Onko relevanttia näin syksyllä
Millaisesta muutoksesta on kysymys?
Pakkasen ja lumentulo ilmastonmuutos
41
256
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä on kysymys
- Anonyymi
Kyllä olis pitäny lumen tulla jo aikapäiviä sitten. 1978 oli Pielisessä jäätä liki metri. Tavallinen kaira ei joka paikassa yltänyt läpi.
Nyt on viikko 44 eli ollaan sentään lokakuun loppuolella. 80- luvulla tuli ensilumi ihan poikkeuksetta jo lokakuun alkupäivinä. 1981 satoi ensilumen syyskuun 21 päivänä ja se pysyi kevääseen. Oli ihan paska talvi, kun sai olla joka yö hyppäämässä auraamaan. 1982 alkoi pakkaset jo lokakuun toisella viikolla.
Viimeinen oikea-aikanen talvi oli joskus parikymmentä vuotta sitten.
- Anonyymi
Taas kerran talvi syksyllä
- Anonyymi
Lumi etuajassa
- Anonyymi
Älä sinä runkkkaripelle jauha paskaa. ei ole lumi ajoissa.
- Anonyymi
Ensilumi, normaalia.
- Anonyymi
Ilmasto on jatkuvassa muutoksessa.
Syksyllä sataa lumen ja keväällä se sulaa pois.
Tämän takia meidän tulee mennä tielle istumaan, töhriä maalilla julkisia rakennuksia, pukeutua säkkiin, ripotella päällemme tuhkaa ja ruoskia itseämme.
Näin maailma pelastuu.
Aamen.- Anonyymi
Tiedemiehet ei tiedä mitään, mutta öyhöttäjä tietää kaiken ja myös kertoo kaiken tietonsa muille. Halusittepa tai ette.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedemiehet ei tiedä mitään, mutta öyhöttäjä tietää kaiken ja myös kertoo kaiken tietonsa muille. Halusittepa tai ette.
Ilmasto on muuttunut koko maapallon miljardien vuotisen historia ajan. Ihminen on niin suuruuden hullu, että luulee päättävänsä jopa maapallon ilmastonkin ja lämpötilan. Sopii yrittää. Ei onnistu. Seuraava jääkausi on tulossa parinkymmenentuhannen vuoden päästä, mites sitten ihminen tuumaa? Alkaa rakentamaan varmaan savupiippuja, että olisi lämpimämpää. Ihminen on hullu. Jääkaudet ovat vuorotelleet lämpimien jaksojen kanssa vuoronperään vaikka täällä ei ole ollut saastuttavia juttuja kuin jokunen vuosikymmen. Ei maapallo kysele ihmiseltä, että olisiko näin hyvä. Piiperöt työttömät sitten pötköttää kamapäissään ajoradalla ja kiljuu ilmastonmuutoksen pysäyttämistä. Sopii mennä yrittämään. Ei onnistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmasto on muuttunut koko maapallon miljardien vuotisen historia ajan. Ihminen on niin suuruuden hullu, että luulee päättävänsä jopa maapallon ilmastonkin ja lämpötilan. Sopii yrittää. Ei onnistu. Seuraava jääkausi on tulossa parinkymmenentuhannen vuoden päästä, mites sitten ihminen tuumaa? Alkaa rakentamaan varmaan savupiippuja, että olisi lämpimämpää. Ihminen on hullu. Jääkaudet ovat vuorotelleet lämpimien jaksojen kanssa vuoronperään vaikka täällä ei ole ollut saastuttavia juttuja kuin jokunen vuosikymmen. Ei maapallo kysele ihmiseltä, että olisiko näin hyvä. Piiperöt työttömät sitten pötköttää kamapäissään ajoradalla ja kiljuu ilmastonmuutoksen pysäyttämistä. Sopii mennä yrittämään. Ei onnistu.
Aku Ankastako luit?
" Ihminen on hullu..." tuo pitää paikkansa sinun kohdallasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaston lämpenemistä yritetään hillitä sen vuoksi ettei jääkausi aikaistuisi.
