä hän ei koskaan voisi vaimoaan pettää,saatikka jättää.
Leikitään,että täällä Onnenapilassa,,,,,,,
Ruuneperille sanon ,että jo oli aika sinunkin käydä meidän Onnenapilassa,kai huomasit miten kiva paikka tämä on,tule vain useasti ja hyvältä tuntui ,kun vähän minuakin kehaisit.
Sen tanssin suhteen on vakava paikka,kun nilkkani äityi niin kipeäksi,että jokohan tanssit on tanssittu,,harmittaa.
Minä olin yksin koko juhannuksen,en vainenkaan ,itikoita oli paljon ja voi ette usko miten ne minusta tykkäsivät.(ja minä kun juurikaan niistä välittäisi)
Naapureiden kanssa vähän grillailimme ja saunoimme,muuten puuhastelin omassa pihassa.
Oikein piti kierellä ja katsella,kun meinaa jäädä huomaamatta monikin kukkiva kukka.
Minun juhannusruusu on vielä nupulla,mutta iirikset ja kurjenmiekat loistivat,pionitkaan ei vielä auenneet,mutta moni,moni muu ihanassa loistossaan.
Sorsaemo toi poikasensa ,vielä oli yhdeksän jäljellä,kaksi oli hävinnyt,mihin,ei tietoa,kai minkin suuhun.
Piikkiruusulle ,ne juhlapyhät ovat raskasta aikaa,puolison lähdön jälkeen,mutta kyllä ajan kuluminen senkin tuskan poistaa,ainakin lievittää.
Nyt alamme todella tätä kesää elämään ,emme odota muuta kuin marjojen kypsymistä,ja nautimme kesän lämmöstä ja kauneudesta,keräämme voimia taas tulevaa aikaa varten,mutta siitä ei sen enempää.
Vielä on kesää kauan,kauan,,,
Kirjoitellaan nyt sitten muistoista ja eletään kesäarkea.- Maalaismies*
Että kuinkako juhannus meni? Menipä niin ylikierroksille, että kynästäni pääsi luikahtamaan sivuille ruma sammakko, josta Ruuneperikin asiallisesti huomautti ja BilMan onnekseni poisti kyseisen ketjun. Kiitos molemmille!
Laskeudutaan arkeen. Kyllä minulla SkillaN edelleen on luja suhde vaimooni, vaikka ihastelenkin teitä tyttöjä palstalla. Tämä on sellaista toverillista pitämistä. Silloin tällöin printtaan vaimolleni kopion jostakin ruokareseptistä tai muusta mielenkiintoisesta kirjoituksesta. Maalaismies* kirjoitti:
Että kuinkako juhannus meni? Menipä niin ylikierroksille, että kynästäni pääsi luikahtamaan sivuille ruma sammakko, josta Ruuneperikin asiallisesti huomautti ja BilMan onnekseni poisti kyseisen ketjun. Kiitos molemmille!
Laskeudutaan arkeen. Kyllä minulla SkillaN edelleen on luja suhde vaimooni, vaikka ihastelenkin teitä tyttöjä palstalla. Tämä on sellaista toverillista pitämistä. Silloin tällöin printtaan vaimolleni kopion jostakin ruokareseptistä tai muusta mielenkiintoisesta kirjoituksesta.tähän juhannuksen jälkeiseen aikaan,kesä vain jatkuu,tosin nyt se alkaa se iltojen pimeneminen.
Maalaismies tuon kyllä tiesin,ja kyllähän ihastella saa,tuskin vaimosi huonoa siitä tykkää.
Kiva on mielipiteitä vaihtaa,kun löytyy sellaisia ihmisiä,joille tekee mieli vastailla.
Minäkin huomasin sen "sammakon",ihan pikkusen hämmästyin,vaikka ymmärränkin ,taustat muistaen.
Minäkin kurkkailin tuonne noita vanhoja juttuja ja kyllähän siellä Pionina ollessa ,monet "kehut" tuli ja myöhemminkin,mutta ne on menneitä.
Valtavasti olen muuten minäkin näitä kirjoituksia kirjoitellut,kohta romaani olisi.
Huomasin kävijämäärän pudonneen ketjusta,sheriffi katsoi parhaaksi poistaa "sävyä" muuttaneet viestit. Hyvä niin.
Kullero, tuskin se "juntti" sinua kovin osuvasti kuvaisi,kun vielä hymyilevä olet,taidat vain jäädä selvityksen velkaa kiinnostuneille.
Meilillä voit kertoa ,sitä haluaville ,jos et julkisesti tee itseäsi tykö.
Vai haluatko olla salaperäinen,sekin voi olla hyvä.Uteliaisuus pitää yllä mielenkiintoa.
Jospa lähtisi katselemaan kaupungin torielämää,tapaisi jonkun tutunkin,mahdollisesti,jotakin kivaa voi myös syömiseen liittyen löytyä,vaikka ei se niin kovin suotavaa olisikaan.
Työn äänet ulkoa kuuluu,arki on tullut,,,- Minä itse
Maalaismies* kirjoitti:
Laskeudutaan arkeen. Kyllä minulla SkillaN edelleen on luja suhde vaimooni, vaikka ihastelenkin teitä tyttöjä palstalla. Tämä on sellaista toverillista pitämistä. Silloin tällöin printtaan vaimolleni kopion jostakin ruokareseptistä tai muusta mielenkiintoisesta kirjoituksesta.Huomenta kaikille.
Toivottavasti kaikki ovat selvinneet ilman vahinkoja ( mitä nyt tuo m.miehen mainitsema lapsus viestissä, ja sekin osin ymmärrettävissä, vrt. ylikierrokset) juhlimisestanne.
Tein tässä aikani kuluksi kokeen, kun vietin illan yksin täällä kotona.
Siis kokeen, kun klikkasin vain treffit sivulla yllätys treffejä, tuntemattomana, mutta ikäni ilmoittaen. En iki maailmassa olisi uskonut kuinka monta "toivotonta" seksin nälkäistä miestä, ilmoituksensa mukaan ikäluokat 30 ja 50 välillä, siellä puheille pyrki. Ja kaikki rakastivat vanhempaa naista!!!!Onko maailma tällaista? Kysyn vaan?
Vaikka olisin tuolla esiintynyt nuorena tyttönäkin, uskon että tarjoukset olisivat olleet samat. Vai onko se sokkotreffi osio juuri tuollaisia kohtaamisia varten, enpäs tiedä.
Täälläkin on puhuttu ns. jalkavaimoista, sellainen pieni pilke silmäkulmassa, ja sen ymmärrän, jos kadotamme leikkimielen ja todellisuuden raja alkaa kulkea mielessämme väärässä paikassa, silloin meiltä loppuu koko hauskuus elämästä.
Rakastutaan vain täällä palstoilla, puolin ja toisin, kerrotaan siitä ja tehdään aina joku iloiseksi, sillä huomion osoittaminen, vaikka vain sanoilla, on mannaa itsetunnolle.
Täällähän emme törkyile, vaan puhumme kauniisti aroistakin asioista, eikä seksinkään pitäisi olla noin "päällekäyvää" kuin kokeiluni tuolla osoitti.
Osaavatko nuoret ottaa tunteet mukaan, vai onko kaikki konemaista toimintaa nykyisessä automatisoituneessa maailmassa, onko rakkauskin kertakäyttöistä, heitetään sivuun kuin kertakäyttö muki.
----------------------------
Ps. Ei ole minun juttupaikkani tuo treffi osio, ei, mieluummin puhun yksinäni niin tiedän että ei tarvitse vastata ylikierroksilla käyden johonkin "härskiin" kysymykseen. - Maalaismies*
Minä itse kirjoitti:
Huomenta kaikille.
Toivottavasti kaikki ovat selvinneet ilman vahinkoja ( mitä nyt tuo m.miehen mainitsema lapsus viestissä, ja sekin osin ymmärrettävissä, vrt. ylikierrokset) juhlimisestanne.
Tein tässä aikani kuluksi kokeen, kun vietin illan yksin täällä kotona.
Siis kokeen, kun klikkasin vain treffit sivulla yllätys treffejä, tuntemattomana, mutta ikäni ilmoittaen. En iki maailmassa olisi uskonut kuinka monta "toivotonta" seksin nälkäistä miestä, ilmoituksensa mukaan ikäluokat 30 ja 50 välillä, siellä puheille pyrki. Ja kaikki rakastivat vanhempaa naista!!!!Onko maailma tällaista? Kysyn vaan?
Vaikka olisin tuolla esiintynyt nuorena tyttönäkin, uskon että tarjoukset olisivat olleet samat. Vai onko se sokkotreffi osio juuri tuollaisia kohtaamisia varten, enpäs tiedä.
Täälläkin on puhuttu ns. jalkavaimoista, sellainen pieni pilke silmäkulmassa, ja sen ymmärrän, jos kadotamme leikkimielen ja todellisuuden raja alkaa kulkea mielessämme väärässä paikassa, silloin meiltä loppuu koko hauskuus elämästä.
Rakastutaan vain täällä palstoilla, puolin ja toisin, kerrotaan siitä ja tehdään aina joku iloiseksi, sillä huomion osoittaminen, vaikka vain sanoilla, on mannaa itsetunnolle.
Täällähän emme törkyile, vaan puhumme kauniisti aroistakin asioista, eikä seksinkään pitäisi olla noin "päällekäyvää" kuin kokeiluni tuolla osoitti.
Osaavatko nuoret ottaa tunteet mukaan, vai onko kaikki konemaista toimintaa nykyisessä automatisoituneessa maailmassa, onko rakkauskin kertakäyttöistä, heitetään sivuun kuin kertakäyttö muki.
----------------------------
Ps. Ei ole minun juttupaikkani tuo treffi osio, ei, mieluummin puhun yksinäni niin tiedän että ei tarvitse vastata ylikierroksilla käyden johonkin "härskiin" kysymykseen.Korostunut seksin nälkä lienee eräänlainen puutostauti ja sitä esiintyy kaikissa ikäluokissa ja siitä on vaikea puhua.
Hiljattain tehdyssä gallupissa kysyttiin ihmisiltä, kuinka usein he ajattelevat seksiä. 80% ilmoitti seksin käyneen mielessä joka päivä.
Kysymyksessä on siis elämää suurempi kysymys. Ainakin se on elämiseen liittyvä, koska itse elämäkin alkaa siitä. Mutta kun taas sitten elämään liittyy käytännössä niin paljon muuta, seksi irrallisena asiana muuttuu helposti irvokkaaksi - aivan kun "Minä itse" totesit testissäsi. Maalaismies* kirjoitti:
Korostunut seksin nälkä lienee eräänlainen puutostauti ja sitä esiintyy kaikissa ikäluokissa ja siitä on vaikea puhua.
Hiljattain tehdyssä gallupissa kysyttiin ihmisiltä, kuinka usein he ajattelevat seksiä. 80% ilmoitti seksin käyneen mielessä joka päivä.
Kysymyksessä on siis elämää suurempi kysymys. Ainakin se on elämiseen liittyvä, koska itse elämäkin alkaa siitä. Mutta kun taas sitten elämään liittyy käytännössä niin paljon muuta, seksi irrallisena asiana muuttuu helposti irvokkaaksi - aivan kun "Minä itse" totesit testissäsi.Ilman seksiä ei ole elämää.
Ottamatta kantaa muuhun, totean vain havainneeni että seksistä puhutaan kaikkialla avoimemmin kuin minun nuoruudessani. Sitä on kaikkialla, mainosmiehet myyvät sen avulla mitä erinäisempiä artikkeleita ja elämyksiä, kaduilla on ristiriitaisia tunteita herättäviä mainoksia ja nykyiset nuoret katsovat sukupuolisuutta toisin silmin, estottomammin, kuin me nuoruudessamme.
Mielestäni seksi kuuluu elämään, se on osa rakastavaisten arkeakin, mutta ei sen pitäisi olla tuollaista ylläkuvatun kaltaista, sillä onnistuakseen jokainen suhde tarvitsee mukaan tunteet ja toisen kunnioittamisen, muutoin se kyllä on aika kylmää.
Voin vain todeta eläneeni seksinkin suhteen tasapainoisen suhteen liitossani, enkä osaa arvostaa noita "irtosuhteita", joihin ei, luojan kiitos, ole koskaan tarvinnut heittäytyä.
Annetaan noiden nuorten elää sekin asia tavallaan, ehkä hekin joskus oppivat ottamaan siihenkin kauniit sanat ja tunteet mukaan.
Hyvää alkanutta viikkoa muuten pitkästä aikaa, olen ollut vähän laiskasti täällä palstoilla, jospa tästä taas löytyisi henkinen vireys kun aurinko paistaa.- pullaulla
Maalaismies* kirjoitti:
Laskeudutaan arkeen. Kyllä minulla SkillaN edelleen on luja suhde vaimooni, vaikka ihastelenkin teitä tyttöjä palstalla. Tämä on sellaista toverillista pitämistä. Silloin tällöin printtaan vaimolleni kopion jostakin ruokareseptistä tai muusta mielenkiintoisesta kirjoituksesta.maalaimiehen lauseesta , "printtaan vaimolleni ruokareseptin " . Eikö tosiaan vaimosi "saa" itse käydä tietokoneetta . Vai täytyykö siihenkin varata aika . No tuli hieman rumasti sanottua , mutta en hyväksy, että meidän ikäset miehet pitävät vaimojaan" herrannuhteessa" . Vaikka onhan siinä oma vaaransa siinäkin --voi se rakas vaimo löytää vaikka "salarakkaan" täältä .
- Maalaismies*
pullaulla kirjoitti:
maalaimiehen lauseesta , "printtaan vaimolleni ruokareseptin " . Eikö tosiaan vaimosi "saa" itse käydä tietokoneetta . Vai täytyykö siihenkin varata aika . No tuli hieman rumasti sanottua , mutta en hyväksy, että meidän ikäset miehet pitävät vaimojaan" herrannuhteessa" . Vaikka onhan siinä oma vaaransa siinäkin --voi se rakas vaimo löytää vaikka "salarakkaan" täältä .
Vaimoni ei yksinkertaisesti pidä ruudulta lukemisesta. En ole kieltänyt häntä tietokoneelta, päinvastoin olen opettanut mm. sähköpostia, pankkiasiointia ja kuvankäsittelyä, josta hän erityisesti pitää. Kyllä hän saa minun puolestani käydä ja käykin silloin tällöin palstoilla lukemassa, mutta kyllästyy pian eikä ainakaan ole halukas kirjoittamaan. En pakota häntä eikä hän minua.
- pullaulla
Maalaismies* kirjoitti:
Vaimoni ei yksinkertaisesti pidä ruudulta lukemisesta. En ole kieltänyt häntä tietokoneelta, päinvastoin olen opettanut mm. sähköpostia, pankkiasiointia ja kuvankäsittelyä, josta hän erityisesti pitää. Kyllä hän saa minun puolestani käydä ja käykin silloin tällöin palstoilla lukemassa, mutta kyllästyy pian eikä ainakaan ole halukas kirjoittamaan. En pakota häntä eikä hän minua.
että täälä Ruotsissa on nainen saanut tasaarvon paremmin, tasaarvo lähtee kotitöistä . Ja poikalapsetkin ovat kotihommissa täälä mukana enemmän . Kokkin ammatti on pojilla suosittu .
Ja tyttäreni poika on mestarikokki --on ollut Tukholmassa hienoissa ravintoloissa työssä. Hän on nyt 25v .Laitta usein meille sukulaisille hienon illallisen ja kutsuu kotionsa syömään --.
Nuorisolla meidän parheessä on ollut aina tapana että on saanut tuoda kotiin kaverit ..Muistan kun oma poikani opetteli laittaan ruokaa . Nyt hänkin taitaa sen taidon --hän on 50v --ja en kadu että laitoin kotona kaikki saman arvoisiin töihin --osaavat nyt kun ovat omillaan . - ellumari
pullaulla kirjoitti:
että täälä Ruotsissa on nainen saanut tasaarvon paremmin, tasaarvo lähtee kotitöistä . Ja poikalapsetkin ovat kotihommissa täälä mukana enemmän . Kokkin ammatti on pojilla suosittu .
Ja tyttäreni poika on mestarikokki --on ollut Tukholmassa hienoissa ravintoloissa työssä. Hän on nyt 25v .Laitta usein meille sukulaisille hienon illallisen ja kutsuu kotionsa syömään --.
Nuorisolla meidän parheessä on ollut aina tapana että on saanut tuoda kotiin kaverit ..Muistan kun oma poikani opetteli laittaan ruokaa . Nyt hänkin taitaa sen taidon --hän on 50v --ja en kadu että laitoin kotona kaikki saman arvoisiin töihin --osaavat nyt kun ovat omillaan .Maalaismiestä sovinistiksi syytäkään, mutta sanonpa kuitenkin, että jos jollakin sattuisi tulemaan hänestä sellaista mieleen, siis epätasa-arvon kannattamista sukupuolten välillä, niin luulenpa, että erehtyy, sillä olen pitkään seurannut näillä palstoilla hänen kirjoituksiaan ja antisovinistisempaa miestä saa hakea.
Joko luontaista, tai kodin perinteen ja kasvatuksen tulosta, mutta ihailtavaa!
Eikä hänellä muistaakseni ole edes sisaria - isosiskoja, jotka olisivat koulineet poikaa ottamaan tytöt huomioon tasa-arvoisina kumppaneina. Maalaismies* kirjoitti:
Laskeudutaan arkeen. Kyllä minulla SkillaN edelleen on luja suhde vaimooni, vaikka ihastelenkin teitä tyttöjä palstalla. Tämä on sellaista toverillista pitämistä. Silloin tällöin printtaan vaimolleni kopion jostakin ruokareseptistä tai muusta mielenkiintoisesta kirjoituksesta.Jostain syystä kauhistuin sitä "sammakkoasi". Hädissäni "huusin" (eikö isot kirjaimet merkitsekin huutamista PC:ssä?).
Olen minäkin pahoja kirjoitellut ja pahempia ajatellut.- Leny
Maalaismies* kirjoitti:
Laskeudutaan arkeen. Kyllä minulla SkillaN edelleen on luja suhde vaimooni, vaikka ihastelenkin teitä tyttöjä palstalla. Tämä on sellaista toverillista pitämistä. Silloin tällöin printtaan vaimolleni kopion jostakin ruokareseptistä tai muusta mielenkiintoisesta kirjoituksesta.Kyllä minäkin oikein huolestuin Jussina puolestasi. Mutta ajattelin, että ehkä olit nauttinut vähän liian vahvoja rohtoja juhlan kunniaksi. Mutta oletko ihan uupunut, kun ei kirjoituksiasi ole näkynyt. Olen ne aina lukenut, vaikken keskusteluun olekaan yhtynyt.Omat sanani tuntuvat liian kevyiltä.
Leny kirjoitti:
Kyllä minäkin oikein huolestuin Jussina puolestasi. Mutta ajattelin, että ehkä olit nauttinut vähän liian vahvoja rohtoja juhlan kunniaksi. Mutta oletko ihan uupunut, kun ei kirjoituksiasi ole näkynyt. Olen ne aina lukenut, vaikken keskusteluun olekaan yhtynyt.Omat sanani tuntuvat liian kevyiltä.
huomannut,ettei houkuttelut eikä huhuilut tepsi.
Ei käy Ruuneperi,eikä moni muukaan meitä täällä katsomassa.
Missähän vika?
päivä tulossa Savoon,viileää on,mutta jaksaapa paremmin puuhastella.
Olen miettinyt lähtisinkö kutomaan, on tekemisen puute ja se olisi hermolepoa ja sitä luomisen tuskaakin saisi purettua.
En kaiketi osaa vain olla,vaikka sitten valittelenkin väsymystä,kumma on tämä ihmismieli.(ainakin minun)
Olen tehnyt hyvän päätöksen ,juon vettä kaksi litraa päivässä,nyt päivän jälkeen tuntuu,että vettä tulee korvistakin ulos.
Aion nyt sinnitellä ja kokeilla olisiko veden juonnista apua,tuohon painon pudotukseen.
Olen niitä ihmisiä ,jotka aina tekevät näitä yrityksiä ja parin päivän päästä lankaannun.
Voimisteluakin yritän uudestaan ja uudestaan,mutta lohduttelen ,hyvä kun edes jaksan yrittää.
Ehkä asia ei niin tärkeä kumminkaan ole,että veisin sen päätökseen.
Työn kohdalla taas olen niin itsepäinen ,jos aloitan ,loppuun teen vaikka irvessä hampain.
Kai se on niin ,että asioillakin ja tekemisillä on oma tärkeys järjestys,kuka painottaa mitäkin.
Alampa nyt sitä kutomishommaa pohtimaan,olisiko järkeä hautautua sisätiloihin,pölyiseen puuhaan,vai yrittäisikö keksiä muuta,kaivaisiko siveltimet kesätauolta,jotakin kyllä on tehtävää keksittävä.
Omanlaista puuhastelua kaikille toivottelen,tehkää päivästänne nautittava,,,,,- Leny
Olisipa illalla poutaa. Kesäteatterissa olisi mukavampaa. Katettu katsomo pitää kyllä kuivana, mutta olisi säälittävää katsoa näyttelijöitä sateessa. Ja sitten, kahvi maitovaralla, please.
Jos siellä paistaa aurinko, älä sulkeudu kammioosi, mene ulos ja nauti.
Täälläkin paistoi aamulla, vaan kovin piviseksi muuttui, 13 näyttää mittari ja niinpä aloinkin laittamaan ruokia pakkaseenkin, tulee vieraita ja on kiva ottaa aamulla sulamaan lounaaksi tarkoitettu ruoka, niin jää aikaa seurusteluun ja pikkuvieraiden kanssa puuhasteluun.
Eikä tuo puuhellan lämpö niin pahalta tunnu!
Se on mainio, keittää ja paistaa samalla lämmityksellä, siitä en luopuisi.
