Talviaikaan siirrytty

Anonyymi-ap

Siltä myös tuntui kun aamulenkillä maa oli kuurassa ja auton lasit jäässä. Pimeää on kun ei luntakaan vielä maassa. Heijastavat liivit ja heijastn ja valopanta koiralla.
Miten torjutte pimeää niin ulkona kuin sisällä? Onko joku kokeillut kirkasvalolamppua?
Siili

15

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onpas kiva nähdä avaus tältä vuodelta:)
      Täällä hipoo vielä +10, mutta hämärää, ja kylmempää lupaa heti viikolle.
      Aurinkoa ei kyllä mulle korvaa mikään, jotain mielen virkistystä pitäis keksiä.

      • Anonyymi

        Juu. Joka vuosi se talvisaikaan siirtyminen tapahtuu. Jotain rutiinia sekin vuoden kulkuun 😊.

        Aurinkoa aina pimeänä syksynä ja talvena odottaa. Tänä kesänä sain muistutuksen auringon vaaroista. Suojauduin siltä entistä tarkemmin. Siitäkö johtunee et d-vitamiinitaso oli huomattavasti alle normi alarajan ja sitä nyt sitten otan isommalla annoksella purkista vaikka elintarvikkeisiinhan sitä on myös lisätty.

        Mielen virkeys ja hyvä mieli, siihen pyritään. Miten ne sitten kukainen saavuttaakaan.

        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Joka vuosi se talvisaikaan siirtyminen tapahtuu. Jotain rutiinia sekin vuoden kulkuun 😊.

        Aurinkoa aina pimeänä syksynä ja talvena odottaa. Tänä kesänä sain muistutuksen auringon vaaroista. Suojauduin siltä entistä tarkemmin. Siitäkö johtunee et d-vitamiinitaso oli huomattavasti alle normi alarajan ja sitä nyt sitten otan isommalla annoksella purkista vaikka elintarvikkeisiinhan sitä on myös lisätty.

        Mielen virkeys ja hyvä mieli, siihen pyritään. Miten ne sitten kukainen saavuttaakaan.

        Siili

        Vihdoin päästiin taas normaaliaikaan ja minun mielestäni saisi jo tämä vekslaaminen loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoin päästiin taas normaaliaikaan ja minun mielestäni saisi jo tämä vekslaaminen loppua.

        Juu en minäkään panisi pahakseni vaikka tuota vekslaamista ei olisikaan. Mutta otettava vastaan mitä annetaan.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoin päästiin taas normaaliaikaan ja minun mielestäni saisi jo tämä vekslaaminen loppua.

        Ihan totta , voisivat jo lopettaa nuo aikojen sähläämisen.
        Seisoi emännän jatkolla aamulla kääntäen joka huoneen seinäkelloa taas siihen oikeaan aikaan, mutta makuuhuoneessa ei tarvinnut koska sillä en ole koskaan laittanut sitä kesäaikaan.
        Sitten on taas maanantaina eri työpaikoissa muutamia jotka tulevat väärään aikaa. Kuten aina on ollut joku on kuitenkin jollain konstilla erehtynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta , voisivat jo lopettaa nuo aikojen sähläämisen.
        Seisoi emännän jatkolla aamulla kääntäen joka huoneen seinäkelloa taas siihen oikeaan aikaan, mutta makuuhuoneessa ei tarvinnut koska sillä en ole koskaan laittanut sitä kesäaikaan.
        Sitten on taas maanantaina eri työpaikoissa muutamia jotka tulevat väärään aikaa. Kuten aina on ollut joku on kuitenkin jollain konstilla erehtynyt

        Oma vaivansa kellonaikojen siirtelyssäkin.
        Siili


    • Anonyymi

      Talviaika tuli. Ei siirtynyt minnekään.

      • Anonyymi

        Eikö tunti juhannukseen päin 😊.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tunti juhannukseen päin 😊.
        Siili

        Molemmissa suunnissa on juhannus.
        Ei mielestäni tällaisella ole enää mitään merkitystä, kun on eläkkeellä.
        Ihan sama, mitä kello on.

        Ja valot päälle sisällä, led-kynttilät ajastimella partsilla.
        Hämärässä on mielestäni miellyttävää olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmissa suunnissa on juhannus.
        Ei mielestäni tällaisella ole enää mitään merkitystä, kun on eläkkeellä.
        Ihan sama, mitä kello on.

        Ja valot päälle sisällä, led-kynttilät ajastimella partsilla.
        Hämärässä on mielestäni miellyttävää olla.

        Niin. Jos ei koskaan tarvitse olla tiettyyn kellonaikaan missään niin silloinhan se käy. Mutta jos on vaikka lääkäriaikavja vaikka kampaamoaikacei taida palveluiden tuottaja hyväksyä jos tulee ihannomiin aikoihin 😊.
        Siili


    • Anonyymi

      Meillä oli koko yön ulkona mukavat noin 8 astetta lämpöä ja nyt on täysi kymppi.

    • Anonyymi

      Tänään laitoin ajastetut kynttilälyhdyt valoa tuomaan partsille.
      Siili

    • Anonyymi

      Eipä tarvitse kelloja siirrellä.

      Neljä kelloa ja kaikki siirtyy ns. "älytekniikalla".
      Valitettavasti näistä kolme vaatii välillä latausta.

      (tv, läppäri, puhelin ja älykello ranteessa)

    • Anonyymi

      En muista laittaa heijastinta. Vaikka kuinka on tyrkyllä eteisessä tämä jäykkä viipale joka kietaistaan takin hihan ympärille.
      Tv:n ajastetut nauhoitukset menivät sekaisin, näin käy joka vuosi. Ilmeiesti pitäisi poistaa ennen jo tehdyt ja tehdä uudelleen, mutta kun en taas muistanut ja ajastan aina viikon kerrallaan. Syy on ihan itsessä, muuten ei ole valittamistakaan siirron suhteen. joku tai jotkut ilmeisesti viisaaksi havainneet. Muutama kello, ei mikään kova homma.

      • Anonyymi

        Iloiset huomenet😁!
        Minulla on sellainen hänkseliliivi jonka puen aina hämärän hyssynvtultusvtakin päälle. Sitten on erikseen pienessä olkapussukassa avaimet ja känny pussukkaan liitetty heijastin. Koiralla erikseen valopanta ja viimeksi tänä aamuna vastaantulija kiitteli kun muutoin maisemaan sulautuva koira erottuu valopannan avulla niin hyvin.
        Siili


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe