Miksi ei olemassa ateismin uhrit ry:tä?

Kaikkihan - toivottovasti - tietävät että on olemassa yhdistys nimeltä "Uskontojen uhrit ry". Mutta kun tätä palstaa lukee, niin täytyy ihmetellä miksi ei ole yhdistystä "Ateismin uhrit ry"?

Nimittäin palstan hihhuleiden mukaan lähes kaikki ongelmat johtuvat siitä että ihmiset ovat vieraantuneet uskonnosta. Ilman ateismia inflaatiokin olisi varmasti ikuisesti nolla prosenttia...

56

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koska ei ole uhrejakaan?

• No tämän palstan hihhuleiden mukaan jokainen kadunkulma on täynnä epätoivossa ateisteja, jotka eivät ymmärrä hakea uskosta apua....

• Anonyymi

Minä olen ollut ateisti noin 40 vuotta . Ei ole minua haitannut eikä ketään muutakaan , ei ainakaan kukaan ole minulle sanonut mitään .

• Anonyymi

Kyllä minä olen ateismin uhri, ja tuskin sieluni tulee toipumaan lapsiiteni julmasta kohtalosta milloinkaan. Isoveljeni, tuon luopioateistin, tähden menetin uskoni 6-vuotiaana. Nimittäin joulupukkiin.

• Anonyymi

Minä en ole ikinä uskonut joulupukkiin . Ei sellainen käynyt meillä .

• Anonyymi

Kun se on vapaavalintaista. Saa milloin tahansa liittyä mihin tahansa lahkoon, kulttiin, uskontoon, jos nappaa!
      Toisinpäin niitä vaikeuksia alkaa tulla!

• Anonyymi

Tokihan niitä on mutta ne käyttävät toista nimeä. Niitä kutsutaan mm. rauhanyhdistyksiksi, lähetysseuroiksi jne.

Näissä yhdistyksissä jäsenet pääsevät rupattelemaan toisilleen kuinka pahasti ateistit ovat heitä kohdelleet sitten viime näkemän.

• Anonyymi

Nykyajan villityksiä. Sukupolvien, jotka eivät ole ottaneet vastuuta itsestään ja omasta kehityksestään.

Kun itsellä on paha olla, ei käännytä itseen ja mietitä miten voisin tulla paremmaksi. Esimerkiksi, miksi minua häiritsee toisen ihmisen elämä eikä omani.

Toki populismilla on helppoheikkimäiset selityksensä, jotka resonoi vastuunottokyvyttömiin. Ongelma, mikä tahansa. Ratkaisu: maahanmuuton vastustaminen. En sano että se olisi ongelmatonta, mutta huomattavasti monisyisempää kuin mitä helppoheikit myy ja tyhmät ostaa!

Homofobia on nostettu ihan huippuunsa ja vihapuhetta ylläpitävät kertovat olevansa Jumalan asialla. Vaikka kannattais vaan mennä terapiaan ja tulla sinuiksi itsensä kanssa. Ja antaa kanssaihmisten elää rauhassa eikä omia paineitaan toisiin purkaa!
      Jumalakaan ei tykkää huonosta käytöksestä.

• Ateismin uhrit voisi olla hyvä jatko uskontojen uhreille...
      Miksei yksinkertaisesti pahojen ihmisten uhrit. Pahuus ei katso papin lipereitä, eikä sateenkaarilippuja. Pahuus vain tahtoo pahaa toisille. Ei muuta.

• Anonyymi

Koska ateismi ei ole mikään kultti, eikä uskonto, eikä sitä oikein filosofiaksikaan voi kutsua, kun se on vain uskon puutetta jumaluuksiin. Pelkän ateismin ympärille ei oikein saa kasattua mitään lahkoa, joka kurittaisi horjuvia jäseniään ja tekisi joukkoitsemurhan päästäkseen suoraan taivaaseen.