Kiitti, nyt en nauti mitään, tulee maisteltua tässä välillä. ( kun kone on lähellä hellaa, istun koneella ja vahdin välillä patoja... jos muistan, heko, heko, ei mitään ole palanut)
Nyt pulla- ja leipätaikinaa tekemään on juostava jo helmat liehuen, ja tuolla ulkona tuuleekin sopivasti. Korvapuusteja, voisilmäpullia, omenasarvia ja ihanaa moniviljaleipää.... ihan nälkä jo, vaikka ei ole taikinatkaan tehty.... ja kaiken kruunaa raparperipiirakka, lämpöisenä sitten kermavaahdon kera... maistuis varmaan sullekin.- Leny
kirjar kirjoitti:
Täälläkin paistoi aamulla, vaan kovin piviseksi muuttui, 13 näyttää mittari ja niinpä aloinkin laittamaan ruokia pakkaseenkin, tulee vieraita ja on kiva ottaa aamulla sulamaan lounaaksi tarkoitettu ruoka, niin jää aikaa seurusteluun ja pikkuvieraiden kanssa puuhasteluun.
Kiitti, nyt en nauti mitään, tulee maisteltua tässä välillä. ( kun kone on lähellä hellaa, istun koneella ja vahdin välillä patoja... jos muistan, heko, heko, ei mitään ole palanut)
Nyt pulla- ja leipätaikinaa tekemään on juostava jo helmat liehuen, ja tuolla ulkona tuuleekin sopivasti. Korvapuusteja, voisilmäpullia, omenasarvia ja ihanaa moniviljaleipää.... ihan nälkä jo, vaikka ei ole taikinatkaan tehty.... ja kaiken kruunaa raparperipiirakka, lämpöisenä sitten kermavaahdon kera... maistuis varmaan sullekin.Voi kun kiva kun vastasit. Tuli ihan hyvä mieli. Ja kun sanoit omaavasi puuhellan, tuli se puuhellan lämpö ihan tähän kamariini asti. Näin sieluni silmin Sinut hellan vieressä tietsikkasi edessä. Mikä yhdistelmä. Täällä sa toi illalla kovasti ja nyt on pilvistä ja tuulista lämpö 13 astetta.
kirjar kirjoitti:
Nyt pulla- ja leipätaikinaa tekemään on juostava jo helmat liehuen, ja tuolla ulkona tuuleekin sopivasti. Korvapuusteja, voisilmäpullia, omenasarvia ja ihanaa moniviljaleipää.... ihan nälkä jo, vaikka ei ole taikinatkaan tehty.... ja kaiken kruunaa raparperipiirakka, lämpöisenä sitten kermavaahdon kera... maistuis varmaan sullekin.kaikki luetelemasi ja paljon muutakin,muistanet hyvän ruokahaluni.
Sanpahan nyt tuonne takaraivoon tuon maton kutomisen ,tilasin ja kohta lähden.
Lajittelin kuteita ja tummaa kudetta vähänlaisesti,mutta valoisa iloinen mattohan kesään sopiikin.
Lopputulos nyt on sitten mikä on.
Ilosia hetkiä pientesi ja isompienkin kanssa toivottelen,Lennyllekin hyvää päivää ,hymyillään.- Kirjar ilman rek.
Leny kirjoitti:
Voi kun kiva kun vastasit. Tuli ihan hyvä mieli. Ja kun sanoit omaavasi puuhellan, tuli se puuhellan lämpö ihan tähän kamariini asti. Näin sieluni silmin Sinut hellan vieressä tietsikkasi edessä. Mikä yhdistelmä. Täällä sa toi illalla kovasti ja nyt on pilvistä ja tuulista lämpö 13 astetta.
En malta pysyä koneelta pois.
Aina kun yksi työvaihe on ohi, palaan kurkkimaan.
Niin lähellä hella on, että koneella istuen sekää kääntämällä näen mikä kasari kiehuu yli.!!!
Illalla meillä satoi, mutta vain hiukan, tuuli oli kyllä melkoinen kun kävin terkkarissa allergiaani lääkettä hakemassa.
Arvaatkos, kukkiva yönkuningatar salpasi hengitykseni. Nyt on troppia, ikkunat ja ovet auki kun tuo tuoksu,--- ja nuppujakin on vielä monta, joten monta yötä nukutaan ikkunat auki.
Kaikki kaunis ei ole terveellistä!
Mutta kunhan ensimmäinen satsi on uunista ulkona, syön lämmistä pullaa. Vaikka sanovat että se lihottaa, mutta kaalilaatikon jälkiruokana, eikös se tasaa kalorit? - Leny
Kirjar ilman rek. kirjoitti:
En malta pysyä koneelta pois.
Aina kun yksi työvaihe on ohi, palaan kurkkimaan.
Niin lähellä hella on, että koneella istuen sekää kääntämällä näen mikä kasari kiehuu yli.!!!
Illalla meillä satoi, mutta vain hiukan, tuuli oli kyllä melkoinen kun kävin terkkarissa allergiaani lääkettä hakemassa.
Arvaatkos, kukkiva yönkuningatar salpasi hengitykseni. Nyt on troppia, ikkunat ja ovet auki kun tuo tuoksu,--- ja nuppujakin on vielä monta, joten monta yötä nukutaan ikkunat auki.
Kaikki kaunis ei ole terveellistä!
Mutta kunhan ensimmäinen satsi on uunista ulkona, syön lämmistä pullaa. Vaikka sanovat että se lihottaa, mutta kaalilaatikon jälkiruokana, eikös se tasaa kalorit?Mikä ihana kukka. Oli minullakin, joka ilahdutti monena alkukesäna kukinnallaan. Tuoksu oli niin voimakas, että leijaili kolmannesta kerroksesta ala-aulaan asti. Kyllä on myrkkyä allergiselle se tuoksu.
Mutta sitten kasviin pesiytyi villakirva, jota en saanut millään keinolla hävitettyä. Oli heitettävä pois koko kukka.Onneksi otin valokuvia siitä. Nyt muutaman vuoden jälkeen olen kasvattamassa uutta yksilöä. Se on aurinkoisella ikkunalla amppelissa. - Kirjar ilman rek.
Leny kirjoitti:
Mikä ihana kukka. Oli minullakin, joka ilahdutti monena alkukesäna kukinnallaan. Tuoksu oli niin voimakas, että leijaili kolmannesta kerroksesta ala-aulaan asti. Kyllä on myrkkyä allergiselle se tuoksu.
Mutta sitten kasviin pesiytyi villakirva, jota en saanut millään keinolla hävitettyä. Oli heitettävä pois koko kukka.Onneksi otin valokuvia siitä. Nyt muutaman vuoden jälkeen olen kasvattamassa uutta yksilöä. Se on aurinkoisella ikkunalla amppelissa.Lämpimäisiä tännekin toin, olkaahan hyvät, korissa on korvapuusteja.
Tuo minun kukkani on vuosikymmeniä vanha, lattialla 50 sm korkeassa ja 60 sm halkaisijaltaan olevassa ruukussa. Kukka ylettyy kattoon ja on kauttaaltaan paljon leveämpi kuin ruukku, nuppuja nytkin kai kolmisen kymmentä, parhaillaan niitä on auennut ( viime keväänä ) 12 kpl. samana yönä ja silloinkin väliovet kiinni, mutta kukkia ei voi olla ihailematta kun ne avautuvat, tuoksuvat ja minua yskittää...
Ensi yönä avautuu ilmeisesti vain kaksi kukkaa, mutta nyt en voi niitä ihailla, käy se niin minun hengitykseeni.
Aiemmin tuoksu tuntui hienolta, eikä ärsyttänyt, nyt vain on sekin muuttunut minulle myrkyksi.
Miesvainajaani se kukkien avautuminen vaikutti myöskin henkeä salpaavasti, niin eri tavalla me kaikenlaista tuoksua siedämme.
Pitänee miettiä minne tuon kukkani laitan!
Kukkiikin pakana monta kertaa vuodessa kuin minua kiusatakseen, vaikka yritän hoitaa sitä huonosti.
Kostoksikohan se kukkiikin??? - Leny
Kirjar ilman rek. kirjoitti:
Lämpimäisiä tännekin toin, olkaahan hyvät, korissa on korvapuusteja.
Tuo minun kukkani on vuosikymmeniä vanha, lattialla 50 sm korkeassa ja 60 sm halkaisijaltaan olevassa ruukussa. Kukka ylettyy kattoon ja on kauttaaltaan paljon leveämpi kuin ruukku, nuppuja nytkin kai kolmisen kymmentä, parhaillaan niitä on auennut ( viime keväänä ) 12 kpl. samana yönä ja silloinkin väliovet kiinni, mutta kukkia ei voi olla ihailematta kun ne avautuvat, tuoksuvat ja minua yskittää...
Ensi yönä avautuu ilmeisesti vain kaksi kukkaa, mutta nyt en voi niitä ihailla, käy se niin minun hengitykseeni.
Aiemmin tuoksu tuntui hienolta, eikä ärsyttänyt, nyt vain on sekin muuttunut minulle myrkyksi.
Miesvainajaani se kukkien avautuminen vaikutti myöskin henkeä salpaavasti, niin eri tavalla me kaikenlaista tuoksua siedämme.
Pitänee miettiä minne tuon kukkani laitan!
Kukkiikin pakana monta kertaa vuodessa kuin minua kiusatakseen, vaikka yritän hoitaa sitä huonosti.
Kostoksikohan se kukkiikin???On luonto ihmeellinen. Kasveilla kun on huonot olosuhteet yleensä vedenpuute, niin ne "ajattelevat", että kuolo tästä seuraa. Sitten ne turvatakseen jatkuvuutensa yrittävät valmistaa siemeniä ja kukkivat niin maan peijakkaasti. Kaktukset vaativat sen kuivan ajan kukkiakseen komeasti. Sinulla on mahtava yön kuningatar.
SkillaN kirjoitti:
kaikki luetelemasi ja paljon muutakin,muistanet hyvän ruokahaluni.
Sanpahan nyt tuonne takaraivoon tuon maton kutomisen ,tilasin ja kohta lähden.
Lajittelin kuteita ja tummaa kudetta vähänlaisesti,mutta valoisa iloinen mattohan kesään sopiikin.
Lopputulos nyt on sitten mikä on.
Ilosia hetkiä pientesi ja isompienkin kanssa toivottelen,Lennyllekin hyvää päivää ,hymyillään.kudottua metrin pätkä mattoa.
Oli se työn takana,kun on kirjavia kuteita,niitä yrität saada "sävy sävyyn"luomista se on ainakin luomisen tuskaa.
Aamulla jatkuu.
Uskon että hyvä tulee,on se kunnon riepumatto verraton ,ja kaikki vanhat vaateet tulee käytettyä.
Se on myös hyvin hyvää terapiaa,ajatukset lentävät siinä työn edetessä.
Suosittelen toisillekin.
Oli mukava kun kanssani kutoi nuori tyttö,kertoi olevansa kotonaan käymässä,asuu Helsingissä.
Hän kutoi tyllistä itselleen verhoa,kaunis varmasti ikkunassa ,valkea ,löysään isketty,valo kivasti läpi loistaa.
Ihan rupesi mieli tekemään itsellenikin.
Hän sanoi,että nauttii suorastaan kutomisesta,edellisenä päivänä oli syntynyt kesäinen seinävaate.
Siellä oli jonkun taiteilijan (se dementia)näyttely,kudonnaisia julkisiin tiloihin ja maalattuja verhoja,aivan ihania,siinä ideaa ensi syksyn kursseista.- ellumari
SkillaN kirjoitti:
kudottua metrin pätkä mattoa.
Oli se työn takana,kun on kirjavia kuteita,niitä yrität saada "sävy sävyyn"luomista se on ainakin luomisen tuskaa.
Aamulla jatkuu.
Uskon että hyvä tulee,on se kunnon riepumatto verraton ,ja kaikki vanhat vaateet tulee käytettyä.
Se on myös hyvin hyvää terapiaa,ajatukset lentävät siinä työn edetessä.
Suosittelen toisillekin.
Oli mukava kun kanssani kutoi nuori tyttö,kertoi olevansa kotonaan käymässä,asuu Helsingissä.
Hän kutoi tyllistä itselleen verhoa,kaunis varmasti ikkunassa ,valkea ,löysään isketty,valo kivasti läpi loistaa.
Ihan rupesi mieli tekemään itsellenikin.
Hän sanoi,että nauttii suorastaan kutomisesta,edellisenä päivänä oli syntynyt kesäinen seinävaate.
Siellä oli jonkun taiteilijan (se dementia)näyttely,kudonnaisia julkisiin tiloihin ja maalattuja verhoja,aivan ihania,siinä ideaa ensi syksyn kursseista.kävijä, että en osaa olla täältä pois, vaikka tämä sijaitsee pikkuisen kaukana minun biologisesta osoitteestani. En ole edes seuraavaan ikäryhmään kuuluva ikäni puolesta, mutta koska olen osannut aina keskustella kaiken ikäisten kanssa - vauvasta vaariin, niin mukavia sielunkumppaneita tavatessani täällä, joskus runsas vuosi sitten, jäin taloksi.
Viime aikoina olen voinut pistäytyä päivälläkin kun olen lomalla, mutta eilen oli poikkeustapaus. Minun piti, tai minua pyydettiin töihin akuutin 'miehistöpulan' kohdatessa tulevaa työpaikkaani.Samalla olin sisäänajettavana uusiin työkuvioihin ja vaikka kaikki on tuttua, niin uudessa paikassa kuitenkin uutta.
Tänäänkin olin aamu kuudesta puoleenpäivään ja huomenna koko päivän. Että sellaista!
Hyvää päivän jatkoa kaikille ja tapaillaan täällä ja toivottavasti jossain muuallakin! ellumari kirjoitti:
kävijä, että en osaa olla täältä pois, vaikka tämä sijaitsee pikkuisen kaukana minun biologisesta osoitteestani. En ole edes seuraavaan ikäryhmään kuuluva ikäni puolesta, mutta koska olen osannut aina keskustella kaiken ikäisten kanssa - vauvasta vaariin, niin mukavia sielunkumppaneita tavatessani täällä, joskus runsas vuosi sitten, jäin taloksi.
Viime aikoina olen voinut pistäytyä päivälläkin kun olen lomalla, mutta eilen oli poikkeustapaus. Minun piti, tai minua pyydettiin töihin akuutin 'miehistöpulan' kohdatessa tulevaa työpaikkaani.Samalla olin sisäänajettavana uusiin työkuvioihin ja vaikka kaikki on tuttua, niin uudessa paikassa kuitenkin uutta.
Tänäänkin olin aamu kuudesta puoleenpäivään ja huomenna koko päivän. Että sellaista!
Hyvää päivän jatkoa kaikille ja tapaillaan täällä ja toivottavasti jossain muuallakin!sadepäivää vain ,kun et ole käynyt,kyllä sitä kaipalee kauemmin näkymättömissä olevia.
Leny kyseli B-Barbaraa,minäkin ja Anu on varmaan myös mökillä.
MdkMdk on myös ollut poissa jonkun päivän,vieläkö hääjuhlat jatkuvat.
No empä nyt ryupea luettelemaan ,ketkä ei ole käynyt,mielessä kumminkin olette.
Älähän yritä Onnenapilaa kiertää,,,ethän niin teekkään ellumari;))
- my.mm.eli
Kauan kahvilassa kävijöitä ikkunan takana ihailtuani viimein rohkaisin mieleni tänä aamuna astuakseni sisään. Mutta mutta - onko kahvila suljettu kun ei ovi auennutkaan. Aamulla puoli seitsemän aikoihin. Useita kertoja yritin "painaa lähetäsummeria!" Pois piti kääntyä - kahvikupposta saamatta!
Tai - olisinko harvemmin "liikkuvana" sopimaton vierailija, kaikki kahvilassa kävijät tuntuvat olevan kovin tuttuja keskenään. Hiljaisesti nurkkapöydässä olisin vain piipahtanut. Sadepilven ohimenoa odotellut.
Kirkastuvaa päivää toivotan kaikille!- Leny
Aamupäivää! Olemme kai joskus jonkun ajatuksen vaihtaneet, joten voinen istua tähän myös. Tsekkasin Sinun kahvilassa käyntejäsi, niin etpä ole tainnut piipahtaakaan. Minä aina välillä käyn katsomassa näitä kirjoituksia. Minusta ainakin on kivaa, jos joku kirjoitukseni jälkeen vastaa. Onko se Sinulle tärkeää?
- my.mm.eli
Leny kirjoitti:
Aamupäivää! Olemme kai joskus jonkun ajatuksen vaihtaneet, joten voinen istua tähän myös. Tsekkasin Sinun kahvilassa käyntejäsi, niin etpä ole tainnut piipahtaakaan. Minä aina välillä käyn katsomassa näitä kirjoituksia. Minusta ainakin on kivaa, jos joku kirjoitukseni jälkeen vastaa. Onko se Sinulle tärkeää?
Kiva kun istahdit siihen!
Niin, en ole kuin toisinaan lukenut näitä kahvilan juttuja. Ovat ollet mukavia, vaan harvoin käydessäni en ole rohjennut ottaa osaa jutusteluun. Olen ikäänkuin "mattimyöhäisenä", kiinnostava aihe oli jo mennyt ohi jokunen päivä aikaisemmin.
Niin aivan, toivon kyllä jonkun edes toisinaan vastaavan, keskustelupalstahan tämän pitäisi olla! Eihän sitä keskustelua yksin!! Siksi tänne kirjoittelen aika-ajoin jotain. Pidän nettipäiväkirjaa (siis omassa tiedostossa) yksinpuhelua varten! - Trina
my.mm.eli kirjoitti:
Niin, en ole kuin toisinaan lukenut näitä kahvilan juttuja. Ovat ollet mukavia, vaan harvoin käydessäni en ole rohjennut ottaa osaa jutusteluun. Olen ikäänkuin "mattimyöhäisenä", kiinnostava aihe oli jo mennyt ohi jokunen päivä aikaisemmin.
Niin aivan, toivon kyllä jonkun edes toisinaan vastaavan, keskustelupalstahan tämän pitäisi olla! Eihän sitä keskustelua yksin!! Siksi tänne kirjoittelen aika-ajoin jotain. Pidän nettipäiväkirjaa (siis omassa tiedostossa) yksinpuhelua varten!huutelen jo täältä ovelta. Mahtaneeko kukaan
vastata. Uskaltaudun kuitenkin sisälle, ehkäpä
en kovin epäystävällistä vastaanottoa koe.
Näin sateisena päivänä ei oikein lenkkikään maistu,
joten kahvikupponen hyvässä seurassa olisi
kenties paikallaan.
Emäntää ei vielä kuulu. Ehkäpä on uppoutunut
matonkutomiseen, niin ettei muistakaan
"Onnenapilaa".
Harvoin minäkin tänne kurkistelen, taidan olla
ujonsorttinen.
Aurinkoa odotellen ja hyvää päivänjatkoa toivotellen - Leny
my.mm.eli kirjoitti:
Niin aivan, toivon kyllä jonkun edes toisinaan vastaavan, keskustelupalstahan tämän pitäisi olla! Eihän sitä keskustelua yksin!! Siksi tänne kirjoittelen aika-ajoin jotain. Pidän nettipäiväkirjaa (siis omassa tiedostossa) yksinpuhelua varten!Voisitko kertoa, millä tavalla Sinä olet sen toteuttanut?
- my.mm.eli
Trina kirjoitti:
huutelen jo täältä ovelta. Mahtaneeko kukaan
kenties paikallaan.
"Onnenapilaa".
ujonsorttinen.
Aurinkoa odotellen ja hyvää päivänjatkoa toivotellentule vain tänne, tässä pöydässä on tilaa useammallekin. Kun ei emäntää näy eikä kuulu, lie jo aamuvarhaisesta jatkanut mattokangastaan, niin otin ja keitin uuden pannullisen. On aivan tuoretta kahvia, vaan uutena outona talon tavoille en arvaa missä olisi edes korppupussi! Kuuluu täällä olevankin itsepalvelu, joten ... katsellaan. Minäkin olen vähän arka tuntemattomaan heitäytymään, mutta aika äkkiä sitten kotiudun paikkaan jos toiseenkin.
Nyt jo aurinko pilkahtelee pilvenraosta, vaan onneksi on sateenvarjo mukana, saattaa se vieläkin ripauttaa. - my.mm.eli
Leny kirjoitti:
Voisitko kertoa, millä tavalla Sinä olet sen toteuttanut?
miten noinniinkuin teknisesti toteutin? Minun täytyy oikein miettiä hetki. Aloitin sen yli vuosi sitten, kun olin ihan vihreä tietokoneen käyttäjänä. Piti silloin niin paljon kaikenlaista uutta opetella, että siinä samassa humussa tuli tehtyä kokojoukko asioita, joista ei jälkeenpäin ole mitään muistikuvaa!
Annas kun ajattelen tarkemmin... - Leny
Leny kirjoitti:
Voisitko kertoa, millä tavalla Sinä olet sen toteuttanut?
Minä kun haluan katsoa, mitä olen kirjoittanut laitan hakuun vain Leny, niin sieltä ne löytyy. oikein hämmästyy, että noinko paljon sittenkin olen kirjoitellut.
Miten se ovi kiinni oli,kun kävin kutomaan lähtiessä avaamassa.
Onneksi Leny on ehtinyt apuun,huolimaton emäntä olen,mutta kun tuo kangas veti,vielä huomenakin vähän aikaa,,,
Hyvä että keititte kahvit ja kai jotakin pakkassesta löysitte,tämä on nyt tätä,kun on kesäkin.
Vakavasti ottaen ,ei kukaan ole" sopimaton" tulemaan Onnenapilaan ja kyllähän minä sinut my.mm.eli olen monasti ketjuissa havainnut,vastaillutkin sinulle,joten vieras et ole,olet tuttu siinä missä toisetkin.
Kiva kun juttu alkoi sujumaan tule vain aiheinesi mukaan.
Tuohon Lenyn vastailu kaipuuseen,jos minä vastaisin joka ikiselle erikseen,ketju täyttyisi vain minun kirjoituksista,ja kun minä muutenkin olen aina äänessä.
