Maailman parasta kahvia...

Anonyymi-ap

Maailman parastan kahvia vietnamilaista g7 kahvia löytyy vantaalta ainakin parista paikasta, https://ibb.co/YDdMdtj
By NumBall 63v. Vantaa (kotona)

56

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oliko Tapsa mukana ostoksilla?

-2161-

• Anonyymi

Miksi et itse ottanut kuvaa.?

• Anonyymi

Pilvi täynnä, ei mahtunut enää kuvia!

• Anonyymi

🐵🐒🐵🐒🐵🐒

• Anonyymi

Kuuluisiko tämä aloitus vietnam palstalle.

• Anonyymi

Ei kuulu g7 myydään thaimaassa lähes joka paikassa... jopa seiskoissa.

• Anonyymi

Ajokortti kahvipaketin ja kuksan kylkeen, kukaan muuten usko sun satujasi.

• Anonyymi

Ei tarttekaan uskoa, sadut on satuja ja sehän on tämän palstan pääasiallisin sisältö.

Satujen tarkoitus on antaa sinulle vähintäänkin viikon oireilujen aihe, tosin ne tuntuvan vaikuttavan vuosikausia.

Muuten, Kuksa kirjoitetaan isolla Koolla, koitappa nyt edes se muistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarttekaan uskoa, sadut on satuja ja sehän on tämän palstan pääasiallisin sisältö.

Satujen tarkoitus on antaa sinulle vähintäänkin viikon oireilujen aihe, tosin ne tuntuvan vaikuttavan vuosikausia.

Jos joku on kiinnostunut niin kahvia on saatavilla 2,8 euron hintaan myyrmäestä, isomyyrin alakerrasta aasia kaupasta, sieltä saa myös thai-jasmine riisiä 5 kiloa 10 eurolla, samoin yalla nimisessä kaupasta, suht samaan hintaan. Kahvipaketti on noin 300g ja 20 annosta, eli ei hirveän kallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku on kiinnostunut niin kahvia on saatavilla 2,8 euron hintaan myyrmäestä, isomyyrin alakerrasta aasia kaupasta, sieltä saa myös thai-jasmine riisiä 5 kiloa 10 eurolla, samoin yalla nimisessä kaupasta, suht samaan hintaan. Kahvipaketti on noin 300g ja 20 annosta, eli ei hirveän kallista.

Pimpshornyko sut sinne kuskasi, vai oletko aloittanut kävelemisen muuallakin kuin sairaalan portaissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomasitko Senssu että aloituksen teki Numba Simonkylästä ja vastaili kysymyksiin, mutta yhtäkkiä jatkoikin kuksamies Senssuna vaikkei Senssu liittynyt tähän keskusteluun laisinkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomasitko Senssu että aloituksen teki Numba Simonkylästä ja vastaili kysymyksiin, mutta yhtäkkiä jatkoikin kuksamies Senssuna vaikkei Senssu liittynyt tähän keskusteluun laisinkaan.

Eihän sitä sunnuntaiaamun krapulassa muista kuka kulloinkin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Simonkylän Alepassa Kulta Katriina Luomu 3 pkt 10€. Mahtavan upea laadukkaan kahvin tarjous.

• Anonyymi

Valion maitoa löytyy suomessa useasta paikasta.

• Anonyymi

Ookkonas koskaan maistanut tätä kahvia? Ai niin unohdin, että elät äiteesi kanssa vuokra läävässä ja kela maksaa asumisenne.

Luwak syntyy sivettieläimen papanoista käsin poimituista ja pestyistä kahvipavuista. Pavut ovat siis kulkenut kertaalleen pienen petoeläimen suoliston läpi. Maailman kalleimmasta kahvista joutuu Ylen mukaan pulittamaan yleensä ainakin tuhat euroa kilo. Wikipedian mukaan kilo Kopi Luwakia maksaa 154 – 560 euroa.

• Anonyymi

Pöllii kuvan netistä ja kertoo tarinaa jossa kyseessä on maailman paras kahvi. Miten tuo liittyy Pasasen itse juomiin kahveihin?

Valokuvista on todella vaikeaa erottaa kahvien makuja, eikä Pasanen osaa edes sanoilla kuvailla mikä tuosta kahvista tekee hyvää.

Jos minulta kysytään mikä on hyvää kahvia, niin se on vahvaa, aromikasta mutta samalla pehmeää jossa tuoksuu se tuore kahvipapu ja se on valmistettu vastajauhetuista pavuista pressopannussa tai keittimellä.

Vesi ei saa olla seissyttä ja pannun tulee olla puhdas. Pohjaan palaneen kahvin maku paskaisessa pannussa pilaa minkä tahansa kahvin.

Kyse on siis yhdistelmästä valmistustapaa ja tuoreita kahvipapuja, eikä siitä mikä suodatinkahvi on halpaa ja helppo valmistaa. Hyvää kannattaa odottaa.

Thaimaassa parhaat kahvit saa kahvin ammattilaisilta ja niitä on paljon alkaen Amazoneista aina yksittäisiin alan ammattilaisiin.

Amazonissa otan aina kuuman Large- koon Capuccinon ja melkein aina kakkupalan siihen kylkeen. Joskus tulee kyyneleet ihan silmiin kun on niin hyvää...

2010

• Anonyymi

Sinulta ei ole kysytty mitään.

Voi voi sentään että meidän tyttö on nyt niin tunteellinen että vallan kyynelehtii kun käy sarjakahvijuottolassa syömässä kakkupalasen.

Sulla ei ole pienintäkään kokemusta yksittäisistä alan ammattilaisista.

• Anonyymi

Pasaselle riittää, et saa vedenkeittimestä kuumaa vettä, johon sekotella murukahvinsa, ei tarvii kummankaan opetella sen enempää normi keittiölieden käyttöä! Sitä vartenhan on huoltoasemien seisovat pöydät. Pöytä seisoo, minulla ei!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pasaselle riittää, et saa vedenkeittimestä kuumaa vettä, johon sekotella murukahvinsa, ei tarvii kummankaan opetella sen enempää normi keittiölieden käyttöä! Sitä vartenhan on huoltoasemien seisovat pöydät. Pöytä seisoo, minulla ei!

Väitän että rakkailla on kotonaan vihon viimeinen laite ja käyttävät sitä myös päivittäin.

Kahvinkeitin ja suodatinpussit.

Yhdelläkään ei ole esimerkiksi perkolaattoria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitän että rakkailla on kotonaan vihon viimeinen laite ja käyttävät sitä myös päivittäin.

Pasasella kahdeksan sentin putkenpätkä, ja tyhjät pussit!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä on pelkkää idiotismia jälleen .... Thaimaassa parhaat kahvit saa kahvin ammattilaisilta ja niitä on paljon alkaen Amazoneista.

Sarjakahvijuottolassa siis saa parhaat kahvit ammattilaisten valmistamana huuhaa ne likat ei ole mitään ammattilaisia.

Voisi myös sanoa että parhaat hampurilaiset saa mäkkäristä, koska mäkkärissä hampurilaiset valmistaa ammattilaiset, vaan kyllä asia on niin että parhaat hampurilaiset saa aivan jostain muualta.

• Anonyymi

Voi resupekka kysy ei taaskaan ole minun mielipiteestä, vaan siitä että tuo G7 on voittanut monen monta testiä ja palkintoa ´, sitä pidetään erittäin laadukkaana, tuossa on 1to3 versio joka on yleinen thaimaassa itse tykkään kahvista pelkkänä kahvina, ilman sokeria ja valkaisua, luetut kirjat meni takaisin, uutta hommasin tosin tuo kirja on oma, tosin tilasin pari Aleksandrin kirjaa lainastosta, mm. syöpäosastot ja vankileirien saaristo... olen lukenet ne jo aikaisemminkin ne on mielenkiintoisia https://ibb.co/MPrwPxh

Mitä taas tulee thaimaan kahveihin, huomaan että ei nämäkään ole sinulla hanskassa, mikä ei ole poikkeus, kun huomioidaan tietotasosi yleisellä tasolla, thaimaassa on varsin vähän hyviä kahviloita, vaikka yritys on kovaa, kun mokkapannut tuli merkkinoille hua hinissä nousi kymmenittäin pieniä kahviloita kadunkulmiin, hua hinissä nousi puolessa vuodessa kymmeniä aivan kuten pilveä sai alkaa myymään, hyvän kahvin tekeminen vaatii osaamista, ja hyvät vehkeet, kuten aikaisemmin kerroin vaimoni osti kunnollisen laitteen, mutta kun ei osannut ei siitä tullut mitään, lisäksi se vaati kolmevaihe virran joka oli kallis rakentaa...
        https://ibb.co/MPrwPxh

