Uusi Testamentti saarnaa suvaitsevaisuudesta ja rakkaudesta. Jeesus opetti hyväksymään erilaiset ja käski olla tuomitsematta. Homoseksuaalinen rakkaus ei ole millään tavalla eri asia kuin heteroiden välinen rakkaus.
Miksi vanhoillislestadiolaiset ovat kääntäneet Raamatun perusperiaatteet päälaelleen?
58
369
Vastaukset
- Anonyymi
Sairasta sellainen homostelu. Kuoleman synti.
- Anonyymi
Se on mielisairaus tarvii kovat psykoosilääkkeet se on jäännöstyyppinen skitsofrenia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on mielisairaus tarvii kovat psykoosilääkkeet se on jäännöstyyppinen skitsofrenia
Voitko perustella?
- Anonyymi
Miten niin sairasta? Homoja on aina ollut ja tulee aina olemaan.
- Anonyymi
Hengellisillä ihmisillä on synnintunto. He kulkee Jeesus tietä.
Maallinen laki antaa isratailla mutta hengellinen ei anna.
Synnintunto pitää oikealla tiellä se ohjaa iloisesti eteenpäin taivastiellä.- Anonyymi
Mistä tiedät?
- Anonyymi
Joilla ei ole synnintuntoa he ovat hengellisesti kuolleita. Mooseksen laki on hengellinen.
Maallinen laki antaa synnissä rypeä ihan vapaasti. Jos sitä moititaan se on rikos.- Anonyymi
Mihin tämä väitteesi perustuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin tämä väitteesi perustuu?
Raamattuun.
Ilman synnintuntoa ei saa syntejään anteeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattuun.
Ilman synnintuntoa ei saa syntejään anteeksi.Miksi Raamattu olisi millään tavalla oikeassa näiden asioiden suhteen? On todistettu, että Raamattu on koottu todella pitkän ajanjakson aikana kirjoitetuista teksteistä, jotka ovat jatkuvasti jopa ristiriidassa keskenään.
- Anonyymi
Monesti on nii että semmoinen ihminen itse on homoseksuasli, salassa, joka muita tuomitsee kovinkin herkästi ja olettaakin muiden olevan homoja. Homofoobikkoja on, joilla oma homoseksuaalisuus pelottaa ja ahdistaa, kun pelkää joutuvansa helvetttin.
- Anonyymi
Joo siksi muutakin ilotaloon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo siksi muutakin ilotaloon
Joonan merkki on ilo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joonan merkki on ilo
Vai mikä? Isot silmät ja naurava suu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai mikä? Isot silmät ja naurava suu
Vai onko se merkki poliisin rekisteriin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikosrekisteriin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai onko se veturin pilli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai onko se veturin pilli?
Vai onko toivomuksia kun tähti lentää?
- Anonyymi
Oulun alueella tuntuu olevan paljon sinkkunaisia, kaljaa kuttaavia kissan tai koitanpitäjiä. Sitten on niitä naisua, jotka eivöt halua mennä naimisiin, ovat suvaitsevausia, mutta tietävät tasan tarkkaan mikä se on se huono avioliitto. Kun elää yksin, pääsee muuten helpommalla, eikä tarvi edes kissaa tai koiraa.
- Anonyymi
Aloittajalle: Eli milloin ole lukenut Raamatun ja kertoisitko vielä perustelut sieltä Raamatusta minkä pohjalta tulit tuohon johtopäätökseen, että homoseksuaalinen rakkaus ei millään tavalla ole eri asia kuin heteroiden välinen rakkaus?
Oma havaintoni: homot käyttää samaa välinettä, mutta eri reikää rakastellessa, eli on siinä vissi ero. Lisäksi homosuhde ei ole hedelmällinen, eli ei voi lisääntyä. Pari mainitakseni.- Anonyymi
Raamatussa sanotaan hyvinkin tarkkaan, että erilaisuus tulee hyväksyä. Siellä myös sanotaan, että Jeesus oli homo- ja transmyönteinen. Sieltä vain lukemaan avoimin mielin, niin kyllä ne kohdat sinullekin avautuu. ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa sanotaan hyvinkin tarkkaan, että erilaisuus tulee hyväksyä. Siellä myös sanotaan, että Jeesus oli homo- ja transmyönteinen. Sieltä vain lukemaan avoimin mielin, niin kyllä ne kohdat sinullekin avautuu. ;)
3 Moos: 20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittaisitko vielä ne Raamatunkohdat tarkalleen missä näitä asioita on sanottu? Oon lukenu suorastaan mieli selkosen selällään Raamatun useita kertoja enkä ole vielä homo ja transmyönteisiin Raamatunkohtiin törmännyt. Eli tarvin että autat mua. Jos et auta ni miks kuvittelet että minä tai kukaan muukaan muuttaisi mielensä ja olisi sun kanssa samaa mieltä? Miksi edes yrität keskustella jos et halua perustella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittaisitko vielä ne Raamatunkohdat tarkalleen missä näitä asioita on sanottu? Oon lukenu suorastaan mieli selkosen selällään Raamatun useita kertoja enkä ole vielä homo ja transmyönteisiin Raamatunkohtiin törmännyt. Eli tarvin että autat mua. Jos et auta ni miks kuvittelet että minä tai kukaan muukaan muuttaisi mielensä ja olisi sun kanssa samaa mieltä? Miksi edes yrität keskustella jos et halua perustella?
