Talviaikaan siirrytty

Anonyymi-ap

Siltä myös tuntui kun aamulenkillä maa oli kuurassa ja auton lasit jäässä. Pimeää on kun ei luntakaan vielä maassa. Heijastavat liivit ja heijastn ja valopanta koiralla.
Miten torjutte pimeää niin ulkona kuin sisällä? Onko joku kokeillut kirkasvalolamppua?
Siili

15

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onpas kiva nähdä avaus tältä vuodelta:)
      Täällä hipoo vielä +10, mutta hämärää, ja kylmempää lupaa heti viikolle.
      Aurinkoa ei kyllä mulle korvaa mikään, jotain mielen virkistystä pitäis keksiä.

      • Anonyymi

        Juu. Joka vuosi se talvisaikaan siirtyminen tapahtuu. Jotain rutiinia sekin vuoden kulkuun 😊.

        Aurinkoa aina pimeänä syksynä ja talvena odottaa. Tänä kesänä sain muistutuksen auringon vaaroista. Suojauduin siltä entistä tarkemmin. Siitäkö johtunee et d-vitamiinitaso oli huomattavasti alle normi alarajan ja sitä nyt sitten otan isommalla annoksella purkista vaikka elintarvikkeisiinhan sitä on myös lisätty.

        Mielen virkeys ja hyvä mieli, siihen pyritään. Miten ne sitten kukainen saavuttaakaan.

        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Joka vuosi se talvisaikaan siirtyminen tapahtuu. Jotain rutiinia sekin vuoden kulkuun 😊.

        Aurinkoa aina pimeänä syksynä ja talvena odottaa. Tänä kesänä sain muistutuksen auringon vaaroista. Suojauduin siltä entistä tarkemmin. Siitäkö johtunee et d-vitamiinitaso oli huomattavasti alle normi alarajan ja sitä nyt sitten otan isommalla annoksella purkista vaikka elintarvikkeisiinhan sitä on myös lisätty.

        Mielen virkeys ja hyvä mieli, siihen pyritään. Miten ne sitten kukainen saavuttaakaan.

        Siili

        Vihdoin päästiin taas normaaliaikaan ja minun mielestäni saisi jo tämä vekslaaminen loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoin päästiin taas normaaliaikaan ja minun mielestäni saisi jo tämä vekslaaminen loppua.

        Juu en minäkään panisi pahakseni vaikka tuota vekslaamista ei olisikaan. Mutta otettava vastaan mitä annetaan.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoin päästiin taas normaaliaikaan ja minun mielestäni saisi jo tämä vekslaaminen loppua.

        Ihan totta , voisivat jo lopettaa nuo aikojen sähläämisen.
        Seisoi emännän jatkolla aamulla kääntäen joka huoneen seinäkelloa taas siihen oikeaan aikaan, mutta makuuhuoneessa ei tarvinnut koska sillä en ole koskaan laittanut sitä kesäaikaan.
        Sitten on taas maanantaina eri työpaikoissa muutamia jotka tulevat väärään aikaa. Kuten aina on ollut joku on kuitenkin jollain konstilla erehtynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta , voisivat jo lopettaa nuo aikojen sähläämisen.
        Seisoi emännän jatkolla aamulla kääntäen joka huoneen seinäkelloa taas siihen oikeaan aikaan, mutta makuuhuoneessa ei tarvinnut koska sillä en ole koskaan laittanut sitä kesäaikaan.
        Sitten on taas maanantaina eri työpaikoissa muutamia jotka tulevat väärään aikaa. Kuten aina on ollut joku on kuitenkin jollain konstilla erehtynyt

        Oma vaivansa kellonaikojen siirtelyssäkin.
        Siili


    • Anonyymi

      Talviaika tuli. Ei siirtynyt minnekään.

      • Anonyymi

        Eikö tunti juhannukseen päin 😊.
        Siili


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tunti juhannukseen päin 😊.
        Siili

        Molemmissa suunnissa on juhannus.
        Ei mielestäni tällaisella ole enää mitään merkitystä, kun on eläkkeellä.
        Ihan sama, mitä kello on.

        Ja valot päälle sisällä, led-kynttilät ajastimella partsilla.
        Hämärässä on mielestäni miellyttävää olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmissa suunnissa on juhannus.
        Ei mielestäni tällaisella ole enää mitään merkitystä, kun on eläkkeellä.
        Ihan sama, mitä kello on.

        Ja valot päälle sisällä, led-kynttilät ajastimella partsilla.
        Hämärässä on mielestäni miellyttävää olla.

        Niin. Jos ei koskaan tarvitse olla tiettyyn kellonaikaan missään niin silloinhan se käy. Mutta jos on vaikka lääkäriaikavja vaikka kampaamoaikacei taida palveluiden tuottaja hyväksyä jos tulee ihannomiin aikoihin 😊.
        Siili


    • Anonyymi

      Meillä oli koko yön ulkona mukavat noin 8 astetta lämpöä ja nyt on täysi kymppi.

    • Anonyymi

      Tänään laitoin ajastetut kynttilälyhdyt valoa tuomaan partsille.
      Siili

    • Anonyymi

      Eipä tarvitse kelloja siirrellä.

      Neljä kelloa ja kaikki siirtyy ns. "älytekniikalla".
      Valitettavasti näistä kolme vaatii välillä latausta.

      (tv, läppäri, puhelin ja älykello ranteessa)

    • Anonyymi

      En muista laittaa heijastinta. Vaikka kuinka on tyrkyllä eteisessä tämä jäykkä viipale joka kietaistaan takin hihan ympärille.
      Tv:n ajastetut nauhoitukset menivät sekaisin, näin käy joka vuosi. Ilmeiesti pitäisi poistaa ennen jo tehdyt ja tehdä uudelleen, mutta kun en taas muistanut ja ajastan aina viikon kerrallaan. Syy on ihan itsessä, muuten ei ole valittamistakaan siirron suhteen. joku tai jotkut ilmeisesti viisaaksi havainneet. Muutama kello, ei mikään kova homma.

      • Anonyymi

        Iloiset huomenet😁!
        Minulla on sellainen hänkseliliivi jonka puen aina hämärän hyssynvtultusvtakin päälle. Sitten on erikseen pienessä olkapussukassa avaimet ja känny pussukkaan liitetty heijastin. Koiralla erikseen valopanta ja viimeksi tänä aamuna vastaantulija kiitteli kun muutoin maisemaan sulautuva koira erottuu valopannan avulla niin hyvin.
        Siili


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe