Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakkautta, mutta pelkoni sen mahdottomasta hallittavuudesta saa minut tolaltaan. Ymmärrän, että vain sabotoimalla ja tukahduttamalla voin antaa illuusion itselleni pitäväni kontrollin. Kun satutan ja vähättelen, niin saan varmuuden tulevasta, jonka rakkaus taas tekisi epävarmaksi.
Pelkäsin tulevaa. Pelkäsin että petyn. Vain toteuttamalla pelkoni tunsin itseni vahvaksi. Hallitsemalla omaa elämääni luomalla illuusion kaiken mahdottomuudesta. Muutoksen estäminen, jotta muutos ei hallitsisi elämääni. Koska pelkään itseäni ja sitä traumaani viljelen, että minut hylätään.
Tällä tavoin voin luottaa itseeni. Kieroutunut olen, mutta pelkään sitä mitä olisin jos en olisi tällainen kun olen. Todellisuudessa mikään ei ole hallinnassani, mutta pessimisti ei pety. Eniten pelkään sitä että minua satutetaan, joten kierolla tavalla satutan itseäni ennenkuin kukaan muu kerkiäisi sitä tehdä.
Tämä on illuusio vahvuudesta ja hallinnasta. Rehellisin silmin näen kuitenkin vain heikkouden luottaa elämään ja toisiin ihmisiin.
Kiitollinen olen tässä ja nyt siitä, että olen oppinut tajuamaan tämän käytösmallin. Ehkä joku päivä uskallan sukeltaa vailla pelkoa hukkumisesta.
Kun satutin sinua
34
1073
Vastaukset
- Anonyymi
Upeasti kerroit. Olen myös pikkuhiljaa koittanu opetella kontorolin tarpeesta eroon se on sairautta. Tuntuu että pakko tehdä kaikki asiat itse esim suhteessa jne. Eihän se niin mene. Ei tarvitse. Voi hyvillä mielin antaa toisenkin tehdä asioita ja hänellä voi olla vieläkin parempi työnjälki ja näkemys. Rakastuminen silti pelottaa muilta osin minuakin. Jos antaa kaikkensa ja silti se ei ole tarpeeksi niin se pelottaa. Siinä tippuu niin jumalattoman korkeelta ja on vaikea antaa etenkään itselle anteeksi sitä ettei ollut riittävä.
- Anonyymi
Sinä riität.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä riität.
Sitä toivon, että jollekin vielä joskus.
- Anonyymi
On toki luontaista ihmisille, joita on satutettu tai jotka pelkäävät hylkäämistä työntää toisia ihmisiä pois, mutta aloittajan kuvailema on aikalailla jo ihan uuden tason saavuttamista tuossa.
Tehdä paskaa toiselle ettei itse kokisi paskaa varmuuden vuoksi on sairas ajatusmalli.
Tavannut joitakin naisia, jotka kieltämättä ehkä omanneet tuon ajattelumallin sekä huomannut että heillä on halu hallita tilanteita ja ihmisiä muunmuassa vähättelemällä ja negaamalla toista. Antaa aika heikon kuvan ihmisestä.
Omassa käytöksessä huomannut sen että vaikka en varsinaisesti työnnä ihmisiä pois niin luovutan todella helposti koska odotan naiselta aktiivisuutta ja tietyt ennusmerkit erityisesti saavat minut lopettamaan kiinnostuksen kuin napista koska en tahdo taas pettyä millainen nainen sieltä alta löytyy.
Harmittavasti aika usein tai lähes aina olen ollut oikeassa arvioinnissani naisista eli itseni suojelu on tullut tarpeeseen.
Aloittajankin kohdalla voi olla myös kyse siitä että kokee ettei toisen kanssa kuitenkaan sovi yhteen ja kaipaa jotain muuta joten tiedostamattomasti tai tiedostaen sabotoi suhdetta jotta toinen tajuaisi mistä kyse.
Ihmiselle voi kehittyä kieroutuneita malleja joista suurimpana kärsijänä usein on vain ihminen itse lopulta.- Anonyymi
Jos odotat aktiivisuutta passiivisesti, löydät vaan niitä jotka on valmiita uhrautumaan täysin tai esittämään reipasta sun mieliksi. Aktiivinen ja aidosti reipas ihminen tajuaa välttää tälläisiä kuvioita ettei itse tule hyödynnetyksi..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos odotat aktiivisuutta passiivisesti, löydät vaan niitä jotka on valmiita uhrautumaan täysin tai esittämään reipasta sun mieliksi. Aktiivinen ja aidosti reipas ihminen tajuaa välttää tälläisiä kuvioita ettei itse tule hyödynnetyksi..