Jeesus sano että joka ei vihaa sisaria ja väliä ei pääse taivaaseen eli nyt vaan niin paljon vihaa ku pystyy
- Anonyymi
<<Miksi Raamattu olisi millään tavalla oikeassa näiden asioiden suhteen? On todistettu, että Raamattu on koottu todella pitkän ajanjakson aikana kirjoitetuista teksteistä, jotka ovat jatkuvasti jopa ristiriidassa keskenään.<<
Kaikki periaatteet on ollut valmiina ennen kuin maailma on edes alkanut, ne on taivaassa valmiina ja Raamattu on sieltä annettu, se on pikkuhiljaa annettu.
Että se menisi sydämeen ja ihmiselle.
Moosenksen laki on hengelline, siitä tuli synnintunto: näytti synnin. ja ne eläisi Jumalalle eikä itselleen ja kunnioittavat Jumalaa.
Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken.
Jumalan kunniaksi ja toisten hyväksi
Maallinen laki antaa rypeä synnissä ihan vapaasti. Jos sitä moititaan se on rikos.- Anonyymi
Miksi sitten Raamatussa on niin älyttömästi ristiriitaisuuksia, jos se kerta on ”annettu” korkeamman tahon voimasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten Raamatussa on niin älyttömästi ristiriitaisuuksia, jos se kerta on ”annettu” korkeamman tahon voimasta?
Eli mitä ristiriitaisuuksia tarkoitat esimerkiksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli mitä ristiriitaisuuksia tarkoitat esimerkiksi?
No vaikka esimerkiksi näitä ihan perusjuttuja:
https://vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No vaikka esimerkiksi näitä ihan perusjuttuja:
https://vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.htmlNo ensinnäkin 90% tuosta on sen tasosta settiä että "koska Jumala sanoo että hän vihastuu mutta silti Raamattu sanoo että Jumala on rakkaus" niin Raamattu on ristiriitainen. Öhhh?!?!? Se että Jumala vihastuu ei mitenkään sulje pois sitä että se ois rakkaus.
Mitä tulee siihen 1% missä ehkä on hyvää kritiikkiä, tarttis jonkin yhden konkreettisen asian, eli valitsetko yhden ja laita tänne niin voin vastata siihen, jos haluat oikeesti keskustella.
Jos et niin voin heittää sulle vaan samoin että mene reasonablefaith -sivustolle niin siellä kyllä vastataan luultavasti kaikkiin kysymyksiin mitä sulla on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ensinnäkin 90% tuosta on sen tasosta settiä että "koska Jumala sanoo että hän vihastuu mutta silti Raamattu sanoo että Jumala on rakkaus" niin Raamattu on ristiriitainen. Öhhh?!?!? Se että Jumala vihastuu ei mitenkään sulje pois sitä että se ois rakkaus.
Mitä tulee siihen 1% missä ehkä on hyvää kritiikkiä, tarttis jonkin yhden konkreettisen asian, eli valitsetko yhden ja laita tänne niin voin vastata siihen, jos haluat oikeesti keskustella.
Jos et niin voin heittää sulle vaan samoin että mene reasonablefaith -sivustolle niin siellä kyllä vastataan luultavasti kaikkiin kysymyksiin mitä sulla on.Et silti osaa korjata tuon kyseisen sivun väitteistä yhtäkään. Joten, meikäläinen vähän niin kuin voitti tämän erän. Sori vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et silti osaa korjata tuon kyseisen sivun väitteistä yhtäkään. Joten, meikäläinen vähän niin kuin voitti tämän erän. Sori vaan.
Se on sun mielipide
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et silti osaa korjata tuon kyseisen sivun väitteistä yhtäkään. Joten, meikäläinen vähän niin kuin voitti tämän erän. Sori vaan.
Eli toisinsanoen yrität sanoa että et uskalla ottaa sieltä yhtä ja laittaa tähän vastattavaksi? Koska niin tyhmä en ole että alan jonkun trollin takia vastaamaan sun heittämän sivuston miljoonaan kysymykseen jossa suomi24:ssa.
Mene itse reasonablefaith.org ja kaiva ne vastaukset, oon nyt yhtä ylimielinen ku sinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kato ongelma on myös tämä: sä oletat että kaikki se kritiikki mitä tuolla on, on ylipäänsä hyvää. Eli sun pitäis pystyä selittää myös miksi se on hyvää. Ja se taakka on valitettavasti sinulla, koska sinä se esitit väitteen että Raamattu on ristiriitainen. Mitään et ole kuitenkaan tänne laittanu etkä mitään perusteluita miksi asia olisi niinku väität.