Voisihan sitä kyllä kuvitella, että olisi joku onnellinen uskovainen, joka olisi varma taivaspaikastaan, ja sitten hän sattuisi vaikka junamatkalla törmäämään ateistiin, joka kertoisi, ettei sen jumalan olemassaolo ole kovinkaan varmaa. Ja sitten se entinen uskovainen olisi onneton lopun elämäänsä.

Jostain syystä nämä onnettomat entiset uskovaiset eivät kuitenkaan ole perustaneet yhdistystä, joka vaatisi ateisteja tilille uskonsa romuttamisesta. Nykymaailmassa kaikki on kuitenkin mahdollista. Jenkeissä eräskin McDonaldsin asiakas läikytti päälleen kahvia ja sai 2 miljoonan dollarin korvauksen oikeudessa.

Sitä odotellessa, että joku entinen uskovainen haastaa ateistin oikeuteen uskonsa horjuttamisesta. Varmaan siitäkin tulisi miljoonien korvaukset.

• Anonyymi

Minä ainakin olen ateismin ja kristinuskon puutteen uhri. Lapsena kärsin ja koko meidän perhe kärsi Isän alkoholismista. Meni monia monia öitä valvoessa ja pelätessä mitä tapahtuu. Kun humalaiset keittiössä väliin huusivat ja kiroilivat äänekkäästi. Sitten vaan aamulla oli jaksettava kouluun, vaikka ei unta ollut juurikaan yöllä tullut. Meillä oli ihana uskovainen opettaja, joka aamuhartaudessa aina rukoili meidän oppilaiden puolesta niin ihanasti, että en vaan minä, vaan meitä oli monta samasta syystä väsynyttä oppilasta. Saimme aina uutta voimaa opettajamme rukouksesta päivän opiskeluun . Se oli sodan jälkeistä vaikeaa aikaa ja elämää se, mutta Jumala kuuli opettajamme rukoukset ja meistä kasvoi kuitenkin töitä pelkäämättömiä ja veronsa maksavia kansalaisia, jotka menivät naimisiin kasvattivat lapsensa ja hoitivat asiansa ja kaikki meistä on edelleen hartaita kristittyjä joille seurakunta ja sen työ ei todellakaan ole vierasta. Meitä Jeesuksen uskon puutteesta kärsiviä, on varmaan moninkertainan määrä verrattuna uskonnosta kärsiviin. Joka uskoo Jeesukseen saa kaikki synnit anteeksi, eihän siitä luulis kenenkään kärsivän, jos synnit on uskon kautta saatu anteeksi. Sehän maailman ihanin ja vapauttavin asia.

• Anonyymi

Hienosti kerrottu, paljon siunausta sinulle.

• Mistänäitäoikeintulee

Valitettava tarina sinänsä mutta kun sitä ei voi yleistää. Nimittäin eivät kaikki ateistit ole alkoholisteja. Ei todellakaan.

• Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Valitettava tarina sinänsä mutta kun sitä ei voi yleistää. Nimittäin eivät kaikki ateistit ole alkoholisteja. Ei todellakaan.

Ja hartaista uskovaisistakin löytyy alkoholisteja.

• Uhriutuminen. Siitä saavat alkunsa monenlaiset syytökset. Nostetaan etuoikeutettuun asemaan jokin ihminen tai ihmisryhmä.

Kristinuskossa on yksi uhri. Ei muita. Kristinusko lähtee ajatuksesta, että jokainen ihminen on syntinen. Syntiongelma on ratkaistu uskon kautta Jeesukseen ja lähimmäiselleen anteeksiannolla. Nyt meillä kuitenkin on paljon uhriutuvia ihmisiä, jotka vaativat tilille muita ihmisiä.

Ilman anteeksiantoa on vain taisteluissa rampautuneita.