Yritän laittaa terkut aina yhteen viestiin ,joten kiitos sinulle,kun huomasit tulla keskustelemaan toisten kanssa.Trina kirjoitti:
huutelen jo täältä ovelta. Mahtaneeko kukaan
kenties paikallaan.
"Onnenapilaa".
ujonsorttinen.
Aurinkoa odotellen ja hyvää päivänjatkoa toivotellenja teidät kaikki täällä kävijät,kun hakkasin tiukkaa mattoa ja värejä tuskailin.
Avoin on tupanen tulla ja mennä ,äläkä yhtään ujostele,ei täällä ketään ovelta käännytetä,ja tuttu paikkahan tämä jo sinulle on.
Voi kun pitäisi leipoa jotakin pakkaseen,Kirjarin tuomat kahvileivät ovat näköjään lopussa.
Juoksin vesirinkeliä pöytään ,olkaa hyvä,,paremman puutteessa.SkillaN kirjoitti:
Onneksi Leny on ehtinyt apuun,huolimaton emäntä olen,mutta kun tuo kangas veti,vielä huomenakin vähän aikaa,,,
Hyvä että keititte kahvit ja kai jotakin pakkassesta löysitte,tämä on nyt tätä,kun on kesäkin.
Vakavasti ottaen ,ei kukaan ole" sopimaton" tulemaan Onnenapilaan ja kyllähän minä sinut my.mm.eli olen monasti ketjuissa havainnut,vastaillutkin sinulle,joten vieras et ole,olet tuttu siinä missä toisetkin.
Tuohon Lenyn vastailu kaipuuseen,jos minä vastaisin joka ikiselle erikseen,ketju täyttyisi vain minun kirjoituksista,ja kun minä muutenkin olen aina äänessä.
Yritän laittaa terkut aina yhteen viestiin ,joten kiitos sinulle,kun huomasit tulla keskustelemaan toisten kanssa.Iltapäivää vaa kaikille.Täällä meillä on taas sellainen ilma että kolottaa ja jomottaa vähän joka kohtaa.Kiva kun saan tulla tänne teidn kanssa kaffeelle,jospa se auttaisi tuon vesisateen lomassa.
- Kaliper
muori67 kirjoitti:
Iltapäivää vaa kaikille.Täällä meillä on taas sellainen ilma että kolottaa ja jomottaa vähän joka kohtaa.Kiva kun saan tulla tänne teidn kanssa kaffeelle,jospa se auttaisi tuon vesisateen lomassa.
Tulin pistäytymään urakkani jälkeen kahville
virkistyäkseni ja aikomuksena kerätä voimia vireässä keskusteluseurassa. Tuolla 80 olen saanut itsekseni huhkia jo kauan aikaa. Mutta seuraan ahkerasti tätäkin palstaa. Oikeastaan olen kuuluva ikäni puolesta tänne, sillä alkoihan minulla vasta viimeinen vuosi, ennenkuin joudun normaalisti tuonne 80 puolelle. Hyvää iltaa kaikille!
Naapuripalstalta Kaliper - Leny
SkillaN kirjoitti:
Yritän laittaa terkut aina yhteen viestiin ,joten kiitos sinulle,kun huomasit tulla keskustelemaan toisten kanssa.Olipa eilen illalla kylmää ja tuulista. Onneksi ei satanut niinkuin tekee täällä tällä hetkellä. Turussa menee kesäteatterissa Myrskylintu näytelmä. Sitä olin katsomassa. Näytelmä tarjosi vauhtia, toimintaa, huumoria ja historiaa. Kaiken yllä soi Merikannon tarttuva ja kaunis musiikki. Juodaan vaan kahvit se lämmittää.
Kaliper kirjoitti:
Tulin pistäytymään urakkani jälkeen kahville
virkistyäkseni ja aikomuksena kerätä voimia vireässä keskusteluseurassa. Tuolla 80 olen saanut itsekseni huhkia jo kauan aikaa. Mutta seuraan ahkerasti tätäkin palstaa. Oikeastaan olen kuuluva ikäni puolesta tänne, sillä alkoihan minulla vasta viimeinen vuosi, ennenkuin joudun normaalisti tuonne 80 puolelle. Hyvää iltaa kaikille!
Naapuripalstalta Kaliperkahville ehdit,vaikka eihän täällä näitä rajoja tunneta,kirjoittaa sopii mihin on jotakin sanottavaa.
Hyvä että pidät 80 :saakin vireänä,sieää ei kovin paljon kävijöitä ole.
Muistan kerran ,kun tulin sinne ,minut ajettiin häirikkönä pois.
Noinkin voi käydä,ehkä ei enää tänä päivänä.
Muorillekin laitoin tervehdyksen minne lie lentänyt, kiitin viesteistä ,vastaus tulee kiireiden jälkeen.- saara.dma
Leny kirjoitti:
Olipa eilen illalla kylmää ja tuulista. Onneksi ei satanut niinkuin tekee täällä tällä hetkellä. Turussa menee kesäteatterissa Myrskylintu näytelmä. Sitä olin katsomassa. Näytelmä tarjosi vauhtia, toimintaa, huumoria ja historiaa. Kaiken yllä soi Merikannon tarttuva ja kaunis musiikki. Juodaan vaan kahvit se lämmittää.
Minäkin olen tänään harrastanut kulttuuria, kun tulin juuri Soile Isokosken ja Marita Viitasalon konsertista.
Muutenkin on ollut niin kiirettä, että en ole ehtinyt Onnenapilassakaan poiketa. Olen tällä hetkellä ihastunut vihreään teehen ja juon sitä nyt tässä kupposellisen. Sen olen huomannut, että vihreän teen annospussin pitää ollan kauan hautumassa, sitten se on vasta hyvää. Ja joku sanoo, että terveellistäkin. - ellumari
SkillaN kirjoitti:
kahville ehdit,vaikka eihän täällä näitä rajoja tunneta,kirjoittaa sopii mihin on jotakin sanottavaa.
Hyvä että pidät 80 :saakin vireänä,sieää ei kovin paljon kävijöitä ole.
Muistan kerran ,kun tulin sinne ,minut ajettiin häirikkönä pois.
Noinkin voi käydä,ehkä ei enää tänä päivänä.
Muorillekin laitoin tervehdyksen minne lie lentänyt, kiitin viesteistä ,vastaus tulee kiireiden jälkeen.iloisesti.
"Muistan kerran kun tulin sinne, minut ajettiin häirikkönä ulos." Kirjoitit visiitistäsi 80 palstalla.
Tottahan se on että joku ajelee, tai ajelisi, mutta minua huvitti kun kuvittelin mielessäni konkreettista Skillanin ajamista jostain pois.
Samalla tavalla nauroin kun 50 palstalla minulle sanottiin, että mene vanhus ikäistesi joukkoon täältä meidän nuorempien palstalta.
Luultavasti sama "ajaja" oli aikaisemmin kehoittanut minua nuorena ihmisenä pysyttelemään nuorempien porukoissa. Pilkkaan ja pelleilen mukamas vanhojen ihmisten kustannuksella.
Minusta tuollaisia on hauska lukea, koska ne ovat niin harhaan osuvia ja siksikin koomisia "ajamisia."
On asioita ja tilanteita, joissa en voi pysyä vakavana, vaikka jollekin vastaava tilanne olisi totinen paikka. - ellumari
saara.dma kirjoitti:
Minäkin olen tänään harrastanut kulttuuria, kun tulin juuri Soile Isokosken ja Marita Viitasalon konsertista.
Muutenkin on ollut niin kiirettä, että en ole ehtinyt Onnenapilassakaan poiketa. Olen tällä hetkellä ihastunut vihreään teehen ja juon sitä nyt tässä kupposellisen. Sen olen huomannut, että vihreän teen annospussin pitää ollan kauan hautumassa, sitten se on vasta hyvää. Ja joku sanoo, että terveellistäkin.terveellistä.
Minun iltajuomani on nykyisin kahvin asemesta tee ja juuri tuo vihreä, mutta se täytyy hauduttaa hyvin ja maustaa hunajalla (minun mielestäni)
Vihreällä teellä on diuretisoiva ja yleensä aineenvaihduntaa kiihdyttävä vaikutus.
Joku on kertonut, että kun juo myöhään illalla täytyy herätä yöllä käymään vessassa. Itse en ole herännyt ennen aamua,mutta minun yöuneni ovat siinä 5 - 6 tuntia pitkiä ja herään muutenkin aamulla aikaisin. - Leny
saara.dma kirjoitti:
Muutenkin on ollut niin kiirettä, että en ole ehtinyt Onnenapilassakaan poiketa. Olen tällä hetkellä ihastunut vihreään teehen ja juon sitä nyt tässä kupposellisen. Sen olen huomannut, että vihreän teen annospussin pitää ollan kauan hautumassa, sitten se on vasta hyvää. Ja joku sanoo, että terveellistäkin.Ai hänellä oli Lied-konsertti siellä Teidän kirkossanne. Oli upeaa kuultavaa. Ovat kuuluisa pari.
ellumari kirjoitti:
iloisesti.
"Muistan kerran kun tulin sinne, minut ajettiin häirikkönä ulos." Kirjoitit visiitistäsi 80 palstalla.
Tottahan se on että joku ajelee, tai ajelisi, mutta minua huvitti kun kuvittelin mielessäni konkreettista Skillanin ajamista jostain pois.
Samalla tavalla nauroin kun 50 palstalla minulle sanottiin, että mene vanhus ikäistesi joukkoon täältä meidän nuorempien palstalta.
Luultavasti sama "ajaja" oli aikaisemmin kehoittanut minua nuorena ihmisenä pysyttelemään nuorempien porukoissa. Pilkkaan ja pelleilen mukamas vanhojen ihmisten kustannuksella.
Minusta tuollaisia on hauska lukea, koska ne ovat niin harhaan osuvia ja siksikin koomisia "ajamisia."
On asioita ja tilanteita, joissa en voi pysyä vakavana, vaikka jollekin vastaava tilanne olisi totinen paikka.Montakertaa on hauskaa kun lukee noita pelkkiä otsikoita ja ryhmittelee niitä mielessään,nii justiisa.heh heh..
- my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
Yritän laittaa terkut aina yhteen viestiin ,joten kiitos sinulle,kun huomasit tulla keskustelemaan toisten kanssa.älä ollenkaan ota syytä päällesi tuosta aamullisesta kahvilan kiinni olosta, sehän oli kokonaan Suomi24:n systeemeissä vika. Sinne hävisi taivaan tuuliin se aamuaikainen "kuolematon" kirjoitukseni!! Jouti mennä, kirjoitan uusiksi joskus.
Nyt on ihan pakko tulla iltakahville kun toit tarjolle lapsuuteni suurta herkkua, vesirinkeleitä! Silloin äitini leipoi niitä ja voi että oli hyvää hopeateen kanssa! Silloin ei kyllä keitettyä vettä maidolla( sok.) niin hienosti nimitetty - hopeatee. Vesityttö ( niin kai täytynee sanoa kun ei voi vesipojaksi "tituleerata" naisimmeistä!) olinkin pitkään, kahvinjuonnin aloitin vasta n. 18-vuotiaana.
Voi Kaliber, olipa mukavaa, että tulit kahvilaan käväisemään. Olen käynyt siellä naapurissa mainioita kirjoituksiasi ihaillen lukemassa. Ajankuvauksesi sotatantereilta kiinnostavat minua erityisesti siksi, että oma isäni joutui hengellään lunastamaan ainoalle lapselleen vapaan Isänmaan. Kai näinkin saa asian ilmaista? - Trina
my.mm.eli kirjoitti:
älä ollenkaan ota syytä päällesi tuosta aamullisesta kahvilan kiinni olosta, sehän oli kokonaan Suomi24:n systeemeissä vika. Sinne hävisi taivaan tuuliin se aamuaikainen "kuolematon" kirjoitukseni!! Jouti mennä, kirjoitan uusiksi joskus.
Nyt on ihan pakko tulla iltakahville kun toit tarjolle lapsuuteni suurta herkkua, vesirinkeleitä! Silloin äitini leipoi niitä ja voi että oli hyvää hopeateen kanssa! Silloin ei kyllä keitettyä vettä maidolla( sok.) niin hienosti nimitetty - hopeatee. Vesityttö ( niin kai täytynee sanoa kun ei voi vesipojaksi "tituleerata" naisimmeistä!) olinkin pitkään, kahvinjuonnin aloitin vasta n. 18-vuotiaana.
Voi Kaliber, olipa mukavaa, että tulit kahvilaan käväisemään. Olen käynyt siellä naapurissa mainioita kirjoituksiasi ihaillen lukemassa. Ajankuvauksesi sotatantereilta kiinnostavat minua erityisesti siksi, että oma isäni joutui hengellään lunastamaan ainoalle lapselleen vapaan Isänmaan. Kai näinkin saa asian ilmaista?kun niin ystävällisesti otit vastaan vieraan
aamulla. Sateinen oli aamu, joten kahvikupponen
teki ihan terää, vaikka minä en hirveästi tuota
kahvia juokaan.
Hyvinhän se tarjoilu pelasi, vaikka Skillan
ei kiireiltään ehtinytkään.
Nyt on pieni väli tuossa sateessa, joten myöhäis-
lenkillä kurkistelen taas tänne "Apilaan".
Aika myöhään täällä väki sentään pörrää. Ihan kiva.
Vihreätee maistuisi, jos vain talossa sellaista
löytyy ja mikä ettei.
Luin myös Kaliberin kirjoitukset. Isäni oli
Rukajärvellä ja tuli onneksi elävänä takaisin eikä
edes haavoittunut. Hänen veljensä sensijaan kuoli.
Hän oli kirjoittamassa kirjettä korsussa, kun
kranaatti tuli ,vai oliko se pommi, suoraan sy-
liin. Ne muistot ovat niin surullisia. Toivotta-
vasti emme joudu koskaan kokemaan vastaavaa.
Ollaan kuitenkin iloisia tästä ihanasta Isän-
maasta. Hymyillään kun tavataan.
HYVÄÄ YÖTÄ! - saara.dma
Leny kirjoitti:
Ai hänellä oli Lied-konsertti siellä Teidän kirkossanne. Oli upeaa kuultavaa. Ovat kuuluisa pari.
Autoa täytyi kyllä ajaa, mutta kyllä kannatti! Juuri kirkkoakustiikassa(kin) se oli helmeilevän kaunista.
- my.mm.eli
Leny kirjoitti:
Minä kun haluan katsoa, mitä olen kirjoittanut laitan hakuun vain Leny, niin sieltä ne löytyy. oikein hämmästyy, että noinko paljon sittenkin olen kirjoitellut.
nettipäiväkirjaksi päivällä tuon oman päiväkirjani. Nettipäiväkirjaksi taidetaan sanoa vain sitä netissä julkisesti luettavana olevaa, mm. eri julkkisten, poliitikkojen jne. kirjoituksia.
Minulla on vain omaan yksityiskäyttöön tarkoitettua tietokoneen omat tiedostot/kansioon kirjoitettua, ( henk.koht. ajatuksia/ tapahtumia ja lasten/lastenlasten elämään liittyvää) muistiinmerkittyä, jonka sitten aika-ajoin talletan cd:lle. Vastaa aikaisemmin käyttämiäni vahakantisia vihkoja, joihin käsin kirjoittelin asioita = manuaalinen päiväkirja! - my.mm.eli
Trina kirjoitti:
kun niin ystävällisesti otit vastaan vieraan
aamulla. Sateinen oli aamu, joten kahvikupponen
teki ihan terää, vaikka minä en hirveästi tuota
kahvia juokaan.
Hyvinhän se tarjoilu pelasi, vaikka Skillan
ei kiireiltään ehtinytkään.
Nyt on pieni väli tuossa sateessa, joten myöhäis-
lenkillä kurkistelen taas tänne "Apilaan".
Aika myöhään täällä väki sentään pörrää. Ihan kiva.
Vihreätee maistuisi, jos vain talossa sellaista
löytyy ja mikä ettei.
Luin myös Kaliberin kirjoitukset. Isäni oli
Rukajärvellä ja tuli onneksi elävänä takaisin eikä
edes haavoittunut. Hänen veljensä sensijaan kuoli.
Hän oli kirjoittamassa kirjettä korsussa, kun
kranaatti tuli ,vai oliko se pommi, suoraan sy-
liin. Ne muistot ovat niin surullisia. Toivotta-
vasti emme joudu koskaan kokemaan vastaavaa.
Ollaan kuitenkin iloisia tästä ihanasta Isän-
maasta. Hymyillään kun tavataan.
HYVÄÄ YÖTÄ!Vaikka nyt juuri vesi valuu oikeasta silmäkulmastani. Meni iltapäivällä joku roska, äsken sain pois ,mutta monituntinen kaiherrus vuodattaa vieläkin kyynelnestettä siitä.
Hyvää yötä Sinulle Trina ja kaikille kahvilassa asioiville! ellumari kirjoitti:
iloisesti.
On asioita ja tilanteita, joissa en voi pysyä vakavana, vaikka jollekin vastaava tilanne olisi totinen paikka.naurut kaukana ,jos todella jostakin pois "ajettaisiin".
En ole vielä tähän päivään mennessä niin totisessa paikassa ollut,että noin olisi käynyt.
Täällä tuo kyllä onkin aika "naurettavaa"joku voisi jostakin pois ajaa,ainoastaan Suomi24 pystyisi siihen,minun ymmärryksen mukaan.
No koetan olla ihmisiksi ja nyt sitten Huomentakin unohdin ,kun tuota mielikuvaasi rupesin pohtimaan.
Sateinen päivä tulossa ,vaikka lupailivat parempaa,jospa jo huomenna.
Menen antamaan muotin jalastani,saan kengän pohjallisen ,mikä korjaa jalkani asentoa,kun se on vähän vääristynyt.Ne kapeakärkiset kengät,silloin nuorena.
Taitaa nykyinen muoti olla vähän saman tyylinen,mutta nyt kärkeä enemmän,kai ne varpaat paremmin mahtuvat.
Ei sitä aina ymmärrä ,kun muotia yrittää seurata,mitä tuo tullessaan.
No tässäpä kärsitään,,,muotioikuista.
Kyllä vielä tanssit käydään,näin uskon.
(nilkkani on kyllä levossa korjaantunut,mutta otan sen pohjallisen kumminkin)
Olen laiminlyönyt tuota tarjoilua,nyt toin suuren mansikkakakun,mansikat nyt parhaimmillaan,eihän kukaan nyt laihduttele,ja voihan juosta lenkin pidempään,kun kakkua maistaa.
Onnistunuttta päivää kaikille ystävät,näin kesäkuun viimeisenä,Päiviön päivänä,heitä ei varmaan paljon olekkaan,harvinaisempi nimi,onnea vain heille.- Trina
SkillaN kirjoitti:
ja teidät kaikki täällä kävijät,kun hakkasin tiukkaa mattoa ja värejä tuskailin.
Avoin on tupanen tulla ja mennä ,äläkä yhtään ujostele,ei täällä ketään ovelta käännytetä,ja tuttu paikkahan tämä jo sinulle on.
Voi kun pitäisi leipoa jotakin pakkaseen,Kirjarin tuomat kahvileivät ovat näköjään lopussa.
Juoksin vesirinkeliä pöytään ,olkaa hyvä,,paremman puutteessa.kun tuota mattoakin osaat kutoa. Minulla
ei ole ollut tilaisuutta opetella. Nyt kyllä
voisin mennä paikkakuntamme palvelutalolle
opettelemaan, kun vain tuota energiaa jostakin
kehräisin.
Kuteita pitäisi leikata. Ainesta on vaikka kuinka
paljon. Tarpeellisista väreistä saattaa tulla
puutetta.
Kyllähän minä tänne tupsahtelen, kun nyt olen
taas saanut varpaat oven väliin. Täällä tuo
keskustelu on mutkatonta.
Kerrohan, kuinka leveiksi matonkuteet olisi
leikattava? Varmastikin se riippuu kankaan
paksuudesta.
Tämä ilta onkin vielä nuori, joten monta
rupattelijaa ehtii vielä tupaasi tulla. - Trina
my.mm.eli kirjoitti:
Vaikka nyt juuri vesi valuu oikeasta silmäkulmastani. Meni iltapäivällä joku roska, äsken sain pois ,mutta monituntinen kaiherrus vuodattaa vieläkin kyynelnestettä siitä.
Hyvää yötä Sinulle Trina ja kaikille kahvilassa asioiville!uuden päivän ilta ja me elämme "kun viimeistä
päivää".
Toivottavasti heinäkuu alkaa päivänpaisteella,
sitä me varmasti kaikki odotamme.
Toivottavasti silmäsi ei tulehdu, mutta tokkopa, kun jo sait sen roskan pois.
Taidanpa minäkin jo hyvissä ajoin toivotella
sinulle ja kaikille täällä käväisijöille
HYVÄÄ YÖTÄ! Trina kirjoitti:
kun tuota mattoakin osaat kutoa. Minulla
ei ole ollut tilaisuutta opetella. Nyt kyllä
voisin mennä paikkakuntamme palvelutalolle
opettelemaan, kun vain tuota energiaa jostakin
kehräisin.
Kuteita pitäisi leikata. Ainesta on vaikka kuinka
paljon. Tarpeellisista väreistä saattaa tulla
puutetta.
Kyllähän minä tänne tupsahtelen, kun nyt olen
taas saanut varpaat oven väliin. Täällä tuo
keskustelu on mutkatonta.
Kerrohan, kuinka leveiksi matonkuteet olisi
leikattava? Varmastikin se riippuu kankaan
paksuudesta.
Tämä ilta onkin vielä nuori, joten monta
rupattelijaa ehtii vielä tupaasi tulla.riippuu,nimittäin leikattavan kuteen leveys.
Ehkä lakana noin puolitoistasenttiä,ohuet tirikoot leveemmiksi,koska ne viruu.
Vahvuuden voi tarkistaa kun kiertää leikatun kuteen kierteelle,joka kankaan kohdalla,kun ovat kierettynä saman paksuisia,on hyvä kutoa.