Ton samanhan voi sanoa naisille.
-sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ton samanhan voi sanoa naisille.
-sivustaÄlä yleistä. Sano mieluumminn ihan suoraan, että jos nainen ei hypi pillisi tahdissa, niin et tee yhtään mitään.
Se on kuule ikävä tunne, kun omantyylisiin aloitteisiin kuten jutteluyrityksiin ja silmiinkatsomisiin suhtaudutaan nyrpeästi ja torjuvasti vaikka kiinnostusta silti on.
Yleisesti tollasen voi käsittää groomaukseksi.
Kyl tajuan, et pitäisi ketkuttaa tyrkylle silmät timantteina, sitä odotetaan, vai mitä?
Voit v..tu odottaa ikuisesti ja panna niitä kavereitasi. - Anonyymi
Tuo sun kirjoitus on kuin suoraan hylkäämis pelkoiselta itseltään.
Selittelet ja teet diagnoosia ihmisestä kuka ei halua sinua elämäänsä millään lailla ,kenellä on jo omansa ja riittää mainiosti vaikka vain yksi ihminen.
Tuokin on mustamaalaamista ja manipulointia saada toinen tekee itseään vastaan.
Koita ymmärtää ettet oo kiinnostava ,etkä pakottamalla saa ketään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo sun kirjoitus on kuin suoraan hylkäämis pelkoiselta itseltään.
Selittelet ja teet diagnoosia ihmisestä kuka ei halua sinua elämäänsä millään lailla ,kenellä on jo omansa ja riittää mainiosti vaikka vain yksi ihminen.
Tuokin on mustamaalaamista ja manipulointia saada toinen tekee itseään vastaan.
Koita ymmärtää ettet oo kiinnostava ,etkä pakottamalla saa ketään."Koita ymmärtää ettet oo kiinnostava ,etkä pakottamalla saa ketään."
Ihana passiivisaggressiivinen paskannus joltain heikkoitsetuntoiselta itikalta.
Vittu te heikot pennut nauratatte täällä.
Sinä et ole kiinnosta. Vaan säälitys. Tapa ittes. Sitä äitisikin toivoo.
- Anonyymi
Mikään tässä elämässä ei ole pysyvää. Joten jos voit nähdä sen arvon niissä hetkissä joita teillä oli, ja oppia tekemistäsi valinnoista, on se kaikki koettu ollut silloin sen arvoista.
- Anonyymi
Tuntuu, että nämä muut eivät ajattele yhtä jalostuneesti kuin sinä. He ovat kiusaamisen tasolla, valitettavasti.
- Anonyymi
En tiedä ymmärsitkö siinä tilanteessa, taisit olla "vähän" muuntuneessa tajunnan tilassa - tai edes myöhemmin - mutta nolasit mut aika pahasti, ja se v- vieläkin.
- Anonyymi
Voi ei 😓 milloin se tapahtui?
- Anonyymi
Itse en pelkää kontrolloivaa miestä. Mies johon olin tosi ihastunut, oli kontrolloiva ja mustasukkainen. Tästä oli tietysti haittaa, mutta pidin hänestä ihan omana itsenään.
Asiat ei ole niin mustavalkoisia. Itsensäkieltäminen ja fatalistinen alistuminen eivät ole mikään ratkaisu.
Minusta on hienoa, että näet itsesi syvemmin, se on todellista kontrollia kontrolloimatta mitään;) - Anonyymi
Koska satuttaminen tapahtui?
- Anonyymi
Tässä noin seitsemän vuoden aikana tapahtunut.
Aloittaja
- Anonyymi
En minä sieluasi puhututa, ei, en se minä ollut.
- Anonyymi
Olen iloinen, että tietoisuutesi on kasvanut ja olet oivaltanut hyvin tärkeitä asioita elämästäsi. Se ei varmasti ole ollut helppoa myöntää tuota kaikkea itselle. Toivon että löydät anteeksiannon, myötätunnon ja rakkauden itseäsi kohtaa. Hiljalleen kaikki helpottaa . Varmasti vielä vahvistut ja rohkaistut ottamaan vastaan aitoa rakkautta. Kuin pimeydessä eläneen silmät ovat niin herkät ensimmäisille valonsäteille. Ne polttavat silmiä, mutta hiljalleen ne pystyvät ottamaan enemmän valoa vastaan, huomaten ettei se valo olekaan vaara vaan auttaa näkemään kaiken aivan uudella ja ihmeellisellä tavalla ❤️🕉️
- Anonyymi
Olipas kauniisti kirjoitettu ❤️
- Anonyymi
Miten voit tiedostaa noin mutta et pysty tietoisesti muuttamaan käytöstä kohti hyvää?
