Tämän yön toista nukahtamista odotellessa sängyssä kiereskellen tulee kummasti mieleen asioita, joita ei ole muistanut tapahtuneenkaan. Näin käy aina joskus. Kivoja asioita, mutta myös vääryyksiä, joita on kokenut puolelta tai toiselta. Myös morkkis alkaa joidenkin yhteydessä kaihertamaan. Miksi ja miksi. Mikään ei taida todellisuudessa ollakaan pois pyyhittyä ja kokonaan elettyä?
Kaikenlaista palaa yöllä mieleen
73
568
Vastaukset
- Anonyymi
Murheetkin tuntuu yöllä valvoessa suuremmilta.
Siili- Anonyymi
Yöllä kaikki tuntuu raskaammalta. Päivällä kaikki on kevyempi kantaa.Ihminen ei ole tarkoitettu ikinuorkeis vaan elämänkaari kattaa vauvasta vanhuuteen.
- Anonyymi
Ai ,siitäköhän johtuu näin leskenä ollessa että kosketuksen kaipuu usein tulee mieleen.
- Anonyymi
Voi miten tuttua. Rohkenen kertoa tässä yhden joka hävettää vieläkin. Olimme 30 vuotta sitten sisaren mökillä naukkaillen yhteisiä drinkkejä. Pöydässä ei ollut enää yhtään jäljellä ja minä roskikseen jotain laittaessani huomasin että siskonmiehellä oli pullo siellä kaapissa. Niinpä ahneus vei voiton ja hörppäsin salaa sieltä illan aikana lisää muutaman kerran. Kun mentiin nukkumaan, kuulin kun he keskustelivat asiasta. Mies oli vihainen ja sisar lepytti. Asiasta ei puhuttu koskaan. Vieläkin suututtaa etten mennyt jälkeenpäin ja vienyt hänelle votkapulloa ja pyytänyt anteeksi typeryyttäni. Tämä on yksi asia joka ei jätä minua rauhaan, palaa mieleen muutaman kerran vuodessa. Porukan kaikki kolme muuta ovat jo kuolleet. Ehkä 2-3 muutakin tällaista kalvavaa asiaa on. Yritän lohduttautua sillä että mieheni veli vetäisi meillä kolmenvartin fou rose-viskipullon lähes kertaheitolla ja alkoi vinoilemaan ja lopuksi tilasi taksin ja häipyi. Mahtaako häntä yhtään kaduttaa. Minä en enää ole siitä asiasta moksiskaan vaikka ei sitäkään mitenkään jälkeenpäin selvitelty.
- Anonyymi
Minä pöllin setämieheltä Bostoniaskin ja luulin, että ei huomaisi, kun oli kartsassa vielä jäljellä askeja. Joillakin saattaa pyöriä henkirikoksiakin mielessään.
Joskus unirytmi pettää, valvomisen ajan voi käyttää johonkin joka vie ajatukset pois.
Muistelu mukavaa ajan kulua, valikoi mitä muistelet. Ikäviä uutiset pyrin jättää lukematta, iltapäivälehdet tyrkyttää ikäviä uutisia, tämä hallitus onnistunut yli odotusten masentamaan ihmisten mielet, Orpon naamaa en halua nähdä missään, Marinin aika oli sentään jotain.
Paikallislehden kertomaa tänä aamuna, yksinhuoltaja lähihoitaja pohtii kuinka selvitä arjesta, kun asumistuki 270 euroa ensin vähenee ja lopulta viedään kokonaan pois, hänen olisi etsittävä pienempi halvempi asunto nelihenkiselle perheelle. Valtio toivoo että syntyisi enemmän lapsia, voi että ole tässä rauhallinen, nyt olisi käyttöä kuuluisalle viiden metrin kepille.
Kyllä tämä tästä suttautuu.- Anonyymi
Oliko siinä millainen asunto hällä nyt on? Ja minkä kokoinen se pitäisi olla?
Anonyymi kirjoitti:
Oliko siinä millainen asunto hällä nyt on? Ja minkä kokoinen se pitäisi olla?
Ei ollu, kuvittelisin tällä hetkellä käypä asunto.
