lykkäys armeijasta

Anonyymi-ap

Mua pelottaa todella paljon saanko lykättyä armeijaa koulun takia olen jäänyt 2 vuotta jälkeen kun vaihdoin alaa ja valmistuisin vasta 2027 onko mitenkään mahdollista saada lykättyä vai pakotetaanko mut sinne nyt heti ja koulu jää kesken

8

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hanki suoraan vapautus, se on helppoa ja täysin laillista.

• Anonyymi

Mitä se tarkoittaa mulla on kutsunnat tosiaan ens kuussa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa mulla on kutsunnat tosiaan ens kuussa

Ohjeet pysyvän vapautuksen hankkimiseksi (huomioi kronologinen järjestys):

-> Kerro yksityiselle psykiatrille masennus-/ahdistusoireistasi ja tuo ilmi epäilyksesi armeijan käymisen negatiivisista haittavaikutuksista mielenterveydellesi ja kyvyillesi jatkaa opintoja tai tehdä työtä. Voit vedota myös kokemuksiisi kiusatuksi tulemisista ja niistä jääneisiin traumaattisiin muistoihin.
        -> Ota lääkäriltä saamasi B-lausunto kutsuntoihin tai kutsuntojen jälkeen vapautusta haettaessa lähetä se puolustusvoimien esikuntaan
        -> Saa vapautus rauhan ajaksi (C-mies)
        -> Hae siviilipalvelukseen täyttämällä sivarihakemus mol.fi-palvelussa, tulosta ja lähetä se allekirjoitettuna itseäsi lähinnä olevaan puolustusvoimien aluetoimistoon
        -> Puolustusvoimien aluetoimisto ilmoittaa siirrostasi siviilipalvelusvelvolliseksi
        -> Siviilipalveluskeskus ilmoittaa ettei kutsu sinua siviilipalvelukseen, koska olet saanut vapautuksen rauhan ajaksi terveydellisten syiden perusteella (siviilipalveluslaki 1446/2007)
        -> Nauti elämästäsi, olet lopun iäksesi vapautettu armeijasta myös sotien ajaksi!

Kyseisellä tavalla hankittu vapautus vastaa käytännössä vanhaa D-miehen paperia eli täysvapautus armeijasta sodan ja rauhan aikana.

Lisätietoa vapautuksen hankkimiseksi saat tarvittaessa Aseistakieltäytyjäliitosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ohjeet pysyvän vapautuksen hankkimiseksi (huomioi kronologinen järjestys):

-> Kerro yksityiselle psykiatrille masennus-/ahdistusoireistasi ja tuo ilmi epäilyksesi armeijan käymisen negatiivisista haittavaikutuksista mielenterveydellesi ja kyvyillesi jatkaa opintoja tai tehdä työtä. Voit vedota myös kokemuksiisi kiusatuksi tulemisista ja niistä jääneisiin traumaattisiin muistoihin.
        -> Ota lääkäriltä saamasi B-lausunto kutsuntoihin tai kutsuntojen jälkeen vapautusta haettaessa lähetä se puolustusvoimien esikuntaan
        -> Saa vapautus rauhan ajaksi (C-mies)
        -> Hae siviilipalvelukseen täyttämällä sivarihakemus mol.fi-palvelussa, tulosta ja lähetä se allekirjoitettuna itseäsi lähinnä olevaan puolustusvoimien aluetoimistoon
        -> Puolustusvoimien aluetoimisto ilmoittaa siirrostasi siviilipalvelusvelvolliseksi
        -> Siviilipalveluskeskus ilmoittaa ettei kutsu sinua siviilipalvelukseen, koska olet saanut vapautuksen rauhan ajaksi terveydellisten syiden perusteella (siviilipalveluslaki 1446/2007)
        -> Nauti elämästäsi, olet lopun iäksesi vapautettu armeijasta myös sotien ajaksi!

Kyseisellä tavalla hankittu vapautus vastaa käytännössä vanhaa D-miehen paperia eli täysvapautus armeijasta sodan ja rauhan aikana.

Lisätietoa vapautuksen hankkimiseksi saat tarvittaessa Aseistakieltäytyjäliitosta.

mikä B-lausunto en kerkeä tekemään tollasta kun kutsunnat on ihan pian pakotetaanko mut sinne.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä B-lausunto en kerkeä tekemään tollasta kun kutsunnat on ihan pian pakotetaanko mut sinne.

Kukaan ei tule pakottamaan sinua kutsuntoihin, sillä sinne voi myös jättää menemättä. Seurauksena on sakkorangaistus ja määräys saapua seuraaviin kutsuntoihin. Voit tosin kieltäytyä kutsunnoista jolloin sinulle määrätään lisää sakkoja. Jatkuva sakottaminen rikkoo kansainvälistä oikeutta ja jo heti toisesta sakosta sinulle syntyykin oikeus valittaa asiasta.
        https://akl-web.fi/fi/aseistakieltaytyminen/kutsunnat

• Anonyymi

Ei jälkeenjäänyttä edes haluta armeijaan.

• Anonyymi

Ei armeijaan ole pakko Suomessa mennä. Opiskelun vuoksi saa aina lykkäystä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      893
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 51
      707
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      39
      664
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      634
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      44
      630
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37