Minulla oli juuri hankalaa,kun olivat kaikki leikkaajat leikanneet erilevyisiä,joutui laittamaan kaksikin rinnakkain ,ohuempia.
Tiedätkö ,minäkin aloitin eläkkeelle jäätyäni ,nyt olen kutonut liinoja,ryijyjä,poppanoita ja mattoja,
Ei ammattilaisen tuloksia,mutta hirmu kivaa,on kyllä raskastakin.
Joulun alla on kiva tehdä jotakin lahjaa kutomalla,vaihtelua.
On tuo ollutkin ilta "ikävä" toisaalla ja on saatu jokainen taas kerran osamme,ei välitetä.
Kiva kun "tupsahtelet" näin tutuiksi tullaan;))- Trina
SkillaN kirjoitti:
riippuu,nimittäin leikattavan kuteen leveys.
Ehkä lakana noin puolitoistasenttiä,ohuet tirikoot leveemmiksi,koska ne viruu.
Vahvuuden voi tarkistaa kun kiertää leikatun kuteen kierteelle,joka kankaan kohdalla,kun ovat kierettynä saman paksuisia,on hyvä kutoa.
Minulla oli juuri hankalaa,kun olivat kaikki leikkaajat leikanneet erilevyisiä,joutui laittamaan kaksikin rinnakkain ,ohuempia.
Tiedätkö ,minäkin aloitin eläkkeelle jäätyäni ,nyt olen kutonut liinoja,ryijyjä,poppanoita ja mattoja,
Ei ammattilaisen tuloksia,mutta hirmu kivaa,on kyllä raskastakin.
Joulun alla on kiva tehdä jotakin lahjaa kutomalla,vaihtelua.
On tuo ollutkin ilta "ikävä" toisaalla ja on saatu jokainen taas kerran osamme,ei välitetä.
Kiva kun "tupsahtelet" näin tutuiksi tullaan;))Ukkoni on luvannut minun kanssani tuolla ulkosalla
leikellä kuteet kerälle, kunhan nyt nuo säät
tasaantuvat ja alkaa aurinko lämmitellä.
Olen jo kertaalleen toivotellut hyvää yötä, mutta
ei kai tuo liika pahaa tehne.
P.S.
Taitaa tuo muuan ketju häipyä taivaan tuuliin,
niin arvelen, kunhan Bilman ehtii virkaansa
hoitelemaan. Vai lieneekö kesälomalla? Trina kirjoitti:
Ukkoni on luvannut minun kanssani tuolla ulkosalla
leikellä kuteet kerälle, kunhan nyt nuo säät
tasaantuvat ja alkaa aurinko lämmitellä.
Olen jo kertaalleen toivotellut hyvää yötä, mutta
ei kai tuo liika pahaa tehne.
P.S.
Taitaa tuo muuan ketju häipyä taivaan tuuliin,
niin arvelen, kunhan Bilman ehtii virkaansa
hoitelemaan. Vai lieneekö kesälomalla?ketju on "korjattu" hyvä niin.
Valehtelian nimen ehdin saada ,mutta onhan sitä tottunut jo näin "kunnianimiin".
Tiedätkö ,minä pidän matonkuteiden leikkuustakin,siinä ajatukset kiertelee leikattavien vaatteiden myötä.
Ulkona ne on hyvä tehdä,pölyä riittää.
Uskon ,että tykkäät kutomisesta,kun alkuun pääset,se on tosi "luomista",,,,kivaa.
Teillehän tuli nyt mukava yhteinen harrastus miehesi kanssa,siinä samalla voi mielipiteitä vaihtaa.
Hyvää päivän jatoa sinulle,,,- Leny
SkillaN kirjoitti:
ketju on "korjattu" hyvä niin.
Valehtelian nimen ehdin saada ,mutta onhan sitä tottunut jo näin "kunnianimiin".
Tiedätkö ,minä pidän matonkuteiden leikkuustakin,siinä ajatukset kiertelee leikattavien vaatteiden myötä.
Uskon ,että tykkäät kutomisesta,kun alkuun pääset,se on tosi "luomista",,,,kivaa.
Teillehän tuli nyt mukava yhteinen harrastus miehesi kanssa,siinä samalla voi mielipiteitä vaihtaa.
Hyvää päivän jatoa sinulle,,,Oli se ennen hauskaa kun äiti piti kotona matonkuteiden leikkaustalkoot. Siinä me keskenkasvuisetkin saimme kuulla hyviä juttuja ja juoruja. Ne pidettiin aina pihalla, koska pölyistä hommaa se oli. Ei ollut silloin niin kauniita kudetarpeita kun nykyään, mutta kankaat olivat puuvillaa, pellavaa, villaa ja sarkaakin. Eli aitoa luonnon materiaalia. Pussilakanoista tulee nykyään hyvää kudetta.
Leny kirjoitti:
Oli se ennen hauskaa kun äiti piti kotona matonkuteiden leikkaustalkoot. Siinä me keskenkasvuisetkin saimme kuulla hyviä juttuja ja juoruja. Ne pidettiin aina pihalla, koska pölyistä hommaa se oli. Ei ollut silloin niin kauniita kudetarpeita kun nykyään, mutta kankaat olivat puuvillaa, pellavaa, villaa ja sarkaakin. Eli aitoa luonnon materiaalia. Pussilakanoista tulee nykyään hyvää kudetta.
minä niin asiatuntija neuvoja jakelen ,vaikka en ole kauan kutonutkaan.
En osaa esimerkiksi laittaa kankasta puihin.
Käyn kutomassa paikassa missä kaikki on valmiina.
Siinä minun taitoni.- Leny
SkillaN kirjoitti:
minä niin asiatuntija neuvoja jakelen ,vaikka en ole kauan kutonutkaan.
En osaa esimerkiksi laittaa kankasta puihin.
Käyn kutomassa paikassa missä kaikki on valmiina.
Siinä minun taitoni.Kotona silloin nuorena kudoin mattoa paljonkin. Kerran olin työssäoloaikoinani kaupungin kudontakeskuksessa kutomassa. Kyllä minä ohjattuna laitoin maton alulle. En varmaan tällä hetkellä osaisi. Muistelen vaan kuinka hauskaa se olikaan.
- Trina
SkillaN kirjoitti:
ketju on "korjattu" hyvä niin.
Hyvää päivän jatoa sinulle,,,ja taisi mennä useampikin ketju, mutta mitäpä
tuosta, näitähän tehtaillaan ylen aikaa.
Onhan meillä yhteisiä harrastuksia muitakin.
Pelaamme joskus tennistä ja pyöräilemme melko
pitkiäkin matkoja.
Tuo matonkuteitten leikkuu on varmaan hyvää ajan-
vietettä tuolla ulkosalla. Meillä on nyt hyvää
aikaa, kun lapset lähtevät mökeilleen lomalle.
Lastenlasten paimentamisesta pääsemme vapaalle.
Hyvää viikonloppua sinulle ja kaikille mökkeili-
jöille. Ja tietysti mökittömille myös!
- Leny
Jotain puuttuu, huomasin äkkiä. Kaipaan B-B:n huumorisävytteisiä puheenvuoroja. Menikö Hän mökilleen vai mihin näin pitkäksi aikaa?
Voi että joku pahuksen mainos voi jäädä tuonne korvien väliin.minulla "nii justiisa"se kun tuntuu vielä sopivan moneen jutusteluun...nii just.
- beataBarbara*
”Täällähän minä, täällähän minä,
Mitä sulle kuuluu, mitä sulle kuuluu..?
Kiitoksia hyväää…”
Juoksin välillä pois.
Nyt olen palannut.
Mukavaa, kun joku kaipasi.
Olette ihania!
beataB (terveisin…)
- Maalaismies*
Istahdan vain hetkeksi ikkunan ääreen. En viivy kauan etten aiheuta häiriöitä. Olo on vähän kuin englantilaisessa murhadekkarissa. Onkohan taka-ovi auki?
Kiitos ellumari tuestasi! Olet rohkea nainen. Harmittaa etten lähtenyt Salmonellan mukaan. Täällä uhkaa hukkuminen selitysten mereen.
Taidankin häipyä.vaikuttaa,vaikka eipä sille mitään voi,että tuommoinen suututtaa.
Kaikkihan tiedämme ,että joka sanontaan tämä "ystävämme "tarttuu ja saipahan taas aiheen.
Olet Maalaismies kokenut tämän monta kertaa(niinkuin moni muukin)joten yli vaan ja jatketaan.
Sinäkö häiriöksi,hymyilyttää,,,,etkä tarvitse mitään edes selitellä,tiedämme vastapuolen.
Kyllähän kaikki (ainakin melkein)asian oikean laidan tietää,joten ethän todella "häippäse"?Sen verran ehdin nähdä eilistä "keskustelua", että veri kuohahti ja terotin kauhavalaisen ja päätin lähteä Maalaismiehelle kaveriksi jos tosi tulee kysymykseen.
Karvaista naruakin on varustuksissa ja paljon hauskoja juttuja, joilla voi vaikka naurattaa kuoliaaksi.
Niin, koskas lähdetään pässin päätä keittämään?
Juuri nyt on täällä kiirettä kun odottelen vieraita Suomesta, mutta sitten... ;)))Kyllä nyt olisi konjakin paikka. Istahdan minäkin, minä moninkertainen Hajun kuohija.
Minäkin tunnen vastuuta tilanteen syntymisestä!
Takaovi on kiinni ja pysyy. Minulla oli jo pitkä vastaus aamulla valmiina mutta vedin takaisin.
Yritän vastaisuudessa "vaieta kuoliaaksi" niinkuin neuvottiin.
Tavattaneen paremmissa mietteissä!- piikkiruusu
Ruuneperi kirjoitti:
Kyllä nyt olisi konjakin paikka. Istahdan minäkin, minä moninkertainen Hajun kuohija.
Takaovi on kiinni ja pysyy. Minulla oli jo pitkä vastaus aamulla valmiina mutta vedin takaisin.
Tavattaneen paremmissa mietteissä!Mikä riivattu näihin ikäihmisiin on oikein mennyt. Olen ihmetellyt miksi täällä niin paljon riidellään ja uhkaillaan. Onko väki jättänyt huomiotta, että nyt on kesä kukkeimmillaan, torilta saa tuoreita kotimaisia vihanneksia ja mansikoita. Luonto on parhaimmillaan, linnut laulaa ja suvisoitto soi.
Eikö tämä merkitse mitään teille riitapukarit.
Jättäsitte nyt jonninjoutavat julmistelut ja menkää ostamaan tuoreita mansikoita, pankaa ne lautaselle, hieman sokeria päälle ja kylmää maitoa sekaan. Kyllä siinä tunteet jäähtyvät. piikkiruusu kirjoitti:
Mikä riivattu näihin ikäihmisiin on oikein mennyt. Olen ihmetellyt miksi täällä niin paljon riidellään ja uhkaillaan. Onko väki jättänyt huomiotta, että nyt on kesä kukkeimmillaan, torilta saa tuoreita kotimaisia vihanneksia ja mansikoita. Luonto on parhaimmillaan, linnut laulaa ja suvisoitto soi.
Jättäsitte nyt jonninjoutavat julmistelut ja menkää ostamaan tuoreita mansikoita, pankaa ne lautaselle, hieman sokeria päälle ja kylmää maitoa sekaan. Kyllä siinä tunteet jäähtyvät.ja näin että olet "nuori" jäsen näillä palstoilla :D
Odotahan pari vuotta, niin alat ymmärtää meitä "riitapukareita",
mistä on kysymys! *virnistää*
Mutta mansikoita aion minäkin lähteä ostamaan
ja kone on kiinni pyhän yli.
Sitten toivorikkain mielin aukaisen koneen
puolivälissä viikkoa ja toivon että on rauha palstoilla!
Heihei!- señora lyyli
piikkiruusu kirjoitti:
Mikä riivattu näihin ikäihmisiin on oikein mennyt. Olen ihmetellyt miksi täällä niin paljon riidellään ja uhkaillaan. Onko väki jättänyt huomiotta, että nyt on kesä kukkeimmillaan, torilta saa tuoreita kotimaisia vihanneksia ja mansikoita. Luonto on parhaimmillaan, linnut laulaa ja suvisoitto soi.
Jättäsitte nyt jonninjoutavat julmistelut ja menkää ostamaan tuoreita mansikoita, pankaa ne lautaselle, hieman sokeria päälle ja kylmää maitoa sekaan. Kyllä siinä tunteet jäähtyvät.sie annoit oivan vihjeen äkäsyytee,:)))totta onkii mansikat saap ihmisen hyvälle mielelle.
mansikoita ko voip syyvä niin monel viisii. sie syät maiton kanssa, mie ehottomasti kerman kanssa.
nyt ei mansikois ole olt makeutta jote sokerii on saant panna sekkaan. syön mansikoita melkee joka päivä niin kauan ko niit on tuoreena saatavilla.
televisios on näkynt rakastavaisten tapa syyvä mansikoita. hyö kastaa mansikan kermavaahtoon ja syöttää sen toisillee. se on niin romanttisen näköstä, että tullee iha ikävä olla nuori.
vaikkei silviisii tult minun nuoruutes mansikoita syötyy.
miun nuoruutes mansikka romantiikkaa ol ko jokkuu renkipoika heinän kortee keräs metsämansikoita ja anto ne mielitietyllee.:)))
pakaste mansikasta voip tehhä kiisselii,soppaa tai kakkuun mutta yksinää syötynä niist on kesä poissa.
luonto tosiaa kauneimmillaa ko kuuma kesä ei ole sitä polttant. mie tykkään tämmösestä raikkaasta kesästä ei ole liian kuuma.
myö ollaakin sään puolest ko herran kukkarossa, aatteles ko siel ranskas on taas niin kuuma että hyö pelkää vanhusten puolesta, ko viime kesän heitä kuol useita kuumuutee. on sekkii ankara kuolintapa.
kesäl on kaikkea mukavaa, kute yhteislaulu tilaisuuet,niitä mie rakastan,ensimmäisis tilaisuuksis kävin jo viipurissa enne sottaa.
on niin mukava laulaa vieraitten ihmisten kanssa,siin on mahtava tunnelna,sinne voip männä yhdessä tai yksin, suosittelen lämpimästi kesäohjelmaan.
kesä on myös rakkauten aikaa vähä niinko joulukin, joulun ja kesäl tunteet on herkemmäs ja tuntuukin että sillon on helppo rakastaa ihan jokkaista.
rakkaudella lyyli - Leny
MdK-MdK kirjoitti:
ja näin että olet "nuori" jäsen näillä palstoilla :D
Odotahan pari vuotta, niin alat ymmärtää meitä "riitapukareita",
mistä on kysymys! *virnistää*
Mutta mansikoita aion minäkin lähteä ostamaan
ja kone on kiinni pyhän yli.
Sitten toivorikkain mielin aukaisen koneen
puolivälissä viikkoa ja toivon että on rauha palstoilla!
Heihei!Mie tahon tämän haastaa siull ja saap muutki lukkee, jos tahtoot. Ka ku miul oli se pukeutumisongelma, muistatha Sie. No nii mie päätinki sit hankkii ne pitkät housut, topin ja jakun. Ai ku mie löysinki tyylikkään housupuvun. Mutt sen verra mie Siun neuvoist poikkesin, ett täss on takki ja housut samast kankaast ja toppi on sit eri värine. Siin kaupas oli alennusmyynti. Hintalapuis oli isot hinnat mut pääll oli pantu keltane lappu miss oli luku 40, minkä mie käsitin hinnaks. Mut kuin sit kävikää ku mie kassal mänin. Otin lompakost 100 euroo valmiiks maksaaksein sen 80 euroo. Kassaneiti sano, ett ei tämä piisaa hinta on 335 euroo 50 senttii. Se 40 siin lapuss tarkottaa alennusprosenttii. No otinha mie sen kuiteski kotvasen mietittyäin. Näköjää silmälasit pittää muistaa panna nenällee täst lähin.
- hajuton
Ruuneperi kirjoitti:
Kyllä nyt olisi konjakin paikka. Istahdan minäkin, minä moninkertainen Hajun kuohija.
Tavattaneen paremmissa mietteissä!Ruuneperiei pääse hajusta eroon pirullakaan.
Samassa liekanarussa on koko poppoo.
Turha selitellä.
Katsoin näitä juttuja pitkästä aikaa ja huomasin, ettäsama juttu vaikka olisin lukenut viime- tai edellisvuoden horinoita.
Lukekaa itse, ellette usko! - mumeli
señora lyyli kirjoitti:
sie annoit oivan vihjeen äkäsyytee,:)))totta onkii mansikat saap ihmisen hyvälle mielelle.
mansikoita ko voip syyvä niin monel viisii. sie syät maiton kanssa, mie ehottomasti kerman kanssa.
nyt ei mansikois ole olt makeutta jote sokerii on saant panna sekkaan. syön mansikoita melkee joka päivä niin kauan ko niit on tuoreena saatavilla.
televisios on näkynt rakastavaisten tapa syyvä mansikoita. hyö kastaa mansikan kermavaahtoon ja syöttää sen toisillee. se on niin romanttisen näköstä, että tullee iha ikävä olla nuori.
miun nuoruutes mansikka romantiikkaa ol ko jokkuu renkipoika heinän kortee keräs metsämansikoita ja anto ne mielitietyllee.:)))
pakaste mansikasta voip tehhä kiisselii,soppaa tai kakkuun mutta yksinää syötynä niist on kesä poissa.
luonto tosiaa kauneimmillaa ko kuuma kesä ei ole sitä polttant. mie tykkään tämmösestä raikkaasta kesästä ei ole liian kuuma.
myö ollaakin sään puolest ko herran kukkarossa, aatteles ko siel ranskas on taas niin kuuma että hyö pelkää vanhusten puolesta, ko viime kesän heitä kuol useita kuumuutee. on sekkii ankara kuolintapa.
kesäl on kaikkea mukavaa, kute yhteislaulu tilaisuuet,niitä mie rakastan,ensimmäisis tilaisuuksis kävin jo viipurissa enne sottaa.
on niin mukava laulaa vieraitten ihmisten kanssa,siin on mahtava tunnelna,sinne voip männä yhdessä tai yksin, suosittelen lämpimästi kesäohjelmaan.
kesä on myös rakkauten aikaa vähä niinko joulukin, joulun ja kesäl tunteet on herkemmäs ja tuntuukin että sillon on helppo rakastaa ihan jokkaista.
rakkaudella lyyliKyllä minäkin söisin mansikoita ja torille kun menen,niin kaulapitkällä nuuskin ja haistelen niiden tuoksua.Minulla vaan tuo masuli ei anna syödä toureite mansikoita,hillon kyllä kestää.Makoisi mansikkaretkiä teille.
Leny kirjoitti:
Mie tahon tämän haastaa siull ja saap muutki lukkee, jos tahtoot. Ka ku miul oli se pukeutumisongelma, muistatha Sie. No nii mie päätinki sit hankkii ne pitkät housut, topin ja jakun. Ai ku mie löysinki tyylikkään housupuvun. Mutt sen verra mie Siun neuvoist poikkesin, ett täss on takki ja housut samast kankaast ja toppi on sit eri värine. Siin kaupas oli alennusmyynti. Hintalapuis oli isot hinnat mut pääll oli pantu keltane lappu miss oli luku 40, minkä mie käsitin hinnaks. Mut kuin sit kävikää ku mie kassal mänin. Otin lompakost 100 euroo valmiiks maksaaksein sen 80 euroo. Kassaneiti sano, ett ei tämä piisaa hinta on 335 euroo 50 senttii. Se 40 siin lapuss tarkottaa alennusprosenttii. No otinha mie sen kuiteski kotvasen mietittyäin. Näköjää silmälasit pittää muistaa panna nenällee täst lähin.
että olet tehnyt hyvän kaupan ja olet tyylikäs
vieras synttäreillä! Minkä värisen ostit?
Minun taas on muistettava ottaa rillit pois päästä, jos haluan nähdä tarkempaan ja tutkia hinnat.
Hauskaa synttärijuhlaa!- Leny
MdK-MdK kirjoitti:
että olet tehnyt hyvän kaupan ja olet tyylikäs
vieras synttäreillä! Minkä värisen ostit?
Minun taas on muistettava ottaa rillit pois päästä, jos haluan nähdä tarkempaan ja tutkia hinnat.
Hauskaa synttärijuhlaa!Se väri on musta, mutta siinä on hyvin pientä ruskeaa kuviointia, ja myyjän avustuksella löysimme topin joka toisti tätä kuvion väriä.Topin kaula-aukon reunassa oli sitten kimaltavaa paljettia kapeana reunana. Kangas oli ihanan laatuista ohuenpuoleista laskeutuvaa rypistymätöntä. Sitten vielä ohut huivi harteille, jos tulee tarve riisua jakku sisätiloissa. Jospa tuo väri vähän pinenentäisi minua. Pituutta ei ole liika, mutta mmm mm..
señora lyyli kirjoitti:
sie annoit oivan vihjeen äkäsyytee,:)))totta onkii mansikat saap ihmisen hyvälle mielelle.
rakkaudella lyyliaamuun on jaksettava,pääsee torille.
Mitä jos näin kuvannollisesti kokeiltais ,tulisiko sopu tuonne toisaalle,kun mansikkakorit nenän alle laitetaisiin;))D
Senora taas niin romanttisesti kirjoittelee,että rakastavaiset toisilleen syöttää,osaisko näin vanha sellaista vielä tehdä.
Pitää laulaa ,että kultani on niin kaukana,,,
Tuosta heinään laitosta tuli mieleen,mökillä postireissulla keräsin mansikoita,laitoin heinään ja vein ne naapurin vanhalle(90) emännälle.
Hän oli vielä pitkän aikaa sen jälkeen muistanut ,miten hän sai heinässä mansikoita.
Laulu kuuluu kesäiltaan ja jos tilaisuus on vielä järven rannalla,on kaksinverroin nautittavaa,
Minäkin laulan mielelläni,kuorossakin.
Ei tarvitsisi kauhean kuuma olla ,mutta aurinko saisi paistaa ja vesisateet vähäksi aikaa riittäisi.