- Anonyymi
Mietin vielä lisää. Aloittajan tarkoitus oli miettiä Omia tekemisiä ja mietteitä Omasta menneisyydestä. Sinä P lähdit syyttämään muita ja nykypäivän juttuja. Harhaannuit asiasta. Älä nyt helvetissä väännä tätäkin ketjua politiikaksi. Joku edes yrittää jotakin muuta aihetta, tällä kertaa ihan mielenkiintoista. Eikä tämä ole riidanhaastamista vaan nöyrä pyyntö,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietin vielä lisää. Aloittajan tarkoitus oli miettiä Omia tekemisiä ja mietteitä Omasta menneisyydestä. Sinä P lähdit syyttämään muita ja nykypäivän juttuja. Harhaannuit asiasta. Älä nyt helvetissä väännä tätäkin ketjua politiikaksi. Joku edes yrittää jotakin muuta aihetta, tällä kertaa ihan mielenkiintoista. Eikä tämä ole riidanhaastamista vaan nöyrä pyyntö,
Pertikkihän kertoi mitä hänellä pyörii mielessä joten ihan aiheesta kirjoitti.
Miten sinun kommenttisi liittyy aloitukseen? Vaikka nöyryydeksi sen pyrit naamioimaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HÖPÖN HÖPÖ;
MIKSI yöllä pitäisi alkaa miettiä kaikkia meneitä asioita, eihän siinä uni tule uudeleen varsinkaan jos muistelee kaikkea pahaa mitä elämän aikana on tapahtunu,
meikäläinen kun herää kerran yössä pakolliselle WC-reissulle sen jälkeen menen suoraan taas sänkyyn, enkä yksinkertasesti SUOSTU miettimään ytää mitään, suljen ajatusmaailmani TYLSYYTEEN tyhjyyteen ja kuinka ollakkaa nukahdan yllättäin nopeesti heti kuin salaaa,
syyö yöllä kun uni katkeaa EI PIDÄ ANTAA aivoileen aikaa muitella mitään, vaan sulkee ne tylsään mustaan pimeään olotilaan, kylläpä pääsee udelleen nukkumaan todella nopeesti,
mielestäni tyhmää yöllä kiusata itseään vanhoilla luokkautuilla tunteilaan tai kivoilla asioillaan, miettii niitä sitten valveilla ollessaan,
tämä on mun keino öisin päästä uudeleen uneen WC reisujen jälkeen,
opettakaa aivonne öisin lepoon pakottamalla tylsyyteen pimeyden ajattelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HÖPÖN HÖPÖ;
MIKSI yöllä pitäisi alkaa miettiä kaikkia meneitä asioita, eihän siinä uni tule uudeleen varsinkaan jos muistelee kaikkea pahaa mitä elämän aikana on tapahtunu,
meikäläinen kun herää kerran yössä pakolliselle WC-reissulle sen jälkeen menen suoraan taas sänkyyn, enkä yksinkertasesti SUOSTU miettimään ytää mitään, suljen ajatusmaailmani TYLSYYTEEN tyhjyyteen ja kuinka ollakkaa nukahdan yllättäin nopeesti heti kuin salaaa,
syyö yöllä kun uni katkeaa EI PIDÄ ANTAA aivoileen aikaa muitella mitään, vaan sulkee ne tylsään mustaan pimeään olotilaan, kylläpä pääsee udelleen nukkumaan todella nopeesti,
mielestäni tyhmää yöllä kiusata itseään vanhoilla luokkautuilla tunteilaan tai kivoilla asioillaan, miettii niitä sitten valveilla ollessaan,
opettakaa aivonne öisin lepoon pakottamalla tylsyyteen pimeyden ajattelua.Kun saa puulla iskun päähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos ykkösestä. Vastasin vielä kaksi kertaa samantyyppisen viesti. Se poistui heti. Kuka täällä poistaa, koska mitään pahaa siinä viestissä ei ollut, ylläpito sitä ei ole tehnyt. Onko tällä jollakin oikeudet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HÖPÖN HÖPÖ;
opettakaa aivonne öisin lepoon pakottamalla tylsyyteen pimeyden ajattelua.Kas kun ne ajatukset tulevat ihan vaan itsestään . Tottakai sitä yrittää ettei ajattele vaan kun usiåein ole tullakseen. Niin pyörii sängyssä etsien oikeaa asentoa nukkumiselle ja tyynykin on aika jotenkin väärin sitä saa muokata yhtämittaa
Kun oli vielä työelämässä kiinni niin sitä nukahti heti kun pääsi sänkyyn ettei edes pää ehtinyt kunnolla tyynylle
Luulen että pitäisi ehkä tehdä asioita enemmän päivän mittaan että kroppakin vasyisi
Puolue politiikka ei kiinnosta, arjen asiat mihin nykytila johtanut, omat asiat kunnossa, muisti huoli lähimmäisten pärjäämisestä.