Kipaseppas nyt ostamassa tuota kahvia se on myynnissä ainakin big C, ulkomaalaiset kahvit osastolla, pysytytkö... keitä vettä ja nauti, se on erinomaista... yritä säilyttää edes jonkinlainen uskottavuutesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi resupekka kysy ei taaskaan ole minun mielipiteestä, vaan siitä että tuo G7 on voittanut monen monta testiä ja palkintoa ´, sitä pidetään erittäin laadukkaana, tuossa on 1to3 versio joka on yleinen thaimaassa itse tykkään kahvista pelkkänä kahvina, ilman sokeria ja valkaisua, luetut kirjat meni takaisin, uutta hommasin tosin tuo kirja on oma, tosin tilasin pari Aleksandrin kirjaa lainastosta, mm. syöpäosastot ja vankileirien saaristo... olen lukenet ne jo aikaisemminkin ne on mielenkiintoisia https://ibb.co/MPrwPxh

Mitä taas tulee thaimaan kahveihin, huomaan että ei nämäkään ole sinulla hanskassa, mikä ei ole poikkeus, kun huomioidaan tietotasosi yleisellä tasolla, thaimaassa on varsin vähän hyviä kahviloita, vaikka yritys on kovaa, kun mokkapannut tuli merkkinoille hua hinissä nousi kymmenittäin pieniä kahviloita kadunkulmiin, hua hinissä nousi puolessa vuodessa kymmeniä aivan kuten pilveä sai alkaa myymään, hyvän kahvin tekeminen vaatii osaamista, ja hyvät vehkeet, kuten aikaisemmin kerroin vaimoni osti kunnollisen laitteen, mutta kun ei osannut ei siitä tullut mitään, lisäksi se vaati kolmevaihe virran joka oli kallis rakentaa...

Kipaseppas nyt ostamassa tuota kahvia se on myynnissä ainakin big C, ulkomaalaiset kahvit osastolla, pysytytkö... keitä vettä ja nauti, se on erinomaista... yritä säilyttää edes jonkinlainen uskottavuutesi.

Tuossa on kahvifirmasta lisätietoa https://en.wikipedia.org/wiki/Trung_Nguyên

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko vaimolla jo ennestään hyvät vehkeet, vai saiko vasta ostamalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulta ei ole kysytty mitään.

Voi voi sentään että meidän tyttö on nyt niin tunteellinen että vallan kyynelehtii kun käy sarjakahvijuottolassa syömässä kakkupalasen.

Sulla ei ole pienintäkään kokemusta yksittäisistä alan ammattilaisista.

Miten kyrvånsyylån kahvihetket chiang main Amazonissa, ei ole jostain syystä kuvaa näkynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällaisella kolmevaihekeittimellä lippalakki ei osannut sulle aamukahvia keitellä?

https://shop.ekmansystems.fi/fi/product/kahvinkeitin-tower-sis-2x5-l-sailio-termosta-3-vaihe-/12493

Kyllähän tuolla tolkun ihminen keittää kymmenen litraa seitsemässä minuutissa, riittänee jopa sinun kokoiselle ihmiselle!

• Anonyymi

Rakas Jumala ja Buddha.

Anna minulle voimaa tänä päivänä kestää Simonkylän Mokkamasterin tarinat ilman brutaalia paviaanimaista raivokohtausta, jossa revin verkkarihousut käikäleiksi ja kiipeän seinälle pitäen eläimellistä ääntä.

Anna voimaa ja viisautta sisäistää hänen maailman parhaat Simonkylän vietnamilaiset murupikakahvit ja siihen tarvittava kolmivaihevirta, jota ei Thaimaassa osata tehdä.

Anna minun tajuntani saavuttaa oivallus ja tietoisuus siitä että hän on korkeamman tiedon, hurmoksen ja kokemuksen vallassa oleva kahvivelho.

Ohjaa minut Jumala tuonne viisauden Tonavan äärelle, ja näytä kuinka maailman parasta pikakahvia hän sekoittaa höyryävän kuumaan veteen 2,8 euron pakettihintaan Myyrmäen Isomyyrin alakerrasta, Aasia-kaupasta.

Näytä Herra minulle tie Simonkylän Isomyyriin löytää tätä 2,8 euron herkkua jopa
      paristakin paikasta, koska se on maailman parasta kahvia, koska Lidlin halvinkin kahvipaketti maksaa kaksi kertaa enemmän.

Ymmärtäväinen Buddha, valaiset minun elämääni polku, miten murukahvi valmistetaan 1983 vuosimallia olevan stereokaiuttimen päällä, josta raikaa Alla Pugatsova.

Anna minulle rauhaa ja aikaa lukea tuo kaiuttimen päällä oleva Solženitsyn Lokakuun 16 kirja esikommunistiselta aikakaudelta, ja ammenna minut täyteen Simonkylän Salomonin viisautta.

Lopuksi anna minun sisäistää koko Ladan esihistoria ja laita karvalakin pesuohjeet, kiitos!

Tässä tällainen varsin edullisen näköinen kahvimasiina Bangkokissa, maassa jossa ei hallita kolmivaihevirtaa, anna heille Herra se anteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ikuisesti tuoksuvat Ladan muovipenkille ja palojäämille.
      https://www.youtube.com/watch?v=uBTZTpug47w&t=76s&ab_channel=MergimVlogs

2010

• Anonyymi

Kipikipi painuhan ostamaan tuota g7 kahvia, sitä löytyy monesta paikasta ainakin hua hinissä, vähän joka kaupassa, tuo sokeri ja valkaisuaine versio on yleistä pelkkä kahvi pitää tilata bangkokista, lazadasta löytyy varmasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kipikipi painuhan ostamaan tuota g7 kahvia, sitä löytyy monesta paikasta ainakin hua hinissä, vähän joka kaupassa, tuo sokeri ja valkaisuaine versio on yleistä pelkkä kahvi pitää tilata bangkokista, lazadasta löytyy varmasti.

Mitä tulee tuohon virtaan thaimaassa taloihin tulee pääosin 25A, kun se kahvinkeitin vaatii 25Ax3 tai 63A sulakkeet, olisi pitää vaihtaa liian paljon muuntaja, kaapelit, jakokeskus kahvilaan että se ei kannattanut kuin paikka oli vuokralla, olisi maksanut paljon...

Siispä vaimoni sai myytyä sen suht helposti, tai paremmin vaihtoi pieni ruokaisempaan, joka toimi 25A virralla, mutta cafepot, kaasulla teki hyvää kahvia, kun vain sopiva kahvi löytyi, hua hinissä on paahtamo Anja nimeltään, siellä vietetiin muutama tunti, sopiva paahto ja voimakkuus löytyi, toin muutaman cafepotin suomeen tullessani.

Kyllä kiitos sairaus on saatu kipujen puolesta hallintaan, vuoden vaihteessa tehdään leikkauspäätös jos siihen päädytään, nyt pystyy liikkumaan kohtuullisesti, ajaa saan normaalisti vain henkilöautoa, jos ei niitä spammeja tule, jos tulee niin sitten ei ajeta, no vaimolla on suomikortti ollut jo ainakin 15 vuotta, joten hän ajakoon.

Rappujen kävely sujuu normaalisti, kolmesta viiteen kerrosta menee helposti, no marraskuun lopussa on lääkäri katsotaan sitten, mitä tehdään.

• Anonyymi

"Voi resupekka kysy ei taaskaan ole minun mielipiteestä, vaan siitä että tuo G7 on voittanut monen monta testiä"

No nysse Pasanen taas rikkoo omaa kultaista sääntöään ja lukee testituloksia triptrapeista, kun piti ihan ite ottaa selville mikä on paras. Kutsui uusavuttomiksi niitä jotka valkkaa ravintolan netistä eikä kuikuilemalla ovista ja ikkunoista ihan ite.
      Jo oli ensimmäiseksi sairaalan jälkeen Vantaalla buffetissa lippiksen kanssa ja kertoi sen menestyksestä triptrapissa ja että kyseessä "Vantaan paras buffet"
      Nyt on sitten peräti maailman paras kahvi. Jälleen kerran halvin.

• Anonyymi

Voi voi sentään että trippelihukkiksella on ottanut aivolohkoon triptrapmatkailunsa, on se niin väärin.
        Kyllä, uusavuttomiksi kasvatetaan raxipossut kun edes lähes 18 vuotiasta tytärtä ei voi jättää kotiin yksin viikoksi, ilman äiskää ja iskää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi sentään että trippelihukkiksella on ottanut aivolohkoon triptrapmatkailunsa, on se niin väärin.
        Kyllä, uusavuttomiksi kasvatetaan raxipossut kun edes lähes 18 vuotiasta tytärtä ei voi jättää kotiin yksin viikoksi, ilman äiskää ja iskää.

Tiesitkö että perhe voi olla ja elää Vantaallakin ja viettää yhteistä aikaa? Aina ei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan. Mutta siitähän tässä ei puhuttu, vaan puhuttiin Pasasen takinkääntämisestä.

Minä olen jo täällä Thaimaassa, terkkuja Savoon - Muutin Simonkylään Vantaalle.