Kyllä se huonokuntoisille on kuumuus hirveää,
kuumalla pitäisi saada kaikkien olla järven rannalla,voisi vilvotella raikkaassa järvessä.
Nyt rupean yöpuulle ja näen unta,miten syötän mansikoita kullalleni;))DD
Hyvää yötä ja oman kullan kuvia.- Leny
hajuton kirjoitti:
Ruuneperiei pääse hajusta eroon pirullakaan.
Turha selitellä.
Katsoin näitä juttuja pitkästä aikaa ja huomasin, ettäsama juttu vaikka olisin lukenut viime- tai edellisvuoden horinoita.
Lukekaa itse, ellette usko!Ja nyt tuli tänne meille kauhea saderyöppy. Ihan ku tulisi rakeita, niin kovasti piiskaa maata. Jäi ikkuna auki toisesta huoneesta ja niin kastu pöydät ja lattia isolta alalta.
- Trina
Leny kirjoitti:
Ja nyt tuli tänne meille kauhea saderyöppy. Ihan ku tulisi rakeita, niin kovasti piiskaa maata. Jäi ikkuna auki toisesta huoneesta ja niin kastu pöydät ja lattia isolta alalta.
Kun tulimme kotiin tuossa kahden maissa päivällä,
niin sekä yläkerrassa että alakerrassa lattialla
lainehti. Onneksi ei nyt sentään pahempaa vahinkoa
päässyt tulemaan.
Roimasti oli taivaalta vettä tullut.
Mukavaa illan jatkoa jokaiselle erikseen ja
kaikille yhteisesti! - Suvi2
piikkiruusu kirjoitti:
Jättäsitte nyt jonninjoutavat julmistelut ja menkää ostamaan tuoreita mansikoita, pankaa ne lautaselle, hieman sokeria päälle ja kylmää maitoa sekaan. Kyllä siinä tunteet jäähtyvät.Ihmettelin aivan samaa. Äsken luulin eksyneeni 50 palstalle. Sama meno ja suukopu 70 :ssa. Otetaan aina joku "hampaisiin" ja sätitään, on aihetta tai ei - yleensä ei. Eräät palstalaiset hyökkäsivät ellumarin silmille oikein joukolla. Onneksi tämä Onnenapila on poikkeus ja täällä pahansuovatkin ihmiset rauhoittuvat.
Toin tuolta pikku viljelypalstaltani korillisen mansikoita. Maistuisiko kelle?
Ja katsokaapa kuinka aurinko pilkistää pilvien takaa. - ellumari
Trina kirjoitti:
Kun tulimme kotiin tuossa kahden maissa päivällä,
niin sekä yläkerrassa että alakerrassa lattialla
lainehti. Onneksi ei nyt sentään pahempaa vahinkoa
päässyt tulemaan.
Roimasti oli taivaalta vettä tullut.
Mukavaa illan jatkoa jokaiselle erikseen ja
kaikille yhteisesti!ja minä nahistellut tietokoneella tuntikausia.
Hauskempaa on harvoin ollut.
Asioissa täytyy mielestäni osata nähdä huvittavat puolensakin aina, vaikka keljutuksen lomassa ja me tytöt osataan - nauretaan itsellemmekin ja pidetään toistemme puolta, niinkuin on voitu tänäänkin todeta.
Nyt lopetan tältä päivältä tämän tietokoneen kanssa näpertelyn ja menen lukemaan.
Hyvää yötä vaan kaikille! - my.mm.eli
Suvi2 kirjoitti:
Ihmettelin aivan samaa. Äsken luulin eksyneeni 50 palstalle. Sama meno ja suukopu 70 :ssa. Otetaan aina joku "hampaisiin" ja sätitään, on aihetta tai ei - yleensä ei. Eräät palstalaiset hyökkäsivät ellumarin silmille oikein joukolla. Onneksi tämä Onnenapila on poikkeus ja täällä pahansuovatkin ihmiset rauhoittuvat.
Toin tuolta pikku viljelypalstaltani korillisen mansikoita. Maistuisiko kelle?
Ja katsokaapa kuinka aurinko pilkistää pilvien takaa.hyviltä mansikkasi! Ajatella, jo kypsyneet, vaikka on ollut kylmää ja sateista (ainakin täällä). Onkin ollut mieliteko mansikoiden perään koko iltapäivän. Olin kaupungilla hoitelemassa "juoksevia asioita" ja ohikulkeissani yhden ostoskeskuksen edustalla oli myyntikoju jossa näkyi hintalappu 5€/litra. En raskinut ostaa vielä, täytyy vain odotella, kun satoa alkaa enemmän valmistua niin hinta halpenee.
Minäkin lukaisin tarkoittamasi ketjun, mutta pysyttelen tiukasti erossa. Olen itsekin saanut kesän alussa ko. ***mieheltä erittäin ilkeän, peräti tuplakommentin omaan kirjoitukseeni, jossa kerroin miksi olin poissa palstoilta kevään ajan. En vastannut hänelle ja seuraavana aamuna huomasin "vesurin" heilahtaneen ja rönsyn kadonneen!Siinä meni oma viestinikin, mutta hällä väliä. Ainahan niitä voi kirjoittaa uusiksi, jos on tarpeen. Hyvä vaan, että pitävät asiattomuudet pois palstalta. Seriffi tai ylläpito, kuka sitten kulloinkin lienee asialla.
Toivottelen kauniita, rauhallisia unia kaikille! hajuton kirjoitti:
Ruuneperiei pääse hajusta eroon pirullakaan.
Turha selitellä.
Lukekaa itse, ellette usko!Irti emme pääse vaikka mitä tekisimme. Osaatko auttaa vai "haisetko itse"?
SkillaN kirjoitti:
aamuun on jaksettava,pääsee torille.
Mitä jos näin kuvannollisesti kokeiltais ,tulisiko sopu tuonne toisaalle,kun mansikkakorit nenän alle laitetaisiin;))D
Senora taas niin romanttisesti kirjoittelee,että rakastavaiset toisilleen syöttää,osaisko näin vanha sellaista vielä tehdä.
Pitää laulaa ,että kultani on niin kaukana,,,
Tuosta heinään laitosta tuli mieleen,mökillä postireissulla keräsin mansikoita,laitoin heinään ja vein ne naapurin vanhalle(90) emännälle.
Hän oli vielä pitkän aikaa sen jälkeen muistanut ,miten hän sai heinässä mansikoita.
Laulu kuuluu kesäiltaan ja jos tilaisuus on vielä järven rannalla,on kaksinverroin nautittavaa,
Minäkin laulan mielelläni,kuorossakin.
Ei tarvitsisi kauhean kuuma olla ,mutta aurinko saisi paistaa ja vesisateet vähäksi aikaa riittäisi.
Kyllä se huonokuntoisille on kuumuus hirveää,
kuumalla pitäisi saada kaikkien olla järven rannalla,voisi vilvotella raikkaassa järvessä.
Nyt rupean yöpuulle ja näen unta,miten syötän mansikoita kullalleni;))DD
Hyvää yötä ja oman kullan kuvia.ja pilvetön taivas siitä todisteena.Tuulee kyllä aika vinhan näköisesti,mutta se taas vilvoittaa,jos hellettä tulee.(luvassa sitäkin)
Viikonloppu edessä ja heinäkuu alussa.
Heräsin pirteänä,nyt on matot ulkona ja siivous käynnissä.
Mistä tuota roskaa ja pölyä kertyy,yksineläjä ei voi edes syytellä ketään,on vain todettava ,sotkua osaa itsekin tehdä.
Sitten sinne torille , mansikoita ja uusia perunoita ostamaan.Jokohan siiklit ovat tulleet myyntiin,niitä laitan pakkaseen ,joulu ateriaa varten,ovat mielestäni parhaita pakkastaa.
Mökki kutsuu(ja ruohonleikkuu,taas)mutta sunnuntaina on rippijuhlat ,lastenlapsistani nuorin astuu aikuisten maailmaan.
Huokaisten toivon ,suojelusenkeliä tulevaan elämään mukaan,sitä varmaan tarvitaan elon myrskyissö ja tuulissa.
Taas on rauha astunut palstoille ja voimme kirjoitella arkisiakin puuhiamme hyvillä mielin.
Kyllähän Onnenapila on saanutkin rauhaisaa elämää viettä,siitä mieleni on onnellinen.
Hyvää päivää,menkää kaikki kynnelle kykenevät torille mansikoita ja muita kesän herkkuja ostamaan ja ehkä kahvikupposen ääressä tuttujakin jututtamaan.
- Leny
Kauniilta tuo ilma näyttää täälläkin. Aurinkokin paistaa ja ilma lämpenee. Pilviäkin on taivaallamme. Olin eilen vaateostoksilla ja minun on vähän tehtävä korjailua niihin. Sovituskopeissa peilaillessani tulin taas siihen tulokseen, että on aika taas kerran tehdä jotain. Katsastin sen Saara.dma:n linkin Laihdutusklinikka. Kirjauduin sinne. Joten otankin nyt vain pelkän kahvin, kiitos.
- my.mm.eli
kaikilla näyttää olevan puuhaa näin perjantaina, etteivät malta kahvikuppuselle piipahtamaan. Nappasin tuosta lähikaupasta kaksi litranpakettia kermajäätelöä, toinen mansikkaa ja toinen vaniljaa, olkaapa ystävälliset ja nauttikaa virkistykseksenne, kukin makunsa mukaan. Minä kun en useinkaan leivo, siksi ei ole mitään leivonnaisia tuomisiksi.
Anteeksi Leny, tämä ei ollut tarkoituksellista! En tiennyt suunnitelmastasi - jospa aloittaisit vasta huomenna? Ajatteles, oikein kermajätskiä!
On ollut minun mieleinen päivä, ei liian kuuma kun aurinko menee välillä pilven taa. Paitsi, että juuri nyt ravautta vettä oikein kunnon ryöppynä. Taidankin laittaa kahvin tulemaan, jos vaikka on isokin pilvi kohdalle osunut. my.mm.eli kirjoitti:
kaikilla näyttää olevan puuhaa näin perjantaina, etteivät malta kahvikuppuselle piipahtamaan. Nappasin tuosta lähikaupasta kaksi litranpakettia kermajäätelöä, toinen mansikkaa ja toinen vaniljaa, olkaapa ystävälliset ja nauttikaa virkistykseksenne, kukin makunsa mukaan. Minä kun en useinkaan leivo, siksi ei ole mitään leivonnaisia tuomisiksi.
Anteeksi Leny, tämä ei ollut tarkoituksellista! En tiennyt suunnitelmastasi - jospa aloittaisit vasta huomenna? Ajatteles, oikein kermajätskiä!
On ollut minun mieleinen päivä, ei liian kuuma kun aurinko menee välillä pilven taa. Paitsi, että juuri nyt ravautta vettä oikein kunnon ryöppynä. Taidankin laittaa kahvin tulemaan, jos vaikka on isokin pilvi kohdalle osunut.jäätelöä,yhden kerran olen tänä kesänä sitä herkkua syönyt,nyt otankin ison annoksen,kiitos.
Vanilja maistuu nyt,söin juuri rasian mansikoita.
Mökille lähtöä teen,kyytiä odotan.
Tässä on tunne kuin suurennuslasin alla olisi,on noita tarkastelijoita joka puolella.
Jospa pyhän jälkeen rauha palaisi.
Hyvää viikonloppua kaikille,antakaa auringon helliä itseänne.- Leny
my.mm.eli kirjoitti:
On ollut minun mieleinen päivä, ei liian kuuma kun aurinko menee välillä pilven taa. Paitsi, että juuri nyt ravautta vettä oikein kunnon ryöppynä. Taidankin laittaa kahvin tulemaan, jos vaikka on isokin pilvi kohdalle osunut.Nyt pitää kiusaukset voittaa ja keskittyä tähän projektiin, minkä nyt tarmolla aloitan. Annan EHKÄ väliaikatietoja tai jospa ilmoittaisi sitten kun 10 kiloa on häivytetty taivaan tuuliin. Hym..hymm.. Jotta älkää antako minun nyt pilata jäätelönautintoanne.
- saara.dma
Leny kirjoitti:
Nyt pitää kiusaukset voittaa ja keskittyä tähän projektiin, minkä nyt tarmolla aloitan. Annan EHKÄ väliaikatietoja tai jospa ilmoittaisi sitten kun 10 kiloa on häivytetty taivaan tuuliin. Hym..hymm.. Jotta älkää antako minun nyt pilata jäätelönautintoanne.
Ihan oikein, kun olet tarkka ja tarmokas myös näin virtuaalisesti.
Minunkin pitäisi pudottaa tuon polveni takia 5 kiloa, mutta se on kuten kaikki tiedämme vaikeaa. Ehkä me voisimme olla toistemme tukihenkilöitä, mitäs tuumaat? - Leny
saara.dma kirjoitti:
Ihan oikein, kun olet tarkka ja tarmokas myös näin virtuaalisesti.
Minunkin pitäisi pudottaa tuon polveni takia 5 kiloa, mutta se on kuten kaikki tiedämme vaikeaa. Ehkä me voisimme olla toistemme tukihenkilöitä, mitäs tuumaat?Katsos kun poiketaan täällä kahvilassa, niin voimme kertoa kuulumisemme. Se oli hyvä linkki minkä annoit.Kirjauduin siihen. On se kätevä ja se on semmoinen kainalokeppi tähän projektiin. Kyllä sitä pudottaa, mutta vaikeaa on saada paino pysymään. Eiköhän sitä taas.
- saara.dma
Leny kirjoitti:
Katsos kun poiketaan täällä kahvilassa, niin voimme kertoa kuulumisemme. Se oli hyvä linkki minkä annoit.Kirjauduin siihen. On se kätevä ja se on semmoinen kainalokeppi tähän projektiin. Kyllä sitä pudottaa, mutta vaikeaa on saada paino pysymään. Eiköhän sitä taas.
Oli täällä jo aamutuimaan toivottelemassa hyviä huomenia, mutta pelkkää "Proxy Erroria" antoi koko kone. Katson miten nyt käy.
- saara.dma
saara.dma kirjoitti:
Oli täällä jo aamutuimaan toivottelemassa hyviä huomenia, mutta pelkkää "Proxy Erroria" antoi koko kone. Katson miten nyt käy.
Ihana aamu on ennustamassa vielä ihanampaa sydänsuven päivää! Nyt jo on varjossa yli 20 astetta ja tuulikin on heikkoa; vielä eilen puhui pohjoistuuli viileästi.
Eipä tässä mitään ihmeempiä! Hyvää päivänjatkoa! - Leny
saara.dma kirjoitti:
Ihana aamu on ennustamassa vielä ihanampaa sydänsuven päivää! Nyt jo on varjossa yli 20 astetta ja tuulikin on heikkoa; vielä eilen puhui pohjoistuuli viileästi.
Eipä tässä mitään ihmeempiä! Hyvää päivänjatkoa!Palatakseni siihen tuen antamiseen, niin kurkkaapa sähköpostiasi.
Terv: Leny - beataBarbara*
Taidanpa liittyä kerhoon,
mutta noita klinikoita oli niin paljon,
että pitänee perustaa oma?
beataB (yrittää kuitenkin..) - Leny
beataBarbara* kirjoitti:
Taidanpa liittyä kerhoon,
mutta noita klinikoita oli niin paljon,
että pitänee perustaa oma?
beataB (yrittää kuitenkin..)On se ihan hyvä klinikka tuo www.tohtori.fi/laihdutusklinikka.
Minua kiehtoi se oma sivu, jonka saa rekisteröitymällä. Katso beataBarbara kun kävin pitkästä aikaa vaateostoksilla enkä enää meinaa mahtua pukukopissa kääntymään, niin jo on aika taas tehrä jottai. Ei olis ensimmäinen kerta. - beataBarbara*
Leny kirjoitti:
On se ihan hyvä klinikka tuo www.tohtori.fi/laihdutusklinikka.
Minua kiehtoi se oma sivu, jonka saa rekisteröitymällä. Katso beataBarbara kun kävin pitkästä aikaa vaateostoksilla enkä enää meinaa mahtua pukukopissa kääntymään, niin jo on aika taas tehrä jottai. Ei olis ensimmäinen kerta.Voiskos olla viimeinen kerta, kun ei mahdu.?
Tästä lähtien mahtuu vaikka piruetin pyörähtämään
tai kuperkeikan heittämään??
beataBarbara (niin toiveikas olen.?..) - Leny
beataBarbara* kirjoitti:
Voiskos olla viimeinen kerta, kun ei mahdu.?
Tästä lähtien mahtuu vaikka piruetin pyörähtämään
tai kuperkeikan heittämään??
beataBarbara (niin toiveikas olen.?..)Painon pudotus on helpompaa kuin sen pitäminen niissä lukemissa. Pirullista, kun vaateostoksilla tangolta valitsee liian pienen numeron, kun luulee itseään pienemmäksi.
- beataBarbara*
Leny kirjoitti:
Painon pudotus on helpompaa kuin sen pitäminen niissä lukemissa. Pirullista, kun vaateostoksilla tangolta valitsee liian pienen numeron, kun luulee itseään pienemmäksi.
Vaan:
Numerot ovat todella pienentyneet
ja kankaat ovat kutistuneet
ja peilit ovat huonontuneet
sitten nuoruuden päivien.
Niin se on
Otettaisiko se dieetti juoma
Näin alkajaisiin.? - saara.dma
Leny kirjoitti:
Palatakseni siihen tuen antamiseen, niin kurkkaapa sähköpostiasi.
Terv: LenyLähetin sinulle vielä sähköpostia.
Hyvää yötä kaikille! t. Saara - tsot, tsot,
beataBarbara* kirjoitti:
Vaan:
Numerot ovat todella pienentyneet
ja kankaat ovat kutistuneet
ja peilit ovat huonontuneet
sitten nuoruuden päivien.
Niin se on
Otettaisiko se dieetti juoma
Näin alkajaisiin.?Ininät pois.
Pidä bB tuo läpes pienemmällä,
niin ei lennä hyttyset suuhun
Otan tuota diabeetikon ananasrahka kakkua,
ihan vaan sokerin tasapainon vuoksi.
Laiha olen kuin "oljen korsi"?
On se sitten hyvää.
Aivan cheese cake tulee entisestä elämästä mieleen.
Posket pullollaan
Nam,nam.
Terveisiä keittiöön!
Kiitos kokille!
Mahtava sellainen täällä.
satunnainen matkailija
Ps.
Lounaaksi tulen syömään sen tarjouksessa olevan härän.
- Leny
Mikä ihana aamu. Taitaa tulla hellepäivä. Poikkesin tuoremehulle pikaisesti. En ehdi tänne uudelleen ennenkuin illalla vasta, sillä se pikkumies tulee taas mammalle. Paljon on ohjelmaa tiedossa. Uimaan ajattelin sen pojan viedä.
Hei taas, nähdään ja kuullaan!- my.mm.eli
luonto huokailee - Teille kaikille sitä myös toivottelen! Puoli viidestä alkaen olen minäkin jo tästä upeasta päivän alusta nautiskellut, kahdet kahvitkin jo keitellyt. Parvekkeen lepotuolissa, ihanan raikkaassa aamuilmassa olen lukenut päivän lehden ja heinäkuun Valitut palat. Pyhäpäivän kunniaksi korkeajalkaisesta viinipikarista kylmää karpalomehua siemaillen, pikkulintujen kisailua seuraten. Näyttää olevan mieluinen kisapaikka heillä tuo seinustalla kasvava, lähes 10 metrin korkuinen, rehevä villiviini! On vain kolmisen metrin päässä tuolistani tuo kisapaikkansa. Kesyjä ovat, käyvät välillä parvekekaiteella minulle juttelemassa!
Riemullista uintiretkeä Leny pikkumies, kuin myös toisetkin vinkistäsi mahdollisesti "onkeensa ottaneet"! my.mm.eli kirjoitti:
luonto huokailee - Teille kaikille sitä myös toivottelen! Puoli viidestä alkaen olen minäkin jo tästä upeasta päivän alusta nautiskellut, kahdet kahvitkin jo keitellyt. Parvekkeen lepotuolissa, ihanan raikkaassa aamuilmassa olen lukenut päivän lehden ja heinäkuun Valitut palat. Pyhäpäivän kunniaksi korkeajalkaisesta viinipikarista kylmää karpalomehua siemaillen, pikkulintujen kisailua seuraten. Näyttää olevan mieluinen kisapaikka heillä tuo seinustalla kasvava, lähes 10 metrin korkuinen, rehevä villiviini! On vain kolmisen metrin päässä tuolistani tuo kisapaikkansa. Kesyjä ovat, käyvät välillä parvekekaiteella minulle juttelemassa!
Riemullista uintiretkeä Leny pikkumies, kuin myös toisetkin vinkistäsi mahdollisesti "onkeensa ottaneet"!Terveiset mökiltä ja rippijuhlista.
Viimeinen lapsenlapseni pääsi ripille ja sitä juhlimme.
Uskomatonta miten aika kuluu,vasta äsken pieni tyttönen ja nyt jo siirtyi aikuisten maailmaan.
Mitä elämä hänen eteensä tuonee,suojelusenkeliä rinnalleen pyytelin,sillä maailma on kova ja vaaroja joka nurkalla.
Onneksi hän on reipas ja tasapainoinen tyttö,jospa välttyisi suuremmilta harmeilta.
Oli aivan mahtava viikonloppu,kuumaa oli,onneksi järvi oli käytettävissä.
Itikoita ja paarmoja oli tuhansin,että milloinkaan ei täyttä nautintoa kauniista ilmasta,
pienet inhottavat verenimijät estävät sen.
Palstoilla rauha maassa ,ketjuja poistettu,huomasin ,kai taas jotakin häiriön poikasta ilmaantui.
Vadelmia taitaa tulla paljon,katselin siellä mökin lähisttöllä pensastoja.
Kävin ongella(eka kerran tänä kesänä) sain pienen ahvenen,olisin heittänyt takaisin ,mutta oli niellyt koukun niin pahasti,että ei olisi selvinnyt.