Laittamalla silmät kiinni jokaisella on valokuva muisti, voi elää menneet hetket uudestaan.- Anonyymi
Kun aamulla tai yöllä herää liian aikaisin alkaa tulla mieleen joskus ei niin kivoja asioita liikaa.
Herätessä tulee ja pääsee helpommin mieleen ns heikompi hetki ihmisellä. - Anonyymi
Eihän ihmisen kannata muistella menneitä varsinkaa niitä vittumaisia asioita ja vittumaisia henkilöitä jotka ovat vahingoittaneen esm. minun elämää,
jos tulee mieleen ja oikein vituttaa,
niin rukoilen JUMALAA ja sanon '
ANNA SINÄ NIILLE ANTEEKSI kun minä ITSE EN PYSTY
ja anna minullekki anteeksi kun EN PYSTY kaikee antamaan anteeksi luoja AUTA MEITÄ KAIKKIA
ei ihminen pysty kaikkea antamaan anteeksi mutta JUMALA PYSTYY ja helpottaa myös loukatun ihmisen elämää ja antaa voimia jatkaa elämässä eteenpäin kaikesta huolimatta, ja mikä parasta luoja antaa kyvyn UNOHTAA menneitten aikojen pahat loukkauksest, tai ainaki auttaa niin että antaa niiten olla eikä enään niitä murehdi varsinkaa yöllä,
ELÄMÄ on joskus maanpäällä helvettiä kunnialliselle kiltille rehellisellekki ihmiselle
joten tehkää niin uin minä KIELLÄN yöisin aivoja ajattelemasta YHTÄÄ MITÄÄN päätän vain että nyt nukutaan ja nyt on pimeetä ja mua väsyttää niin uni tulee taatusti ja luoja pitää meistä maan matosista hyvää huolta kun LUOTAMME kaikessa JUMALAN SANAAN ja PYYDÄMME APUA AINA LUOJALTA kaikkeen !- Anonyymi
Jos kaduttaa ja omatunto vaivaa, voi pyytää Jeesukselta anteeksi. Ja voihan tunnustaa pahoja asioita ja sopia jos henkilöt ovat vielä elossa,
- Anonyymi
JOOO
on mahdollista sulkea pahat ajatukset ja kokemukset pois aivoista,
on myös mahdollista saavuttaa hyvät yö-unet,
em.
sulkemalla pois kaikki ajatuskset,
keskittyy vain pimeyteen tyhjyyteen ja unen saamiseen,
uni tulee hetkessä itse ei huomaakaan. - Anonyymi
Valvotessa ajatuksiin tulee kaikenlaista, niihin sitten nukahtaa unen tulles.
- Anonyymi
Kai jokainen murehtii joskus turhaan, elämää se vaan on, on hyvä opetella taktiikka jolla voi estää ajatukset ja rauhoittua.
- Anonyymi
Sossupskoja valvottaa yöllä miten saisi tukia toisten verorahoista ja päivällä miten niitä saisi vielä lisää
- Anonyymi
Mitä aloittaja on menneisyydessään puuhaillut, kun ei rauhaa saa.
- Anonyymi
Nukun vuorokaudessa keskimäärin kahdeksan tuntia, eikä kuulu muille mihin aikaan sen nukun.
- Anonyymi
Se on tuttua täällä minunkin kodissani. Ajatukset kiertävät, uni ei ota tullakseen ja muistuu mieleen asioita joita ei ole edes ajatellut yli 60 vuoteen , saattaa muistua joku laulu lapsuus ajoilta mieleen , ja sanat ovat muistissa inhimillisessä disketissä , itse miettii miten voin muistaa laulun sanat eka luokalta kun en aina muista mitä olen hakemassa edes kellarista tai toisesta huoneesta
. Myös vääryydet joita on kokenut elämän aikana haluavat tulla toisinaan mieleen , vastahakoisesti otan niitä vastaan , vaan minkäs teet kun tulevat. Kun nuorena ei uskaltanut sanoakaan vastaan asioissa.