Epäilen että selitys ei jaksaisi kantaa seuraavaa törmäystä.. - Anonyymi
Ei näitä sun juttujas lue ainakaan se jolle niitä kirjottelet. Kannattais heittää vaikka YV facebookissa jos olet tosissas. Ei nämä johda mihinkään.
- Anonyymi
Sivullinen kommentoi ja sanoo:" Oikeassa olet!
- Anonyymi
Olen tosissani, mutta kirjoitan kirjoittajalle itselleen.
- Anonyymi
Haluan miehen, joka on kiltti minulle.
En satuttais sua koskaan, jos olet hän, ymmärrän. Oon vaan niin sekasin ja en pystynyt nukkuun kovin hyvin öisin kun mietin kaikkea, myrskyt pään sisäl on välil niin suuria.
Anna kontrollin mennä, kuuntele tunteitasi ja sydäntäsi, olet hieno ihminen, enkä usko että pahaa haluat kellekkään. Et koskaan ois liikaa mulle, traumoja ymmärrän, ymmärrän suojakuoria ja selfsabotaasia, se kaikki on niin tuttua mulle, mutta tiedän miten tässä pitäisi toimia ,tiedän et kun kuuntelen sydäntäni, ja hillitä omia tunteita ja rakastaa sua turvallisesti niinkuin tarttisit, Veera liikutit mun sydäntä niin paljon ja se on sun, ei koskaan oo kenenkää muun, jos vaan annat mulle sun sydämen, niin voit luottaa että en riko sitä ikinä, en vaik ois kuin vaikeeta <3
Pidän susta kiinni ja arvostan sua, tiedän et selfsabotoin paljon ja tbh kyllä mulla on välil pelkoi, että en osais rakastaa sua oikein tai olisin vaa liikaa, sun ei tarvitse enää peitellä omia tunteitas tai tykkäämistäs tai mitään, voit olla avoin mulle ja hyväksyn sut sellasena kun oot. Mä oikeasti aistin.. meidän välil on jotain, ollut jo pitkään, mut kumpikaan ei oo osannut hoitaa asioitaan sillee oikein.. ja nyt ollaan täs, sä oot jonkun muun kaa, mä oon yksin, ja molemmat ehk kaivataan toisiamme ihan yht paljon <3
Oot upee lämmin, rakastettava, herkkä, kaunis, ja herkkä ihminen, täysin omanlainen sielu, anna mun rakastaa sua, jotta mun sydän sais rauhan <3 Jos mä vaan oon sulle "oikea", tiiäthän.. tärkeint et oot onnellinen, olit kenen tahansa kanssa, et vaa pysty käsittään kuinka huolissani oon ollut susta, kun tää käytös on ollut ristiriitast ja kaikki.. pelkäsin , pelkäsin et satuat ittees, tai että selfsabotoit liikaa.. pelkäsin ja itkin tosi paljon. Oot tärkeä mulle. <3
Rakkaudella ~ siltä ihmiselt joka ei oo sun tiedät kyllä kuka oon mun tekstistä ja kaikesta ~- Anonyymi
Minkä ikäinen olet ja oletko mies ?
- Anonyymi
Nuori mies.
- Anonyymi
Köyhäksi tuleva ei voi puolustaa olemassaoloaan.
- Anonyymi
Minä olen sinun kilpesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen sinun kilpesi.
Sinä jäit! ☺️
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä jäit! ☺️
Se on hyvä, jos yrität kontrolloimisesta eroon
Se voi lopulta erottaa meidät
Ja sitä en halua
Haluun sut loppuelamaks
- AnonyymiUUSI
Hienoa ap, että olet ymmärtänyt vahingollisen toimintatapasi. Siitä peilaten on varmasti helpompi toimia oikein jatkossa. Sitä mietin myös, että kuinka toinen osapuoli selvisi tapahtuneesta? Olisiko keskustelu oikeassa elämässä reilua häntä kohtaan?
- AnonyymiUUSI
Kyllä. Olen paljon hänen kanssaan nyt kirjoittanut "irl". Vaikeita asioita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi362889Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle31661- 1201550
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!2741318Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!621104Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk341073- 691027
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis126985- 63932
- 41877