• Anonyymi

Markus 10:13-16 FB38
        [13] Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia. [14] Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. [15] Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." [16] Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

https://bible.com/bible/365/mrk.10.13-16.FB38

Kyllä sekin on julmaa, jos ja kun ateistit eivät salli lasten tulla Jeesuksen tykö, vaikka he sitä sydämestään kaipaavat. Ovathan he synnittömiä Jumalan luomia ja Hänelle todella rakkaita lapsia, sallikaa lasten tulla Jeesuksen tykö, sen ovat sallineet menneet sukupolvet, myös minun sukupolveni. Neuvostoliitossa ja muissa ateistisissa kommunistimaissa lasten ei sallittu tulla Jeesuksen tykö ja kyllä jälki oli sen mukaista. Muistan kun meillä kävi joskus joku kiroileva ihminen, niin äitini totesi vaan, että kyllähän se kiroili kuin ryssä.

• Anonyymi kirjoitti:

[13] Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia. [14] Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. [15] Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." [16] Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

Kyllä sekin on julmaa, jos ja kun ateistit eivät salli lasten tulla Jeesuksen tykö, vaikka he sitä sydämestään kaipaavat. Ovathan he synnittömiä Jumalan luomia ja Hänelle todella rakkaita lapsia, sallikaa lasten tulla Jeesuksen tykö, sen ovat sallineet menneet sukupolvet, myös minun sukupolveni. Neuvostoliitossa ja muissa ateistisissa kommunistimaissa lasten ei sallittu tulla Jeesuksen tykö ja kyllä jälki oli sen mukaista. Muistan kun meillä kävi joskus joku kiroileva ihminen, niin äitini totesi vaan, että kyllähän se kiroili kuin ryssä.

Niin ja lapset ovat synnittömiä. On se tämä teidän rakastava jumala mukava heppu kun Sodoma ja Gomorrassa tappoi kaikki. Näinhän te hihhulit kerrotte. Samalla unohdatte että Sodoma ja Gomorran kaikki taaperoikäiset lapset tapettiin myös kaikki.

Mitä ihmeen syntiä he olivat tehneet? Tai sama juttu Noaan kohdalla. Myös silloin tapettiin kaikki taaperot. Ja tämä kaikki tehtiin teidän rakastavanne jumalanne käskyssä ja nimissä. He eivät saaneet mennä Jeesuksen tykö....

• Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Niin ja lapset ovat synnittömiä. On se tämä teidän rakastava jumala mukava heppu kun Sodoma ja Gomorrassa tappoi kaikki. Näinhän te hihhulit kerrotte. Samalla unohdatte että Sodoma ja Gomorran kaikki taaperoikäiset lapset tapettiin myös kaikki.

Mitä ihmeen syntiä he olivat tehneet? Tai sama juttu Noaan kohdalla. Myös silloin tapettiin kaikki taaperot. Ja tämä kaikki tehtiin teidän rakastavanne jumalanne käskyssä ja nimissä. He eivät saaneet mennä Jeesuksen tykö....

En lähde väittelemään kanssasi. Ei ole tarvetta myöskään keskustella toisia ihmisiä solvaavien ihmisten kanssa. En ole idiootti.

• Anonyymi kirjoitti:

Venäläisissä on todella sydämellisiä ihmisiä myös, niin kuin kaikissa kansoissa. Tuon ryssävihan tosin ymmärtää Suomen sotahistorian valossa. Näin syntyy rasistiset näkemykset muuten, helposti. Ne välittyvät sukupolvelta toiselle.
        Uskonnoissa ei myöskään lähellekään aina ole tervettä oppia. Eikä näin ollen lastenkaan ole hyvä sellaisissa yhteisöissä kasvaa, Parhaimmillaan usko Jumalaan luo kuitenkin ympärilleen toivoa, ja antaa ihmisille halun auttaa muita. Ne ovat hyviä tarkoitusperiä mielestäni.

• Pantiton kirjoitti:

En lähde väittelemään kanssasi. Ei ole tarvetta myöskään keskustella toisia ihmisiä solvaavien ihmisten kanssa. En ole idiootti.

Ei ole kyse solvaamisesta vaan siitä että te hihhulit olette niin sokeita, että te ette näe selviä raamatussa olevia ristiriitoja. Ja sitten kun ne teille esittää, niin te haluatte sulkea silmänne niiltä. Niin sitä käy silloin, kun ei pidä aivoja "auki" ja ajattele itse kun lukee jotain...