Otan kaukosäätimen käteeni ja sillä nostan selkänojan sängystä istuma- asentoon Muistan kun äiti kertoi aina iltaisin satujen sijasta lapsuutensa muistoja koska en pitänyt koskaan lasten saduista , äiti on ollut jo poissa kauan ja muistuu mieleen vielä hänen äänensä johon nukahdin iltaisin,
istun valveilla kissa vieressäni sängyssä ja ajattelen miestäni joka kuoli muutamia vuosia sitten . Hänen kanssaan oli elämä onnellista , vaan paha sairaus vei hänetkin tuonelaan
. Tuskastun onko tässä taas valvottava koko yö .
Otan tabletin käteeni ja etsin erään professorin podd apin ja alan kuuntelemaan häntä . Lasken selkänojan takaisin makuuasentoon ja nautin kuunnella tämän professorin ääntä miten hän kertoo mikrobiologiasta ja ihmisen terveydellisistä asioista
Aamulla heräsin tabletti vatsan päällä ja sen patteri oli tyhjä , Jippii, ajattelin , olin sittenkin nukahtanut .
Tabletti lataukseen ja keittiöö kahvin keittoon , uusi päivä, uudet ajatukset, ja yritän olla positiivinen. Vaikka löinkin varpaani nojatuolin jalkaan kävellessäni pimeän olohuoneen lävitse keittiöön ja päästin suustani sanan , josta äiti olisi antanut minulle sen tietyn silmäyksen ,- Anonyymi
Radiosta tuli taannoin yöllä ohjemia, joita kuunnellessa nukahti mukavasti, mutta lopettivat ne uudistuksissaan. Tiedän erään joka kuuntelee äänikirjoja samaan tarkoitukseen. Oma ajatuskehä kait sitä kautta katkeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Radiosta tuli taannoin yöllä ohjemia, joita kuunnellessa nukahti mukavasti, mutta lopettivat ne uudistuksissaan. Tiedän erään joka kuuntelee äänikirjoja samaan tarkoitukseen. Oma ajatuskehä kait sitä kautta katkeaa.
jooo ja puheradio lopetettiin, tosi suuri harmi,
ei musiikkia jaksa aina kuunella, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jooo ja puheradio lopetettiin, tosi suuri harmi,
ei musiikkia jaksa aina kuunella,Puheradiota juuri tarkoitin
- Anonyymi
Muutamat kertovat miten voi olla ajattelematta ja alkaa nukkumaan. Kertokaapa miten se onnistuu. Mitä ihminen voi ajatusten virtaamiselle? Niitä tulee ja menee. En minä ainakaan saa ajatuksia loppumaan.
- Anonyymi
Niinpä. Ajatuksia on aina. Nukkuessakin unien kautta, aivot toimii.
- Anonyymi
Ihan totta, joillakin ei ole ongelmia nukkumisen kanssa siksi meinaavat ettei niitä voisi olla kellään muullakaan . Ihmiset ovat erilaisia , ja varustettu eri herkkyydellä ,joillakin on todella työlästä juuri se että ajatukset tulevat, ei niitä mitenkään kukaan haluaisi tulevaksi unettamaan yönä.
Joten kun ei niin kovasti käytetä omaa hyvin nukkumis malliaan ainoana oikeana , vaan tulisi ymmärtää ettei kaikki ole muokattu samaan muottiin
Minulla on aina ollut se että jos on jotain erikoista seuraavana päivänä niin ei tule uni , ja valveilla ollessa on ihan normaali asia että ajatuksia tulee mieleen.
Itsekkin työvuosina nukuin aina hyvin, koska työssä väsyi normaalilla tavalla joka sitten teki sen että uni tuli heti. Joten te joilla unenlahjoja riittää ja olkaa tyytyväisiä siihen, silti ette ole mitään oikean mallin persoonallisuuksia ainoastaan omanlaisianne kuten ovat ne herkemmätkin joilla unta on vaikeampi saavuttaa.