Ja se on vaan fakta, 90% tuon sun linkkaaman sivuston jutuista oli täyttä roskaa, suorastaan naurettavaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli toisinsanoen yrität sanoa että et uskalla ottaa sieltä yhtä ja laittaa tähän vastattavaksi? Koska niin tyhmä en ole että alan jonkun trollin takia vastaamaan sun heittämän sivuston miljoonaan kysymykseen jossa suomi24:ssa.
Mene itse reasonablefaith.org ja kaiva ne vastaukset, oon nyt yhtä ylimielinen ku sinä.No esimerkiksi tämä:
3. Moos. 24:17 "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Eikö tässä ole muka ristiriitaa?
- Anonyymi
Aloituksen tyyppinen sisältö näkyy olevan taas vähän joka palstalla. Kampanjaa kampajan perään laittomuuden edistäjiltä...
- Anonyymi
Mikä vitun synnintunto? Lestat raiskaa lapsiaan ja yrityspuolella mafia tyylistä yhteispeliä eri ammattikuntien kesken. Voisikohan synnintunto olla kaikkea tuota
- Anonyymi
Tosi outoa, että raiskaaminen ja muiden ihmisten helvettiin tuomitseminen on joidenkin mielestä ihan ok, mutta kahden miehen välinen, molempien suostumukseen perustuva seksi on ”kauhistuttava teko”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi outoa, että raiskaaminen ja muiden ihmisten helvettiin tuomitseminen on joidenkin mielestä ihan ok, mutta kahden miehen välinen, molempien suostumukseen perustuva seksi on ”kauhistuttava teko”.
Öö eli kenen mielestä mainitsemasi asiat on OK? Niiden pervojen jotka niitä tekee? Luuletko että kaikki vanhoillislestadiolaiset tai kristityt toimii niin?
Taidat itse olla kovin tuomitsemaan muita. - AnonyymiUUSI
Vitulla ei ole synnintuntoa, se on ihan normaali kosketustunto kuin muuallakin kehossa. Vittu ei myöskään ole itsenäinen toimija, koska se ei osaa ajatella itsenäisesti. Jotkut tosin ajattelee vitullaan eikä aivoillaan.
- Anonyymi
<<Miksi sitten Raamatussa on niin älyttömästi ristiriitaisuuksia, jos se kerta on ”annettu” korkeamman tahon voimasta?<<
Täytyy olla synnin tunto.
2 Pietari: 1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
Oikean opin saa kun sitä noudattaa.
Periaatteet ei ole mihinkään kadonneet ne voi vieläkin löytää.- Anonyymi
Vähintään jos joku luulee seisovansa varokoon ettei kaadu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähintään jos joku luulee seisovansa varokoon ettei kaadu
Matt: 24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
Ne on universaalisia moraalin ja etiikan sanoja. Ne on aina läsnä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt: 24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
Ne on universaalisia moraalin ja etiikan sanoja. Ne on aina läsnä.Eivät katoa mutta kuka niitä noudattaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät katoa mutta kuka niitä noudattaa
ENNEMMIN TAIVAS JA MAA KATOAVAT kuin yksikään piirto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sorruit väärentelyyn
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katoavat kyllä mutta aikanaan
- Anonyymi
Mulla ei oo synnintuntoo mitä pitää tehdä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikean ja väärän ehkä tietää mitä siihen se jääkin, pavehan sano että teidät pelastaa nyt kaste ei se että luovuitte synnistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikean ja väärän ehkä tietää mitä siihen se jääkin, pavehan sano että teidät pelastaa nyt kaste ei se että luovuitte synnistä
Oikea ja väärä ja synti onko se jotakin syötävää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea ja väärä ja synti onko se jotakin syötävää
Hedelmä tms
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hedelmä tms
Vai mielipide
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai mielipide
Oliko hoitomiehillä mielipide synti vai synti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tietysti jos ei ole syntiä ei voi tehdä parannusta
- Anonyymi
Jeesuksen kirkkaus paljastaa synnin se sisäinen puhtaus. Vertailukohteena on Itse Jeesus.
Luuk: 11:39 Silloin Herra sanoi hänelle: "Kyllä te, fariseukset, puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisäpuoli teissä on täynnä ryöstöä ja pahuutta.
11:40 Te mielettömät, eikö se, joka on tehnyt ulkopuolen, ole tehnyt sisäpuoltakin?
Jos on sisältä puhdasta niin kaikki on puhdasta.
Maallinen laki antaa rypeä synnissä ihan vapaasti. Jos sitä moititaan se on rikos.- Anonyymi
On kysymys siäisistä motiivista. Ihmiset on syntiin langenneita, joka ikinen ja siksi tarvitsee Jeesuksen hankkimaa armoa.
- Anonyymi
Mennäänpä välillä asiaankin, vieläkö Kärkkäinen myy niitä hyväksi havaittuja esitervattuja pesukoneita?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138