Kyseisen (ja muidenkin VW koneiden) koneen öljynkulutus alkaa vähitellen kasvaa 150 tkm jälkeen.
Syynä on tukkeentuneet öljyn paluureiät männänrenkaan urassa.
Jos asia korjataan aikaisessa vaiheessa, luulisi korjaukseksi riittävän reikien avauksen ja renkaiden vaihdon ja hoonauksen.
Ei ole mahdollista että sellainen korjus maksaisi 4000...7000€.
Vakio männänrengas sarja maksaa n 26 € ja laakerisarja 35€
Tiivisteet luokkaa 100....150€
Kun autoni 2 l Madza automaatti savutti avasin koneen ja vaihdoin männänrenkaat ja laakerit.
Kone osoittautui mittauksissa moitteettomaksi.
Savutuksen syyksi paljastui lopulta automaattivaihteiston alipainetoimilaite jonka kalvo vuosi vaihteistoöljyä imusarjaan.
Volkswagen TSI moottorin öljynkulutus
15
233
Vastaukset
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa jos käyttää oikeita öljyjä.
- Anonyymi
Ilmeisesti se Long Life ei sitten ole se oikea?
- Anonyymi
Joka tapauksessa osaajat puhuvat suunnitteluvirheestä joka aiheuttaa sen että renkaat eivät kaavi öljykalvoa vaa se päätyy palotilaan.
- Anonyymi
Kyseessä on vuosimallien 2009-2011 EA888 moottori.
https://tammerdiesel.fi/blogi/oljynkulutus/- Anonyymi
Olisiko ongelma, että bensakonetta huollattaa dieselhuollossa?
No näyttää vain hassulta ehkä. - Anonyymi
Tässähän on vuosimallin mukaan, mukana sitä ongelmaa joka tuli yllätyksenä niin moottorien valmistajille kuin myös öljyjen.
2009-2011 ei oltu vielä kuultukaan API SP luokasta, mutta olisi pitänyt kuulla koska sitä vanhemmat öljyluokitukset eivät tunnistanee suorasuihkutusturbojen reagointia kalsium-pitoisen puhdistusaineen kanssa. Tämä ongelma korjattiin öljystä vasta 2020, ongelman tunnistamiseen tarvittiin melkoinen tovi.
Se, että onko tuolla mitään merkittävää tekemistä EA888 moottorin kanssa, en osaa sanoa, mutta tosiasia on se, että tuo kalsiumin aiheuttama ennenaikainen sytytys aiheuttaa varmasti hiukkasten lisääntymistä öljynkin joukossa ja jos samaan aikaan öljyn paluukanavat ovat vähän turhan ahtaita muutenkin... - Anonyymi
Ei vaan 2 l TSI BSX moottori joka kuluttaa ohjearvoa enemmän öljyä.
Se taas vaikuttaa päästöarvoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän on vuosimallin mukaan, mukana sitä ongelmaa joka tuli yllätyksenä niin moottorien valmistajille kuin myös öljyjen.
2009-2011 ei oltu vielä kuultukaan API SP luokasta, mutta olisi pitänyt kuulla koska sitä vanhemmat öljyluokitukset eivät tunnistanee suorasuihkutusturbojen reagointia kalsium-pitoisen puhdistusaineen kanssa. Tämä ongelma korjattiin öljystä vasta 2020, ongelman tunnistamiseen tarvittiin melkoinen tovi.
Se, että onko tuolla mitään merkittävää tekemistä EA888 moottorin kanssa, en osaa sanoa, mutta tosiasia on se, että tuo kalsiumin aiheuttama ennenaikainen sytytys aiheuttaa varmasti hiukkasten lisääntymistä öljynkin joukossa ja jos samaan aikaan öljyn paluukanavat ovat vähän turhan ahtaita muutenkin...Volkkari konsernin moottoreissa on edelleen tuo öljyn syönti ongelma. Se on myös dieselmoottoreissakin. Tätä ongelmaa ei ole vieläkään saatu korjattua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkari konsernin moottoreissa on edelleen tuo öljyn syönti ongelma. Se on myös dieselmoottoreissakin. Tätä ongelmaa ei ole vieläkään saatu korjattua.
Onko uusissa, 2020 tai jopa 2015 jälkeen valmistetuissa? Oman käsityksen mukaan nuo ongelmat ovat 2010-luvun moottoreissa ja niissäkin alkupäähän painottuen.
Eihän ne niistä vanhemmista korjaannu, enää pelkällä öljylaadun vaihdolla, tai muutenkaan jos niissä on selvästi mekaniikan puolella vikaa.
Oma vuosimallin 2019 tsi ei näytä syövän öljyä vaihtovälillä yhtään, joten en ainakaan kovin huolissani ole siitä, että ongelma ilmestyisi.
- Anonyymi
Klongswagen on Klongswagen vaikka voissa paistais.
- Anonyymi
Osaajat ovat hakoteillä. Perimmäinen syy on öljyrenkaiden liian pienet reijät ja liian pieni ponnevoima. Tuolla rakenteella huonojen öljyjen käyttö ja liian pitkät öljynvaihtovälit aiheuttavat tuon ongelman. Öljyrenkaat yksinkeratsesti tukkeutuvat hartsiintuneesta öljystä. Ongelmalta ei pelasta mitkään long life öljyt kun niistäkin loppuvat puhtaanapito-ominaisuudet kesken.
Netissäkin on paljon valokuvia purettujen moottorien männistä.- Anonyymi
Harvemmin on porua kuitenkaan kuultu enää uudehkoista moottoreista. 2010 paikkeilla tehdyt alkoivat hörppiä öljyä urakalla (tosin raja-arvon alittaen) jo takuuaikana. Mutta sama en ole enää kuullut viimeisistä vuosimalleista, onko joku muu?
- Anonyymi
Öljy renkaat on kolmiosaiset ja luulisi saavan liikkettä kun painaa kaasua pärkele.🧑🔧
- Anonyymi
Trollit on epätoivoisia, ne yrittää vääntää satuja.
- Anonyymi
tekoälylle on annettu tehtävä aikaansaada väittelyä.
"mukamas " osallistujia on paljon
ja mainosten ostajalle voidaan sanoa sivuston olevan suosittu
JA SAADAAN RAHAA !
- yksinkertaisten - ihmisten tapa tienata rahaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi362899Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle31741- 1201550
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!2751331Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!621114Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk341083- 701033
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1271000- 63932
- 41877