- Anonyymi
"Syksyllä sataa lumen ja keväällä se sulaa pois...."
Vuodenaikainen vaihtelu ei ole ilmastonmuutosta, eikä sillä ole mitään tekemistä kyseisen ilmiön kanssa. Ilmastonmuutos näkyy kyllä myös vuodenaikaisessa vaihtelussa ja yksinkertaisemmat tekevät siitä vääriä johtopäätöksiä.
Ilmastonmuutoksessa se muutos on pienin askelin tapahtuvaa ja palautumatonta.Ymmärrän kyllä, että kaltaisesi ihmisen on vaikea tajuta yksinkertaisiakin asioita, mutta yritä edes.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmasto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aku Ankastako luit?
" Ihminen on hullu..." tuo pitää paikkansa sinun kohdallasi.Pitäämuistaa jotta suomessakin on kasvanut tammimetsiä ja grönlanissa on asuttu turvemajoissa ja 1100 luvulla oli niilijäässä.
Minusta tämä nykyinenhätä on hieman liioiteltu. Os sanottu jääkiekkomailan lavan totuus. Joka kertoo jos menet lentokentän mittapisteen oli n 1-2km on lämpötilanero jopa 10-15°. Ja kaupungeissa on paljon mustaa asfalttia joka sitoolämmön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aku Ankastako luit?
" Ihminen on hullu..." tuo pitää paikkansa sinun kohdallasi.Juuri sinunkaltaiset kouluttamattomat ötökät joita voisi verrata paskaan joutaisi laittaa Suomesta pois. Olette pelkkä menoerä valtiolle. Teistä ole koskaan mitään hyötyä kenellekään. Teillä ei ole lahjoja mihinkään. Joiltakin suvuilta pitäisi ottaa lisääntymisoikeus pois. Kaikki olisivat iloisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaston lämpenemistä yritetään hillitä sen vuoksi ettei jääkausi aikaistuisi.
Tämä on ihan höpön löpöä. Ihmisellä ei ole paskankaan vaikutusta siihen tulee jääkausi 20 132 vuoden päästä vai 20133 vuoden päästä ja sillä ei ole itse asiassa edes mitään merkitystä. Se tulee joka tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäämuistaa jotta suomessakin on kasvanut tammimetsiä ja grönlanissa on asuttu turvemajoissa ja 1100 luvulla oli niilijäässä.
Minusta tämä nykyinenhätä on hieman liioiteltu. Os sanottu jääkiekkomailan lavan totuus. Joka kertoo jos menet lentokentän mittapisteen oli n 1-2km on lämpötilanero jopa 10-15°. Ja kaupungeissa on paljon mustaa asfalttia joka sitoolämmön.Saisikohan tuon saman suomen kielellä?
Toisin sanoen.
Voisitko opetella kirjoittamaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri sinunkaltaiset kouluttamattomat ötökät joita voisi verrata paskaan joutaisi laittaa Suomesta pois. Olette pelkkä menoerä valtiolle. Teistä ole koskaan mitään hyötyä kenellekään. Teillä ei ole lahjoja mihinkään. Joiltakin suvuilta pitäisi ottaa lisääntymisoikeus pois. Kaikki olisivat iloisia.
Kiitos vinkistä. Oletko lieksalainen? Oletko töissä?
Minä voisin tarjota sinulle työpaikan, jos osoittaisit olevasi kykenevä rakennusalan apumiehen tehtäviin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri sinunkaltaiset kouluttamattomat ötökät joita voisi verrata paskaan joutaisi laittaa Suomesta pois. Olette pelkkä menoerä valtiolle. Teistä ole koskaan mitään hyötyä kenellekään. Teillä ei ole lahjoja mihinkään. Joiltakin suvuilta pitäisi ottaa lisääntymisoikeus pois. Kaikki olisivat iloisia.