Ei ole kyse solvaamisesta vaan siitä että te hihhulit olette niin sokeita, että te ette näe selviä raamatussa olevia ristiriitoja. Ja sitten kun ne teille esittää, niin te haluatte sulkea silmänne niiltä. Niin sitä käy silloin, kun ei pidä aivoja "auki" ja ajattele itse kun lukee jotain...

Lopeta, teet itsestäsi narrin.

• Pantiton kirjoitti:

Lopeta, teet itsestäsi narrin.

Ei vaan sinä olet narri. Sinä kun et osaa ajatella omilla aivoillasi.

Ei vaan sinä olet narri. Sinä kun et osaa ajatella omilla aivoillasi.

Menehän muualle syyttelemään siitä. Sinulla ei ole mitään oikeutta tulla minulle aukomaan päätäsi. Et keskustele asioista, vaan hyökkäät kirjoittajan kimppuun, get it.

Todennäköisesti ei, tuon tyyppinen kirjoittaja jatkaa reaktion hakemista ja solvaamista määrättömästi. Tässähän sen näkee pystyykö lopettamaan. Ei keskustele enää asioista vaan hyökkää kirjoittajaa vastaan. Tuttu juttu, ei mitään uutta.

• Anonyymi
        Pantiton kirjoitti:

Menehän muualle syyttelemään siitä. Sinulla ei ole mitään oikeutta tulla minulle aukomaan päätäsi. Et keskustele asioista, vaan hyökkäät kirjoittajan kimppuun, get it.

Todennäköisesti ei, tuon tyyppinen kirjoittaja jatkaa reaktion hakemista ja solvaamista määrättömästi. Tässähän sen näkee pystyykö lopettamaan. Ei keskustele enää asioista vaan hyökkää kirjoittajaa vastaan. Tuttu juttu, ei mitään uutta.

Miksi ei saisi ihmetelllä sitä, etteivät jotkut suostu näkemään Raamatussa olevia räikeitä ristiriitoja todellisuuden vastaisia väittämiä. Mainittu vedenpaisumustaru esimerkiksi. Vaikka unohdettaisiin se, että tapahtuma olisi ollut kaikin puolin mahdoton, koko mielipuolinen hävitysoperaatio osoittautui täysin turhaksi. Onko jokin järjellinen syy uskoa tällaisia tapahtuneeksi?

• Pantiton kirjoitti:

Minä esitin järkevän kysymyksen joka liittyy tähän sinun mainostamaasi lapsia rakastavaan jumalaan. Sinä sen sijaan syytät minun silloin solvauksesta. Näin siksi että et osaa vastata kysymykseen, joka liittyy selvää raamatulliseen ristiriitaan jumalanne rajattomasta rakkaudesta vrt täysin viattomien lasten tappamisesta.

• No kuule kun minä en ole kyseisissä ryhmissä jäseninä ollenkaan...

• Anonyymi

On myös uskovia joilla on alkoholiongelma. Tai muita riippuvuuksia, ei se usko mikään automaattisesti niistä parantava asia ole.

• Anonyymi kirjoitti:

On myös uskovia joilla on alkoholiongelma. Tai muita riippuvuuksia, ei se usko mikään automaattisesti niistä parantava asia ole.

Onhan tämä nyt aivan järjetöntä väittää että kaikki tosiuskovat ovat ihania ihmisiä mutta kaikki ateistit ovat alkoholisteja. Tälläistähän täällä aina esitetään.

• Anonyymi

Kyllä niitä uskonnon uhreja on ihan todellisessa elämässä. Jehovan, lestat ja hellarit ovat ongelmallisimmat yhteisöt Uskontojen Uhrit ry:n mukaan. Eli ongelmat kasautuvat fundamentalistisiin lahkoihin. Tämä nyt tuskin on kenellekään yllätys kuitenkaan.

Lahkot asian tietenkin kiistävät. Poikkeus on Helluntai kirkko joka on myöntänyt, että henkistä väkivaltaa, väärää vallankäyttöä ja hyväksikäyttöä esiintyy ja on pyytänyt sitä julkisesti anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä niitä uskonnon uhreja on ihan todellisessa elämässä. Jehovan, lestat ja hellarit ovat ongelmallisimmat yhteisöt Uskontojen Uhrit ry:n mukaan. Eli ongelmat kasautuvat fundamentalistisiin lahkoihin. Tämä nyt tuskin on kenellekään yllätys kuitenkaan.

Lahkot asian tietenkin kiistävät. Poikkeus on Helluntai kirkko joka on myöntänyt, että henkistä väkivaltaa, väärää vallankäyttöä ja hyväksikäyttöä esiintyy ja on pyytänyt sitä julkisesti anteeksi.

− Aika selkeästi sellaiset yhteisöt, joissa koko yhteisön, pienen tai suuren, identiteetti syntyy ja keskittyy yksittäisten henkilöiden ympärille. Johtajuudesta tulee liian vahvaa tai syntyy jopa henkilökultti. Silloin ollaan tilanteessa, jossa yhteisön johto ei ole tilivelvollinen kenellekään ja laatii omat toimintaperiaatteensa itse.
        Tällaisessa tilanteessa voi Matikaisen mukaan käydä myös niin, että syntyy kulttuuri, jossa kaikki paha nähdään yhteisön ulkopuolella ja siltä halutaan suojautua kääntymällä sisäänpäin. Tämä antaa mahdollisuuksia hengellisesti perustellulle, mutta todellisuudessa ihmisiä rikkovalle, vallankäytölle. Parasta on, jos nämä tilanteet pystytään ehkäisemään jo ennakolta. Sitä varten helluntailiike on kehittänyt toimintaansa.

• Anonyymi

Niin ja hänkin on sitten varmaan jumalaton...

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010791816.html

Niin, oli Jumalaton leipäpappi, joita on ev.lut.kirkko täynnä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, oli Jumalaton leipäpappi, joita on ev.lut.kirkko täynnä.

Aika vasta liberaaliteologian kannattaja täällä väitti, että on pätevä papiksi, kun on vain teologisesta saanut paperinsa.

• Anonyymi kirjoitti:

Aika vasta liberaaliteologian kannattaja täällä väitti, että on pätevä papiksi, kun on vain teologisesta saanut paperinsa.

No kumoa tämä väite vääräksi. Ei teillä hihhuleilla ole mitään omaa lakia, jonka puitteissa te voitte käyttää yhteisiä verorahoja kuten haluatte. Näissä jutuissa mennään aina Suomen lain mukaan. Mutta tätä teidän hihhuleiden on aivan mahdotonta ymmärtää...

• Anonyymi

Kommunismin, natsismin, Putinismin, uhrit, kaikkien aatteiden uhrit jotka kumpuavat epäuskosta Jeesukseen, ovat jumalankieltäjien, joihin myös ateistit lukeutuu, uhreja. Jeesus sanoi: tehkää hyvää vihamiehillenne. Ateismi sanoo: tehkää mitä lystätte vihamiehillenne. Ateistien aate saa aikaan sotia, väkivaltaa, kuolemaa jne.

• Kerroppas sitten minkä sodan ateistit ovat saaneet aikaan? Ja älä sekota tähän vallanhalusia diktaattoreja vaan, sillä heillä ei ole mitään tekemistä humanismista kohoavan ateisimin ja demokrtatian kanssa.

• Anonyymi

Kerroppas sitten minkä sodan ateistit ovat saaneet aikaan? Ja älä sekota tähän vallanhalusia diktaattoreja vaan, sillä heillä ei ole mitään tekemistä humanismista kohoavan ateisimin ja demokrtatian kanssa.

Eiköhän tuo naapurimaamme siitä ole hyvä esimerkki. Mikä muu syy sillä oli hyökätä Ukrainaan kuin silkka pahuus.

• Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän tuo naapurimaamme siitä ole hyvä esimerkki. Mikä muu syy sillä oli hyökätä Ukrainaan kuin silkka pahuus.

Siis täh? Partiarkka Kirill on siunannut tuota sotaa kaikin mahdollisin keinoin ja hän kertoo sen olevan sotaa länsimaisia arvoja vastaan. Kuten homoutta, naisten tasa-arvoa, abortteja ja yleistä länsimaista elämänmenoa vastaan. Itse asiassa hän vastustaa juuri niitä samoja asioita, joita vastaan te hihhulit täällä mesotte. Joten pitäisikö sinun vaihtaa puolta?

• Anonyymi

Siis täh? Partiarkka Kirill on siunannut tuota sotaa kaikin mahdollisin keinoin ja hän kertoo sen olevan sotaa länsimaisia arvoja vastaan. Kuten homoutta, naisten tasa-arvoa, abortteja ja yleistä länsimaista elämänmenoa vastaan. Itse asiassa hän vastustaa juuri niitä samoja asioita, joita vastaan te hihhulit täällä mesotte. Joten pitäisikö sinun vaihtaa puolta?

Saahan sitä olla mitä tahansa mieltä jos siitä maksetaan hyvin. Hengellistä johtajaa hänessä kuitenkin saa hakea. Entinen KGB agentti on. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/045b7d24-6b12-4bd3-9833-695b67b736cd

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saahan sitä olla mitä tahansa mieltä jos siitä maksetaan hyvin. Hengellistä johtajaa hänessä kuitenkin saa hakea. Entinen KGB agentti on. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/045b7d24-6b12-4bd3-9833-695b67b736cd

Olkoon vaan KGB-agentti, mutta hengellisenä johtajana hän on taitava. Trumpin tavoin hän vetelee naruista, joilla vietäisiin useimpia meikäläisiäkin uskovia.

• Anonyymi

Ateisti olen ollut aina, enkä ole koskaan tuntenut itseäni mitenkään sen uhriksi.
      En edes ajattele omaa ateismiani tai muiden ihmisten uskomisia, on muutakin pohdittavaa tässä elämässä.

• On sellainen "yhdistys" olemassa. Sen nimi on kirkko.

• Anonyymi

Kyllähän kaikki, aikamme ideologioiden aivopesemät tarvitsisi, sitä ateisteismin uhrit järjestöä. Nyt nähdään, mitä kommunismi, intersektionaalisine fenminismeineen ja voketuksineen on saanut aikaiseksi.

• Anonyymi

Eikös ne kaikki ihmiset, jotka joutuvat toisten pahojen tekojen takia kärsimyksiin? Ole joutuneet ihmisten kynsiin, jotka eivät usko, että Jumalan 10 käskyä on totta ja säädetty ainoastaan ihmisen parhaaksi ja turvaksi. Jos esim. Käskyä, älä täpa. Noudatettas, niin aikalailla turvallisempaa ja rikkaampaa olis ihmisten elämä ollut aina ja myös tulevaisuudessa. Eli voi hyvin sanoa ja todeta, että koko maailma kärsii uskon puutteesta elävään kolmiyhteiseen Jumalaan, Häneen joka on luonut maat ja meret ja kaikki mitä niissä on.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikös ne kaikki ihmiset, jotka joutuvat toisten pahojen tekojen takia kärsimyksiin? Ole joutuneet ihmisten kynsiin, jotka eivät usko, että Jumalan 10 käskyä on totta ja säädetty ainoastaan ihmisen parhaaksi ja turvaksi. Jos esim. Käskyä, älä täpa. Noudatettas, niin aikalailla turvallisempaa ja rikkaampaa olis ihmisten elämä ollut aina ja myös tulevaisuudessa. Eli voi hyvin sanoa ja todeta, että koko maailma kärsii uskon puutteesta elävään kolmiyhteiseen Jumalaan, Häneen joka on luonut maat ja meret ja kaikki mitä niissä on.

