olen lahjaton jonka seurauksesta sielu huutaa tuskaa

Anonyymi-ap

mulle ei ole todettu kuitenkaan älyllistä kehitysvammaa, mutta koen olevani lahjaton ettei mulla ole lahjoja mihinkään. En osaa edes siivota kunnolla vaan panen liikaa veteen pesuainetta ja moppaan puulattian liian märäksi.

Kokeilin myös maalaamista niin en osannut maalata eli laitoin joko liian vähän tai liian paljon maalia maalattavaan kohtaan.

En osaa myöskään hieroa, koska hieron joko liian kovaa tai liian hennosti enkä tunne hermoratoja jne.

Kokeilin soittaa nokkahuilua. Isä sanoi "et osaa soittaa menee pois nuotista"
huomasin itsekin tai siis kuulin etten osannu soittaa. Yritin treenata sen soittoa mutta en oppinut.

Kokeilin myös laulaa, mutta isä sanoi että laulat huonosti. mä tajusin itsekin, että laulan koko ajan lähinnä samalla äänentaajuudella ja äänestäni puuttuu sointi.

En osaa päivittää tietokonetta enkä telkkaria.

Ruoan teko on lähinnä sitä että ruoka on yksipuolista ja usein paakkuja tulee jne. Tai palaa pohjaan. Tai sitten ruoka on liian kuivaa. Koostumukset leivonnaisissa on surkeaa luokkaa eli joko liian raakaa tai liian kumimainen koostumus.

Urheilua koetin harrastaa mutten oppinut mitään neuvoja kun mua yritettiin opettaa.

Olen tullut johtopäätökseen; olen lahjaton ihminen, mutta on mulla yksi vahvuus ja se on empatian jakaminen ympäristöön, lähinnä hyttyset, kissat, eläimet ja lähimmäiset ihmiset.

23

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toisaalta, kun tiedät, että olet laittanut liikaa pesuainetta veteen, voit seuraavalla kerralla laittaa vähän vähemmän.
      Sama kun pesit lattiaa liian märällä, voit seuraavalla kerralla pestä vähän kuivemmalla.
      Olet kuitenkin huomannut, minkä virheen olit tehnyt ja asian voi korjata toimimalla jatkossa eri tavalla.
      Eikä meistä kukaan osaa ihan kaikkea. Joku osaa jotain muuta kuin sinä, ja sinä taas saatat osata jotain sellaista, jota toinen ei osaa.
      Et varmaan ole täysin lahjaton, ehkä vain luulet niin, et osaa arvostaa itseäsi tarpeeksi.
      Laulaakin voit ihan hyvin, vaikka ei niin lauluääntä olisikaan, laulele omaksi iloksesi, ei tarvitse mitään konserttia lähteä pitämään.
      Isäsi on kyllä toiminut väärin, kun on sinua arvostellut ja vähätellyt. Se pistää itsesikin miettimään, oletko missään hyvä, kelpaatko sellaisena kuin olet, jne.
      Hyvä, että pidät eläimistä ja muista ihmisistä.
      Mutta muista pitää myös itsestäsi.

      • Anonyymi

        voipi olha niin että en arvosta itteeni niin paljoo. varmaanki kiusaamistaustani on syy siihen suurin? ehkä. mä vain putosin jotenkin "tyhjyyteen" noin 17 vuojen iässä ja nyt 42 vuotiaana ei muutosta ollenkaan ja eläkepapereita kantanu taskussa noin about 10 vuotta. Pyrkiä ulkoileen, tekeen kotona työtä ja vähän myös palkallista työtä että pysyy järjissään. Lääkkeitä syön mutten käy enää terapiassa koska kävin 15 vuojen ajan enkä jaksa enää puhua samoista asioista. Alkoholia en käytä enkä huumeita, että ne ei ole mun juttu ollenkaan eikä mikään tappeleminen ole mun juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voipi olha niin että en arvosta itteeni niin paljoo. varmaanki kiusaamistaustani on syy siihen suurin? ehkä. mä vain putosin jotenkin "tyhjyyteen" noin 17 vuojen iässä ja nyt 42 vuotiaana ei muutosta ollenkaan ja eläkepapereita kantanu taskussa noin about 10 vuotta. Pyrkiä ulkoileen, tekeen kotona työtä ja vähän myös palkallista työtä että pysyy järjissään. Lääkkeitä syön mutten käy enää terapiassa koska kävin 15 vuojen ajan enkä jaksa enää puhua samoista asioista. Alkoholia en käytä enkä huumeita, että ne ei ole mun juttu ollenkaan eikä mikään tappeleminen ole mun juttu.

        Kiusaaminen on oikeasti iso syy siihen, että ihmiseltä voi murentua itsetunto.
        Saattaa alkaa tuntemaan itsensä arvottomaksi, ja voi tuntua, ettei kelpaisi kenellekään.
        Sinulla vaikuttaa olevan elämän perusasiat suurin piirtein kunnossa kuitenkin, ulkoilet, teet kotona työtä ja myös palkallista. Raittius on myös hyvä asia, sekä se ettet tappele.
        Vaikka olet eläkkeellä, ei se tee sinusta yhtään huonompaa ihmistä.
        Olet varmasti ihan hyvä ihminen. Luota itseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaaminen on oikeasti iso syy siihen, että ihmiseltä voi murentua itsetunto.
        Saattaa alkaa tuntemaan itsensä arvottomaksi, ja voi tuntua, ettei kelpaisi kenellekään.
        Sinulla vaikuttaa olevan elämän perusasiat suurin piirtein kunnossa kuitenkin, ulkoilet, teet kotona työtä ja myös palkallista. Raittius on myös hyvä asia, sekä se ettet tappele.
        Vaikka olet eläkkeellä, ei se tee sinusta yhtään huonompaa ihmistä.
        Olet varmasti ihan hyvä ihminen. Luota itseesi.