Kiitos! Sanasi lämmitti sydäntäni. Kiitos vielä kerran 🥰
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saisikohan tuon saman suomen kielellä?
Toisin sanoen.
Voisitko opetella kirjoittamaan?Tyhmähän olet joset ymmärtänyt lukemaasi. Joten voisitko harkita jotta jokuselittäsi sinulle jutun.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Oletko lieksalainen? Oletko töissä?
Minä voisin tarjota sinulle työpaikan, jos osoittaisit olevasi kykenevä rakennusalan apumiehen tehtäviin.Minä tulisin, mutta olen jo tässä mainitussa työssä, tosin aika kaukana Lieksasta.
Palkka on 24 €/ h, työvaatteet ja jalkineet työnantajalta.
Asunto 350 €/ kk.
Hyvin olen pärjännyt enkä ole teitä
rikkiviisaita kaivannut.
- Anonyymi
Onko Lieksassa satanut vielä lunta?
- Anonyymi
Onhan noilla ituhippi kokkelinokilla lunta ympäri vuoden? Lasipöydältä nuuskivat luottokortin kanssa aina toiseen sieraimeen, kun toista sierainta painavat sormella kiinni.
Onko se niillä ympärivuotinen talvi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan noilla ituhippi kokkelinokilla lunta ympäri vuoden? Lasipöydältä nuuskivat luottokortin kanssa aina toiseen sieraimeen, kun toista sierainta painavat sormella kiinni.
Onko se niillä ympärivuotinen talvi?Enempi se teidän oppimaton jengi niitä huumeita käyttää. Ilmasto- ja ympäristötietoiset ihmiset ovat sinulle ylitsepääsemätön ongelma.
Oppimattomuutesi ja moukkamaisuus on kyllä ihan omaa syytäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enempi se teidän oppimaton jengi niitä huumeita käyttää. Ilmasto- ja ympäristötietoiset ihmiset ovat sinulle ylitsepääsemätön ongelma.
Oppimattomuutesi ja moukkamaisuus on kyllä ihan omaa syytäsi.Tämä ituhippi itse käyttää huumeita. Johan sen näkeejutuista. Kokoajan puhuuhuumeista.
Ja on itse sekakäyttäjä. Siksitämä peittelynyritys. Koska itse käyttäähuumeita ja alkoakin runsaasti. Siksi tämä tautofonia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ituhippi itse käyttää huumeita. Johan sen näkeejutuista. Kokoajan puhuuhuumeista.
Ja on itse sekakäyttäjä. Siksitämä peittelynyritys. Koska itse käyttäähuumeita ja alkoakin runsaasti. Siksi tämä tautofonia.Olen pannut paljaalla äitiäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ituhippi itse käyttää huumeita. Johan sen näkeejutuista. Kokoajan puhuuhuumeista.
Ja on itse sekakäyttäjä. Siksitämä peittelynyritys. Koska itse käyttäähuumeita ja alkoakin runsaasti. Siksi tämä tautofonia.Minulla on kyllä yritys, mutta ei "peittelynyritystä". Mikä tuo toimiala sitten lieneekään?
Tarttuisin vielä tuohon "tautofoniaan".
Kommentoit jokun muun tekstejä tai olet käsittänyt tuon termin väärin. Epäilen vahvimmin viimemainittua. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen pannut paljaalla äitiäsi.
Niinkö olet pannut. Milloin ja missä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen pannut paljaalla äitiäsi.
Sinähän olet juttusiperusteella pannut jopa kaivoskuiluakin. Joten eihän sulla ota edeseteen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kyllä yritys, mutta ei "peittelynyritystä". Mikä tuo toimiala sitten lieneekään?
Tarttuisin vielä tuohon "tautofoniaan".
Kommentoit jokun muun tekstejä tai olet käsittänyt tuon termin väärin. Epäilen vahvimmin viimemainittua.Yritätkö selittää jotta etkäytä huumeita? Ei mene läpi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö olet pannut. Milloin ja missä?
