Pari vanhaa ketjua löysin, mutta niistä ei ollut apua. Haluaisin tietää onko muilla ollut tälläistä, mitä tehtiin ja kaikkein tärkein, mikä auttoi??
Oma tausta: Koko työuran tehnyt fyysisesti raskaita töitä miesvaltaisilla aloilla, urheillut ja ollut erittäin aktiivinen. Viimeisimmästä työstäni mekaanikkona olen joutunut jäämään pois tämän vaivan vuoksi kaksi vuotta sitten.
Oireet: Järkyttävä rannekipu koko ranteen alueella molemmissa käsissä. Ranteet ovat niin kipeät, etten saa kahvikuppia nostettua, vaan pidän toista käsivarttani kupin pohjassa. En saa ovia auki, vaan avaan ne kyynärpäällä. Kaikki mitä teen, sattuu vihlaisemalla, jos ranne liikkuu millinkin. Joskus jos ranne osuu vahingossa jonnekin, tai kun pyyhkäisin hiekkaa pois istuimelta, ranteesta kuuluu pieni rusahdus. Kipu on kokoaikaista ja vaivaa myös öisin. Nykyään särky ulottuu jo peukalon juuresta kyynärtaipeeseen asti. Ranne on kuuma ja turvonnut suurimman osan ajasta. Kipu tuntuu välillä myös, jos käsiä ei liikuta ollenkaan ja se tuntuu peukalon puoleisella sivulla. Nykytila on, että ranteet ovat jäykistyneet suoraksi, eli en saa taivutettua kumpaakaan kuin millejä, ja sekin tuottaa kovaa kipua. Olleet lähes vuoden suorana.
Mitä tutkimuksia on tehty: röntgen, magneetti, ultraääni, hermoratatutkimus, fysioterapia, hieroja, verikokeita. Olen käynyt yleislääkärillä, reumatologilla ortopedillä, neurologilla ja käsikirurgilla. Lääkärit ovat aina iloisia, kun mitään ei löydy. Itse toivon vaan, että löytyisi.. Ainut löydös tähän asti on ollut tulehdus ranteissa, sormissa ja polvissa sekä ranteiden turvotus ulkosyrjän puolella.
Miten on hoidettu?
Olen saanut ranteeseen 2 kortisonipiikkiä, olen ollut käyttämättä käsiä viikkoja sekä koittanut käyttää väkisin siihen asti kuin se oli mahdollista, (enää ei ole )..koska "liikunta auttaa".. Olen kokeillut rannetukea, kinesioteippausta, kylmähoitoa, tulehduskipulääkkeitä. Sain myös vahvoja kipulääkkeitä, opioideja, mutta eivät auttaneet nekään kipuun. Lääkkeitä en muuten syö, jos ei ole pakko.
Vanhana sairautena löytyy kilpirauhasen vjt ja nyt puoli vuotta sitten todettiin nivelreuma (tätä diagnoosia pyytänyt jo 10 vuotta)... Reumalääkkeet aloitettiin ja ovat auttaneet muihin ongelmiin, sormiin ja polviin. Tämä rannekipu on vaan lykätty reuman piikkiin, eikä asia kiinnosta ketään, vaikka en saa itse enää edes puettua vaatteita päälle. Rannekipu on täysin erilaista kuin reumakipu, eikä ole helpottanut vaikka siirryttiin injektioina otettavaan sytostaattihoitoon. Tätäkin pistän varmaan täysin turhaan.
Kokemuksia tällaisesta?
Pitkittynyt rannekipu, de quervain?
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138