En tarvitse Kelalta mitään - Paitsi sairaalapalvelut ja lääkkeet.

Olen hyväkuntoinen kaveri - Lääkäri otti ajokortin pois.

Vaimolle lupasin takuueläkkeen ja vammaistuet - Ei saanut kumpaakaan.

Olemme maksaneet itse eläkkeemme - Emme edes kolmannesta siitä.

En koskaan lennä Finnairilla vaan Qatarilla - Lensin Finnairilla Suomeen.

En tarvitse luottokorttia, koska minulla on käteistä - Otin OP:n luottokortin.

Luottokortit on köyhille suunnattuja ja kalliita - Otin OP:n luottokortin.

En käytä luottokorttia laisinkaan - Käytin luottokorttia vahingossa viidesti.

En koskaan lue triptrappeja vaan etsin mestani itse - Löysin triptrapista parhaan paikan.

En lue testituloksia, vaan valitsen kahvini itse - Ostin testivoittajakahvia.

En tarvitse hormonihoitoja miehisyyteeni - Minulla ei ole seissyt 30 vuoteen.

Minulla on paljon kokemusta Thaimaasta - En tiedä enkä muista mitään koska en ole ikinä tehnyt mitään Thaimaassa.

Minulla on tanakat mielipiteet urheilusta ja ravinnosta - Ikinä en ole ruokaa laittanut enkä seurannut tai harrastanut mitään liikuntaa.

Olen automiehiä suurella autotietämyksellä - Appiukko osti vaimolle Ladan ja se oli maailman paras ydinsodan kestävä auto jotka ovat arvossaan tänä päivänä.

Minulla on rannikkolaivurin paperit - En ikinä menisi vesille mutta kummeli kierretään meren puolelta ja sen opiskeluun menee yli neljä kuukautta.

Yhteinen kieli täytyy suomi-thai pariskunnalla olla - Tärkeintä on kuitenkin rakkauden kieli.

• Anonyymi

No en lue kahvia myydään suomessa monessa paikassa tuossa yhdestä "Trung Nguyen G7 3-In-1 on paras gourmet-pikakahvi, joka on kuuluisa koko Kaakkois-Aasiassa."

"3-in-1 sisältää kahvia, laktoositonta kermaa ja 8 grammaa sokeria annosta kohden. Lisää vain 180 ml kuumaa vettä ja sekoita gourmet-kahvisi missä tahansa - kotona, töissä tai matkoilla."

Löytyy kahvikaupasta, https://www.crema.fi, tuo versio on liian makeaa, tilasin pelkkää kahvia, erikseen, odotetaan tuleeko. Thaimaassa tilasin lazadasta pelkkää kahvia, muutamia kertoja, 20 pakettia, eikä ollut kallista, parisen euroa 20 pussia, pelkkää kahvia, se on hyvää oikeasti, jopa erinomaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en lue kahvia myydään suomessa monessa paikassa tuossa yhdestä "Trung Nguyen G7 3-In-1 on paras gourmet-pikakahvi, joka on kuuluisa koko Kaakkois-Aasiassa."

"3-in-1 sisältää kahvia, laktoositonta kermaa ja 8 grammaa sokeria annosta kohden. Lisää vain 180 ml kuumaa vettä ja sekoita gourmet-kahvisi missä tahansa - kotona, töissä tai matkoilla."

Löytyy kahvikaupasta, https://www.crema.fi, tuo versio on liian makeaa, tilasin pelkkää kahvia, erikseen, odotetaan tuleeko. Thaimaassa tilasin lazadasta pelkkää kahvia, muutamia kertoja, 20 pakettia, eikä ollut kallista, parisen euroa 20 pussia, pelkkää kahvia, se on hyvää oikeasti, jopa erinomaista.

Pikakahvit on oma kategoriansa. Ihan hyviä, ei siinä mitään, mutta kuitenkin ne on vaan pikakahvia. Kun lähdetään puhumaan kunnolla valmistetuista kahveista, kuten espressosta, niin sitten ei enää puhuta helpoista pikakahveista.

"Espresson valmistukseen tarvitaan laite, joka kykenee muodostamaan korkean vedenpaineen (n. 9 bar), jolla pieni määrä kuumaa vettä pakotetaan hienoksi jauhetun kahvin läpi. Lyhyt suodatusprosessi asettaa korkeat vaatimukset niin kahville, kahvin jauhatukselle, koneelle kuin tietysti itse kahvin valmistajallekin, eli baristalle.
        Käytännössä espresso on 3 cl kahvia joka on uutettu 7 g hienoksi jauhetuista kahvipavuista korkealla paineella 25 sekuntia. Kun kaikki sujuu niin kuin pitää, kahvi valuu 25 sekuntia espressokoneen suodattimesta kuin hunaja, ja tuottaa 3 cl espressoa jossa on runsas crema. Crema on espresson päälle muodostuva vaahto joka koostuu kasviöljyistä, proteiineista ja sokerista"

Capuccino on Espressoa, johon on lisätty 65 asteista vaahdotettua maitoa. Hyviin espresso-keittimiin kuten meillä, maksaa yksi ampulli 1-2 euroa. Siinä on kolmelle senttilitralle hintaa mutta on sen väärti eikä ole mitään pikakahvia jonka rinnastaisin ennemminkin kaakaoon kuin kahviin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikakahvit on oma kategoriansa. Ihan hyviä, ei siinä mitään, mutta kuitenkin ne on vaan pikakahvia. Kun lähdetään puhumaan kunnolla valmistetuista kahveista, kuten espressosta, niin sitten ei enää puhuta helpoista pikakahveista.

"Espresson valmistukseen tarvitaan laite, joka kykenee muodostamaan korkean vedenpaineen (n. 9 bar), jolla pieni määrä kuumaa vettä pakotetaan hienoksi jauhetun kahvin läpi. Lyhyt suodatusprosessi asettaa korkeat vaatimukset niin kahville, kahvin jauhatukselle, koneelle kuin tietysti itse kahvin valmistajallekin, eli baristalle.
        Käytännössä espresso on 3 cl kahvia joka on uutettu 7 g hienoksi jauhetuista kahvipavuista korkealla paineella 25 sekuntia. Kun kaikki sujuu niin kuin pitää, kahvi valuu 25 sekuntia espressokoneen suodattimesta kuin hunaja, ja tuottaa 3 cl espressoa jossa on runsas crema. Crema on espresson päälle muodostuva vaahto joka koostuu kasviöljyistä, proteiineista ja sokerista"

Capuccino on Espressoa, johon on lisätty 65 asteista vaahdotettua maitoa. Hyviin espresso-keittimiin kuten meillä, maksaa yksi ampulli 1-2 euroa. Siinä on kolmelle senttilitralle hintaa mutta on sen väärti eikä ole mitään pikakahvia jonka rinnastaisin ennemminkin kaakaoon kuin kahviin.

Just just, kahvi on muuttanut muotoaan, kaukana on juhlamokka ja pressa, voit keittää cafepot:illa expressot, se on paahto ja jauhanta kysymys, lisäksi vaikuttaa kahvipavun laatu, onko arabicaa vai robustaa, vaiko molempien sekoitus... oikeastaan kaikki kahvi on expressoa, vahvuutta voidaan vaihtaa suodatinmenetelmillä.

Tuo G7 on erinomainen kahvi ja erittäin yleistä thaimaassa, thaimaassa yleisintä on nestlen kahvit, lähes kaikki kahvit on heidän brandien alla.

• Anonyymi

Kopi Luwak syntyy sivettieläimen papanoista käsin poimituista ja pestyistä kahvipavuista. Pavut ovat siis kulkenut kertaalleen pienen petoeläimen suoliston läpi. Maailman kalleimmasta kahvista joutuu Ylen mukaan pulittamaan yleensä ainakin tuhat euroa kilo. Wikipedian mukaan kilo Kopi Luwakia maksaa 154 – 560 euroa.
      Myydään Suomen Turun kauppahallissa.
      Käy ostamassa jos sinulla on varaa siihen.

• Anonyymi

Lenkille mars! En juo kotona kahvia oikeastaan ollenkaan eikä juo muutkaan. Ei ole edes suosikkimerkkiä.

Vihreää teetä on jääkaapissa kannussa, jossa inkivääriä joukossa. Keitän runsaan inkiväärin kera ja laitan limen siivuja ja pari valkosipulinkynttä joukkoon.

"huuhaa ne likat ei ole mitään ammattilaisia" (Amazon Cafessa) Totesi Simonkylän murukahvimies, joka aiemmin kertoi Hua Hinista ostaneensa 75 kiloisen kahvinkeittimen kahvilalta.

Kyllä tuollaisessa isossa brändissä jolla on tuhansia kahviloita, on myös koulutettu henkilökunta ja kahvilan päälliköt, jotka valvoo että henkilökunta osaa hommansa.