        miksi toi tappelu piti mainita. Siis tappaleeko ihmiset yleensä koska toi piti nostaa esille ettei tappele. Ihme käsitys että luulee että suurin osa ihmisistä tappelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi toi tappelu piti mainita. Siis tappaleeko ihmiset yleensä koska toi piti nostaa esille ettei tappele. Ihme käsitys että luulee että suurin osa ihmisistä tappelee

        Hyvä huomio! Suurin osa ihmisistä ei tappele koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi toi tappelu piti mainita. Siis tappaleeko ihmiset yleensä koska toi piti nostaa esille ettei tappele. Ihme käsitys että luulee että suurin osa ihmisistä tappelee

        No kun edellisessä kommentissa kirjoitti joku, että tappeleminen ei ole hänen juttunsa, ei muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun edellisessä kommentissa kirjoitti joku, että tappeleminen ei ole hänen juttunsa, ei muuten.

        en minäkään tappele . Ei sukulaiseni tai ystävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en minäkään tappele . Ei sukulaiseni tai ystävät.

        Lisään vielä miksi pitäisi tapella. Onko se jotenkin normaalia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä miksi pitäisi tapella. Onko se jotenkin normaalia?

        Ei se ole normaalia. Tappelemalla ei asioita pysty ratkomaan. Tappeleminen on typerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole normaalia. Tappelemalla ei asioita pysty ratkomaan. Tappeleminen on typerää.

        miksi pitää kertoa ettei tappele. en tajua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi pitää kertoa ettei tappele. en tajua

        Jos sen haluaa kertoa, niin kai sen saa kertoa, miksi ei saisi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sen haluaa kertoa, niin kai sen saa kertoa, miksi ei saisi ?

        Mutta miksi pitää kertoa ettei halua tapella. Aloittaja vaikuttaa vähän kehitysvammaselta koska olettaa että normaalit ihmiset tappelee ja hän ei halua tapella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi pitää kertoa ettei halua tapella. Aloittaja vaikuttaa vähän kehitysvammaselta koska olettaa että normaalit ihmiset tappelee ja hän ei halua tapella.

        en tarkoittanut sitä että normaalit ihmiset tappelee vaan sanoin vaan että tappeleminen ei mun juttu enkä tarkoittanu mitään että normaalit ihmiset /muut tappelee, että ihan kuules käsitit väärin mun viestin. No tällaista sattuu. Terveisin aloituspostaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tarkoittanut sitä että normaalit ihmiset tappelee vaan sanoin vaan että tappeleminen ei mun juttu enkä tarkoittanu mitään että normaalit ihmiset /muut tappelee, että ihan kuules käsitit väärin mun viestin. No tällaista sattuu. Terveisin aloituspostaaja.

        no mitä muuta et halua tehdä kuin tapella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tarkoittanut sitä että normaalit ihmiset tappelee vaan sanoin vaan että tappeleminen ei mun juttu enkä tarkoittanu mitään että normaalit ihmiset /muut tappelee, että ihan kuules käsitit väärin mun viestin. No tällaista sattuu. Terveisin aloituspostaaja.

        no mitä sä tarkoitit sillä ettet halua tapella. Mihin toi liittyy ettet halua tapella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no mitä sä tarkoitit sillä ettet halua tapella. Mihin toi liittyy ettet halua tapella

        se oli vaan kehu että mun vahvuutena ihmisenä on käyttäytyminen kun taas minun heikkoutena on se, etten osaa käsillä tehdä mitään. Ajatustyö onnistuu paremmin, mutta käsillä tekeminen ihan umpisurkeaa. Eikä ajatustyökään&ajattelukaan aina toki suju, mutta riippuu asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se oli vaan kehu että mun vahvuutena ihmisenä on käyttäytyminen kun taas minun heikkoutena on se, etten osaa käsillä tehdä mitään. Ajatustyö onnistuu paremmin, mutta käsillä tekeminen ihan umpisurkeaa. Eikä ajatustyökään&ajattelukaan aina toki suju, mutta riippuu asiasta.

        Eli kun et osaa käsillä tehdä mitään niin sen takia et halua tapella. Aha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kun et osaa käsillä tehdä mitään niin sen takia et halua tapella. Aha

        no sä näyt ymmärtävän ihan väärin tai sitten sä olet trollaamassa ja veikkaan jälkimmäistä. Terveisin avauspostaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no sä näyt ymmärtävän ihan väärin tai sitten sä olet trollaamassa ja veikkaan jälkimmäistä. Terveisin avauspostaaja.

        No kerro mulle miksi sun pitäis tapella. Miksi nostit sen tappelemisen esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro mulle miksi sun pitäis tapella. Miksi nostit sen tappelemisen esille.

        Älä viitsi kiusata toista.
        Kun toinen on kertonut, ettei tykkää tapella, niin onko siihen ihan pakko takertua ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi kiusata toista.
        Kun toinen on kertonut, ettei tykkää tapella, niin onko siihen ihan pakko takertua ?

        enhän minäkään tappele tai sukulaiset ja ystävät ei tappele


    • Anonyymi

      Toki tiedät ap sen sanomattakin, että tulee väliin parempia päiviä. Ei tät elämää muuten jaksais. Mörököllimies.

    • Anonyymi

      Välillä parempaa, välillä huonompaa.
      Kun välillä menee huonosti, niin huomaa herkemmin, kun sitten taas menee paremmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe