Käsittääkseni Ozempic pitää säilyttää kylmässä. Kuinka olette ratkaisseet ongelman, jos olette olleet kahden viikon lomareissulla kun pistos pitää ottaa viikon välein? Oletteko ostaneet paikallisesta apteekista Ozempicia viikon lomailun jälkeen?
Vastaukset 5
- Anonyymi00002
Olisipa tähän kiva saada kommentti. Otsekkin lähdössä kahden viikon reissuun etelään.
- Anonyymi00003
Onhan myynnissä erilaisia kylmä(geeli)laukkuja joissa lääke pysyy viileänä matkan ajan. Lomakohteessa sitten jääkaappiin heti. Näin toimin insuliinin suhteen joka myös vaatii säilytyksen viileässä jääkaappi lämpötilassa.
- Anonyymi00004
Aloitettua Ozempic-kynää ei tarvitse säilyttää kylmässä. Lämpimässä Ozempic säilyy 6 viikkoa, joten parin viikon lomamatka ei ole säilytyksen kannalta ongelma.
Luepa pakkauksessa oleva käyttöohje!- Anonyymi00005
Näinpä. Myös käytössä oleva insuliini säilyy 4 viikkoa huoneenlämmössä, lomalla varainsuliinit viileässä.
- Anonyymi00006
Itse en ole ollut yli viikon matkoilla enkä ole koskaan pitänyt Ozempicia mukana.
Jos lähtiessä pistoksesta on ollut vähintään 5 päivää, olen pistänyt kotona ennen lähtöä. Seuraava pistos siitä viikon päästä kotona.
Jos lähtiessä pistoksesta on ollut alle 5 päivää, olen pistänyt vasta heti kotiin palattuani, vaikka pistovälistä tulee pidempi. Ja jatko sitten siitä viikon välein.
En pitäisi kohtalokkaana poikkeuksellista kahden viikon väliäkään.
Mutta kuten joku jo mainitsi Ozempic-kynä säilyy lämpimässäkin 6 viikkoa aloituksesta, joten kahden viikon matkalla kynä voi hyvin olla mukana ilman kylmälaukkua.
Itselläni on aloitettu Ozempic aina huoneenlämmössä ja hyvin toimii.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.383914- 102875
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei201708- 80670
- 70649
- 50635
- 66634
- 36620
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609- 43571