Tuli kirje ulosotosta tänään. Pitäisi ottaa yhteyttä heihin. Kannattaako ja jos ei ota eli välttelee niin tuleeko seuraamuksia?
Varmaan pyytävät keskustelemaan tilanteesta paikan päälle. Onko tässä vaiheessa jo maksuhäiriömerkintä tiedoissa kun en tuota laskua pysty maksamaan eli toisin sanoen luottotiedot menevät tuossa ilmoitetun päivän jälkeen kun ryhtyvät perintätoimiin. Jos ei niin kuinka kauan siinä kestää yleensä? Pitäisi puhelin ja internet liittymät uusia ensi vuoden alussa niin jännittää joutuuko sitä elämään ilman nettiä ja kalliin prepaid liittymän ostamaan. Laskut olen molempiin firmoihin maksanut aina ajoissa. Mutta varmaan tarkistavat luottotiedot kun tehdään uusi sopimus vuodeksi eteenpäin vaikka vanha asiakas?
Neuvoja miten toimia otetaan vastaan. On kyllä todella paska fiilis. Jos olisi ase tai myrkkypilleri niin voisin lopettaa kärsimyksen tähän. Ei näy valoa tunnelin päässä. Työtkin loppui sopivasti kuin seinään ja vouti varmaan pakottaa myymään omaisuuden sitten eli kadulle joutuu asumaan työttömänä kun ei ilman luottotietoja ja työpaikkaa saa asuntoa mistään.
Kiitos tiedoista.
Kuinka nopeasti lähtee luottotiedot ja miten toimia?
13
267
Vastaukset
- Anonyymi
Minkä tyyppinen lasku ? Esim sairaalalasku on suoraan ulosottokelpoinen ja jos sitä et maksa niin menee luottotiedot. Jos tavallinen lasku esim luottokortti, kulutusluotto niin tässäv aiheessa se on jo käyny käräjäoikeudessa ja luotot on mennyt.
UO:n kirjeessä sanottu ota yhteyttä on vaan vakioteksti, ei tarvitse ottaa yhteyttä jos et halua, UO soittaa jos soittaa, homma kyllä pelaa ihan ilman sinuakin, toki voit ottaa yhteyttä ja mainita omat näkemykset mitä tai miten haluat maksaa jne. Se on sitten eriasia ottaako UO mitenkään toiveita huomioon...
Mulla meni luotto perintään ja oikeuteen noin 3 kuukaudessa, vielä ei ole kyllä tullut tietoa että olisi luotot menneet tai että olisi edes ulosotossa, velkomustuomion päätös tuli viime viikolla....odottelen siis edelleen.- Anonyymi
Verottajalle velkaa jota ei vaan pystynyt maksamaan kun pätkätöillä kyykittiin ja nyt nekin on loppu.
Pakko kai se on soittaa ja yrittää sopia jos joustavat jotenkin ettei asunto lähde alta vaikka arvoton rotisko metsän keskellä onkin. Vuokraluukkuun nistien naapuriksi johonkin sossun järjestämään asuntoon ei ole kyllä mitään halua. Siinä vaiheessa köysi kaulaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verottajalle velkaa jota ei vaan pystynyt maksamaan kun pätkätöillä kyykittiin ja nyt nekin on loppu.
Pakko kai se on soittaa ja yrittää sopia jos joustavat jotenkin ettei asunto lähde alta vaikka arvoton rotisko metsän keskellä onkin. Vuokraluukkuun nistien naapuriksi johonkin sossun järjestämään asuntoon ei ole kyllä mitään halua. Siinä vaiheessa köysi kaulaan.En usko että kovin kiireellä alkavat toimia pakkomyyntiin, koska uo:n jonossa on tuhansia muita realisointia odottamassa. Uutista pukkasi äskettäin tästä.
Oman torpan myynti eteni hissukseen, alkukäsittely (haastattelu, dokumentit kiinteistöstä yms.) tuli muutamassa kuukaudessa, mutta myynti vasta reilun puolen vuoden jälkeen. Ja sekin ajoitettiin kesään, koska talviaika ei kuulemma ole otollinen myynnille. Niin se onkin, koska lunta on metri eikä edes pihalle pääse asukaskaan autoineen :)
Sanoisin, että ota iisisti. Funtsaile juttuja ja tee varasuunnitelmia. Verottaja on kasvoton virkamies joka toimii marssijärjestyksessä sooloilematta. Ja virkamies on yleensä hidas ja arvattava, toisin kuin yksityinen sektori kuten monikansalliset perintälafkat.
Muista aina keskusteluyhteys velkaneuvontaan, jos askarruttaa jokin juttu. Joskus sieltäkin saa apua. ja neuvoa
- Anonyymi
Miksi puhelin pitää uusia,
jos rahaa ei ole??? Paree ku sulta menee luottotiedot, et hallitse rahan käyttöäsi.- Anonyymi
Sulta ei taaskaan ole kysytty mitään niin ole kommentoimatta idiootti! Miksi kulutat happea kun et selvästikään hallitse käytöstäsi jonka hapenkulutus mahdollistaa?