Ajatusten myötä saa joskus selvyyden asioihin mitä on pohtinut . Ajatteleva ihminen on myös osa kansaaa . - Anonyymi
Sillehän ei voi mitään jos huolet valvottaa. Oiskin helppoa jos huolet ja murheet voisi jättää narikkaan nukkumaan mennessä. Myös minulle on
Tyypillistä et jos on jotain mielen päällä se vaikuttaa myös nukkumiseen jabunen saantiin.
Siili
Eläkeellä harvoin härkänen, kaikki hyvin sanoi hoituri aamulla tapaamisella, keljutti kun varasi lääkärille ajan oikeesti lääkäri testaa minkä olen todennut itse, taksi kuljettaa.
Anoppini nimi oli Rauha, joskus hänen takia oli rauhaton olo, ei auttanut kiistellä, myönsin olet oikeassa hän oli tyytyväinen.
Anopin mies Eino kuoli, " Rauha maassa ' Eino taivaassa "- Anonyymi
Meillä oli tänään kaksi hoitajlla käyntiä, minulla ja koiralla 😁. Molemmista apu.
Minun käyntini ilmainen. Koiran 68 euroa. Jospa saadaan nukutuksi
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä oli tänään kaksi hoitajlla käyntiä, minulla ja koiralla 😁. Molemmista apu.
Minun käyntini ilmainen. Koiran 68 euroa. Jospa saadaan nukutuksi
SiiliSiili
mikä sinua vaivaa ?
Vaikuta kyllä pirteältä,
niin no kaikkea sattuu, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siili
mikä sinua vaivaa ?
Vaikuta kyllä pirteältä,
niin no kaikkea sattuu,En kerro tarkemmin mutta kaikki hyvin.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kerro tarkemmin mutta kaikki hyvin.
SiiliTiedoksi vain, että eläinlääkäriltä voi samalla pyytää lääkkeet myös omiin vaivoihinsa, jos on tiedossa mikä vaivaa ja mitä lääkettä on saanut aikaisemmin samaan vaivaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi vain, että eläinlääkäriltä voi samalla pyytää lääkkeet myös omiin vaivoihinsa, jos on tiedossa mikä vaivaa ja mitä lääkettä on saanut aikaisemmin samaan vaivaan.
Onko tuo totta? Oikeesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuo totta? Oikeesti?
No en kyllä ole koskaan kuullut?
Siili
- Anonyymi
Halvalla selvisit Siili eläinlääkärin palkkiosta, sukulaisnainen käytti kissaansa Hesassa , eläinlääkärissä tutkimuksissa mahaongelmien takia, niin lasku oli tehny 480 €.
- Anonyymi
Me käytiin tänään vaan ell hoitajan tykönä saamassa lääkeinjektio. Lääke hoitajan pistämänä tuo 68 euroa. Aiemmin allergiapaketti 550 euroa. Lääkärin palkkioineen. Ei vakuutusta. Siili
Anonyymi kirjoitti:
Me käytiin tänään vaan ell hoitajan tykönä saamassa lääkeinjektio. Lääke hoitajan pistämänä tuo 68 euroa. Aiemmin allergiapaketti 550 euroa. Lääkärin palkkioineen. Ei vakuutusta. Siili
Koirasta varmaan ei helppo huomata.
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Koirasta varmaan ei helppo huomata.
Oireena kutina ja tassutulehdukset, urtikariapaukamat
Kolmiviotiaana tehtiin 8viikon eliminaatiodietti ja koska oireet helpotti laitettiin ruokavalio uusiksi. Tähän asti mennyt hyvin kunnes vuosi sitten alkoivat tassutulehdukset jatkuva kutina ja tassujen nuoleminen.
Uusi eliminaatiodietti siitä ei apua oireisiin. Lukuisat Psikallishoitotuotteet, kortisoni ja kutinanestolääkkeet. Tämä injektiolääke kerran kuussa on auttanut oireisiin. Tosi vaikea koiralla tehdä diagnoosia. Kokeiluja kokeilun perään. Nyt näyttää siltä et on sekoitus atopiaa ja allergiaa.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oireena kutina ja tassutulehdukset, urtikariapaukamat
Kolmiviotiaana tehtiin 8viikon eliminaatiodietti ja koska oireet helpotti laitettiin ruokavalio uusiksi. Tähän asti mennyt hyvin kunnes vuosi sitten alkoivat tassutulehdukset jatkuva kutina ja tassujen nuoleminen.