Se ei ammattilaisen laitteilla, valmiilla ohjeilla ja ketjun pavuilla ole rakettitiedettä opetella se homma. Toki Saarisaappaalle olisi mission impossible ja siksi hän juo murukahvia. Lukee varmaan siihenkin ohjeet joka aamu uudestaan.

En ole saanut huonoa kahvia Thaimaassa muualta kuin Mäkkäristä ja Starbuckista, joka on liian amerikkalainen makuuni.

Juon kahvia vain asioilla käydessäni ja en koskaan arkisin enää neljän jälkeen. Joskus kun sattuu kofeiinia vähän reilummin niin sitten ei nukuta ennen aamukolmea.

Hotelleissa on ollut tapana juoda murukahvit ennen aamupalalle lähtöä rauhassa, mutta ei kotona. Syön niin runsaan ja hyvän aamupalan että kahvi ei oikein sovi siihen settiin. Se sopii kyllä hotelliaamiaiseen, mutta ei kotiin.

Ei ole hienoja keittimiä meillä.

2010

PS: Tänään vielä satelee, mutta viikonloppuna pitäisi olla Moto GP:n aikaan puolipilvista ja kuivaa.

• Anonyymi

Sun soolo-parisuhde-perhe-elämä yliopistokoulutetun ravintolapäällikön ja kahden lapsen kanssa on varsin erikoista.
        Kuinka voikaan olla mahdollista että noin MinÄ elää Me-elämää saman aikaisesti.

• Anonyymi

Mikäs se on baristan koulutus suomessa, ja thaimaassa, vähän samaa tasoa kun sairaanhoitaja thaimaassa, vietnamista tulee paljon hoitsuja suomeen, thaimaasta marjanpoimijoita, ei ensimmäistäkään hoitajaa, en halua pilkata thaimaalaisia, mutta jotain puuttuu... mitähän se on... sinähän kerroit että thaimaan terveydenhuolto on korkealla tasolla, miksi suomalaiset eivät ammenna tuota osaamista, millään muotoa.

Ei oikein ole perusteena se että thaikkuja tulee suomeen puolisoina, mutta silloin he joutuvat kouluu suomessa, tosin siitä on tingitty paljon mitä se oli 25 vuotta sitten, eli vietnamilainen hoitsu joutuu suomessa kielikouluun ja perehdyttämiseen, thaikku puoliso koulutetaan alusta vaikkapa lähihoitajaksi veronmaksajan varoilla, sairaanhoitajaksi ei ole juurikaan heille mahdollista.

Minun kokemukseni thaimaan terveyden huollosta on sana surkea, tai paremmin heikko, kyllä sairauteni lääkitys oli pääosin oikea mutta riittämätön, ja kävin yksityisellä, julkisella puolella hoito on karmeaa, suuren potilasmäärän takija.

No kävitkö ostamassa sitä kahvia, maistamalla voit todelta laadun, jos et löydä kaupasta osta lazadasta.

Kahvia menee joka aamu pari kupillista, yleensä saludoa tai juhlamokkaa, saludo oli tokmannilla tarjouksessa 4.5 euroa paketti, varsin kallista, minulle oli järkytys miten paljon hinnat oli nousseet 10 vuoden aikana suomessa, ainahan täällä on kallista ollut, mutta nyt se on erityisen häiritsevää, eläkkeiden ostovoimaa on syöty urakalla, alan ymmärtää mitä on eläkeköyhyys, kun 1000 eurolla ei pärjää mitenkään, eli maksa eläketurvasi.

Mitä tulee kahvin keittimiin niiden käyttäminen on helppoa, mutta kun virtaa tulee sisälle 25A ja tarvitaan 63A ollaan kusessa, vaimoni ei tajua noista mitään osti vaan, hiukan naureskelin että pitää osata asia, ei osannut, tuo virranvoimaakkuuden kasvattaminen on haastavaa, koska periaatteessa kaikki laitteet talokeskukseen asti menee uusiksi liian kallista, hieman sama asia kun yrittää alipainestaa avoviemäreitä, niin tyhmä vaimoni ei kuitenkaan ole, kuten sinä olet.

Mutta hän sai sen myytyä, ja vielä paremmalla hinnalla kuin oli ostanut, olisiko voittanut 2000 bahtia, maksoi 24.000 myi sen 26.000 bahtilla, en muista tarkalleen...

On sinulla mittava hodaribusiness, puolimiljoonaa hodaria kolmessa päivässä, käsittääkseni edes disneylandissa ei myydä moisia määriä, ei niitä jokainen vierailija osta, varsinkaan siellä pellon laidassa, saisit myynnilläisi makkarakeisarin arvonimen, mutta lähempänä on kyllä prinssi makkara keisari.

Mukavaa pitää tätä välistämme rakkaussuhdetta yllä, näin kaukona, 10.000 kilsan välimatkalla, ja muista pattayan savo ei ole paikka vaan mielentila, johon sinä ja laiffila olette sairastuneet kunnolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs se on baristan koulutus suomessa, ja thaimaassa, vähän samaa tasoa kun sairaanhoitaja thaimaassa, vietnamista tulee paljon hoitsuja suomeen, thaimaasta marjanpoimijoita, ei ensimmäistäkään hoitajaa, en halua pilkata thaimaalaisia, mutta jotain puuttuu... mitähän se on... sinähän kerroit että thaimaan terveydenhuolto on korkealla tasolla, miksi suomalaiset eivät ammenna tuota osaamista, millään muotoa.

Ei oikein ole perusteena se että thaikkuja tulee suomeen puolisoina, mutta silloin he joutuvat kouluu suomessa, tosin siitä on tingitty paljon mitä se oli 25 vuotta sitten, eli vietnamilainen hoitsu joutuu suomessa kielikouluun ja perehdyttämiseen, thaikku puoliso koulutetaan alusta vaikkapa lähihoitajaksi veronmaksajan varoilla, sairaanhoitajaksi ei ole juurikaan heille mahdollista.

Minun kokemukseni thaimaan terveyden huollosta on sana surkea, tai paremmin heikko, kyllä sairauteni lääkitys oli pääosin oikea mutta riittämätön, ja kävin yksityisellä, julkisella puolella hoito on karmeaa, suuren potilasmäärän takija.

No kävitkö ostamassa sitä kahvia, maistamalla voit todelta laadun, jos et löydä kaupasta osta lazadasta.

Kahvia menee joka aamu pari kupillista, yleensä saludoa tai juhlamokkaa, saludo oli tokmannilla tarjouksessa 4.5 euroa paketti, varsin kallista, minulle oli järkytys miten paljon hinnat oli nousseet 10 vuoden aikana suomessa, ainahan täällä on kallista ollut, mutta nyt se on erityisen häiritsevää, eläkkeiden ostovoimaa on syöty urakalla, alan ymmärtää mitä on eläkeköyhyys, kun 1000 eurolla ei pärjää mitenkään, eli maksa eläketurvasi.

Mitä tulee kahvin keittimiin niiden käyttäminen on helppoa, mutta kun virtaa tulee sisälle 25A ja tarvitaan 63A ollaan kusessa, vaimoni ei tajua noista mitään osti vaan, hiukan naureskelin että pitää osata asia, ei osannut, tuo virranvoimaakkuuden kasvattaminen on haastavaa, koska periaatteessa kaikki laitteet talokeskukseen asti menee uusiksi liian kallista, hieman sama asia kun yrittää alipainestaa avoviemäreitä, niin tyhmä vaimoni ei kuitenkaan ole, kuten sinä olet.

Mutta hän sai sen myytyä, ja vielä paremmalla hinnalla kuin oli ostanut, olisiko voittanut 2000 bahtia, maksoi 24.000 myi sen 26.000 bahtilla, en muista tarkalleen...

On sinulla mittava hodaribusiness, puolimiljoonaa hodaria kolmessa päivässä, käsittääkseni edes disneylandissa ei myydä moisia määriä, ei niitä jokainen vierailija osta, varsinkaan siellä pellon laidassa, saisit myynnilläisi makkarakeisarin arvonimen, mutta lähempänä on kyllä prinssi makkara keisari.

Mukavaa pitää tätä välistämme rakkaussuhdetta yllä, näin kaukona, 10.000 kilsan välimatkalla, ja muista pattayan savo ei ole paikka vaan mielentila, johon sinä ja laiffila olette sairastuneet kunnolla.

Liekö kellekään yllätys, että invan muisti pätkii taas!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liekö kellekään yllätys, että invan muisti pätkii taas!

Pitääkö taas muistuttaa niistä ajokorttien viivakoodeista, oletko asentanut jo kännykkään lukuapplikaation ja katsonut mitä siinä viivakoodissa on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki maailman asiat eivät liity minuun.

Kirjoitin näin tuohon GP- kisojen ruokahuoltoon liittyen, kun Saarisoikon sihteeri arveli vaimon siskon hoitava koko ruokahuollon kisojen ajan:

"Pikku-Posson suhteellisuudentaju kukoistaa jälleen.
        Jotta yksi kipari kykenisi tyydyttämään kaikkien katsojien ruokailutarpeet, täytyisi tehdä sellainen 500 000 annosta perjantaista sunnuntaihin.

