Minä nyt ikäni puolesta muistan tuon moniventtiilikoneiden tulemisen hyvin. Täällä pienet pojat haluavat unohtaa totuuden.
Toyota toi moniventtiilitekniikan kaiken kansan saataville perheautoluokkaan kun eurooppalaiset vasta tavailivat sanaa MONIVENTTIILITEKNIIKKA. Lisäksi lyijyttömän bensiinin käytössä ja venttiilimateriaaleissa Toyota oli eurooppaa kymmenisen vuotta edellä aikoinaan. Jo vuonna 1988 Toyota siirtyi kaikissa mottoreissaan moniventtiilitekniikaan. Samassa yhteydessä Corollat saivat katalysaattorit. Volkkarillakin moniventtiilitekniikan tuonti kaikkiin auto- ja hintaluokkiin kyllä kesti kauan.
Mitkä autot ne oli vaikeuksissa kun Teboil aikanaan aloitti lyijyttömän Terran myynnin. Opel kielsi koko bensan käytön, mutta japanilaisiin ja jopa vanhoihin autoihin sitä sai surutta tankata, eikä venttiilit jumiutuneet.
https://autotoday.fi/paivan-automainos-luokkansa-edistyksellisin-uusi-toyota-corolla-1-3i/
https://autotoday.fi/paivan-automainos-jos-etsit-edustavaa-urheiluautoa-toyotalta-loydat-kokonaisen-moniventtiiliperheen/
Toyota toi moniventtiilitekniikan ensimmäisenä SARJATUOTANTOAUTOIHIN
18
153
Vastaukset
- Anonyymi
Kukaan muu kuin Toyota ei osannut rakentaa arkipäivän autoihin kestävää moniventtiilitekniikaa.
- Anonyymi
Hauskinta noissa Toyotan moniventtiilikoneissa oli se, että siitä ei ollut mitään iloa ja hyötyä. Muiden vanhat peruskoneet olivat tehokkaampia ja taloudellisempia tuohon aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskinta noissa Toyotan moniventtiilikoneissa oli se, että siitä ei ollut mitään iloa ja hyötyä. Muiden vanhat peruskoneet olivat tehokkaampia ja taloudellisempia tuohon aikaan.
Juu ei ollut. TOjon 1.6L koneessa oli 1988 95hp (kaasutin koneita vielä) ja Opelilla sitten taas 75hp.
90 tuli ruiskut ja 1.6 Corollan kone sai 105hp.
-92 eteenpäin vuonna taas Carinassa 1.6 koneen teho nousi 115hp.
Kaivele vaikka vanhoja temareita ja katso sielä ne tehot.
itellä oli sekä tuo kaasari Corill ja Carina. Oli hiukka paljon nopeampiakiihtymään kuin Ford tai Opeli saman kokoisella koneella. Volkkarista puhumattakaan.
Honda oli toinen missä oli perusautojen koneissa moniventtiilikoneet ja tehoa. - Anonyymi
Eikä osannut silloinkaan. Sen moniventtiilikannen kehitti Yamaha Toyotalle.
- Anonyymi
Vuonna 1984 Saab 900 sai uuden moottorivaihtoehdon:
16-venttiilisen B202:n, jossa oli turboahdin ja ahtoilmanjäähdytin. - Anonyymi
Taas Toyotahöpö yrittää tuota samaa skeidaa...
- Anonyymi
Faktat löytyy täältä. Tämä ketju on aivan turha.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18338456/typerys-toyotistin-oikaisua--toyota-ei-ole-keksinyt-mitaan-naista
- Anonyymi
Toyota on keksiny auton jossa huonot ajo ominaisuudet ,ruostuu,huonot valot,mootorin lohkossa reikä,huonot penkit.
- Anonyymi
Tojohönö keksi säälittävyyden, eikä sitä kadehdi kukaan!
- Anonyymi
Toyota keksi ensimmäisenä kaiken.
- Anonyymi
Ruosteen ja kurjuuden Toyota keksi ja jatkaa samalla linjalla.
- Anonyymi
Hondalla 2-litranen bensavapari 250hv S2000:ssa, siis sarjatuotantoautossa. Ei oo Toyotalla moisia ollu, eikä myöskään 80-luvulla sadan hevosvoiman litratehoja, B16A.
- Anonyymi
Ford lotus oli ensimmäinen 1960 luvulla 16 twin cam . Toyo härkä ajeli riisipellolla vielä siihen aikaa ei autoista juurikaan tietoa ollut silloin japaniassa kopionti alkoi 1980 TOYOLLA joka teki ompelukoneita mm
- Anonyymi
Nyt puhutaan sarjatuotantoautista ja ne olivat Toyotalla ensimmäisenä.
- Anonyymi
"Moniventtiilimoottorit - ensimmäisen auto maailmassa Toyota Corolla 16 valve 1985"
Ei siellä päinkään. Jo vuonna 1912 esiteltiin Peugeot L76. Moniventtilikoneiden massatuotantokin alkoi jo paljon ennen Toyotaa Nissan Skyline 1969, Ford escort 1970 vain pari mainitakseni. Lista on pitkä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve
Vain tynnyrissä kasvaneet perähikiän vaarit voivat ajatella että minkään tekniikan aikakausi alkaa siitä kun joku tynnyrissä kasvanut on saanut ensikosketuksen siihen.
Teille tuli siihen aikaan aikamerkkikin kerran viikossa postiautossa. Teillä ei ollut mitään hajua missä muu maailma menee.
Tämä on pelkkää faktan jakamista. Mielenkiintoisempaa näin arkipäivän elämän kannalta on se että minkälaista elämää elää se kaveri jolla on pakottava tarve avata tällaisia ketjuja.
Aina uudestaan. - Anonyymi
Ford cortina lotuksessa oli kolme nokka akselia. Ainut moottori missä sellainen oli. Tosi on.
- Anonyymi
Oletko koskaan ajatellut kuinka pellen teet itsestäsi näillä hörhöilyllä autoista tietävien keskuudessa?
- Anonyymi
Alottaja taitaa muistaa kaiken jo kauan sitten tapahtuneen parhaiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475106- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131828Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701507Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681457- 811204
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321203- 361046
- 421025
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21974