Kun isoissakin kaupungeissa tätä tehdään, kysytään täältäkin. Monet vanhemmat eivät halua laittaa lastaan tiettyihin kouluihin erinäisten syiden takia.
Mihin kouluihin Porissa kunnolliset työssäkäyvät ihmiset laittavat lapsensa? Mitkä ovat niitä kouluja joita kannattaisi välttää?
Koulusurffailu Porissa
27
179
Vastaukset
- Anonyymi
Missä koulussa kysyjä itse kävi. Niin tietäisi sitten, minne kouluun ei ainakaan kannata lapsiaan viedä.
- Anonyymi
Minä en ainakaan kävisi niitä kouluja joissa itse joudu olemaan. Ihan häiriintynyt meininki.
Järkevä vanhempi kasvattaa lapsensa jossain ihan muualla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ainakaan kävisi niitä kouluja joissa itse joudu olemaan. Ihan häiriintynyt meininki.
Järkevä vanhempi kasvattaa lapsensa jossain ihan muualla.Kävin sampolan nyt jo puretussa slummikoulussa ja näen painajaisia niistä ajoista vieläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin sampolan nyt jo puretussa slummikoulussa ja näen painajaisia niistä ajoista vieläkin.
Joo näitä "eliittikouluja" oli useita muitakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin sampolan nyt jo puretussa slummikoulussa ja näen painajaisia niistä ajoista vieläkin.
Minäkin kävin Porissa peruskoulua enkä todellakaan laittaisi lastani niihin samoihin kouluihin.
Pori on sellainen kaupunki, jossa fiksun lapsen on vaikea löytää koulusta tasoisiaan kavereita ja helposti joutuu silmätikuksi.
Kalluille löytyy aina seuraa. Mutta minä en halua kasvattaa lastani kallujen keskuudessa, siksi en asu enää Porissa enkä edes Satakunnassa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kävin pusertamassa möykyn sinne koulun portaille, sen verran mukavia muistoja sieltä :D
- Anonyymi
Ei ole paljoakaan valinnanvaraa, lukioitakaan ei ole kuin yksi.
Alakoulut ovat lähikouluja , siihen menet mihin koulupiirin kuulut.- Anonyymi
Koulupiiriin taas voi vaikuttaa kiinnittämällä huomiota siihen, minne muuttaa. Älä muuta alueelle jossa on paljon vuokrataloja. Silloin todennäköisesti lapsesi joutuu samaan kouluun kallujen lasten kanssa.
- Anonyymi
Ei niiden lukioidenkaan kanssa hirveästi ollut pelivaraa silloin kun niitä oli monta.
Muistan ajan kun Porissa oli jopa viisi lukiota: Lyseo, PSYL, Kuninkaanhaka, Länsi-Pori ja Meri-Pori.
Lyseo ja PSYL olivat noista arvostetut ja niihin haettiin eniten. Lähtökohtaisesti ne oli jokaisella lukioon hakeutuvalla ensisijaiset hakukohteet.
Noihin muihin ei yleensä varsinaisesti haettu, niihin päädyttiin. Siksi kun keskiarvo ei riittänyt hyviin lukioihin.
Muistaakseni Porissa noihin huonoihin lukioihin pääsi aikanaan jopa vitosen keskiarvolla. Tietysti se jo kertoo ettei lukio ehkä ole oikea paikka tällaiselle nuorelle. Keskeyttämisprosentti varmaan aika suuri. Hyvä vaan että lukioita on karsittu.
Tietysti hyvän arvosanan omaava hakija voisi tahallaan hakea huonompaan lukioon esim. läheisen sijainnin perusteella. Mutta heikon keskiarvon omaava joutuu menemään sinne mihin pääsee. Eli sillä tavalla tuo surffailu ei toimi.
- Anonyymi
Porissa tuo ei oikein ole ongelma.Hesassa turussa tampereella on tarkoin katsottava minne lapsensa laittaa.
- Anonyymi
Porissa on se ongelma, että ei ole hyviä ja huonoja kouluja. Kaikki on huonoja.
- Anonyymi
Noissa suurissa kaupungeissa huonompi aines pakkautuu tietyille alueille. Porissa niitä on kaikkialla.
Et voi laittaa lastasi Porissa kouluun ilman että se joutuu kallujen keskelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porissa on se ongelma, että ei ole hyviä ja huonoja kouluja. Kaikki on huonoja.
Opettajina on lyhyet vihreät hiukset omaava miesmäinen lauta setalainen, tai yhtä pitkä kuin leveä kumipallo.Yhteistä näille on setalaisuus ja sen mukaiset arvot joita koitetaan tuputtaa lapsille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Noissa suurissa kaupungeissa huonompi aines pakkautuu tietyille alueille. Porissa niitä on kaikkialla.
Et voi laittaa lastasi Porissa kouluun ilman että se joutuu kallujen keskelle.Paitsi hurrikouluun jossa kallut ovat myös rasisteja
- Anonyymi
> "Mitkä ovat niitä kouluja joita kannattaisi välttää?"
---
Elämämkoullu- Anonyymi
Porissa moni valitsee sen opintolinjan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porissa moni valitsee sen opintolinjan.
Ja mitähän vikaa siinä sitten on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitähän vikaa siinä sitten on.
Jaa, mitäköhän?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, mitäköhän?
Ei kai se haittaa jos on ralliraita housuissa ja kärpäsiä ympärillä, näkyy silti naisia riittävän :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai se haittaa jos on ralliraita housuissa ja kärpäsiä ympärillä, näkyy silti naisia riittävän :D
Mutta millaisia naisia :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta millaisia naisia :D
Upeita elämämkoullu naisia, komeet tatuloinnit ja hyviä reseptejä laukussa
- Anonyymi
Kyllä te kallupäissänne otatte nämä asiat vähän liian vakavasti. Menkää jonnekin muualle joo. Porissa ei velliperseet ja ituhipit pärjää.
- Anonyymi
Tässä näemme perinteisen porilaiskallun kommentin.
Pori on ilkeiden junttien kaupunki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä näemme perinteisen porilaiskallun kommentin.
Pori on ilkeiden junttien kaupunki.Pori ei ole itkijöitä varten. Hyvä kun läksit niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pori ei ole itkijöitä varten. Hyvä kun läksit niin.
Mikä kovispoika siellä uhoaa :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä kovispoika siellä uhoaa :D
Tää on jonkun "kovan sedän" poika, pullistelee kun iskällä on korvikset ja tatulointi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tää on jonkun "kovan sedän" poika, pullistelee kun iskällä on korvikset ja tatulointi
Tai jonkun anteliaan yh-äidin kasvatti, joka on katsonut vähän liikaa amerikkalaisia rikossarjoja ja leikkii nyt kovaa jenginuorta:D
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138