positiivisesti.
Olen vuosien ajan käynyt säännöllisesti Suonenjoella. Kulkaahan suonenjokelaiset, jopas teille on kasautunut lähimmäisenrakkautta runsain mitoin. Ei ole kaupunki rikas, mutta asukkailla on sydämen rikkautta, joka on kaikkein tärkeintä. Pidetään huolta naapurista ja huomataan avun tarpeessa olevat ja myös tarjotaan apua. Jos olisin hauras vanhus, saattaisi avun tarjoamisen kohteena oleminen tuntua tavanomaisemmalta, mutta kun olen roteva, menevä ihminen vielä, olemukseltani varmaan vähemmän suojelunhalua herättävä. Marketissa etsiskelin jotain. Toinen asiakas tuli viereen ja kysyi, mitä etsin. Selitti olevansa niin vakiasiakas, että tietää kaikki tavarat missä ne ovat. Pysähdyin avustettavan pyörätuolin jalkatukia säätämään. Jo tuli joku kysymään, onnistuuko. Suojatietä lähestyttäessä hitaammin liikkuvan kanssa autoilijat useimmiten hidastavat jo kaukaa viestien, ei kiirettä, menkää vaan. Muistisairaita harharetkillä olevia napataan kiinni. Tässä oli vain muutamia kokemiani esimerkkejä elävästä elämästä Suonenjoella.
Kertokaahan, onko Suonenjoella aina ollut näin? Mistä tämä avuliaisuus tulee? Jonkun tutkimuksen mukaan toisen auttamisesta tulee itselle onnellinen olo. Ovatko suonenjokelaiset keksineet tämän?
Suonenjokelaiset - saatte hämmästymään minut kerta toisensa jälkeen
Anonyymi-ap
4
184
Vastaukset
- Anonyymi
Oletkohan varmasti vieraillut Suonenjoella?
- Anonyymi
Toki olen. Noin 50 kertaa vuodessa 4 - 5 tuntia kerrallaan.
- Anonyymi
Ei ole. Tämä hullu suoltaa kaikki paikkakunnat täyteen omia kuvitelmiaan. Ja hajatelmiaan.
- Anonyymi
Minä olen hämmästynyt siitä miten paljon täällä valitetaan, vali vali vali...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138