500 000 annosta 17 tunnissa on 490 annosta minuutissa eli reipas kahdeksan annosta sekunnissa. Siinä ajassa ei Chef Posso ehdi kokkoruiskulla laittaa hunajaa annoksiin.

Siellä saattaa olla joku muukin tarjoamassa pikaruokaa, kuin vaimon siskon pitopalvelu eikä noissa hommissa ole rikastumisen pelkoa, älä pelkää ja vaikka olisikin, asia ei liity minuun"

Niin Saariseko kirjoittaa tuohon näin: "On sinulla mittava hodaribusiness, puolimiljoonaa hodaria kolmessa päivässä"

Oikoluen tuon tekstin Possonderille: Minulla ei ole mitään tekemistä kenenkään hodaribisnesten kanssa ja heidän kiparinsa on yksi monista kymmenistä ruokahuoltopisteistä kisa-alueella ja sen parkkipaikalla.

Mistä olet tuon lukutaidon oikein hankkinut? Tiimarin konkurssipesästäkö?

He eivät myy siellä hodareita sitä paitsi. Käsittääkseni kevätrullasettejä, vohveleita eri hilloilla, croissanteja, kahvia ja kokista. Myi mitä myi, ei kuulu minulle eikä ole vaimo menossa sinne laisinkaan.

Uskomatonta paskaa kirjoitat sähköistä ja vaimoista.
        "mutta kun virtaa tulee sisälle 25A ja tarvitaan 63A ollaan kusessa, vaimoni ei tajua noista mitään osti vaan, hiukan naureskelin että pitää osata asia, ei osannut"

Mitä ihmettä? Kenes vaimo se alkaa kahvinkeittoa varten uusimaan talon sähköjä?
        Sinä siis naureskelet vaimolle kun hän ei osaa sähköhommia? Kirpputorivaimot eivät ostele 600 euron kahvinkeittimiä.

Kenellä ylipäätään on kotonaan voimavirtaa vaativa kahvinkeitin? Ne on ammattikäyttöön. Vaimon siskolla on sadan kupin perkolaattoreita 2kW, toimii 220 voltin verkkovirralla ja riittää kympin sulake.

Thaimaan terveydenhuolto on korkeatasoista ja siksi tänne tehdään terveysturismina matkoja, oliko maailman kolmanneksi eniten.

Suomen ulkoministeriön sivuilta asiantuntijan kirjoitus:

"Thaimaan yksityinen terveydenhuolto houkuttelee ulkomaalaisia potilaita

Yksityinen terveydenhuolto Thaimaassa on tasoltaan maailman huippuluokkaa. Moderneissa sairaaloissa viimeisintä teknologiaa hyödyntävät länsimaiden parhaista yliopistoista valmistuneet lääkärit ja koulutetut kielitaitoiset hoitajat.

Maassa on lähes 400 yksityistä sairaalaa, jotka toimivat kaikilla lääketieteen osa-alueilla. Suurimmat ryhmittymät ovat Bangkok Dusit Medical Services, Thonburi Healthcare Group, TCC Group ja CP Group"

Sinulla Lada-Saludo-Murukahvimiehellä ei vaan olleet vakuutukset kunnossa, koska kunnon vakuutukset maksaa paljon. Siispä Simonkylä oli valintasi. Se oli hyvä valinta.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki maailman asiat eivät liity minuun.

Kirjoitin näin tuohon GP- kisojen ruokahuoltoon liittyen, kun Saarisoikon sihteeri arveli vaimon siskon hoitava koko ruokahuollon kisojen ajan:

"Pikku-Posson suhteellisuudentaju kukoistaa jälleen.
        Jotta yksi kipari kykenisi tyydyttämään kaikkien katsojien ruokailutarpeet, täytyisi tehdä sellainen 500 000 annosta perjantaista sunnuntaihin.

500 000 annosta 17 tunnissa on 490 annosta minuutissa eli reipas kahdeksan annosta sekunnissa. Siinä ajassa ei Chef Posso ehdi kokkoruiskulla laittaa hunajaa annoksiin.

Siellä saattaa olla joku muukin tarjoamassa pikaruokaa, kuin vaimon siskon pitopalvelu eikä noissa hommissa ole rikastumisen pelkoa, älä pelkää ja vaikka olisikin, asia ei liity minuun"

Niin Saariseko kirjoittaa tuohon näin: "On sinulla mittava hodaribusiness, puolimiljoonaa hodaria kolmessa päivässä"

Oikoluen tuon tekstin Possonderille: Minulla ei ole mitään tekemistä kenenkään hodaribisnesten kanssa ja heidän kiparinsa on yksi monista kymmenistä ruokahuoltopisteistä kisa-alueella ja sen parkkipaikalla.

Mistä olet tuon lukutaidon oikein hankkinut? Tiimarin konkurssipesästäkö?

He eivät myy siellä hodareita sitä paitsi. Käsittääkseni kevätrullasettejä, vohveleita eri hilloilla, croissanteja, kahvia ja kokista. Myi mitä myi, ei kuulu minulle eikä ole vaimo menossa sinne laisinkaan.

Uskomatonta paskaa kirjoitat sähköistä ja vaimoista.
        "mutta kun virtaa tulee sisälle 25A ja tarvitaan 63A ollaan kusessa, vaimoni ei tajua noista mitään osti vaan, hiukan naureskelin että pitää osata asia, ei osannut"

Mitä ihmettä? Kenes vaimo se alkaa kahvinkeittoa varten uusimaan talon sähköjä?
        Sinä siis naureskelet vaimolle kun hän ei osaa sähköhommia? Kirpputorivaimot eivät ostele 600 euron kahvinkeittimiä.

Kenellä ylipäätään on kotonaan voimavirtaa vaativa kahvinkeitin? Ne on ammattikäyttöön. Vaimon siskolla on sadan kupin perkolaattoreita 2kW, toimii 220 voltin verkkovirralla ja riittää kympin sulake.

Thaimaan terveydenhuolto on korkeatasoista ja siksi tänne tehdään terveysturismina matkoja, oliko maailman kolmanneksi eniten.

Suomen ulkoministeriön sivuilta asiantuntijan kirjoitus:

"Thaimaan yksityinen terveydenhuolto houkuttelee ulkomaalaisia potilaita

Yksityinen terveydenhuolto Thaimaassa on tasoltaan maailman huippuluokkaa. Moderneissa sairaaloissa viimeisintä teknologiaa hyödyntävät länsimaiden parhaista yliopistoista valmistuneet lääkärit ja koulutetut kielitaitoiset hoitajat.

Maassa on lähes 400 yksityistä sairaalaa, jotka toimivat kaikilla lääketieteen osa-alueilla. Suurimmat ryhmittymät ovat Bangkok Dusit Medical Services, Thonburi Healthcare Group, TCC Group ja CP Group"

Sinulla Lada-Saludo-Murukahvimiehellä ei vaan olleet vakuutukset kunnossa, koska kunnon vakuutukset maksaa paljon. Siispä Simonkylä oli valintasi. Se oli hyvä valinta.

2010

Voi rakas lapsi, kerroit että puoli miljoonaa annosta menee kolmessa päivässä ei varmasti mene, edes 10.000 annosta, pieni tuppukylä rajoittaa asiakaskuntaa...

Voi olla mitä mieltä tahansa thaimaan terveyden huollosta, se on karmeaa... oikeastaan ei ole väliä onko kyseessä yksityinen tai julkinen, kardiologi kehui maasta taivaaseen heidän korkea resoluutio magneettikuvaus, se tehtiin minulle kolme kertaa, otin mukaan sairaalaan paperit, suomalainen kardiologi katsoi paperit ja totesi ei näillä tee mitään, tämä ei ole mitenkään soveliasta diagnoosiin, kuvaus maksoi 18.000 bahtia...

Nuo yritysryhmittymät eivät näytä kertovan sinulle mitään, tosiasiassa cp ei ole mitään tekemistä sairaalojen kanssa, se omistaa ruokakauppoja, Bangkok hospital hua hin kuluu thaimaan suurimpaan asiantuntija verkostoon, mutta osaaminen ei vain riittänyt, hus teki diagnoosin kerralla, tosin siinäkin meni aikaa viisi päivää mutta oli viikonloppu kustannukset oli alle 300 euroa, kaikkiaan.

Suomalaisen ei ole mitään tarvetta hoidattaa itseään thaimaassa, suomessa on julkinen puoli samantasoinen kuin thaimaan yksityinen, mutta hintatasoltaa thaimaan julkinen on samaa tasoa kuin suomen yksityinen... melko tarkkaan 20 euron tarkkuudella...

Tietysti jenkit hoitavat itseään thaimaassa, koska usassa ei ole juurikaan julkista puolta, ja jossa on se maksaa enemmän kuin purkki kultaa, mies sairastui koronaan usassa, sairaalasta tuli 8.000.000 usd lasku, mies meni konkurssiin, koko omaisuus viettin mies oli 78 vuotias.

Varaton elelee osakaslainalla, joten poika seuraa aikaasi.

Laitoin kuvan tänne keittimestä se oli ammattikäyttöön kaksi eri keitintä... maksoi 600 euroa, hän säästi massit siihen, myymällä donitseja, vai oliko hodareita en muista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai ostit saludoa tokmannilta koska se oli halvinta. Köyhä mikä köyhä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi rakas lapsi, kerroit että puoli miljoonaa annosta menee kolmessa päivässä ei varmasti mene, edes 10.000 annosta, pieni tuppukylä rajoittaa asiakaskuntaa...

Voi olla mitä mieltä tahansa thaimaan terveyden huollosta, se on karmeaa... oikeastaan ei ole väliä onko kyseessä yksityinen tai julkinen, kardiologi kehui maasta taivaaseen heidän korkea resoluutio magneettikuvaus, se tehtiin minulle kolme kertaa, otin mukaan sairaalaan paperit, suomalainen kardiologi katsoi paperit ja totesi ei näillä tee mitään, tämä ei ole mitenkään soveliasta diagnoosiin, kuvaus maksoi 18.000 bahtia...

Nuo yritysryhmittymät eivät näytä kertovan sinulle mitään, tosiasiassa cp ei ole mitään tekemistä sairaalojen kanssa, se omistaa ruokakauppoja, Bangkok hospital hua hin kuluu thaimaan suurimpaan asiantuntija verkostoon, mutta osaaminen ei vain riittänyt, hus teki diagnoosin kerralla, tosin siinäkin meni aikaa viisi päivää mutta oli viikonloppu kustannukset oli alle 300 euroa, kaikkiaan.

Suomalaisen ei ole mitään tarvetta hoidattaa itseään thaimaassa, suomessa on julkinen puoli samantasoinen kuin thaimaan yksityinen, mutta hintatasoltaa thaimaan julkinen on samaa tasoa kuin suomen yksityinen... melko tarkkaan 20 euron tarkkuudella...

Tietysti jenkit hoitavat itseään thaimaassa, koska usassa ei ole juurikaan julkista puolta, ja jossa on se maksaa enemmän kuin purkki kultaa, mies sairastui koronaan usassa, sairaalasta tuli 8.000.000 usd lasku, mies meni konkurssiin, koko omaisuus viettin mies oli 78 vuotias.

Laitoin kuvan tänne keittimestä se oli ammattikäyttöön kaksi eri keitintä... maksoi 600 euroa, hän säästi massit siihen, myymällä donitseja, vai oliko hodareita en muista.

Vieläkään et muista, taitaa olla Alzheimer pysyvästi kylässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Voi rakas lapsi, kerroit että puoli miljoonaa annosta menee kolmessa päivässä ei varmasti mene, edes 10.000 annosta, pieni tuppukylä rajoittaa asiakaskuntaa..."

Älä mutu-mies opeta isääsi naimaan taas.

Olin vuonna 2022 paikalla ja luin tapahtuman speksit, jotka on nähtävissä vieläkin. Se oli vuoden 2022 maailman suurin moottoriurheilu- tapahtuma.

Aivan varmasti menee puoli miljoonaa annosta. Siellä on myös leirintäalue ja yöbasaari joka on auki pitkälle aamuyöhön ja vuonna 2022 myytiin 240 000 kpl kolmen päivän lippua.

Voidaan olettaa että miltei jokainen kolmipäiväisen lipun ostanut syö jokaisena päivänä ainakin kerran, jolloin pelkästään se ilman yöbasaaria tekisi 720 000 annosta.

Katsoin juuri isompien ravintoloiden menua ja siellä on tarjolla Som Tamia, Papaya salaattia, Pad Thaita ja erilaisia muita nuudeleita, Khao Niao Mamuang mango-tahmariisiä jne.

Kipareita on vähintään 50kpl isojen ravintoloiden lisäksi ja leirintäalueelle voi tilata sapuskaa kuljetuksella.

Sinun henkilökohtaiset kokemukset ja oletukset Thaimaan sairaanhoidosta eivät anna minkäänlaista laajempaa kuvaa haimaan sairaanhoidosta, sillä ne ovat vain sinun ikiomia käsityksiäsi.

Oletit että sinut operoidaan ilmaiseksi ja makuutetaan vuodeosastolla tutkittavana kuukausitolkulla täyshoidossa mutta kun vakuutuksesi ei riitä sellaiseen niin aloit itkeä valittaa huonosta palvelusta.

Mutta kuten sanoin, Simonkylä on sinulle erittäin fiksu valinta. Minua ei saa pois Thaimaasta edes tulivuorenpurkaus. Lähin sammunut sellainen on 20km päässä Phanomrungin historiallisessa puistossa.

Katos kun on hoitanut asiansa ja terveyttään säännöllisellä liikunnalla, on vakuutuksetkin halvempia ja kunnossa, rakas ylikokoinen vauva.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Voi rakas lapsi, kerroit että puoli miljoonaa annosta menee kolmessa päivässä ei varmasti mene, edes 10.000 annosta, pieni tuppukylä rajoittaa asiakaskuntaa..."

Olin vuonna 2022 paikalla ja luin tapahtuman speksit, jotka on nähtävissä vieläkin. Se oli vuoden 2022 maailman suurin moottoriurheilu- tapahtuma.

Aivan varmasti menee puoli miljoonaa annosta. Siellä on myös leirintäalue ja yöbasaari joka on auki pitkälle aamuyöhön ja vuonna 2022 myytiin 240 000 kpl kolmen päivän lippua.

Voidaan olettaa että miltei jokainen kolmipäiväisen lipun ostanut syö jokaisena päivänä ainakin kerran, jolloin pelkästään se ilman yöbasaaria tekisi 720 000 annosta.

Katsoin juuri isompien ravintoloiden menua ja siellä on tarjolla Som Tamia, Papaya salaattia, Pad Thaita ja erilaisia muita nuudeleita, Khao Niao Mamuang mango-tahmariisiä jne.

Kipareita on vähintään 50kpl isojen ravintoloiden lisäksi ja leirintäalueelle voi tilata sapuskaa kuljetuksella.

Sinun henkilökohtaiset kokemukset ja oletukset Thaimaan sairaanhoidosta eivät anna minkäänlaista laajempaa kuvaa haimaan sairaanhoidosta, sillä ne ovat vain sinun ikiomia käsityksiäsi.

Oletit että sinut operoidaan ilmaiseksi ja makuutetaan vuodeosastolla tutkittavana kuukausitolkulla täyshoidossa mutta kun vakuutuksesi ei riitä sellaiseen niin aloit itkeä valittaa huonosta palvelusta.

Mutta kuten sanoin, Simonkylä on sinulle erittäin fiksu valinta. Minua ei saa pois Thaimaasta edes tulivuorenpurkaus. Lähin sammunut sellainen on 20km päässä Phanomrungin historiallisessa puistossa.

Katos kun on hoitanut asiansa ja terveyttään säännöllisellä liikunnalla, on vakuutuksetkin halvempia ja kunnossa, rakas ylikokoinen vauva.

2010

Niin piti sanomani että tapahtuman tuotto vuonna 2022 oli 28 500 000 euroa ja monet tuhannet majoittuivat Malesian puolelle kun 150km säteellä kaikki majoitukset olivat täynnä.

Sinä resupekka et käsitä vesipäässäsi tuollaisia lukemia.

Chang International Circuitilla on 50 000 katsojakapasiteettia plus 100 000 seisomapaikkaa.

Lisäksi rata on saanut korkeimman sertifikaatin FIA:lta (luokka 1) ja FIM:ltä (luokka A). Tämä tarkoittaa lupaa järjestää maailmanluokan kilpatapahtumia, kuten Formula 1 ja MotoGP.

2010

PS: Terkkuja vaan Simonkylään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin piti sanomani että tapahtuman tuotto vuonna 2022 oli 28 500 000 euroa ja monet tuhannet majoittuivat Malesian puolelle kun 150km säteellä kaikki majoitukset olivat täynnä.

Sinä resupekka et käsitä vesipäässäsi tuollaisia lukemia.

Chang International Circuitilla on 50 000 katsojakapasiteettia plus 100 000 seisomapaikkaa.

Lisäksi rata on saanut korkeimman sertifikaatin FIA:lta (luokka 1) ja FIM:ltä (luokka A). Tämä tarkoittaa lupaa järjestää maailmanluokan kilpatapahtumia, kuten Formula 1 ja MotoGP.