Ei sitä prepaidia kannata vierastaa, hinnat ovat hyvin halpoja nykyään niissä. Esim DNA rajaton prepaid 4G on 0,99e/vrk.
Sis. Normaalihintaiset puhelut, tekstarit, kuvaviestit ja netin ilman mitään rajoituksia.
Jos luotot vielä kunnossa, niin äkkiä ostelemaan osarilla kaikki mitä mielikuvitus kertoo tarpeelliseksi. Autonrenkaita ostin itse aikoinaan luottotietojen vedellessä viimeisiä lähes 10 sarjaa koska niissä on hyvä jälleenmyyntiarvo, ne saa aina myytyä helposti. - Anonyymi
Ei mistään puhelimesta ollu kyse vaan liittymästä. Noissa on vuoden sopimukset jotka pitää uusia ellei halua maksaa suurempaa hintaa. Jännittää antavatko uutta 12kk sopparia kun yritän saada samaan hintaan uuden sopimuksen. Tämä siis jos luottotiedot ovat menneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mistään puhelimesta ollu kyse vaan liittymästä. Noissa on vuoden sopimukset jotka pitää uusia ellei halua maksaa suurempaa hintaa. Jännittää antavatko uutta 12kk sopparia kun yritän saada samaan hintaan uuden sopimuksen. Tämä siis jos luottotiedot ovat menneet.
Ei ole ongelmaa liittymien uusimisessa, kerta olet laskut heille aina moiteettomasti hoitanut. Itse olin ulso- otto helvetissä 20 vuotta melkein. Ja ifin asiaakkaana kun olin aina ollutkin, ennen uo.ta sain aina uuden vakuutuksen, ilman mitään takuita tms...No laskuni olin aina heille ajallaan maksanut!
- Anonyymi
Kallis on prepaid kun tarvitsen pelkän netin. Whatsapin kautta voi tekstata ja soittaa ilmaiseksi. 15e/kk nykyään 4G liittymä ja toi prepaid olisi tuplat. Sit pitäis muistaa ladata siihen aikaa vielä.
Joku toisessa ketjussa sanoi että sai uuden puhelinliittymän ja sähkösopimuksen, mutta Klarnalla ei saanu pientä osaria kun luottotiedot menny. Säntillisesti olen maksanut DNA/Elisalle laskut vuosia joten siinä mielessä olis toivoa että vanhalle asiakkaalle antaisivat vielä sopimuksen. Toki vaihtoehtona on antaa niiden soppareiden jatkua korkeammalla hinnalla.
Tietääkö kukaan varmaksi tarkistaako ne luottotiedot vanhalta asiakkaalta joka tekee uuden 12kk jatkosopparin samalla hinnalla? Yleensä ne hinnat voimassa 12kk ajan vain ja sit nousee.- Anonyymi
En usko että tarkistavat luottotietoja vanhalta asiakkaalta. Itselläni on ollut Elisan liittymä vuosikymmeniä ja nyt kun olen ulosotossa ollut jo kuusi vuotta, ei ole ollut vaikutusta. Pari kertaa on jopa laskun karhu tullut, kun yksinkertaisesti ei ollut enää rahaa kuun viimeisellä viikolla. Eli maksoin vasta kuun alussa. Ei siitäkään tullut sanktiota, vain muutama sentti viivästyskorkoa. Ainakin Elisa ja Telia (oma netti sieltä) toimivat asiallisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko että tarkistavat luottotietoja vanhalta asiakkaalta. Itselläni on ollut Elisan liittymä vuosikymmeniä ja nyt kun olen ulosotossa ollut jo kuusi vuotta, ei ole ollut vaikutusta. Pari kertaa on jopa laskun karhu tullut, kun yksinkertaisesti ei ollut enää rahaa kuun viimeisellä viikolla. Eli maksoin vasta kuun alussa. Ei siitäkään tullut sanktiota, vain muutama sentti viivästyskorkoa. Ainakin Elisa ja Telia (oma netti sieltä) toimivat asiallisesti.
Kyllä ne tarkistaa, jos yrität tilata jotain osamaksulla. Aloittajan viestiin sellaista, että eikös sulla ole mennyt jo luottotiedot, jos verovelat ovat menneet ulosottoon?
- Anonyymi
DNA ei tarkistele mitään vaan voit huoletta uusia sopimuksen kun se aika tulee.Ovat fiksuja jos olet kerran heille aina suht ajoissa maksellut liittymistä.
- Anonyymi
Liittymää uusittaessa ei ehkä tarkista. Mutta jos yrittää ostaa operaattorilta jotain osamaksulla niin tarkistaa. Myös ei voi vaihtaa toiselle operaattorille. Tarkistavat uuden asiakkaan.
- Anonyymi
Jätin kaikki luotot, luottokortit ym vipit maksamatta heinäkuun alusta asti. Eilen tuli kirje asiakastiedosta et merkintä tehty. Eka velka kävi käräjäoineudessa tuossa pari viikkoa sitten. Seuraavaksi lie UO soittaa ja pitää sanoa että palataan ehkä asiaan joskus 10v päästä kun pääsen eläkkeelle....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138