Se, että Toyota halusi rakentaa auton akkuun liittyvät asiat sellaiseksi, että voi antaa akuille pitkän takuun johtikin riehujien milestä siihen, että auto on harjoituskappale.
Missään ei ymmärretty sanoa, että akun lämmitys- ja latausominaisuudet oli rakennettu siksi, että ne kestäisivät mahdollisimman pitkään.
Kuten alta avautuvasta linkista voitte lukea Tekniikan Maailma julkaisi nopeasti auton muusta erinomaisuudesta kertovan tekstin kun 402. 000 Toyota-autoilijaa alkoi perua lehden tilauksiaan.
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4x-voi-olla-nappivalinta-ensimmaiseksi-sahkoautoksi-60-000-km-kayttotestimme-kertoo-miksi/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1726767358
Toyota bZ4X on erinomainen sähköauto
62
458
Vastaukset
- Anonyymi
Takuu ei kerro mitään auton tai akkujen kestävyydestä, vaan se on myyntikikka.
Tuolla kikalla Toyota sitoo asiakkaan kaikkein tiheimpään ja kalleimpaan huolto-ohjelmaansa. Tuossa autossa latausominaisuudet ovat heikot, hitaat ja rajoitetut.
Range on onneton noin isoon autoon ja vain Subarun suunnittelema alusta on kohtuullinen ominaisuus kokonaisuudessa.- Anonyymi
Älä vänkää totuutta vastaan. Takuuta ei turhaan myönnetä kymmeneksi vuodeksi.
- Anonyymi
Subarulla ei ole mitään tekemistä alustan kanssa. Se on täysin Toyotan sunnittelema. Koko tekstisi on pelkkää kuvitelmaa.
- Anonyymi
Niin sanotut "asiantuntijat" tuomitsivat sen, että Toyota rakensi kestävät akut. Todelliset asiantuntijat ovat olleet hiljaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Subarulla ei ole mitään tekemistä alustan kanssa. Se on täysin Toyotan sunnittelema. Koko tekstisi on pelkkää kuvitelmaa.
Subaru on tehnyt alustat toyotalle jo kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sanotut "asiantuntijat" tuomitsivat sen, että Toyota rakensi kestävät akut. Todelliset asiantuntijat ovat olleet hiljaa.
Nuo akut kestävät pidempään ainoastaan siksi, ettei niitä voi ladata tarpeen mukaan, vaan ainoastaan pari kertaa vuorokaudessa. Silloinkin hitaasti, ettei akku vain kärsisi. Kuski kärsii, mutta sehän ei Toyotaa liikuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo akut kestävät pidempään ainoastaan siksi, ettei niitä voi ladata tarpeen mukaan, vaan ainoastaan pari kertaa vuorokaudessa. Silloinkin hitaasti, ettei akku vain kärsisi. Kuski kärsii, mutta sehän ei Toyotaa liikuta.
Niin, muissa sähköautoissahan pikalataus vain tuhoaa akun. On täysin todistettavissa oleva asia, että nopea lataus tuhoaa akun nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Subaru on tehnyt alustat toyotalle jo kymmeniä vuosia.
Älä valehtele.
- Anonyymi
Juu kyllä se kesäautosta menee. Talveksi viisainta laittaa seisomaan.
- Anonyymi
Maailman suurkaupungeissa, joissa ei ajeta Lappiin se on erittäin suosittu auto.
- Anonyymi
Mitä tekee 1000000 km akkutakuulla?
- Anonyymi
Ei käytännössä mitään. Toyotallahan ajetaan yleensä pientä nurkka-ajoa, joten kun takuu umpeutuu 10v iässä niin mittarissa on hädin tuskin 100 tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei käytännössä mitään. Toyotallahan ajetaan yleensä pientä nurkka-ajoa, joten kun takuu umpeutuu 10v iässä niin mittarissa on hädin tuskin 100 tkm.
Toyota on kuin sähkötyökalusarja, sama akku käy kymmeneen koriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on kuin sähkötyökalusarja, sama akku käy kymmeneen koriin.
Paitsi että Tojolta puuttuu ne yhdeksän muuta koria. Muilla merkeillä on jo 3-5 sähkismallia...Tojolla ainoastaan konsonanttihirviö...joka sekää ei käy kaupaksi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on kuin sähkötyökalusarja, sama akku käy kymmeneen koriin.