2010

PS: Terkkuja vaan Simonkylään

Anteeksi, siis Kambodzan puolelle tietenkin eikä Malesian.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2010

SInne sinun kotialueelle pellonreunalle tuppukylään saa mitään suurtapahtumia rakennettua, se on aivan varmaa, kun kaupungissa on muutama hotelli, sinne saa tuollaista majoituskapasiteettia mitenkään,

tuo sinun sairaala kommenttisi huvittavat, kävin viimeisen kahdeksan vuotta kolmen kuukauden välein kontrollissa bangkok hospitalissa, sekä kerran leikattavana umparin julkisella puolella ja kerran vuorokauden sairaalassa kun sydän muljahteli ikävästi, senkin julkisella puolella... suomessa kävin lääkärissä kymmeniä kertoja, joten vertailupohjaa on... sairaalassa kolme kertaa kaksi viikkoa.

Oletko sinä kertaakaan edes käynyt lääkärissä muutakuin hoidattamassa prinssinakkia, hk:n siniseksi, senkin heikolla menestyksellä, toivotaan että jos ja kun sairastut me kaikki sairastutaan osa nuorempana osa vanhempana, olet hoitanut vakuutusturvasi niin että saat hoitoa, muunkin kuin vuodeksi, tämä on erittäin yleistä, vakuutuksissa... kun tulee krooninen pitkäaikainen sairaus, vakuutus kattaa kulut vuoden, sitten olet omillasi... tai ainakin vakuutus rajaa sairautesi pois,

Ihan sama on kaikkissa muissakin vakuutuksissa, ne on vuoden voimassa, tämä on uskomatonta että et viedä tätäkään, ei ole olemassa vakuutusta joka on voimassa toistaiseksi vaan aina vuoden kerrallaan, vakuutusmeklarisi pitää huolen siitä että olet aina vakuutettu, ne ottavat yhteyttä hieman ennen kuin vakuutuskatkeaa haluatko uuden ja paljon se maksaa, ja mikä on eräpäivä... sitten se jatkuu taas vuodella tästä olemme vääntäneet ennenkin...

Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta että niillä vakuutuksilla ei tee mitään mitä myydään pankeissa, oli sitten kyseessä auto, terveys tai mopo vakuutus, eikä niillä auto ja mopo vakuutuksilla jotka myyvät sinulle maaliikenne keskuksesta pakosti, ilman niitä et voi autosi tai moposi veroja edes maksaa... ne on pakollisia..

Thaimaassa kaikki on suuruuden hulluutta, en oikeastaan usko virallisia tilastoja, sen enempää kuin russakoiden tilastoja yhtään mistään, venäjällä ja thaimaalla on hallinnossa paljon yhteisiä piirteitä, kun venäjän viranomaiset sanovat että maahan matkustaan 40 miljoonaa turistia uskotko sen, minä en.

minua myös huolettaa se että thaimaassa ei pärjää ilman vakuutusmeklareita, toki voit ottaa vakuutuksen itsellesi netissä, kuten minä tein mutta nekin menee meklarille... tuossa on hyvä meklari olen käyttänyt sitä vuosia, kaikki autot, mopot ja terveysvakuutukset keskitin tuolle, alennukset oli tuhansia bahteja vuodessa.
        https://checkdi.com/ph/main?lg=en firma oli aikaisemmin nimellä mr, prankan...
        By NumBall VANTAA (kotona) 63v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SInne sinun kotialueelle pellonreunalle tuppukylään saa mitään suurtapahtumia rakennettua, se on aivan varmaa, kun kaupungissa on muutama hotelli, sinne saa tuollaista majoituskapasiteettia mitenkään,

tuo sinun sairaala kommenttisi huvittavat, kävin viimeisen kahdeksan vuotta kolmen kuukauden välein kontrollissa bangkok hospitalissa, sekä kerran leikattavana umparin julkisella puolella ja kerran vuorokauden sairaalassa kun sydän muljahteli ikävästi, senkin julkisella puolella... suomessa kävin lääkärissä kymmeniä kertoja, joten vertailupohjaa on... sairaalassa kolme kertaa kaksi viikkoa.

Oletko sinä kertaakaan edes käynyt lääkärissä muutakuin hoidattamassa prinssinakkia, hk:n siniseksi, senkin heikolla menestyksellä, toivotaan että jos ja kun sairastut me kaikki sairastutaan osa nuorempana osa vanhempana, olet hoitanut vakuutusturvasi niin että saat hoitoa, muunkin kuin vuodeksi, tämä on erittäin yleistä, vakuutuksissa... kun tulee krooninen pitkäaikainen sairaus, vakuutus kattaa kulut vuoden, sitten olet omillasi... tai ainakin vakuutus rajaa sairautesi pois,

Ihan sama on kaikkissa muissakin vakuutuksissa, ne on vuoden voimassa, tämä on uskomatonta että et viedä tätäkään, ei ole olemassa vakuutusta joka on voimassa toistaiseksi vaan aina vuoden kerrallaan, vakuutusmeklarisi pitää huolen siitä että olet aina vakuutettu, ne ottavat yhteyttä hieman ennen kuin vakuutuskatkeaa haluatko uuden ja paljon se maksaa, ja mikä on eräpäivä... sitten se jatkuu taas vuodella tästä olemme vääntäneet ennenkin...

Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta että niillä vakuutuksilla ei tee mitään mitä myydään pankeissa, oli sitten kyseessä auto, terveys tai mopo vakuutus, eikä niillä auto ja mopo vakuutuksilla jotka myyvät sinulle maaliikenne keskuksesta pakosti, ilman niitä et voi autosi tai moposi veroja edes maksaa... ne on pakollisia..

Thaimaassa kaikki on suuruuden hulluutta, en oikeastaan usko virallisia tilastoja, sen enempää kuin russakoiden tilastoja yhtään mistään, venäjällä ja thaimaalla on hallinnossa paljon yhteisiä piirteitä, kun venäjän viranomaiset sanovat että maahan matkustaan 40 miljoonaa turistia uskotko sen, minä en.

minua myös huolettaa se että thaimaassa ei pärjää ilman vakuutusmeklareita, toki voit ottaa vakuutuksen itsellesi netissä, kuten minä tein mutta nekin menee meklarille... tuossa on hyvä meklari olen käyttänyt sitä vuosia, kaikki autot, mopot ja terveysvakuutukset keskitin tuolle, alennukset oli tuhansia bahteja vuodessa.

Ja huomaa että vakuutusten hinta ei laske vaan nousee mitä kauemmin niitä käytät jos aloitat vakuutusturvasi 54 vuotiaana hinta on ainakin 45% edullisempi mitä se on 64 vuotiaana, matkavakuutuksia et voi käyttää koska et ole kelan asiakas, se on ehdoton edellytys että matkavakuutus pysyy voimassa, sinulla pitää olla voimassa oleva kelakortti, minulla meni kelakortin aktivointiin aika jonka oli hus:ssa eli neljä päivää ensin se oli voimassa vain kuukauden nyt se on voimassa toistaiseksi, samoin vaimollani, paitsi että vaimollani se tuli voimaan puoleksi vuodeksi, ja kävimme entisessä maisteraatissa se on voimassa toistaiseksi, samoin takuueläke..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleenkään et voi omalla esimerkilläsi ja tarinoillasi muuttaa Thaimaan laadukasta terveydenhuoltoa huonoksi. Sinulla vaan ei ollut rahaa kunnon hoitoihin.

"minua myös huolettaa se että thaimaassa ei pärjää ilman vakuutusmeklareita"
        -Hyvin näytit pärjänneen meklarin kanssa? Tampiota kustu linssiin.

"Alennukset vakuutuksiin tuhansia bahtaja vuodessa"
        -Ei ihme ettet pärjännyt niillä vakuutuksilla, kun koet tuhansien bahtien olevan iso raha.

Kunnon vakuutukset perusterveelle plus 55 vuotiaalle kun maksaa noin 3500-5000 euroa vuodessa, kuten minulle.

"kaikki autot, mopot"
        -Mitkä kaikki autot? Vanhaan Navaraan ei tarvita Kaskon kaltaisia vakuutuksia vaan riittää kolmannen luokan vakuutus, samaten kuin mopoillesi riittää noin 1500 bahtin vakuutus vuodeksi.

Ison pyöränkään vakuutus ei ole tuhatta euroa enempää vuodessa ja kattaa oman pyörän vahingot johonkin 10 tuhanteen euroon saakka ja tietenkin ulkopuolisten vahingot.

Varaosat on edullisia Thaimaassa, paitsi Ducatiin ei ole. Korjaamokulut on noin kahdeksasosa Suomesta.

AivanVarmaa- mies kertoi seuraavaa:

"SInne sinun kotialueelle pellonreunalle tuppukylään saa mitään suurtapahtumia rakennettua, se on aivan varmaa, kun kaupungissa on muutama hotelli, sinne saa tuollaista majoituskapasiteettia mitenkään"

Helsinki asukasluku: 674 963
        Buriram asukasluku: 1 247 200

Kuten jos osaisit lukea, niin täällä on lukuisia moottoriurheilutapahtumia joka vuosi ja esimerkiksi 2022 vuonna maailman suurin moottoriurheilutapahtuma, johon myytiin
        240 000 lippua Moto GP- kisaan.