Viskelin onkea ja aina se oli jossakin heinässä tai lumpeenlehdessä,tuskaannuin ja onkimis into katosi.
Haempa torilta kalani.
Nyt olen väsähtänyt juhlinnan ja kuuman ilman johdosta,taidan loikoilla.
Hyvää iltaa ja yötä .SkillaN kirjoitti:
Terveiset mökiltä ja rippijuhlista.
Uskomatonta miten aika kuluu,vasta äsken pieni tyttönen ja nyt jo siirtyi aikuisten maailmaan.
Mitä elämä hänen eteensä tuonee,suojelusenkeliä rinnalleen pyytelin,sillä maailma on kova ja vaaroja joka nurkalla.
Onneksi hän on reipas ja tasapainoinen tyttö,jospa välttyisi suuremmilta harmeilta.
Itikoita ja paarmoja oli tuhansin,että milloinkaan ei täyttä nautintoa kauniista ilmasta,
Palstoilla rauha maassa ,ketjuja poistettu,huomasin ,kai taas jotakin häiriön poikasta ilmaantui.
Kävin ongella(eka kerran tänä kesänä) sain pienen ahvenen,olisin heittänyt takaisin ,mutta oli niellyt koukun niin pahasti,että ei olisi selvinnyt.
Viskelin onkea ja aina se oli jossakin heinässä tai lumpeenlehdessä,tuskaannuin ja onkimis into katosi.
Haempa torilta kalani.
Hyvää iltaa ja yötä .että toin suuren kimpun päiväliljoja ,keltaisia ja toisen kimpun iiriksiä,laitoin päydät kauniiksi.
Menen vasta viikon päästä ,olisivat kuihtuneet siellä yksin,toin iloksi kaikille.
Kummasti muutui ilme tupasessa.
Raparperipiirakkaa ,vaniljakastikkeen kanssa,maistuisko?
Onhan täällä näitä painon pudottajia,en heille kiusaksi tuonut,mutta jos,,,,- Trina
SkillaN kirjoitti:
Terveiset mökiltä ja rippijuhlista.
Haempa torilta kalani.
Hyvää iltaa ja yötä .sinun lapsesi ovat aloittaneet tuon jälkikasvun
hankkimisen. Sinulla viimeinen lapsenlapsi pääsi
ripiltä.
Minulle syntyi viimeinen lapsenlapsi 23.06.
On siis nyt 10 pv:n vanha.
Nyt minulla on 6 lastenlasta ja yksi vasta on
päässyt ripiltä.
Nyt tämä vanhin on lähdössä Englantiin kieli-
kurssille ja minua hieman huolestuttaa päästää
niin nuori tuonne suureen maailmaan. Järkevä
tyttö hän on, kyllä hän varmaan pärjää.
On ollut mahtava viikonloppu. Teimme mieheni
kanssa pitkän pyöräretken ja kävimme uimassa.
Kalastusta emme harrastaneet. Minä en pidä
madon pujottamisesta koukkuun. HYI!
Torilta minäkin kalani haen.
Hyttysiä eikä muitakaan lentäviä hyönteisiä
ole täällä vaivaksi asti. Oravia on tällä
hetkellä 5 kpl tuossa pihamännyssä. Niin ja
yksi hiirikin pyöri tuolla oravien keskellä.
Siinä on nyt nämä eläinhavainnot. Toivottavasti
nämä kesäsäät jatkuvat. Nauttikaamme näistä
päivistä. - Suvi2
SkillaN kirjoitti:
että toin suuren kimpun päiväliljoja ,keltaisia ja toisen kimpun iiriksiä,laitoin päydät kauniiksi.
Menen vasta viikon päästä ,olisivat kuihtuneet siellä yksin,toin iloksi kaikille.
Onhan täällä näitä painon pudottajia,en heille kiusaksi tuonut,mutta jos,,,,Tuomasi raparperipiirakka oli iiihanaa!
Ahmin sitä kaksi palaa.
Ainahan joku laihduttaja on joukossa. Minä olen sellainen kestolaihduttaja, joka toisena päivänä ahmii ja toisena paastoaa. Mutta kun paino nousee ja paino laskee niin se liike laihduttaa.
Kuntosalilla yritän jollakin hokkus-pokkus-konstilla saada kuntoa kohenemaan ja samalla voisi tippua muutama läskinpalakin vähemmäksi, mutta voi kun se onkin sitkeässä.
Voi harmi, kello tulee jo 23, eikä yhtään vielä nukuta. Huitaise sitä Nukkumattia tänne meillepäin.
Kauniita unia SkillaN! - my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
että toin suuren kimpun päiväliljoja ,keltaisia ja toisen kimpun iiriksiä,laitoin päydät kauniiksi.
Onhan täällä näitä painon pudottajia,en heille kiusaksi tuonut,mutta jos,,,,palasen raparperipiirakkaa....Kiitos!
Kuten huomaatte, heikko on luenteeni kiusauksien edessä. Kävin minäkin testaamassa "indeksilukuni" ja ankara oli tuomio: lievä ylipaino, lievä riski, muutama kilo pitäisi karistaa. Ostinkin eilen torilta ison nipun uusia porkkanoita, jospa söisi vain niitä. Jos sillä konstilla aloittaisi dietin - huomenna! Täytyypä katsoa ravintotaulukosta onko energiamäärissä eroa uusiin perunoihin verrattuna.
Kylläpä valaisevat kauniisti keltaiset kukkasi kahvilan pöydissä. Meillä oli mökillä sinisiä iiriksiä, äitini osasi niitä oikein hoitaa, hänen poismenonsa jälkeen parissa vuodessa lakkasivat kukkimasta ja nyt ei ole jälkeäkään iiriksistä. Äidin kasvattamat pionit vielä ovat voimissaan, ja keisarinliljat.
Trina, sama vika täällä, en ole matoa koukkuun pystynyt laittamaan kuin joskus pikkulikkana onnistui jotenmiten, jos olin yksin onkireissulla. Jos vain kaveri matkassa niin sai "madottaa" minunkin onkeni! Ja irroittaa kalat koukusta! Että sen sortin kalamies meikäläinen! - jarmo50
SkillaN kirjoitti:
Onhan täällä näitä painon pudottajia,en heille kiusaksi tuonut,mutta jos,,,,minäkin tänään olin, tulin Ruotsista asti ja taidan jäädä tilalleni hoitamaan vanhempiani!
Tarjoilu oli hyvää, tulen toistekin! - ellumari
SkillaN kirjoitti:
Onhan täällä näitä painon pudottajia,en heille kiusaksi tuonut,mutta jos,,,,Meillä todella valvotaan ja kerrataan päivän tapahtumia.
Kurkkasin parikin kertaa viime päivinä tänne Onnenapilan puolelle.......mutta ei kun korppuja ja laihdutuskuureja!!!!!!!!!!!
Tämä paikkahan on hyvän ruoan ja mukaavan seuran ystäville.
Helkkari jos ei löydy muuta paikkaa inistä dieteistä, niin minä ainakin lähden lopullisesti!!!!:((((
Otetaanpa munkkirinkiläkahvit yön piristykseksi!
Kuka nyt keskellä kesää yöllä nukkuukaaan? - Lokari69.
ellumari kirjoitti:
Meillä todella valvotaan ja kerrataan päivän tapahtumia.
Kurkkasin parikin kertaa viime päivinä tänne Onnenapilan puolelle.......mutta ei kun korppuja ja laihdutuskuureja!!!!!!!!!!!
Helkkari jos ei löydy muuta paikkaa inistä dieteistä, niin minä ainakin lähden lopullisesti!!!!:((((
Kuka nyt keskellä kesää yöllä nukkuukaaan?Nyt kun on heti aamulla mukavaa "miunmaun" mukasta seuraakin.
Uskaltaakos ottaa toisenkin kupillisen?
Muuten miksikäs suomessa niitä reiällisiä munkkia sanotaan?
Täällä ne on tonitsia vai oliko ne Donitsia.
minulla kuin tuo kirjoitus on vähä heikko, noissa vieras peräisissä nimissä.
Eikös niitä vois sanoa nunnuksi?
Niin olis vähä samaan viittavat nimet...
Terv: Lokari69. - saara.dma
jarmo50 kirjoitti:
minäkin tänään olin, tulin Ruotsista asti ja taidan jäädä tilalleni hoitamaan vanhempiani!
Tarjoilu oli hyvää, tulen toistekin!On tosiaan kivaa, kun olet tullut uutena kävijänä Onnenapilaan vierailulle. Minäkin olen aloittanut kirjoittelun vasta tänä keväänä, mutta aina Onnenapilassa käydessä jää hyvä maku suuhun sekä erinomaisista tarjoiluista että siitä, kun täällä on aina sopuisia ihmisiä eikä sellaista taistelua, kuin monessa muussa ketjussa.
On myös mukavaa, kun asiat rönsyilevät Onnenapilassa samalla tavalla kuin kahvilajuttelussa muutenkin.
Kun tuo SkillaN on tunnetusti hyvä kokki, maistanpa myös hänen tarjoiluaan.
Kaikille hyvää viikon alkua toivoo Saara jarmo50 kirjoitti:
minäkin tänään olin, tulin Ruotsista asti ja taidan jäädä tilalleni hoitamaan vanhempiani!
Tarjoilu oli hyvää, tulen toistekin!on sellainen asia mistä aina puhetta riittää.
Olen lohduttaakseni itseäni ajatellut ,että on lääkäreitäkin ,jotka ovat ylipainoisia ja kai he jos kuka ymmärtävät aisian vakavuuden ja osaavat toimia oikein.
Joten ,en niin kauheasti jaksa syyllistyä painostani,vaikka liikaa sitä onkin,kunhan terveenä pysyn,ja jalkani kestää.
(kieltämättä aika usein kyllä keljuttaa)
Suvi tuliko se nukkumatti,puhaltelin oikein voimien takaa;))D
Kiva että piirakka maistui mymmelillekin,ei pieni pala maailmaa kaada.
Minulla iirispuskat vain kasvavat,en niille mitään tee,suurempia heinäkasoja siivoilen,pionit aivan kohta aukeaa,mutta keisarin kruunut häviävät,harmi.
Jarmo olet lämpimästi tervetullut kahvilaamme,täällä voi levätä ja purkaa mieltään ,iloja ja suruja.
Minäkin onnittelen hyvästä päätöksestäsi jäädä Suomeen.
Mikä onkaan onnellisempaa,kuin saada oma lapsi seuraamaan ja hoitamaan vanhempiaan,siitä riittää iloa molemmille osapuolille.
Olen huomannut,että Kahvipirtti vilahtaa useamman kirjoituksissa,kai se on seuraavan kahvilamme nimi.Ehkä se onkin helpmmin sanoa,kuin Onnenapila,vai pitäisikö äänestää;))D- saara.dma
ellumari kirjoitti:
Kuka nyt keskellä kesää yöllä nukkuukaaan?Tämähän on Onnenapilan hyvä puoli, että täällä saa juttu rönsyillä sinne tänne, kuten kunnon kahvilakeskustelussa. Aiheet tulevat ja menevät. Et sinä nyt mihinkään häivy, olet palstojen ilopilleri. Juon kanssasi kunnon munkkirinkelikahvit.
- Leny
SkillaN kirjoitti:
on sellainen asia mistä aina puhetta riittää.
Olen lohduttaakseni itseäni ajatellut ,että on lääkäreitäkin ,jotka ovat ylipainoisia ja kai he jos kuka ymmärtävät aisian vakavuuden ja osaavat toimia oikein.
Joten ,en niin kauheasti jaksa syyllistyä painostani,vaikka liikaa sitä onkin,kunhan terveenä pysyn,ja jalkani kestää.
Minulla iirispuskat vain kasvavat,en niille mitään tee,suurempia heinäkasoja siivoilen,pionit aivan kohta aukeaa,mutta keisarin kruunut häviävät,harmi.
Jarmo olet lämpimästi tervetullut kahvilaamme,täällä voi levätä ja purkaa mieltään ,iloja ja suruja.
Mikä onkaan onnellisempaa,kuin saada oma lapsi seuraamaan ja hoitamaan vanhempiaan,siitä riittää iloa molemmille osapuolille.
Olen huomannut,että Kahvipirtti vilahtaa useamman kirjoituksissa,kai se on seuraavan kahvilamme nimi.Ehkä se onkin helpmmin sanoa,kuin Onnenapila,vai pitäisikö äänestää;))DHuomenta!
Nyt oli mukava tulla tänne aamukahville, kun on vielä tuota aamuviileetä. Taitaa tulla oikein hellepäivä, ettei auta paljon rähkiä.Ajattelin ottaa tuon kahvin ja tuletteko tekin tuonne jasmiinipensaan varjoon kuppeinenne ja munkkeinenne. Että on näin paljon herraseuraakin tänä aamuna. On tämä niin rentouttava paikka tulla. Lokari69. kirjoitti:
Nyt kun on heti aamulla mukavaa "miunmaun" mukasta seuraakin.
Uskaltaakos ottaa toisenkin kupillisen?
Muuten miksikäs suomessa niitä reiällisiä munkkia sanotaan?
Täällä ne on tonitsia vai oliko ne Donitsia.
minulla kuin tuo kirjoitus on vähä heikko, noissa vieras peräisissä nimissä.
Eikös niitä vois sanoa nunnuksi?
Niin olis vähä samaan viittavat nimet...
Terv: Lokari69.mukaista Lokari69,olikos se nyt se munkki vai ellumari.
Mistähän se tuo munnkki nimitys oikein johtanee,,,,
Ellumari ,älä nyt noin kipakka,laihduttaa ne jotka haluaa ja tarvitsee,(huh,huh tarvitsisi kyllä)sinullahan ei niitä ongelmia olekkaan ,että nautiskele vain antimista ja rupattele vaikka aamu kuuteen.(olethan lomalla,tahti muuttuu ,kun työt alkaa)
Kyllä kesäaamuna minäkin pirteänä,mutta illalla uni vetää,jos ei seura satu olemaan oikein mielenkiintoinen.
Kesäaamu on jotakin aivan ihanaa ,josku viiden jälkeen,no harmit sielläkin,ne itikat,ne valvovat aina.
Ilon täyteistä päivää laihduttajille ja meille muille tallaajille!!!!- Leny
Leny kirjoitti:
Huomenta!
Nyt oli mukava tulla tänne aamukahville, kun on vielä tuota aamuviileetä. Taitaa tulla oikein hellepäivä, ettei auta paljon rähkiä.Ajattelin ottaa tuon kahvin ja tuletteko tekin tuonne jasmiinipensaan varjoon kuppeinenne ja munkkeinenne. Että on näin paljon herraseuraakin tänä aamuna. On tämä niin rentouttava paikka tulla.Olen vielä niin unen pöpperössä, että minunhan piti sanoa mielipiteenäni, että kannatan Kahvipirtti-nimeä. Mutta kun näin nuo komeat miehet, niin unohdin oitis asiani.
Leny kirjoitti:
Olen vielä niin unen pöpperössä, että minunhan piti sanoa mielipiteenäni, että kannatan Kahvipirtti-nimeä. Mutta kun näin nuo komeat miehet, niin unohdin oitis asiani.
kyllä noita miehiä vähemmän täällä näkee,(miksikähän,kun meitä upeita naisia on vaikka kuinka paljon) joten sotkuksiin siinä menee;))D
- Lokari69.
SkillaN kirjoitti:
mukaista Lokari69,olikos se nyt se munkki vai ellumari.
Mistähän se tuo munnkki nimitys oikein johtanee,,,,
Ellumari ,älä nyt noin kipakka,laihduttaa ne jotka haluaa ja tarvitsee,(huh,huh tarvitsisi kyllä)sinullahan ei niitä ongelmia olekkaan ,että nautiskele vain antimista ja rupattele vaikka aamu kuuteen.(olethan lomalla,tahti muuttuu ,kun työt alkaa)
Kyllä kesäaamuna minäkin pirteänä,mutta illalla uni vetää,jos ei seura satu olemaan oikein mielenkiintoinen.
Kesäaamu on jotakin aivan ihanaa ,josku viiden jälkeen,no harmit sielläkin,ne itikat,ne valvovat aina.
Ilon täyteistä päivää laihduttajille ja meille muille tallaajille!!!!Onhan se mukava horppiä kahvia ja maalimaa parannella ja munkkia haukata, kyllä sinäkin Skillani sovit samaan pöytään, silloinhan minulla olis "voita" kummallakin puolen leipääni.
Harvinaista herkkua minulle jos saisin 2 mukavaa naista jututeltavakseni.
Niin vieläkään en tie mikä on nimi sillä reikäsellä munkilla?
Kertokaa minulle , jos joku tietää?
Terv: Lokari69. - piikkiruusu
ellumari kirjoitti:
Kuka nyt keskellä kesää yöllä nukkuukaaan?Taidampa olla "ellumarin" hengenheimolainen, kun ajattelen näistä syömis .ja juomisasioista ihan samalla viisiin.
Kyllä se nimittäin joskus ottaa päähän leppoisempaa ihmistäkin, kun aina ja kaikkialla saa kuulla sitä samaa "valistusta" syömisestä ja juomisesta. Ikäänkuin enemmän tai vähemmän pullea herra -tai rouvahenkilö itse ei tietäisi missä mennään.
Pysytään "ellumari" näiden "valistajien" kiusaksikin täällä palstalla ja kirjoitellaan silloin tällöin v astainfoa "valistajille".
Meillä on muuten "ellumarin" kaa sama musiikkimakukin, nimittäin jazz. Terkkuja! Ja sitten se tilaus; iso kahvi kerman ja sokerin kaa ja possumunkki. - ellumari
piikkiruusu kirjoitti:
Taidampa olla "ellumarin" hengenheimolainen, kun ajattelen näistä syömis .ja juomisasioista ihan samalla viisiin.
Kyllä se nimittäin joskus ottaa päähän leppoisempaa ihmistäkin, kun aina ja kaikkialla saa kuulla sitä samaa "valistusta" syömisestä ja juomisesta. Ikäänkuin enemmän tai vähemmän pullea herra -tai rouvahenkilö itse ei tietäisi missä mennään.
Pysytään "ellumari" näiden "valistajien" kiusaksikin täällä palstalla ja kirjoitellaan silloin tällöin v astainfoa "valistajille".
Meillä on muuten "ellumarin" kaa sama musiikkimakukin, nimittäin jazz. Terkkuja! Ja sitten se tilaus; iso kahvi kerman ja sokerin kaa ja possumunkki.Vaude...vautsi!!!!:)
Istutaan tähän Onnenapilan terassille ja juodaan kahvia.
Emäntä kantoi lämpimiä munkkirinkeleitä suuren lautasellisen eteemme ja Saarakin otti yhden "donitsin" naursekellen, että aloitetaan dietti vasta huomenna.
Aurinko varmaan vaikuttaa, mutta luulen. että reijällisessä munkissa on jotain seksististä.
Jokatapauksessa maistuu pojille :DDDDDDDDDDDDDD
Juu minä diggaan jazzia, miten muistitkaan?
Nytkin taustalla soi instrumenttimusiikki ..klarinetti, tuuba rummut, alttosksofoni...hei - tämähän vie muistoissa kauas taaksepäin...dixielandia ja munkkia!!! Katsokaahan miten kadulla kulkijat pysähtyvät kuuntelemaan.....
Onneksi meillä on tätä tuttua ja takuuvarmaa, mukaansa tempaavaa musaa. - Heikki
Trina kirjoitti:
sinun lapsesi ovat aloittaneet tuon jälkikasvun
hankkimisen. Sinulla viimeinen lapsenlapsi pääsi
ripiltä.
Minulle syntyi viimeinen lapsenlapsi 23.06.
On siis nyt 10 pv:n vanha.
Nyt minulla on 6 lastenlasta ja yksi vasta on
päässyt ripiltä.
Nyt tämä vanhin on lähdössä Englantiin kieli-
kurssille ja minua hieman huolestuttaa päästää
niin nuori tuonne suureen maailmaan. Järkevä
tyttö hän on, kyllä hän varmaan pärjää.
On ollut mahtava viikonloppu. Teimme mieheni
kanssa pitkän pyöräretken ja kävimme uimassa.
Kalastusta emme harrastaneet. Minä en pidä
madon pujottamisesta koukkuun. HYI!
Torilta minäkin kalani haen.
Hyttysiä eikä muitakaan lentäviä hyönteisiä
ole täällä vaivaksi asti. Oravia on tällä
hetkellä 5 kpl tuossa pihamännyssä. Niin ja
yksi hiirikin pyöri tuolla oravien keskellä.
Siinä on nyt nämä eläinhavainnot. Toivottavasti
nämä kesäsäät jatkuvat. Nauttikaamme näistä
päivistä.kahvipirtti kylttiä että matkaajakin osaa poiketa, viimekerralla olikin hakusessa kun muutitte onnenapilaksi!
Tarjoilu näin päivisin onkin runsasta, jäänkin iltaan asti jutustelemaan teidän kanssa, olen takanpuoleisen pöydän äärellä! - saara.dma
ellumari kirjoitti:
Vaude...vautsi!!!!:)
Istutaan tähän Onnenapilan terassille ja juodaan kahvia.
Emäntä kantoi lämpimiä munkkirinkeleitä suuren lautasellisen eteemme ja Saarakin otti yhden "donitsin" naursekellen, että aloitetaan dietti vasta huomenna.
Aurinko varmaan vaikuttaa, mutta luulen. että reijällisessä munkissa on jotain seksististä.
Jokatapauksessa maistuu pojille :DDDDDDDDDDDDDD
Juu minä diggaan jazzia, miten muistitkaan?
Nytkin taustalla soi instrumenttimusiikki ..klarinetti, tuuba rummut, alttosksofoni...hei - tämähän vie muistoissa kauas taaksepäin...dixielandia ja munkkia!!! Katsokaahan miten kadulla kulkijat pysähtyvät kuuntelemaan.....