1000000 km matkalla tarvitaan ruostumisen vuoksi 10 koria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1000000 km matkalla tarvitaan ruostumisen vuoksi 10 koria.
Toyota on kiistatta vähiten ruostuva auto. Ne eivät ruostu käytännössä lainkaan. Ne ovat vielä kaksikymppisinä täysin ruosteettomia. Tekniikaltaan käytännössä ikuisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on kiistatta vähiten ruostuva auto. Ne eivät ruostu käytännössä lainkaan. Ne ovat vielä kaksikymppisinä täysin ruosteettomia. Tekniikaltaan käytännössä ikuisia.
Toyota on kaikein herkimmin ruostuvia autoja tubesta löytyy videoita joissa kirotaan toyota ruostuminen tekniikka eritäin huonoa moottorit hajoo alustan nivelet hajoo maalipinta lohkeilee penkit kuluu puhki vuodessa erittäin kallis auto perusvarustuksella verratuna muihin autoihin. Huollot kaikein kalleimat muihin autohin verratuna monin kertaiset kulut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on kaikein herkimmin ruostuvia autoja tubesta löytyy videoita joissa kirotaan toyota ruostuminen tekniikka eritäin huonoa moottorit hajoo alustan nivelet hajoo maalipinta lohkeilee penkit kuluu puhki vuodessa erittäin kallis auto perusvarustuksella verratuna muihin autoihin. Huollot kaikein kalleimat muihin autohin verratuna monin kertaiset kulut.
Taisit katsoa VAG-videon
- Anonyymi
" Muu erinomaisuus" ei muuta sitä tosiasiaa , että sähköautona Tojota on huonoin tällä hetkellä meillä myynnissä olevista . Ehkä tulevat halpamallit ovat huonompia , aika näyttää .
- Anonyymi
Siinä meillä on varsinainen "asiantuntija". Kaikenlaista on helppo todeta, kun ei perustele.
- Anonyymi
BZ4X on parhaita sähköautoja. Skoda Enyaq on kiistatta huonoin. Toyota on kaikessa paljon edellä Skodaa. Se on kestävä, pitkäikäinen ja siinä ei ole mitään vikoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BZ4X on parhaita sähköautoja. Skoda Enyaq on kiistatta huonoin. Toyota on kaikessa paljon edellä Skodaa. Se on kestävä, pitkäikäinen ja siinä ei ole mitään vikoja.
Tottahan me sinua uskomme, olethan riippumaton asiantuntija, Toyotan omapoika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BZ4X on parhaita sähköautoja. Skoda Enyaq on kiistatta huonoin. Toyota on kaikessa paljon edellä Skodaa. Se on kestävä, pitkäikäinen ja siinä ei ole mitään vikoja.
Tuo olisikin mielenkiintoinen vertailutesti. Näistä valitsisin Enyaqin ehdottomasti, BZ jäisi ostamatta. Mutta kun on jo id4 alla, niin ei ole vielä mitään syytä lähteä vähään aikaan autokauppaan.
- Anonyymi
Pian markkinoille tulee Toyotan toinen täyssähköauto ja se onkin sitten tekniikaltaan ja muotoilultaan todellinen sähköautojen uuden aikakauden aloittava luomus. Tässä kuva.
https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/63c94d36684e583a7ae37e3b/d0a65aae-a95d-4e5a-b9e2-c967de5447c7/Captain-Electro-Toyota-Sport-Crossover-Concept-1.jpg?format=2500w- Anonyymi
Konseptimalli, niitä Tojo osaa heitellä ilmaan. Eikös tänä vuonna pitänyt tulla useampi sähkömalli jo markkinoille ja solid state akut ovat olleet tulossa mullistamaan markkinat kahden vuoden sisällä jo 2010-luvulta lähtien. Viimeisin tieto taitaa olla, että kahden vuoden päästä on aikaisintaan v. 2030. Se on varmaan kaksi vuotta tojoanisen ajanlaskun ja kalenterin mukaan....
- Anonyymi
Toyotan osaaminen sähköautoissa keskittyy koseptikuvien piirtämiseen, niiden toteuttaminen toimiviksi tuotantomalleiksi onkin sitten eri juttu....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan osaaminen sähköautoissa keskittyy koseptikuvien piirtämiseen, niiden toteuttaminen toimiviksi tuotantomalleiksi onkin sitten eri juttu....