Kisa oli koronatauolla sitä ennen ja se oli vuoden suurin tapahtuma. Kokonaismäärä vuonna 2022 GP- kisoissa oli 2,5 katsojaa ja Buriram veti siitä suurimman potin 240 000 katsojaa.

Ja se on aivan varmaa 8)

Juuri kirjoitin tuossa että majoittujia oli Kambodzan puolella saakka niin sinä Kävelevä Aivovaurio alat mussuttamaan ettei sellaista voida järjestää. On järjestetty ja järjestetään taas.

Thaimaan ainoa GP- kelpoinen rata.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleenkään et voi omalla esimerkilläsi ja tarinoillasi muuttaa Thaimaan laadukasta terveydenhuoltoa huonoksi. Sinulla vaan ei ollut rahaa kunnon hoitoihin.

"minua myös huolettaa se että thaimaassa ei pärjää ilman vakuutusmeklareita"
        -Hyvin näytit pärjänneen meklarin kanssa? Tampiota kustu linssiin.

"Alennukset vakuutuksiin tuhansia bahtaja vuodessa"
        -Ei ihme ettet pärjännyt niillä vakuutuksilla, kun koet tuhansien bahtien olevan iso raha.

Kunnon vakuutukset perusterveelle plus 55 vuotiaalle kun maksaa noin 3500-5000 euroa vuodessa, kuten minulle.

"kaikki autot, mopot"
        -Mitkä kaikki autot? Vanhaan Navaraan ei tarvita Kaskon kaltaisia vakuutuksia vaan riittää kolmannen luokan vakuutus, samaten kuin mopoillesi riittää noin 1500 bahtin vakuutus vuodeksi.

Ison pyöränkään vakuutus ei ole tuhatta euroa enempää vuodessa ja kattaa oman pyörän vahingot johonkin 10 tuhanteen euroon saakka ja tietenkin ulkopuolisten vahingot.

Varaosat on edullisia Thaimaassa, paitsi Ducatiin ei ole. Korjaamokulut on noin kahdeksasosa Suomesta.

AivanVarmaa- mies kertoi seuraavaa:

"SInne sinun kotialueelle pellonreunalle tuppukylään saa mitään suurtapahtumia rakennettua, se on aivan varmaa, kun kaupungissa on muutama hotelli, sinne saa tuollaista majoituskapasiteettia mitenkään"

Helsinki asukasluku: 674 963
        Buriram asukasluku: 1 247 200

Kuten jos osaisit lukea, niin täällä on lukuisia moottoriurheilutapahtumia joka vuosi ja esimerkiksi 2022 vuonna maailman suurin moottoriurheilutapahtuma, johon myytiin
        240 000 lippua Moto GP- kisaan.

Kisa oli koronatauolla sitä ennen ja se oli vuoden suurin tapahtuma. Kokonaismäärä vuonna 2022 GP- kisoissa oli 2,5 katsojaa ja Buriram veti siitä suurimman potin 240 000 katsojaa.

Ja se on aivan varmaa 8)

Juuri kirjoitin tuossa että majoittujia oli Kambodzan puolella saakka niin sinä Kävelevä Aivovaurio alat mussuttamaan ettei sellaista voida järjestää. On järjestetty ja järjestetään taas.

Thaimaan ainoa GP- kelpoinen rata.

2010

Ei kunnon vakuutukset maksavat 26.000 - 46.000 bahtiin vuodessa, viiden tonnin vakuutukset on mopovakuutuksia, joilla ei tee mitään,

luuletko ihan oikeasti että 240.000 moottoriurheilu harrastajaa ajaa 600 kilsaa päästäkseen katsomaan pellonlaitaan autoja ja mopoja, voi poika noita sinun juttuja, usko nyt huviksesi että siellä ei myydä puoltamiljoonaa hodaria eikä siellä käy neljännesmiljoonaa asiakasta, se on varmaa.

Oletko koskaan miettinyt että nuo burin väkiluku voi olla tuulesta temmattu, kuten venäjällä jos kerrotaan että murmanskissa käy 40 miljoonaa turistia, kuka siihen uskoo.

Miten tuo vuoden 2022 gp-kisojen 2,5 katsojaa myytiinkö sinne 0,5 henkilön lippuja... vai mistä oli kyse, olitko sinä toinen ja hanski toinen, noista kahdesta kyllä naurattaa... jälleen kerran, ostitteko purilaiset, silloin toinen asiakaskunta on 100 % kävijöistä.

Muuten niillä vakuutuksilla ei ole merkitystä missä kunnossa olet, ne eivät vaikuta hintaan, niistä vaan rajataan krooniset sairaudet ulos, 555555

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kunnon vakuutukset maksavat 26.000 - 46.000 bahtiin vuodessa, viiden tonnin vakuutukset on mopovakuutuksia, joilla ei tee mitään,

luuletko ihan oikeasti että 240.000 moottoriurheilu harrastajaa ajaa 600 kilsaa päästäkseen katsomaan pellonlaitaan autoja ja mopoja, voi poika noita sinun juttuja, usko nyt huviksesi että siellä ei myydä puoltamiljoonaa hodaria eikä siellä käy neljännesmiljoonaa asiakasta, se on varmaa.

Oletko koskaan miettinyt että nuo burin väkiluku voi olla tuulesta temmattu, kuten venäjällä jos kerrotaan että murmanskissa käy 40 miljoonaa turistia, kuka siihen uskoo.

Miten tuo vuoden 2022 gp-kisojen 2,5 katsojaa myytiinkö sinne 0,5 henkilön lippuja... vai mistä oli kyse, olitko sinä toinen ja hanski toinen, noista kahdesta kyllä naurattaa... jälleen kerran, ostitteko purilaiset, silloin toinen asiakaskunta on 100 % kävijöistä.

Muuten niillä vakuutuksilla ei ole merkitystä missä kunnossa olet, ne eivät vaikuta hintaan, niistä vaan rajataan krooniset sairaudet ulos, 555555

Herra varjele tuota lukihäiriötäsi! Se on maailmanennätysluokkaa!

Kirjoitin:
        "Kunnon vakuutukset perusterveelle plus 55 vuotiaalle kun maksaa noin 3500-5000 euroa vuodessa, kuten minulle." EUROA.

Kirjoitin:
        "Vanhalle PCX:lle riittää noin 1500 bahtin vakuutus"

Kirjoitin:
        "Ison pyöränkään vakuutus ei ole tuhatta EUROA enempää vuodessa ja kattaa oman pyörän vahingot johonkin 10 tuhanteen euroon saakka ja tietenkin ulkopuolisten vahingot" EUROA.

Menikö nyt paremmin jakeluun?

Moto GP:n osakilpailu Buriramissa on osa moottoripyöräilyn kuninkuusluokkaa ja maailman suurin MP- sarja ja kilpailu. Kaikesta on mustaa valkoisella.

Yleisesti ottaen MotoGP-tapahtumaan osallistui 2 857 925 ihmistä vuonna 2023, kun vuonna 2022 osallistujia oli 2 427 928. (16 osakilpailua)

Keskiarvo oli viime vuonna 120 000 katsojaa per kisa mutta Buriramin 2022 kisa oli kaikkien aikojen ennätys 226 000 plus 14 000 muuta vierasta.

Viime vuonna Le Mansin kisa rikkoi tuon ennätyksen ja sitä seurasi paikan päältä
        278 000 katsojaa. Korona-aika oli ohi.

Televisiosta kisaa katselee lisäksi noin miljardi katselijaa.
        https://www.crash.net/motogp/feature/1042862/1/2023-motogp-spectators-sprint-saturdays-le-mans-record-mugello-recovery

Tässä uutisessa kerrotaan miten hyvää tuo kisa teki Thaimaan turismille koronan jälkeen ja kerrotaan kävijämäärät ja se tosiseikka että kisa oli GP-sarjan suurin katsojamäärältään vuonna 2022.
        https://www.thephuketnews.com/buri-ram-motogp-to-help-boost-economic-recovery-85724.php

Tänä vuonna veikkaisin 200 000 maksanutta katselijaa ja 800 miljoonaa televisiosta.

Hyvä Buriram! Meiltä on puolen tunnin ajomatka tuonne Kaakkois-Aasian parhaaksi radaksi valitulle radalle, jonka olen ajanut monet kerrat Ducatien koeajoissa ympäri.

2010

• Anonyymi

Pallivaha So Good For Your Balls9,90 €

> ¤ <

• Anonyymi

Aina kun tarjoilen vaimolleni aamukahvin sänkyyn hän väittää kahvin olevan maailman parasta. Mää ja tiiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      131
      3660
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1865
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1671
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1382
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      92
      1218
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      115
      1216
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1099
    8. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      30
      1048
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      66
      980
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      101
      965
    Aihe