Uusi eliminaatiodietti siitä ei apua oireisiin. Lukuisat Psikallishoitotuotteet, kortisoni ja kutinanestolääkkeet. Tämä injektiolääke kerran kuussa on auttanut oireisiin. Tosi vaikea koiralla tehdä diagnoosia. Kokeiluja kokeilun perään. Nyt näyttää siltä et on sekoitus atopiaa ja allergiaa.
SiiliLiittynee sen verran otsikkoon et huoli koiran hyvinboinnista ja öinen lätinän kuuntelu kun koira nuolee tassujaan valvottaa.😁
Siili - Anonyymi
Hyvä syy olla ottamatta lemmikkiä, talous ei kestä.
Eli voi verrata ihmiseen, vastuu on otettava lemmikistä ja sen hyvinvoinnista kuulostaa hyvältä kun pitää huolta kaverista.
- Anonyymi
Ehdottomasti. Pikkukaveria ei jätetä ja se hoidetaan hyvin loppuun asti.
Siili
- Anonyymi
Mitä rotua on koira, ei vaan ulkomailta tuotu monirotuinen wiipurilainen ?
- Anonyymi
Kohta ei tarvii mäyräkoira noutajaa, kauppias toimittaa.
- Anonyymi
No tämä pikkukaveri on kyllä ihan Suomesta otettu, ei ulkomailta pentutehtailijalta kennelistä. Maalaistalosta otettu taustat tiedossa. Terveet vanhemmat, tämä atopiaoireilu tuli vähän puskista. Viisi sisarusta. Tosin en ole ollut kasvattajaan tai muihin pentueeen omistajiin yhteydessä. Et miten muilla saman pentueen pennuilla.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tämä pikkukaveri on kyllä ihan Suomesta otettu, ei ulkomailta pentutehtailijalta kennelistä. Maalaistalosta otettu taustat tiedossa. Terveet vanhemmat, tämä atopiaoireilu tuli vähän puskista. Viisi sisarusta. Tosin en ole ollut kasvattajaan tai muihin pentueeen omistajiin yhteydessä. Et miten muilla saman pentueen pennuilla.
SiiliAi niin. Ja lisään vielä et rotukoira on.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta ei tarvii mäyräkoira noutajaa, kauppias toimittaa.
Se onkin helppo joka sitä haluaa. Joiltain lasinen laulukirja vie yöunet.
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin. Ja lisään vielä et rotukoira on.
SiiliMiten käy kulku talvella lumessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten käy kulku talvella lumessa?
Tassukarvat lyhyenä ja huolellinen kuivaus föönillä aina lenkin jälkeen. Lumi tahtoo paakkuuntua karvoihin. Märät tassut atoopikolle paha.
Siili Anonyymi kirjoitti:
SiiliRotukoirilla on enemmän kaikenlaisia vaivoja kuin sekarotuisilla.
Se on ihan vanhastaan todettua.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Rotukoirilla on enemmän kaikenlaisia vaivoja kuin sekarotuisilla.
Se on ihan vanhastaan todettua.Kyllä. Sanotaanhan et sekarotuiset on usein terveempiä.
Siili
- Anonyymi
Tiesuola on koirien tassuille paha, ehkä pikku töppöset ovat paikallaan, suojaa myös kovilla pakkasilla.
- Anonyymi
Milläpä siinäkään nukut, jos koira vaihtaa paikkaa kaiken yötä. Se taitaa kuitenkin olla silti enämpi ”mekaanista” kuin ”henkistä”, jos tällainen ilmaisu sallitaan.
- Anonyymi
Yhdet on mut haasteena löytää noin pieneen tassuun sopivat. Hakusessa on hyvät. Saa ehdottaa😊.
Siili Anonyymi kirjoitti:
Yhdet on mut haasteena löytää noin pieneen tassuun sopivat. Hakusessa on hyvät. Saa ehdottaa😊.
SiiliLaita Googlehakuun "koirien tossut", niin löydät monen kokoista mistä valita.