Sitäpä ei sulle kerrota. Se on äitisi ja minun välinen salaisuus...
- Anonyymi
Tumma lumiukko on jo actiivinen!
https://aijaa.com/SFwSkZ- Anonyymi
Ilmasto muuttuu kylmemmäksi ensiyönä, kun tulee lumisadetta. Normaalia Marraskuussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmasto muuttuu kylmemmäksi ensiyönä, kun tulee lumisadetta. Normaalia Marraskuussa.
Ensilumi ja pakkaset piti tulla jo lokakuun alkupuolella.
Ette usko ilmastonmuutoksen olevan totta. Kysykää tuolta. Se "puhuu" suomea.
https://openai.com/index/chatgpt/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensilumi ja pakkaset piti tulla jo lokakuun alkupuolella.
Ette usko ilmastonmuutoksen olevan totta. Kysykää tuolta. Se "puhuu" suomea.
https://openai.com/index/chatgpt/Ettekö ole mediasta seurannut jokunen aika sitten, kun Trump sanoi, että ilmastonmuutos on USA:ssa demokraattien aikaan saama ilmiö. Tuo jos mikä osoittaa Trumpin viisauden politiikassa. Kukahan politikko sen ilmastonmuutoksen meillä aiheuttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettekö ole mediasta seurannut jokunen aika sitten, kun Trump sanoi, että ilmastonmuutos on USA:ssa demokraattien aikaan saama ilmiö. Tuo jos mikä osoittaa Trumpin viisauden politiikassa. Kukahan politikko sen ilmastonmuutoksen meillä aiheuttaa?
Paavo Väyrynen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettekö ole mediasta seurannut jokunen aika sitten, kun Trump sanoi, että ilmastonmuutos on USA:ssa demokraattien aikaan saama ilmiö. Tuo jos mikä osoittaa Trumpin viisauden politiikassa. Kukahan politikko sen ilmastonmuutoksen meillä aiheuttaa?
Siunatussa hulluudessa Rummukaisen veljekset keskustelivat aiheesta "oikein viisas mies".
- AnonyymiUUSI
Missä kissa???
Kissaa ei näy...!!!
- AnonyymiUUSI
Kohta pääsee tekemään mustan lumiukon reunatien risteykseen!
- AnonyymiUUSI
Vaikka Suomi seisoisi päällään seuraavat sata vuotta, se ei estä hitustakaan ilmaston muuttumista.
Kukaan ei puhu siitä, miten paljon käynnissä olevat sodat lämmittävät ilmastoa ja myrkyttävät sitä.
Sotiin liittyvät uudet ja uudet valtiot, uhkaillaan, nälvitään ja härnätään toinen toistaan. Pommit putoilevat ja ohjukset lentelevät, ammutaan mielettömästi, rikotaan talot ja tavarat, tapetaan ihmiset jne. Eihän sellainen voi ainakaan parantaa ilmastoa.
Sitten on pikku Suomi, joka yrittää elää likaamatta ja saastuttamatta.
Kunhan isot pojat ottavat atomiaseet käyttöön, jospa se ilma sitten puhdistuisi, kun ihmiset vähenevät.
Miksi meillä Suomessa itketään, kun lapsia ei synny? Ei maapallon väestö tarvitse suomalaisia tämän enempää, kyllä kuuman Afrikan tulikuumat jampat pitävät huolen, että sieltä riittää tulijoita meille asti.
Niillä emännillä on varaa ja halua tehtailuun, sillä kun jopa elää länsimaissa. Sitäpaitsi, eikö se, jos mikä ole ns työperäistä muuntelua?- AnonyymiUUSI
Minä odotan innolla, että tulisi ydinsota, ja kaikki maat tuhoutuisi,, etenkin ryssät.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä odotan innolla, että tulisi ydinsota, ja kaikki maat tuhoutuisi,, etenkin ryssät.
Olishan se kyllä emämätky...
Tapahtuisi kerrankin jotakin repäsevää...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138