Vuosien aikana on nähty jo monta konseptia, joista ei ole tullut mitään tuotantoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosien aikana on nähty jo monta konseptia, joista ei ole tullut mitään tuotantoon.
Alan ihmisenä täytyy todeta, että ainuttakaan konseptia ei ole julkaistu, jotka eivät olisi tulleet tai tulossa tuotantoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konseptimalli, niitä Tojo osaa heitellä ilmaan. Eikös tänä vuonna pitänyt tulla useampi sähkömalli jo markkinoille ja solid state akut ovat olleet tulossa mullistamaan markkinat kahden vuoden sisällä jo 2010-luvulta lähtien. Viimeisin tieto taitaa olla, että kahden vuoden päästä on aikaisintaan v. 2030. Se on varmaan kaksi vuotta tojoanisen ajanlaskun ja kalenterin mukaan....
Älä kirjoittele kuvitelmiasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kirjoittele kuvitelmiasi.
konsepti satuilua toyotalta taas ja taas keksikää pellet terot jotain parempaa millon solid akut.haaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kirjoittele kuvitelmiasi.
Tojon solid state -akkujen ja markkinat mullistavien sähköautojen ylisanat ja menestyshän ne ovat osoittautuneet kuvitelmiksi.
Konsonanttihirviö 35 kpl...siinä tojon sähkisosaaminen.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alan ihmisenä täytyy todeta, että ainuttakaan konseptia ei ole julkaistu, jotka eivät olisi tulleet tai tulossa tuotantoon.
Eri asia vain on millä aikataululla ja kuinka hyvin annetut lupaukset pitävät paikkansa. Niiden osalta sähkispuolella ei Tojolla ole kovin vahvaa näyttöä tällä hetkellä, vai mitä "alan ihminen"... Yksi malli tälllä hetkellä ja ihan raakileena...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konseptimalli, niitä Tojo osaa heitellä ilmaan. Eikös tänä vuonna pitänyt tulla useampi sähkömalli jo markkinoille ja solid state akut ovat olleet tulossa mullistamaan markkinat kahden vuoden sisällä jo 2010-luvulta lähtien. Viimeisin tieto taitaa olla, että kahden vuoden päästä on aikaisintaan v. 2030. Se on varmaan kaksi vuotta tojoanisen ajanlaskun ja kalenterin mukaan....
Saattaa tuo konseptimalli bz3x toteutuakin. Senhän saa jo nyt ostettua alkuperäisenä Byd Atto 3 nimellä, ilman Toyota pintatuunauksia. Vastaava tapaus kuin Proace, jonka saa myös monella eri merkillä, sama auto samalta tuotantolinjalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon solid state -akkujen ja markkinat mullistavien sähköautojen ylisanat ja menestyshän ne ovat osoittautuneet kuvitelmiksi.
Konsonanttihirviö 35 kpl...siinä tojon sähkisosaaminen....Toyota BZ4X on paras sähköauto. Täytyy ihmetellä kun se ei paremmin myy. Skoda Enyaq on myynyt hämmästyttävän hyvin, vaikka se on yksi surkeimmista sähköautoista.
- Anonyymi
Lokakuun rekisteröinti vaivaiset 35 kpl.
- Anonyymi
...ja Enyaqia myytiin lokakuussa 265 kpl, reilusi enemmän kuin Corolla, joka oli Toyotan eniten myyty malli
- Anonyymi
j oko on solid akut 500km 800km 1000km 1200kmKAIKKI TÄMÄ VALETTA,VALETTA,VALETTA TOYOTALTA MILTÄ TUNTUU AJAA TOYOTA SÄHKÄRILLÄ toimintamatka 350kmTODELLISUUS 250KM TALVELLA 150 KM.MISSÄ MUUTEN NE SOLID AKUT JOSTA MEUHKATTU YLI KYMMENEN VUOTTA .MISSÄ
- Anonyymi
Toyotan ulkoinen muotoilu karkottaa jo suurimman osan ostajaehdokkaista. Loput lähtevät kun istuvat kuskin paikalle.
- Anonyymi
Näyttää saksan isot tehtaat olevan menossa takaisin hybridien pariin. VW irtisanoo valtavat määrät väkeä sähköautotuotannosta. MIKSI, jos kerran sähköauto on se juttu?
- Anonyymi
Saksassa ostetaan autoja eikä mitään itselataavia (1-9/2024)
Volkswagen Golf 76 356
Volkswagen T-Roc 57 832
Volkswagen Tiguan 49 107
Skoda Octavia 39 804
Opel Astra 37 175
Volkswagen Passat 36 457
Opel Corsa 31 352
Volkswagen Polo 29 278
Seat Leon 28 576
BMW 3 -sarja 27 103 - Anonyymi
Siksi, koska ihmiset haluavat ostaa kiinalaisia sähköautoja. Kysy niiltä miksi he haluavat eurooppalaisen teollisuuden kuolevan.
- Anonyymi
Teslan akut kestää, eikä siinä ole tarvinnut rajoittaa niiden latausta, kuten Toyota on joutunut halpis akkujen takia tekemään, ettei ne kyrvähdä ihan heti.
Tuossa kikkareessa ei ole mitään sellaista hyvää joka houkuttaisi sellaisen hankkimaan, niin otetaan mukaan "kikka kakkonen" ja sidotaan omistaja kalleimpaan ja tiheimpään huolto-ohjelmaa ja annetaan akuille akkuturvaa pitkille kilometreille joita ei kukaan kuitenkaan pysty rajoitettujen vuosien aikana ajamaan. Näin rikot maksetaan ns. yhteisvastuullisesti huoltojen hinnoissa.- Anonyymi
10 vuotta, miljoona kilometriä ja 66 huoltoa, Ei kai kukaan...
- Anonyymi
Vanhoissa Tesloissa on jo rajoitettu tahallaan akun pikalatausta, jotta niiden akut eivät kärähdä. Käytännössä latausnopeus puolitettiin vanhoissa Tesloissa. Teslankin akut tuhoutuvat, jos sen jatkuvasti pikalataa.
Voit vaikka katsoa netistä vanhojen Teslojen omistajien valitusta latausnopeuden hidastumisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhoissa Tesloissa on jo rajoitettu tahallaan akun pikalatausta, jotta niiden akut eivät kärähdä. Käytännössä latausnopeus puolitettiin vanhoissa Tesloissa. Teslankin akut tuhoutuvat, jos sen jatkuvasti pikalataa.
Voit vaikka katsoa netistä vanhojen Teslojen omistajien valitusta latausnopeuden hidastumisesta.Muutoinkin Tesla valmistaa lähinnä heikkolaatuista romua. Tesla on markkinoiden surkein auto.
- Anonyymi
BZ4X:ssä on Panasonicin valmistamat akut kuten useissa Tesloissakin.
- Anonyymi
Miten joku voi kehua tätä harjoituskappaletta hyväksi sähköautoksi.
- Anonyymi
Toyota joutui luopumaan akun kestämisen tekniikasta asiantuntemattomien painostuksesta. Asiantuntevasti rakennettu auto olikin kuulemma sitten harjoituskappale. Nyt se on uusissa malleissa tällainen:
Mallivuoden 2024 Toyota bZ4X.
Uudistunut Toyota bZ4X tarjoaa aiempaa nopeamman pikalatauksen.
Uudistuneessa Toyota bZ4X:ssä on nyt myös uudistettu korkeajänniteakun lämmönhallintajärjestelmä, joka mahdollistaa nopeamman pikalatauksen ja lyhyemmät lataustauot reissun aikana.
Yksittäisen lämmitysvastuksen lisäksi akun lämmityksessä hyödynnetään ajoneuvon lämmityslaitteen tuottamaa lämpöä. Akku lämpenee pikalatauksessa nopeammin ja pystyy ottamaan aiempaa tehokkaammin virtaa vastaan. Muutoksen odotetaan alentavan pikalatausaikoja 10–80 prosentin latauskapasiteetin välillä etenkin kylmissä olosuhteissa.- Anonyymi
Toyota on rakentanut hybridejä lähes kolmekymmentä vuotta ja tuntee akut perinpohjin. Tietää niistä enemmän kuin mikään muu autonvalmistaja.
Sen ei vain sallittu rakentaa latausta niin että akut kestäisivät pitkään kuten Toyota haluaa autojensakin kestävän. - Anonyymi
Eikä edelleenkään akun esilämmitystä, mikä on täällä Pohjolassa erityisen tärkeä ominaisuus. Omia puutteellisia virityksiä yritettään sitten sada kuulostamaan oikealta akun esilämmitykseltä...