Onneksi meillä on tätä tuttua ja takuuvarmaa, mukaansa tempaavaa musaa.Todella ihana ilma ja meidän yhtyeellämme on vuoden tärkein esiintyminen, on iso paikka, hyvä akustiikka ja paljon ihmisiä nauttimassa iltapalaa. Soitamme siis ruokailun taustamusiikkia Night and Day, Ain´t She Sweet ym. siis vähän samanlaista kuin nyt täällä Onnenapilassakin kuulemme.
Tässä voinkin hyvässä seurassa donitsin kera keskittyä iltaan. - ellumari
saara.dma kirjoitti:
Todella ihana ilma ja meidän yhtyeellämme on vuoden tärkein esiintyminen, on iso paikka, hyvä akustiikka ja paljon ihmisiä nauttimassa iltapalaa. Soitamme siis ruokailun taustamusiikkia Night and Day, Ain´t She Sweet ym. siis vähän samanlaista kuin nyt täällä Onnenapilassakin kuulemme.
Tässä voinkin hyvässä seurassa donitsin kera keskittyä iltaan.Voi että!
Miesystävä(en tiedä kauanko) sanoi, että mennään Imatralle Big Band festareille.
Siellä tappaa monia vanhoja tuttuja.
Lähtö olisi varmaan joskus huomenissa.
Olen käynyt Itä - Suomessa(eteläisessä) joskus viime talvena ja kun soittelin tutuille, niin yöpaikka on vissi ja varma monessa taloudessa.
Kesällähän näissä tapahtumissa kuljetaan ja kun on vielä lomaa (omaa) jäljellä parisen viikkoa nin mennään sitten varmaankin.
Oopperajuhlia en jätä väliin. Savonlinnassa käydään ja kuunnellaan, sekä katsellaan Sallisen/Haavikon "Ratsumises." - Suvi2
SkillaN kirjoitti:
on sellainen asia mistä aina puhetta riittää.
Olen huomannut,että Kahvipirtti vilahtaa useamman kirjoituksissa,kai se on seuraavan kahvilamme nimi.Ehkä se onkin helpmmin sanoa,kuin Onnenapila,vai pitäisikö äänestää;))Daivan yllättävän nopeasti se Nukkumatti (ei siis taskumatti), että kiitos vaan SkillaN.
Taas tänäiltana olen myöhään kukkumassa, mutta samahan se on söi taikka makas, kun ei ole minnekään lähtöä aamulla.
Olen joskus maininnutkin, että teen nykyisin etätyötä ja parasta työaikaa on juuri myöhäinen ilta, kunhan puolilta päivin huomenna ovat Oulussa. On tämä kone sitten mainio kapistus. Kaikkea ne saksalaiset keksii ja japanilaiset valmistaa, vai kuinka se meni.
Mutta rauhaisaa unta niille, jotka ovat jo unen untuvapilvellä. - Trina
Heikki kirjoitti:
kahvipirtti kylttiä että matkaajakin osaa poiketa, viimekerralla olikin hakusessa kun muutitte onnenapilaksi!
Tarjoilu näin päivisin onkin runsasta, jäänkin iltaan asti jutustelemaan teidän kanssa, olen takanpuoleisen pöydän äärellä!mutta en ole nähnyt nikkiäsi näillä main aikaisemmin.
On kuitenkin ollut tapana, että tervetulleeksi
uudet toivotetaan. Teen sen nyt, vaikka olen itsekin pistäytymässä.
Olen kylläkin hieman myöhässä, mutta niinhän se
on, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Tulehan useammin, kun olet tien jo löytänyt. Trina kirjoitti:
mutta en ole nähnyt nikkiäsi näillä main aikaisemmin.
On kuitenkin ollut tapana, että tervetulleeksi
uudet toivotetaan. Teen sen nyt, vaikka olen itsekin pistäytymässä.
Olen kylläkin hieman myöhässä, mutta niinhän se
on, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Tulehan useammin, kun olet tien jo löytänyt.Heikin puolesta,kun hän on sellainen harvakseen käyvä kulkuri,saattaa mennä aikaa ,kun pistäytyy.
Tulee ,yöpyy,suuhunsa jotakin ottaa,kengät kuivattellee ja jatkaa matkaa.
Hyvin myönteinen on kulkija,toiki toivoisi piipahtelemaan useimminkin.
Pitää laittaa tuttu paikka,ettei kokonaan pois eksy;))- Heikki
SkillaN kirjoitti:
Heikin puolesta,kun hän on sellainen harvakseen käyvä kulkuri,saattaa mennä aikaa ,kun pistäytyy.
Tulee ,yöpyy,suuhunsa jotakin ottaa,kengät kuivattellee ja jatkaa matkaa.
Hyvin myönteinen on kulkija,toiki toivoisi piipahtelemaan useimminkin.
Pitää laittaa tuttu paikka,ettei kokonaan pois eksy;))minä poikkean kun ohi kuljen, nyt jo joku kyselikin, olen matkaaja joka käy kahvipirtissä niinkui lapissa eräkämpillä poiketaan ja matkaa jatketaan, tarjoilu on ollut aina hyvä ja myssynalle jätetty kulkijoille kahvi!
Kiitos emännälle ja muilekkin pullantuojille!
sohlaan tään koneen kanssa.
Painaisin jotakin ,ja slype teki häiriön,"sammuta kone" komento.
On valtuuksia ratkaisematta ja kun yritän soittaa ei onnistu,tulen sekopäiseksi tämän koneen kanssa.
Ei pitäisi tälläisen tunarin yrittää liikaa.
Anteeksi vain ,soittaja tänä aamuna,koneen vika ,ettei yhteyttä saatu.(koneenpa hyvinkin,taisi olla se koneen edessä istuva)rippijuhlaa ja heräsi monia kysymyksiä.
Pohdin muutoksia mitä kirkon toiminnoissa ja kirkon uskonnollisuudessa on tapahtunut.
Ensiksi pisti silmään pukeutuminen,ymmärrän että ei enää mustissa tarvitse kirkkoon mennä,mutta se että vaatetus oli kuin yökerhoon tai tanssiaisiin mennessä,näytti näin harvoin kirkossa käyvästä oudolta.Nuorilla oli napa paljaana,täysi meikki , yleisilme ei oikein ollut entisenlainen.
Olen sitä ikää oleva,että kirkko on hiljenemisen paikka,määrätty hartaus kuuluu kirkon olemukseen,tai minä ainakin olen luullut niin.
Nyt kirkossa oli paljon nuoria,tietenkin,,heidän liikkuminen näytti lähinnä kadulla tai koulun käytävillä juoksemista.
Sitten ehtoolliselle meno,sekin poikkesi omasta totutusta tavasta,ehtoolliselle mennään yleensä sisäisen kutsumuksen johdosta ,todistamaan itselleen jotakin suurta.
Nyt tuli markkinat mieleen(liioitellen)porina alttarilla odottavien keskuudessa oli melko äänekästä.Lähinä nuoria,jotka halusivat todistaa itse aiemmin ripille pääsyään.
Tälläisiä asioita havannoin,myönnän ,että itse olen kirkkoa pitänyt jotenkin pyhänä paikkana,vaikka harvemmin siellä käynkin.
Ehkä siitä johtuen ero entisen ja nykyisen välillä tuntui isolta.
Tunnelma ei tullut niin juhlavaksi ,kuin olin odottanut,olen kai hyvin vanhanaikainen,en ole kirkon asioissa kasvanut nykyisyyteen.
Entä toiset?Onko mitään kokemuksia,mielipiteitä?- Anu.1
Nuorilla on nuorten muoti,joka meidän on vain hyväksyttävä.
Ja onhan nyt lämmin kesä,ettei se vaatetuskaan niin tiukkaa tee.
Mutta käyttytyminen sitäkin enemmän,sillä eihän alttarille todellakaan mennä jupiseen jotain muistelujaan.
Mutta sen asian pitäisi jo kotoa oppia,tai ei sitten mistään,sillä ei kaikille voi laittaa sivistystä pakolla.
Ei se mustissa kulkeminen kirkkoon kyllä ole mitään herkkua varmaan ollut koskaan varsinkin kesä kuumalla.
Pitihän minun vielä toivotella tänne hyvät jatkot,kun nyt kerran ehdin pistäytyä.
- fiiuliN
En ole tainnut vielä tänne "apilaan" vielä poiketakkaan,
Nyt on kuitenkin kesä ja ulkona lämmin. Tulin kuitenkin niin janoiseksi, että katsoin aiheelliseksi poiketa jotain tänne hörppäämään.
Tuttua väkeähän on koko tupa täynnään... no ainakin puolillaan, joten kai minäkin joukkoon vielä mahdun.
Suu kuivuu vain puhuessa, joten ehdotankin , jospa skoolattaisiin... Kippis.fiiulin ja Anu1 ,mukava nähdä teitäkin Onnenapilassa.
Myönnän katselevani jo kalkkeutuneen ihmisen silmin tai ainakin perinteisen vanhollisesti.
Nuoret ja heidän pukeutuminen onkin sitä mitä on,mutta vähän iäkkäämmätkin olivat hieman "avonaisemmissa".
Häät ymmärrän hyvin ,niitä jatketaan tanssien ja iloiten.
Rippijuhla vaan oli sellainen mieliä liikuttava aikuistumisvaihe ja kai se siksi jäi niin vakavana mieleen.
Ilon juhlahan sekin on ,kieltämättä.
No kippistetään vaan kesän kunniaksi fiiulin ja Anu,ei turhaa ahdistuta.- fiiuliN
SkillaN kirjoitti:
fiiulin ja Anu1 ,mukava nähdä teitäkin Onnenapilassa.
Myönnän katselevani jo kalkkeutuneen ihmisen silmin tai ainakin perinteisen vanhollisesti.
Nuoret ja heidän pukeutuminen onkin sitä mitä on,mutta vähän iäkkäämmätkin olivat hieman "avonaisemmissa".
Rippijuhla vaan oli sellainen mieliä liikuttava aikuistumisvaihe ja kai se siksi jäi niin vakavana mieleen.
No kippistetään vaan kesän kunniaksi fiiulin ja Anu,ei turhaa ahdistuta.Minun nuorin tyttäreni pääsi ripille vuonna -74.
Ulkona oli mitä lämpimin kevätpäivä, kun menimme kylmään kivikirkkoon.
Kirkko oli tupaten täynnä emmekä mahtuneet muualle istumaan kun takapenkille, kylmän ja muhkuraisen kiviseinän painaessa selkään.
Siihen aikaan sairastin selkääni pahasti, enkä pystynyt siinä seinän vieressä istumaan, joten minulta jäi koko seremonia näkemättä, sillä lähdimme sisareni kanssa ulos lämpimään aurinkoon.
Silloin tosiaan harmitti niin etten ole senjälkeen kirkossa käynyt, kuin pojan vihkiäisissä ja toisen kerran kun hänen kaksosensa kastettiin.
Hautauksien yhteydessä olen pari kertaa myös käynyt, mutta en oman seurakuntani kirkossa. - jarmo50
SkillaN kirjoitti:
No kippistetään vaan kesän kunniaksi fiiulin ja Anu,ei turhaa ahdistuta.minulla mieli kaikista tervetulotoivotuksista, olenkin saamassa teistä hyviä ystäviä, Kullero kiitos sähköpostista ja neuvoista omaistuen hausta ja Mailissu neuvoit päiväkerhoista vanhuksille, virastot tuntuu olevan kiinni kesäaikana mutta Kelassa sain asinmukaisen vastaanoton, paperitietoa on ja nyt kaikkeen perehtymään!
Tarjoilu oli hyvää, loisto paikka! jarmo50 kirjoitti:
minulla mieli kaikista tervetulotoivotuksista, olenkin saamassa teistä hyviä ystäviä, Kullero kiitos sähköpostista ja neuvoista omaistuen hausta ja Mailissu neuvoit päiväkerhoista vanhuksille, virastot tuntuu olevan kiinni kesäaikana mutta Kelassa sain asinmukaisen vastaanoton, paperitietoa on ja nyt kaikkeen perehtymään!
Tarjoilu oli hyvää, loisto paikka!vain kaikille ja Jarmo varmaan saat meistä ystäviä.
Meistä on kiva viestitellä toisillemme sitä sun tätä ja aina jotakin iloa toisillemme ja itsellemmekin antaa.
Arjen askareista ja olemisista pääasiassa,siitähän tämä elämä muodostuu.
Mukavaa on kuulla myös kaikista kivoista sattumista ,juhlista,matkoista ja vaikka vinkkejä ruuanlaitosta,puutarhan hoidosta,ties mistä.
Sinäkin jo kiittelit neuvoista,tätä tämä viestittely on.
No nyt taas kerron miten tämän koneen ,harrastetoverini ,,kanssa töitä saan tehdä.
Aamulla kaikki kunnossa ,laitoin laskut maksuun,sain Skype-soiton ,ja tulla tupsahti teksti virhe käytössä ja katkaise virta.
Käskystä toimin,sitten en millään saanut yhteyttä ja jatkoin,kunnes kone sai tarpeekseen ja yhteys tuli.
Vika on tietenkin laitteessa,,ei kai minussa?
Ihmisten kenkkuilun jotenkin siedän,mutta tämmöinen laite vie kestokykyni äärimmilleen.
Teki mieli potkaista,ei taida auttaa.
Että aika jännää ja yllättävää,,tämä koneen kanssa eläminen.
(muistikin on niin huono etten muista mitä pitäisi aina tilanteen korjaamiseen tehdä)
Pitäkää peukkua että yhteyteni kiltisti pelaisi.
Lämmin päivä tulossa ,kukat haudalla olisivat hyvillään juottamisesta,joten nyt sinne.
Aurinkoa,aurinkoa ,ystävät , voiteita ja uintia väliin,,,,- Anu.1
SkillaN kirjoitti:
No kippistetään vaan kesän kunniaksi fiiulin ja Anu,ei turhaa ahdistuta.huomenta tänne Onnenapilaan,käyn nyt vielä juomassa aamukahvit,mutta kiirettä pitää.
Niin ne rippijuhlat ja yleensä se toimitus otettiin ennen hyvin vakavasti.
Meilläkin oli mustat rippipuvut,ja ei ollut puhettakaan,että jotain mutistaisiin alttarilla.
Paljon on kirkosta eronneitakin nykyaikana, kuulee yhä enemmän että eroan kirkosta.
Mutta nyt olen höpissyt jo tarpeeksi,ja juonut tään kahvinkin,niin että menoksi vain pakkaamaan.
Sitten taas menen mökille,kesää viettämään niinkauan kun lämpimiä ilmoja piisaa.
Kunhan ei olisi niin paljon noita paarmoja,
sääskiä täällä on kyllä vähän.
Aurinkoista kesäpäivää kaikille täällä kävijöille,ja muistakaa ei liikaa aurinkoa ettei se mollaa. - piikkiruusu
SkillaN kirjoitti:
vain kaikille ja Jarmo varmaan saat meistä ystäviä.
Meistä on kiva viestitellä toisillemme sitä sun tätä ja aina jotakin iloa toisillemme ja itsellemmekin antaa.
Arjen askareista ja olemisista pääasiassa,siitähän tämä elämä muodostuu.
Mukavaa on kuulla myös kaikista kivoista sattumista ,juhlista,matkoista ja vaikka vinkkejä ruuanlaitosta,puutarhan hoidosta,ties mistä.
Sinäkin jo kiittelit neuvoista,tätä tämä viestittely on.
No nyt taas kerron miten tämän koneen ,harrastetoverini ,,kanssa töitä saan tehdä.
Aamulla kaikki kunnossa ,laitoin laskut maksuun,sain Skype-soiton ,ja tulla tupsahti teksti virhe käytössä ja katkaise virta.
Käskystä toimin,sitten en millään saanut yhteyttä ja jatkoin,kunnes kone sai tarpeekseen ja yhteys tuli.
Vika on tietenkin laitteessa,,ei kai minussa?
Ihmisten kenkkuilun jotenkin siedän,mutta tämmöinen laite vie kestokykyni äärimmilleen.
Teki mieli potkaista,ei taida auttaa.
Että aika jännää ja yllättävää,,tämä koneen kanssa eläminen.
(muistikin on niin huono etten muista mitä pitäisi aina tilanteen korjaamiseen tehdä)
Pitäkää peukkua että yhteyteni kiltisti pelaisi.
Lämmin päivä tulossa ,kukat haudalla olisivat hyvillään juottamisesta,joten nyt sinne.
Aurinkoa,aurinkoa ,ystävät , voiteita ja uintia väliin,,,,Otsikon mukaiseen johtopäätökseen olen tullut viime aikoina.
Juttu on nimittäin niin, kuin "SkillaN" tässä edellä esitti, että näillä tietsikoilla on merkillinen taipumus kenkkuilla ilman aikojaan.
Minullakin oli tuollainen tavanomainen pöytäkone jotakuinkin 10 vuotta. Aika ajoin oli joko keskusyksikkö tai näyttö tai molemmat yhtäaikaa raahattava huoltoliikkeen hellään huomaan. Kun olen vanha ja hieman raihnainen oli se raahaaminen joka kerta pieni koettelemus.
No ans kattoo. Vähitellen vuosien saatossa kannettavat tietsikat halpenivat, niin että niiden hinnat alkoivat olla aika lähellä pöytäkoneiden hintoja.
Niinpä minäpoika sano Leponiemi, päätin hankkia kannettavan tietsikan. Siitä on nyt noin pari vuotta. Ajattelin, että ainaskii se on kevyempi viedä tietsikoiden ensiapuasemalle.
Mutta kuinkas tässä sitten kävikään? Nyt kun olisi kevyt kone kannettavaksi, ei ole tarvinnut ensimmäistäkään kertaa tähän mennessä käydä tietokonetohtorilla!?
Mitä tästä voisi päätellä?
No ainakin sen, että koneilla on tunteet tai tällä mun Acerillani tuntuu olevan tunteettomuutta. Nyt kun mä voisin helposti viedä se huoltoon, niin se kenkkuilee mulle, eikä suostu menemään epäkuntoon. piikkiruusu kirjoitti:
Otsikon mukaiseen johtopäätökseen olen tullut viime aikoina.
Juttu on nimittäin niin, kuin "SkillaN" tässä edellä esitti, että näillä tietsikoilla on merkillinen taipumus kenkkuilla ilman aikojaan.
Minullakin oli tuollainen tavanomainen pöytäkone jotakuinkin 10 vuotta. Aika ajoin oli joko keskusyksikkö tai näyttö tai molemmat yhtäaikaa raahattava huoltoliikkeen hellään huomaan. Kun olen vanha ja hieman raihnainen oli se raahaaminen joka kerta pieni koettelemus.
No ans kattoo. Vähitellen vuosien saatossa kannettavat tietsikat halpenivat, niin että niiden hinnat alkoivat olla aika lähellä pöytäkoneiden hintoja.
Niinpä minäpoika sano Leponiemi, päätin hankkia kannettavan tietsikan. Siitä on nyt noin pari vuotta. Ajattelin, että ainaskii se on kevyempi viedä tietsikoiden ensiapuasemalle.
Mutta kuinkas tässä sitten kävikään? Nyt kun olisi kevyt kone kannettavaksi, ei ole tarvinnut ensimmäistäkään kertaa tähän mennessä käydä tietokonetohtorilla!?
Mitä tästä voisi päätellä?
No ainakin sen, että koneilla on tunteet tai tällä mun Acerillani tuntuu olevan tunteettomuutta. Nyt kun mä voisin helposti viedä se huoltoon, niin se kenkkuilee mulle, eikä suostu menemään epäkuntoon.Minullakin yksi osa käytetty ja siitä viimeisen tiedon mukaan häiriöt voivat johtua,myös Skype on yksi epäilyn kohde.
Minun "tohtorini" on lomalla,mutta hän ystävällisesti hoiti taas koneeni puhelimessa.
Täytyy varmaan minunkin miettiä uutta ratkaisua,kunhan tässä kesä etenee.
Yritän nyt "hoidella" yhteyksiä ,vaikka väkipakolla.
Kirjoitellaan,,,,
p.s minun "tohtorini" onneksi haki koneen kotoa.
Taputtelen ja silittelen konettani ,jospa se oli kiltti ja toimisi.
- Leny
Aamupäivää!
Poikkesin pikapäiten tänne juomaan nuo ulkokahvit. Onko Sinulla vielä niitä eilisiä leivonnaisia vai oletko jo tuonut uudet tilalle. Minulle tuo kermaviineri kiitos. Olen suositellut tätä kahvilaasi muillekin painon pudottajille, sillä vaikka söisi kuinka monta munkkia täällä, niin ei mitään vaikutusta. Pelkkää nautintoa. Nykyään kun kotona tekee pullaa mieli, niin petän itseäni ja laitan kahviin kardemummaa. Ihan kun pullakahvit joisi. Ymmärrättehän tätä minun huumoriani?nämä meidän herkut,voi syödä vaikka kermaleivoksen.
Sellaista on Onnenapilan tarjoilu.
Jospa täältä voisi joku saada myös sielulleen ravintoa,se olisikin sitten jo täyttävämpää,toivottavasti.
Täällä pikkuisen satoi aamupäivällä ja ajattelin,että säästyin pyörämatkalta, hautausmaalle.
Sitten kumminkin puolelta päivin lähdin,kun vettä tuli niin vähän ja hyvä oli ,kuivaahan siellä oli.
Ruusut oli vähän kuivahtaneet,mutta karpaatinkellot olivat sinisenä mattona,oli todella upean näköisiä.
Kyllä kukat ovat kauniita.
Toin tuonne jääkaappiin raparperimehua,,raikasta näin kuumalla,ja myös rautaisaa,ottakaa olkaa hyvä.
Ymmärrän leikkiä aika pitkälle Leny.- Leny
SkillaN kirjoitti:
nämä meidän herkut,voi syödä vaikka kermaleivoksen.
Sellaista on Onnenapilan tarjoilu.
Jospa täältä voisi joku saada myös sielulleen ravintoa,se olisikin sitten jo täyttävämpää,toivottavasti.
Täällä pikkuisen satoi aamupäivällä ja ajattelin,että säästyin pyörämatkalta, hautausmaalle.
Sitten kumminkin puolelta päivin lähdin,kun vettä tuli niin vähän ja hyvä oli ,kuivaahan siellä oli.