Näkyy olevan hyvinkin pienille tassuille, pienemmillekin kuin kääpiösnautserin tassut on.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Laita Googlehakuun "koirien tossut", niin löydät monen kokoista mistä valita.
Näkyy olevan hyvinkin pienille tassuille, pienemmillekin kuin kääpiösnautserin tassut on.Olen laraillut nettisivuja. Haussa lähinnä kuratossut märille syys-kurakeleille. Monissa on liian korkea varsi tuommoselle 35 senttiä korkealle.
Haltin fleecetossut on valmiina pakkasia varten. Ne just menettelee.
Häytyy käydä liikkeessä kattomassa.
Siili
- Anonyymi
Iltaisin tulee aina mieleen, miten epäonnistuneessa avioliitossa on elänyt jo lähes 45 vuotta eikä parannusta ole vieläkään näköpiirissä.
- Anonyymi
Moni ei uskalla erota, kun pelkäävät yksinjäämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni ei uskalla erota, kun pelkäävät yksinjäämistä.
Jos 45v avioliittoa takana kannattaako enää erotakkaan? Ero on ainan.so elämäämuuttava prosessi. Jaksaako sitä enää?
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos 45v avioliittoa takana kannattaako enää erotakkaan? Ero on ainan.so elämäämuuttava prosessi. Jaksaako sitä enää?
SiiliKannattaahan se, jos on parempi olla ja elää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaahan se, jos on parempi olla ja elää.
Eikös ero varsinkin pitkästä liitosta ole hyppy tuntemattomaan?
Siili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ero varsinkin pitkästä liitosta ole hyppy tuntemattomaan?
SiiliSiis lisään vielä et kummenerko se vaihtamalla?
Siili
- Anonyymi
Olen luullut, että vain minulle tapahtuu näin.
- Anonyymi
Samoja mietteitä on täälläkin pyörinyt mielessä ”aina joskus”. Mietin hyvin tuntemiani ihmisiä puolisonani ja olen tullut siihen tulokseen, että en haluaisi asettua samaan huusholliin heistä kennenkään kanssa. Ovat kavereina tai ystävinä ovat ok. Mikä on syy miksi koette epäonnistuneenne avioliitossanne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoja mietteitä on täälläkin pyörinyt mielessä ”aina joskus”. Mietin hyvin tuntemiani ihmisiä puolisonani ja olen tullut siihen tulokseen, että en haluaisi asettua samaan huusholliin heistä kennenkään kanssa. Ovat kavereina tai ystävinä ovat ok. Mikä on syy miksi koette epäonnistuneenne avioliitossanne?
Kaikki paha alkaa avioliitosta siinä kun ja jos toinen alkaa salaamaan asioita,
silloin avioliitosta ei tule yhtikäsmitään on vain ero ainoa ratkaisu,
siilä avioliitto vaatii onnistuakseen avoimuutta rehellisyyttä toistensa kunnioittamista kaikintavoin, ym
eipä jaksa enempää horista kyllähän kaikki tietää milloin jokin menee parisuhteessa pieleen ja toimen alkaa vituutamaan niin hiivatisti että vain ero on ratkasiu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki paha alkaa avioliitosta siinä kun ja jos toinen alkaa salaamaan asioita,
silloin avioliitosta ei tule yhtikäsmitään on vain ero ainoa ratkaisu,
siilä avioliitto vaatii onnistuakseen avoimuutta rehellisyyttä toistensa kunnioittamista kaikintavoin, ym
eipä jaksa enempää horista kyllähän kaikki tietää milloin jokin menee parisuhteessa pieleen ja toimen alkaa vituutamaan niin hiivatisti että vain ero on ratkasiu.Jos viha näkyy toisen silmistä, ei seksikään toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos viha näkyy toisen silmistä, ei seksikään toimi.
Seksi ei olekkaan tärkein asia avioliitossa, se on sivutuote ja jos toimii niin on olemassa jotain tunteitaki,
tärkein on luottamus, toistensa kunnioitus
puhumattomuus ja asioitten salaaminen rikkoo taatusti avioliiton,
silloin on paras erota pikaisesti jos terapiakaan ei ole auttanu suhteen paranemisessa.
- Anonyymi
Kunnes kuolema meidät eroittaa !
Gubbe 75
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162158Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842088- 1011387
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101236Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461178Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663811163Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173864- 63844
- 60827