Höpö höpö. Jokaisessa uskonnossa löytyy samat käskyt muodossa tai toisessa. Vain täysi tumpelo, oman uskonsa sokeuttama, kuvittelee että ennen kuin jumala "antoi" kymmenen käskyä, niin maailmassa ei olisi ollut olemassa mitään moraalisäädäntöä.

Siitä kertoo hyvin se, että edelleen on heimoja, jotka eivät koskaan kuulleetkaan kristittyjen jumalasta yhtään mitään, mutta hekin osaavat erottaa hyvä ja pahan toisistaan. Joten älä ole lapsellinen vaan mitä jos lukisit vähän enemmän niin tietäisit myös enemmän.

• Anonyymi

"Kyllähän kaikki, aikamme ideologioiden aivopesemät tarvitsisi, sitä ateisteismin uhrit järjestöä. "

Kaikki ihmiset ovat oman aikansa aivopestyjä ihmisparkoja, jotka menevät helvettiin koska pelastus Jeesuksessa ei ole kelvannut.

Nykyihmiset lännessä ovat wokedemokratian aivopesemiä omassa pienessä kuplassaan eläviä ihmisiä joilla sinänsä ei ole mitään muuta virkaa kuin tuhota luonto ja maapallo ahneudellaan.

• Anonyymi

MNOT kirjoittaa: ". On se tämä teidän rakastava jumala mukava heppu kun Sodoma ja Gomorrassa tappoi kaikki. "

Mukava tai ei mutta Luoja Jumala on Kaikkivaltias, minkäs teet oi ihminen?

Lopun aikana Jumala tappaa KAIKKI ihmiset joille usko Jeesukseen ei ole kelvannut, koska pahuushan pitää saada kertakaikkisesti pois että hyvyys olisi ehdotonta ja iankaikkista.

• Et kertonut mulle mitä syntiä ne taaperot jotka jumalasi tappoi vedenpaisumuksessa tai Sodoma ja Gomorrassa, niin mitä syntiä he olivat tehneet? Vastaappa tähän...

• Anonyymi

Et kertonut mulle mitä syntiä ne taaperot jotka jumalasi tappoi vedenpaisumuksessa tai Sodoma ja Gomorrassa, niin mitä syntiä he olivat tehneet? Vastaappa tähän...

"Et kertonut mulle mitä syntiä ne taaperot jotka jumalasi tappoi vedenpaisumuksessa tai Sodoma ja Gomorrassa, niin mitä syntiä he olivat tehneet? Vastaappa tähän..."

No miksi Jumala tappaa KAIKKI vauvasta vaariin niin en voi tietää Jumalan aivoituksia, mutta voinhan spekuloida.

Jumala on aina, kun on tuhonnut pelkkää pahuutta tuottaneet yhteiskunnat vauvasta vaariin, niin luultavasti eräs syy on, että nämä pikku piltit aikuisiksi kasvaessaan tulevat saamaan saman aivopesun pelkkään pahuuden tuottamiseen mitä muukin yhteiskunta. Nykylänsimainen yhteiskunta on hyvä esimerkki, vauvat saavat kouluissa kasvatuksen lukutaidottomuuteen, kännyyn tuijottamisiin, kiusaamisiin, homotukseen, Israel-vihaan, lähisuhdeväkivaltaan, liikenne- ja veropetoksiin, uskovien vihaan, ... kuin nykyiset aikuiset omaavat nämä taidot. Eli jälkipolvet kasvatetaan vallitsevien aatosten mukaan silkkaa pahuutta tuottaviksi. Sinähän tämän tiedät kasvattajana. Tässä vähän omaa spekulointia ja arvailua.

• Anonyymi

Voi Mnot parkaa, kuinka sinua ahdistaa! Siispä kerron, että se Ateismin uhrit-ryhmän puuttuminen johtunee siitä, että uskovaiset ovat paaaaaljon suvaitsevampia syntisiä kohtaan kuin ateistit uskovaisia kohtaan. Ateismin uhrit kääntyvät vain Jumalan puoleen pyytäen korjausta lähimmäisen vikoihin ja saavat heti avun Ylhäältä eikä heidän tarvitse trollata vuosikymmeniä toisinajattelevien uhkasta.