"Yksittäisen lämmitysvastuksen lisäksi akun lämmityksessä hyödynnetään ajoneuvon lämmityslaitteen tuottamaa lämpöä."
no kohta joku tojouskovainen tulee huutelemaan tuon olevan parempi.... 😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on rakentanut hybridejä lähes kolmekymmentä vuotta ja tuntee akut perinpohjin. Tietää niistä enemmän kuin mikään muu autonvalmistaja.
Sen ei vain sallittu rakentaa latausta niin että akut kestäisivät pitkään kuten Toyota haluaa autojensakin kestävän.Vai olisiko niin, että asiakkaat ja auton käyttäjät haluavat latauksen sujuvan nopeasti ja akun kapasiteetin olevan riittävä ettei joudu tuhkatiheään pysähtymään. Eikös se tuo kaupaksi menneiden autojen vähyys kerro juuri sen ettei tojo ole kyennyt tekemään asiakkaille sopivaa sähkistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai olisiko niin, että asiakkaat ja auton käyttäjät haluavat latauksen sujuvan nopeasti ja akun kapasiteetin olevan riittävä ettei joudu tuhkatiheään pysähtymään. Eikös se tuo kaupaksi menneiden autojen vähyys kerro juuri sen ettei tojo ole kyennyt tekemään asiakkaille sopivaa sähkistä.
Kyennyt??? Täysin väärä sana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on rakentanut hybridejä lähes kolmekymmentä vuotta ja tuntee akut perinpohjin. Tietää niistä enemmän kuin mikään muu autonvalmistaja.
Sen ei vain sallittu rakentaa latausta niin että akut kestäisivät pitkään kuten Toyota haluaa autojensakin kestävän.Toyotan suunnittelu lähtee siitä, että auton tulee kestää vähintään kolmekymmentä vuotta ja yli miljoona kilometriä. Sen ne kestävätkin, sillä tekniikka on ikuista ja ne eivät ruostu lainkaan. Muut valmistajat eivät ole päässet tuohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan suunnittelu lähtee siitä, että auton tulee kestää vähintään kolmekymmentä vuotta ja yli miljoona kilometriä. Sen ne kestävätkin, sillä tekniikka on ikuista ja ne eivät ruostu lainkaan. Muut valmistajat eivät ole päässet tuohon.
Japanilaisen auton suunnittelu lähtee siitä, että se kestää viisi vuotta käyttöä, ja sen jälkeen se voidaan romuttaa, tai myydä Afrikkaan tai Venäjälle. Ulkomaille myydyt uudet autot on tehty samalla filosofialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyennyt??? Täysin väärä sana.
Nimenomaa, sitähän tuo kysynnän vähäisyys osoittaa, tojo ei vastaa asiakkaiden tarpeeseen. Tojo toimii vähän niin kuin entinen neuvostoliittolainen järjestelmä, tehdään mitä kyetään ja mitä johtajat tahtoo, käyttäjien pitää sopeutua siihen. Länsimainen markkinatalous toimii niin, että kuullaan asiakkaiden tarpeita ja tehdään tuotteita, jotka vastaavat niihin tarpeisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan suunnittelu lähtee siitä, että auton tulee kestää vähintään kolmekymmentä vuotta ja yli miljoona kilometriä. Sen ne kestävätkin, sillä tekniikka on ikuista ja ne eivät ruostu lainkaan. Muut valmistajat eivät ole päässet tuohon.
Yksikään ei kestä, joten suunnittelu on /C:stä.
- Anonyymi
Kannattaa katsoa Munron analyysi Bz4XGfYAX3ar:n rakenteesta. Ihan täys räpellys on tuo auto. Siinä on pohjassa pulttia pultin päällä.
- Anonyymi
Katsohan valehtelija tuo video. BZ4X:llä ajetaan Äänisen yli. Vai on siinä pulttia puötin päällä.
https://www.is.fi/autot/art-2000008638251.html
- Anonyymi
BZ4X, jossa Toyota on vakiona.
- Anonyymi
Ja sähköauto-ominaisuudet hukassa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähköauto-ominaisuudet hukassa....
Ei ne hukassa ole. Muilla ne sähköautojen ominaisuudet ovat vain paljon parempia. Olisihan BZ: kin pätevä, jos siinä olisi vähän isompi akku, pienempi kulutus ja nopeampi lataus. Nyt se jää auttamatta jumbosijoille vertailtaessa muihin, mitenkään vielä vertailematta tehoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747