Ruusut oli vähän kuivahtaneet,mutta karpaatinkellot olivat sinisenä mattona,oli todella upean näköisiä.
Kyllä kukat ovat kauniita.
Toin tuonne jääkaappiin raparperimehua,,raikasta näin kuumalla,ja myös rautaisaa,ottakaa olkaa hyvä.
Ymmärrän leikkiä aika pitkälle Leny.Kun mainitsit hautausmaan, niin tulipa samassa mieleen eräs huvittava tapaus täällä kaupunkimme hautausmaalla, jossa olimme tyttäremme kanssa kävelyllä viime kesänä. Tämä on hyvin vanha ja laaja hautausmaa. Tosi hieno paikka kävellä ja katsella. On vanhoja hautamuistomerkkejä veistoksineen, on ortodoksien, juutalaisten ja muslimien osastot. Olisi enemmänkin kuvailtavaa, mutta tähän tapahtumaan palatakseni. Käveltiin ja katseltiin ja kuinkas ollakaaan tuli vessahätä ( se ykkönen). Siinä oli sellainen pieni metsikkö ja ihan oikea huussi. Tytär meni huusin luo, mutta sen ovi oli kiinni sisältä päin. Vähän matkan päässä huusista seisoskeli mies ja katseli puiden latvoja, odotteli ilmeisesti vaimoaan.
Menimme vähän kauemmaksi odottelemaan vuoroamme. Sitten huomasimme, että se mies oli lähtenyt. Minä menin huusin ovelle, mutta kas kumma se oli edelleen lukossa sisältä päin. No, se mies on tietysti nyt mennyt vuorostaan sisälle. Jäimme siihen lähelle seisoskelemaan. Aikaa kului ja kului. Lopulta huusin ovi aukesi ja sieltä astui ulos äskeinen mies vaimo vanavedessään. Molemmilla naamat punoittivat ja oikeastaan meillä kaikilla oli jonkin verran hauskaa. - Leny
Leny kirjoitti:
Kun mainitsit hautausmaan, niin tulipa samassa mieleen eräs huvittava tapaus täällä kaupunkimme hautausmaalla, jossa olimme tyttäremme kanssa kävelyllä viime kesänä. Tämä on hyvin vanha ja laaja hautausmaa. Tosi hieno paikka kävellä ja katsella. On vanhoja hautamuistomerkkejä veistoksineen, on ortodoksien, juutalaisten ja muslimien osastot. Olisi enemmänkin kuvailtavaa, mutta tähän tapahtumaan palatakseni. Käveltiin ja katseltiin ja kuinkas ollakaaan tuli vessahätä ( se ykkönen). Siinä oli sellainen pieni metsikkö ja ihan oikea huussi. Tytär meni huusin luo, mutta sen ovi oli kiinni sisältä päin. Vähän matkan päässä huusista seisoskeli mies ja katseli puiden latvoja, odotteli ilmeisesti vaimoaan.
Menimme vähän kauemmaksi odottelemaan vuoroamme. Sitten huomasimme, että se mies oli lähtenyt. Minä menin huusin ovelle, mutta kas kumma se oli edelleen lukossa sisältä päin. No, se mies on tietysti nyt mennyt vuorostaan sisälle. Jäimme siihen lähelle seisoskelemaan. Aikaa kului ja kului. Lopulta huusin ovi aukesi ja sieltä astui ulos äskeinen mies vaimo vanavedessään. Molemmilla naamat punoittivat ja oikeastaan meillä kaikilla oli jonkin verran hauskaa.Sain varmaan päivällä auringonpistoksen, kun menin tuon juttuni kirjoittamaan. Pistäkää se mappi Ö:hön.Tekevälle sattuu.Hyvää ötyä.
Leny kirjoitti:
Sain varmaan päivällä auringonpistoksen, kun menin tuon juttuni kirjoittamaan. Pistäkää se mappi Ö:hön.Tekevälle sattuu.Hyvää ötyä.
eihän tuossa mitään ollut.
Sai joku vaan aiheen tarttua,aivan turhasta,mutta meitä on moneksi.
Eli älä ole moksiskaan;))D
Kukaan täällä käviöistä ei edes puutu.- ellumari
SkillaN kirjoitti:
Kukaan täällä käviöistä ei edes puutu.Big Bäng festareilta!
Tulimme juuri tänne ystäviemme upeaan Saimaan rannalla sijaitsevaan omakotitaloon.
"....kaikessa soi bluus...."
Helteinen ilma väsyttää mutta menemme vielä saunaan ja uimaan Saimaan vilvoittaviin aaltoihin.
Niin mitäs Mäeri, vai mikä Meerimamma siellä vauhkoilikaan. Siinä Lenyn jutussa ei ollut mitään järkyttävää, paitsi tietenkin tuolle protestoivalle mammalle jos hän oli itse siellä veskissä, eikä olis halunnut itseään tunnistettavan.
Pipo päästä helteellä vaan ja nauttimaan kesästä! - BilMan
SkillaN kirjoitti:
Kukaan täällä käviöistä ei edes puutu.Pikaisesti kaffeet, -hetken seurassanne.
Keskusteluun enempi puuttumatta, onhan niitä "kymppikerholaisiakin."
Joten nautitaan kesästä jä maiskutellaan mansikkaa.
Kirjoittelemisiin. Leny kirjoitti:
Sain varmaan päivällä auringonpistoksen, kun menin tuon juttuni kirjoittamaan. Pistäkää se mappi Ö:hön.Tekevälle sattuu.Hyvää ötyä.
Ha-ha-haa, Leny! Sattui kivasti tuo sinun hautausmaajuttusi, kun itse olin juuri kuullut kaikenmaailman juttuja juuri tuosta hiljaisesta miljööstä!
Olisi enemmänkin kerrottavaa, mutta voin aukaista oman ketjun "Juttua matalaotsaisille" :DD (joskus).
Olen tässä vielä vähän unenpöpperössä ystäväni kanssa valvotun yön jälkeen, mutta muuten valmiina vielä yhteen ihanaan aurinkoiseen päivään!
Otan auringosta irti kaiken mitä saan, käyn välillä uimassa, syön mansikoita, nuuskin vastaleikatun nurmikon tuoksua ja talletan kaiken muistilokeroihin.
Ja lämmöstä en valita, vaikka sulaisin! :))
Otan tässä vaan tiikerijätskin ja menen "työmaalleni" aurinkoon!
Helteistä päivää teillekin siellä koti-Suomessa!- Meerimamma
Leny kirjoitti:
Että sanoin sinua täyspäiseksi, jota pidän kyllä itse kehumisena. Toivon oikein, että joku pitäisi minuakin sellaisena.
Kyseinen akti ei myöskään ole muuta kuin positiivista, ihanaa.
Ainoastaan se paikka. Mutta sehän ei ollut sinun vikasi.
Olin pahoillani siitä, että juuri sinä olit sen kirjoittanut. Olen lyhyen tuttavuutemme aikana oppinut luottamaan sinuun rauhanrakentajana palstalla. Siksi en kirjoittanut sitä suoraan sinun viestisi perään, mutta en kuitenkaan voinut olla kirjoittamatta.
Kaikkea hyvää ! - Leny
Meerimamma kirjoitti:
Että sanoin sinua täyspäiseksi, jota pidän kyllä itse kehumisena. Toivon oikein, että joku pitäisi minuakin sellaisena.
Kyseinen akti ei myöskään ole muuta kuin positiivista, ihanaa.
Ainoastaan se paikka. Mutta sehän ei ollut sinun vikasi.
Olin pahoillani siitä, että juuri sinä olit sen kirjoittanut. Olen lyhyen tuttavuutemme aikana oppinut luottamaan sinuun rauhanrakentajana palstalla. Siksi en kirjoittanut sitä suoraan sinun viestisi perään, mutta en kuitenkaan voinut olla kirjoittamatta.
Kaikkea hyvää !Kaikki mikä siellä hautausmaalla tapahtui oli kovin inhimmillistä. Se oli iso alue, siinä ei ollut hautoja lähimaillakaan. Kuvittelin että minä itse olisin voinut mieheni kanssa olla sen pariskunnan asemassa. Silloin kun mieheni vielä eli. Voihan siinä luonnon keskellä kauniina päivänä mieleen tulla yhtä sun toista ja tilaisuus pieneen kisailuun näytti aukeavan. Minusta siinä oli vaan sellaista tilannekomiikkaa, että kun auringonpistoksen sain, niin tuli tuo tännekin kirjoitettua. Mutta oletkin jo toipunut ja se on hyvä. Jatketaan taas.
- Meerimamma
Leny kirjoitti:
Kaikki mikä siellä hautausmaalla tapahtui oli kovin inhimmillistä. Se oli iso alue, siinä ei ollut hautoja lähimaillakaan. Kuvittelin että minä itse olisin voinut mieheni kanssa olla sen pariskunnan asemassa. Silloin kun mieheni vielä eli. Voihan siinä luonnon keskellä kauniina päivänä mieleen tulla yhtä sun toista ja tilaisuus pieneen kisailuun näytti aukeavan. Minusta siinä oli vaan sellaista tilannekomiikkaa, että kun auringonpistoksen sain, niin tuli tuo tännekin kirjoitettua. Mutta oletkin jo toipunut ja se on hyvä. Jatketaan taas.
myös sinulla.
Totta puhuit, mikään inhimillinen ei voi olla meille vierasta.
Nyt hyvää yötä!
- my.mm.eli
koukkaan täällä katsomassa olisiko raparperimehua vielä kannussa, vai oletteko kuuman päivän aikana juoneet viimeiseen tippaan pois. Olipas vielä lasillinen jäljellä - ihanaa mehua! Oletkohan SkillaN saanut mehun reseptin ihan Kultarannasta? On ihan "kuninkaallinen" aromi tässä. Osaisivatkohan arvostaa nuo muutamat "egoonsa tukehtumaisillaan" olevat italialaiset ja ranskalaiset miehenpuolet, joilla näyttää "mopo karanneen käsistä"!
No olkoon, meillähän on tämä diplomatian taito paremmin "hanskassa", vai mitä.
Tämän kuumuuden myötä minulla vuorokausirytmi täysin pyörähtänyt ympäri. Päivät menee makoillessa kahden tuulettimen välissä ilman paitaa ja yöt parvekkeella "unelmoidessa"! Vähän katselen näitä kirjoituksia öisin aikani kuluksi. Eilen en uskaltautunut kahvilaan, vaikka nenääni tuli maittavat tuoksut, härän grillauksesta lähtöisin kai olivat. Olisi maistunut kyllä mullekin, vaan tuli niistä dieettipuheista palautetta ja ajattelin hävetä puheitani yhden yön yli. Ettei vaan luulla meikäläistä miksikään "terveysterroriksi"!!!
Ei taida tulla kahvilaan ketään muita "yöperhosia", lähden katsastelemaan jos jossain olisi vielä liikkeellä joku tai juttelen sitten itsekseni! Pianhan ne heräilevät pikkuystäväni sirkuttamaan kanssani. Pari tuntia sitten kohtasin kesän ensimmäisen itikan parvekkeellani ja lähdin pakoon tänne koneelle. Että pitääkin niin pikkuista pelätä!
Aamulla minä sitten nukun kun te heräilette aamukahville. Toivotankin teille valmiiksi HYVÄÄ HUOMENTA! (Pistin oikein huutaen, että säilyisi aamuun saakka täällä suljettujen ovien takana!!!Harvoin huutelen, mutta tässä nyt aivan positiivisissa merkeissä!!!!!)Kiitokset kesäloman lopettaneelle sheriffille terveisistä ja työhaluja vaan.
Olen lähdössä Porvooseen ja yritän laittaa herätyksen teille,onnistunko,se nähdään.
Päivän reissu,illalla toivottelen hyvää yötä.
Tuo mehun resepti on salainen,ei kyllä "pressan "keittiöstä ,mutta melkein yhtä hyvästä,omastani nimittäin.
Mitä tuohon ruokien arvosteluun tulee,,sanoisin,,
eivät ymmärrä hyvän päälle mitään.
Jokaikiselle hyvää päivää,ellumarikin tanssien kulkee,kun on saanut kuulla mieli musaansa.- piikkiruusu
SkillaN kirjoitti:
Kiitokset kesäloman lopettaneelle sheriffille terveisistä ja työhaluja vaan.
Olen lähdössä Porvooseen ja yritän laittaa herätyksen teille,onnistunko,se nähdään.
Päivän reissu,illalla toivottelen hyvää yötä.
Tuo mehun resepti on salainen,ei kyllä "pressan "keittiöstä ,mutta melkein yhtä hyvästä,omastani nimittäin.
Mitä tuohon ruokien arvosteluun tulee,,sanoisin,,
eivät ymmärrä hyvän päälle mitään.
Jokaikiselle hyvää päivää,ellumarikin tanssien kulkee,kun on saanut kuulla mieli musaansa.Tänään olin sekä yöliitäjä, että aamuvirkku.
Herätys oli 03.30. Sitten pikaiset aamutoimet ja ei kun taipaleelle.
Oli nimittäin tärkeä tehtävä. Oli vietäävä Tyttären tytär (17v) Seutula Vantaan lentokentälle. Paikalla piti olla klo 07.30 ja matkaa oli vajaat 200 kilometriä. Kun kuskina oli jo lähes kahdeksankymppinen ukonrutale, niin piti varata riittäväst aikaa matkaan.
Kyllä keskikesän yö ja aamu on upea katsella auton ikkunoista. Ja suomalainen luonto. On kuin ajelisi jossain suuressa hyvin hoidetussa puistossa. Sanokoon joku italiaano Perluskoni tai ranskalainen Sirakki mitä tahansa. He eivät tiedä mitään Suomesta ja suomalaisuudesta, ruoka mukaanlukien. Kunhan juttelevat joutavia.
Palataanpa vielä niihin varhaisaamun tunteihin. Kun aurinko nousee idästä se häikäisee, mutta se myös sokaisee idästä päin tulevan kulkijan. Täytyy vaan olla tarkkana, kuin porkkana maantiellä.
Tätä kirjoittaessani on nyt kulunut jo lähes vuorokausi siitä kun varhaisheräsin ja huomaan taas olevani yöliitäjä, joten nyt pehkuihin ukko ja sassiin.
Mukavaa pian alkavaa uutta päivää itekullekin. - beataBarbara*
Ei sun tarvii puheitasi hävetä.
Ei me mitään ”terveysjepareita”, pois se meistä.
Ollaanpahan vaan "sairaus höpöttäjiä" joskus.
Maistui tosi hyvältä se härän leike, oli se niin mureata,
lie oikein voissa paistettu? Meillä se margariinikin
paistetaan voissa, kehui muinainen isäntä.
Maistuis varmaan sullekin, sanoo Tv-mainos
Ne lankeemukset ne ovat niin ”syntisen” makeita,
ja ei kun katumuspillereitä perään.
Tai pistän pari viivaa enemmän insuliinia noiden
kakkujen jälkeen, totesi naapurin emäntäkin aikoinaan.
beataB ( siitä vaan, ja ei kun eteenpäin..)
- Suvi2
Ellumari bändijuhlissa. Olin siellä minäkin ja samalla tutustuin synnyinseutuuni. Kävin nimittäin Imatralla syntymässä joskus ammoin.
Ei muuten kenenkään tahtia näytä helle haittaavan kun aina joku on jonnekin menossa tai tulossa jostakin. Kauhia tempo päällänsä. Hienoa!tässä ne tulee.
Matka on tehty ,kuumakin oli,mutta auto hyvin ilmastoitu,kukaan ei saanut lämpöhalvausta.
Porvoo on kaunis kaupunki ja mahtava kulttuuriltaan,ja saaristo sitten aivan upea,kolme tuntia seilasimme,sitten Helsingistä kotiin.
Nyt todella hyvää yötä,aamulla tavataan.- Leny
SkillaN kirjoitti:
tässä ne tulee.
Matka on tehty ,kuumakin oli,mutta auto hyvin ilmastoitu,kukaan ei saanut lämpöhalvausta.
Porvoo on kaunis kaupunki ja mahtava kulttuuriltaan,ja saaristo sitten aivan upea,kolme tuntia seilasimme,sitten Helsingistä kotiin.
Nyt todella hyvää yötä,aamulla tavataan.Good mordning!
Terveisiä Turun saaristosta! Eilen merellä viisi tuntia. Aurinkolasit kotona: nyt silmänvalkuaiset punaisina (voimakas UV-säteily)On tänne Onnenapilan perälle jo niin pitkä mstka, että toivoo Kahvipirtin avautumista. - ellumari
siellä festareilla, Suvi, sillä juttelin toissailtana Valtionhotellin puiston penkillä erään rouvan kanssa, joka kertoi olevansa entisiä imatralaisia. Mukava pariskunta ja puhuivat pikkuisen 'savonvoittoisesti.'
Saimaan risteilyllä kävimme ,ja vieläkin soi korvissani 'Muistan sua Elain', sekä muut jazzahtavat vanhat laulut, mitä Club 4 Five esiti BB - risteilyllä Imatra - Lappeenranta välillä. Fantastista!
Tulimme kotiin vasta pari tuntia sitten ja kukkien , sekä tomaattien kastelusta huolehti poissaollessani naapurin tytär. Katsoin pientä mansikkamaatani ja siellä on säilöön korjattavaa satoa. Muutenkin tämä 'talollisen' elämä sitoo aika tavalla pysytelemään kotinurkilla, vaikka näin kesällä olisi mukava reissata Suome ristiin rastiin. On paljon kaikenlaisia kesätapahtumia.
Nyt velvollisuudet kutsuvt, mutta mukava oli viivähtää täällä Onnenapilassa tuttuja moikkaamassa. Leny kirjoitti:
Good mordning!
Terveisiä Turun saaristosta! Eilen merellä viisi tuntia. Aurinkolasit kotona: nyt silmänvalkuaiset punaisina (voimakas UV-säteily)On tänne Onnenapilan perälle jo niin pitkä mstka, että toivoo Kahvipirtin avautumista.Eikös jossakin suunnalla Suomea käytetty sanontaa,"konsa ylennetään,konsa alennetaan"
Onnenapila on nyt ekana,mutta nurkan takana.
No eihän ole konsti ei mikään tulla taas eka sivulle))
tätähän sitä on odotettu.
Voi olla ,että rankkaa on huonokuntoisille,koettelee voimia.
Minä tässä sulattelen Porvoon matkani antia.
Onnistunut antoisa oli matka ja vähän kade olen Porvoon historiasta,on siellä niin paljon vanhaa
kerrottavaa.
Niin monta suurta persoona ja taitajaa on Porvoo historiansa aikana saanut asukikseen.
Johan Ludvik ei heistä vähäisin ja sitten hänen lahjakkaat lapsensa.
Kävimme Runeberin kodissa ja näin kuuluisan peilin ,mistä hän katseli kadulla kulkioita,vuoteenomana ollessaan.
Frederiikan keittiiöön kurkkasimme ja jalanjäljet hellan edessä kokeilimme,siinä Mari(apulainen) keitokset oli samoilla jalansijoilla seisten hämmennellyt.
Olipa astiakaapissa monenlaista keräilijää kiinnostavaa kuppia,kippoa näytillä.
Tätä kertomista olisi vaikka kuinka paljon,mutta varmaan useampi näistä onkin selvillä ja se mitä niin pienessä ajassa ehti sisäistämään,voisi kerronnasta tulla kovin puutteellista.
Vanhaa kaupunkia kiertelimme ja karkkipuodissa tietenkin kävimme.
Kyllä kaupunki voi olla tyytyväinen oppaaseen,joka meille historiaa selvensi,hänellä oli hieno kertomisen taito ja mahtava muisti,millä hän kaikki taiteilijat muisti,vuosiluvuista puhumattakaan,kyllä olisin syömättä hänen kertomaa kuunnellut,määrättömästi.
Tuomiokirkossa kävimme,siellä historian havinat tunsimme ja oppaan kertomaa oli,että pihalla seisoimme vanhojen hautojen päällä.
Tämä kirkko oli mäellä ja vesisateiden myötä vainajien luut vierivät mäkeä alas,vapaana liikkuskelevien eläinten syötäviksi.
Tämä oli siis kauan ,kauan aikaa sitten,nyt hautausmaa oli metsikön keskellä ,vähän kauempana.
Sitten se laivamatka siellä saarien lomassa,se oli myös nautinto,kyllä saaristo on kaunista.
Mökkejä kallioisilla luodoilla ,vehreissä saarissa,meillä oli ilma oikein suotuisa,meri rauhallinen.
Mielikuvin voi kuvitella merta myrskyisenä ,miten mökit pysyivät kiinni kalliossa,miten tiukassa saaristolaisten leipä oli kalastuksen ammatissa.
En ihmettele niiden lahjakkaiden taiteilijoiden tuotteita, mitä on syntynyt ,niin kirjallisuuden kuin maalauksen luomuksina,kyllä ympäristö antoi aiheen inspiraatiolle.
Tätä kokemaani voisi jatkaa ja ihmetellä vielä kuinka paljon,mutta taisi tulla jo liikaakin.
Vielä yksi huomio,miten voi nauttia automatkankin kuluessa värikylläisyydestä,minkä lupiinit,valkoapilat,keltaiset hiirenherneet ynnä muut kukat tienvierille taiteili,sitäkään harva pystyisi paperille saamaan
.
Annos kaikesta nautittavuudesta oli yltäkylläinen ja olenkin sitä mieltä ,että Suomi on rikas maa,luontonsa ja historiansa kannalta.- fiiuliN
Jyrisee ja paukkuu, salamoitten leiskunta meni jo hieman ohi.
Ihmeellistä kuitenkin kun sade ei vaan jaksa antaa kuivuneille pelloille minkäänlaista virkistystä.
On melko kuiva ukkosilma tämä tällainen.
maisteltavaksi kahvilan vieraille!
Aukaisehan SkillaN uusi kahvila kiireesti kun tämä Onnenapila jää nurkan taakse piiloon!
Tavataan taas! Heihei!
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538323- 664644
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404333Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353463Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634