Volkswagen TSI moottorin öljynkulutus

Anonyymi-ap

Kyseisen (ja muidenkin VW koneiden) koneen öljynkulutus alkaa vähitellen kasvaa 150 tkm jälkeen.
Syynä on tukkeentuneet öljyn paluureiät männänrenkaan urassa.

Jos asia korjataan aikaisessa vaiheessa, luulisi korjaukseksi riittävän reikien avauksen ja renkaiden vaihdon ja hoonauksen.
Ei ole mahdollista että sellainen korjus maksaisi 4000...7000€.

Vakio männänrengas sarja maksaa n 26 € ja laakerisarja 35€
Tiivisteet luokkaa 100....150€


Kun autoni 2 l Madza automaatti savutti avasin koneen ja vaihdoin männänrenkaat ja laakerit.
Kone osoittautui mittauksissa moitteettomaksi.
Savutuksen syyksi paljastui lopulta automaattivaihteiston alipainetoimilaite jonka kalvo vuosi vaihteistoöljyä imusarjaan.

17

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa jos käyttää oikeita öljyjä.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti se Long Life ei sitten ole se oikea?


      • Anonyymi

        Joka tapauksessa osaajat puhuvat suunnitteluvirheestä joka aiheuttaa sen että renkaat eivät kaavi öljykalvoa vaa se päätyy palotilaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti se Long Life ei sitten ole se oikea?

        Ei olekaan. LL öljyt on suurin syy ongelmiin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olisiko ongelma, että bensakonetta huollattaa dieselhuollossa?
        No näyttää vain hassulta ehkä.


      • Anonyymi

        Tässähän on vuosimallin mukaan, mukana sitä ongelmaa joka tuli yllätyksenä niin moottorien valmistajille kuin myös öljyjen.
        2009-2011 ei oltu vielä kuultukaan API SP luokasta, mutta olisi pitänyt kuulla koska sitä vanhemmat öljyluokitukset eivät tunnistanee suorasuihkutusturbojen reagointia kalsium-pitoisen puhdistusaineen kanssa. Tämä ongelma korjattiin öljystä vasta 2020, ongelman tunnistamiseen tarvittiin melkoinen tovi.
        Se, että onko tuolla mitään merkittävää tekemistä EA888 moottorin kanssa, en osaa sanoa, mutta tosiasia on se, että tuo kalsiumin aiheuttama ennenaikainen sytytys aiheuttaa varmasti hiukkasten lisääntymistä öljynkin joukossa ja jos samaan aikaan öljyn paluukanavat ovat vähän turhan ahtaita muutenkin...


      • Anonyymi

        Ei vaan 2 l TSI BSX moottori joka kuluttaa ohjearvoa enemmän öljyä.
        Se taas vaikuttaa päästöarvoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän on vuosimallin mukaan, mukana sitä ongelmaa joka tuli yllätyksenä niin moottorien valmistajille kuin myös öljyjen.
        2009-2011 ei oltu vielä kuultukaan API SP luokasta, mutta olisi pitänyt kuulla koska sitä vanhemmat öljyluokitukset eivät tunnistanee suorasuihkutusturbojen reagointia kalsium-pitoisen puhdistusaineen kanssa. Tämä ongelma korjattiin öljystä vasta 2020, ongelman tunnistamiseen tarvittiin melkoinen tovi.
        Se, että onko tuolla mitään merkittävää tekemistä EA888 moottorin kanssa, en osaa sanoa, mutta tosiasia on se, että tuo kalsiumin aiheuttama ennenaikainen sytytys aiheuttaa varmasti hiukkasten lisääntymistä öljynkin joukossa ja jos samaan aikaan öljyn paluukanavat ovat vähän turhan ahtaita muutenkin...

        Volkkari konsernin moottoreissa on edelleen tuo öljyn syönti ongelma. Se on myös dieselmoottoreissakin. Tätä ongelmaa ei ole vieläkään saatu korjattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkari konsernin moottoreissa on edelleen tuo öljyn syönti ongelma. Se on myös dieselmoottoreissakin. Tätä ongelmaa ei ole vieläkään saatu korjattua.

        Onko uusissa, 2020 tai jopa 2015 jälkeen valmistetuissa? Oman käsityksen mukaan nuo ongelmat ovat 2010-luvun moottoreissa ja niissäkin alkupäähän painottuen.
        Eihän ne niistä vanhemmista korjaannu, enää pelkällä öljylaadun vaihdolla, tai muutenkaan jos niissä on selvästi mekaniikan puolella vikaa.
        Oma vuosimallin 2019 tsi ei näytä syövän öljyä vaihtovälillä yhtään, joten en ainakaan kovin huolissani ole siitä, että ongelma ilmestyisi.


    • Anonyymi

      Klongswagen on Klongswagen vaikka voissa paistais.

    • Anonyymi

      Osaajat ovat hakoteillä. Perimmäinen syy on öljyrenkaiden liian pienet reijät ja liian pieni ponnevoima. Tuolla rakenteella huonojen öljyjen käyttö ja liian pitkät öljynvaihtovälit aiheuttavat tuon ongelman. Öljyrenkaat yksinkeratsesti tukkeutuvat hartsiintuneesta öljystä. Ongelmalta ei pelasta mitkään long life öljyt kun niistäkin loppuvat puhtaanapito-ominaisuudet kesken.

      Netissäkin on paljon valokuvia purettujen moottorien männistä.

      • Anonyymi

        Harvemmin on porua kuitenkaan kuultu enää uudehkoista moottoreista. 2010 paikkeilla tehdyt alkoivat hörppiä öljyä urakalla (tosin raja-arvon alittaen) jo takuuaikana. Mutta sama en ole enää kuullut viimeisistä vuosimalleista, onko joku muu?


    • Anonyymi

      Öljy renkaat on kolmiosaiset ja luulisi saavan liikkettä kun painaa kaasua pärkele.🧑‍🔧

    • Anonyymi

      Trollit on epätoivoisia, ne yrittää vääntää satuja.

    • Anonyymi

      tekoälylle on annettu tehtävä aikaansaada väittelyä.
      "mukamas " osallistujia on paljon
      ja mainosten ostajalle voidaan sanoa sivuston olevan suosittu
      JA SAADAAN RAHAA !
      - yksinkertaisten - ihmisten tapa tienata rahaa

    • Anonyymi

      putsauttakaa mosa aika ajoin ja vaihtakaa öljyt max 10 tuh.
      Eikä mitään halpakopioöljyjä niihin vageneihin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      111
      3634
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      285
      2499
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2150
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      43
      1921
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1689
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      100
      1162
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      79
      1090
    8. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      970
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      77
      917
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      51
      902
    Aihe