Kysy seuraava "ahdistava kysymyksesi", kiitos!

k_v

• Anonyymi

Näinhän se on että uskovat rukoilemme vainoojiemme puolesta kun he kiusaavalla tavalla vänkäävät eri asioista! Emme ole siis uhreja, vaan olemme voittajia Jeesuksessa Kristuksessa.
        Ihmisinä olemme surkeita syntisiä vailla Jumalan kirkkautta, mutta Kristuksessa voittajia. Amen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on että uskovat rukoilemme vainoojiemme puolesta kun he kiusaavalla tavalla vänkäävät eri asioista! Emme ole siis uhreja, vaan olemme voittajia Jeesuksessa Kristuksessa.
        Ihmisinä olemme surkeita syntisiä vailla Jumalan kirkkautta, mutta Kristuksessa voittajia. Amen

En voi oman kokemukseni perusteella ymmärtää, miksi ihmiset, jotka ovat kuulleet ilosanoman Jeesuksesta, eivät usko sitä omalle kohdalleen, vaikka en minäkään sitä heti uskonut, mutta kun elämä luonteeni heikkouden tähden, alkoi luisua kohti pimeyttä ja epätoivoa. Niin sanoin eräänä iltayön hetkenä vuosikymmeniä sitten, Jeesus jos olet olemassa, haluan uskoa sinuun ja haluan saada syntini anteeksi jos se on mahdollista. Siihen olin nukahtanut ja aamulla päivä kirkastui kirkastumistaan ja tiesin, elämääni oli tullut apu ylhäältä. Siinä hetkessä tunsin olevani raitis kuin lapsena ja sitä on kestänyt. Elämä on tuonut tullessaan tietysti monta tuskaa vaivaa ja surua,mutta Kyllä Jeesus on voiman päivään aina antanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En voi oman kokemukseni perusteella ymmärtää, miksi ihmiset, jotka ovat kuulleet ilosanoman Jeesuksesta, eivät usko sitä omalle kohdalleen, vaikka en minäkään sitä heti uskonut, mutta kun elämä luonteeni heikkouden tähden, alkoi luisua kohti pimeyttä ja epätoivoa. Niin sanoin eräänä iltayön hetkenä vuosikymmeniä sitten, Jeesus jos olet olemassa, haluan uskoa sinuun ja haluan saada syntini anteeksi jos se on mahdollista. Siihen olin nukahtanut ja aamulla päivä kirkastui kirkastumistaan ja tiesin, elämääni oli tullut apu ylhäältä. Siinä hetkessä tunsin olevani raitis kuin lapsena ja sitä on kestänyt. Elämä on tuonut tullessaan tietysti monta tuskaa vaivaa ja surua,mutta Kyllä Jeesus on voiman päivään aina antanut.

Entä voitko ymmärtää sellaisen asian että 6 miljardia ihmistä on kuulleet ilosanoman jostain muusta uskonnosta kuin jeesus uskonnosta ja uskovat siihen uskontoon eikä jeesus uskontoon.

Mistäköhän tämä voi johtua?

• Anonyymi kirjoitti:

Tämähän on kuin suoraan Kummelista....

• Anonyymi

Ateistina totean tästä(kin) aloituksesta että EVVK!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      36
      2899
    2. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      3
      1741
    3. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      120
      1550
    4. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      275
      1331
    5. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      62
      1114
    6. Kun satutin sinua

Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk
      Ikävä
      34
      1083
    7. Ulkoilureitin Pitämä-Lomakylä talvikunnossapidon lopetus

Millaisia tunteita herättää?
      Suomussalmi
      70
      1033
    8. "Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi

älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis
      Maailman menoa
      127
      1000
    9. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      63
      932
    10. Koetko koskaan kohdanneesi

oikean ihmisen väärään aikaan tai väärässä paikassa?
      Ikävä
      41
      877
    Aihe