Joensuun kaupunki ohjeistaa karkki vai kepponen -kiertäjiä kulkemaan halloween-kierroksella samana päivänä, perjantaina 1. marraskuuta.
Joensuun kaupungin viestintäpäällikkö Petri Varis kertoo, että kaupunki päätti ottaa suosituksen käyttöön vastauksena joensuulaisten toiveeseen. Variksen mukaan kaupunki on saanut jonkin verran pyyntöjä, voisiko kierrosten ajankohdalle saada yhteisen linjan.
– Ihmiset ovat olleet vähän turhautuneita siihen, että monena eri päivänä ovella on käynyt karkki ja kepponen -kiertäjiä.
Kaupunki jakaa myös käytännön vinkkejä halloweenin viettoon.
Taustalla on Marjalan asukasyhdistyksen ohjeistus viime vuodelta. Tuolloin asukasyhdistys päätti luoda Marjalaan halloweenin viettoon säännöt, jotta lapset eivät kierrä ovilla useampana päivänä viikossa.
– Meillä ei valtaa ole määritellä, milloin lapset kiertävät. Päädyimme siihen, että tuo päivämäärä olisi hyvä ja tehtiin suositus ja toivomme toki, että sitä noudatettaisiin.
Joensuun kaupungin suositus halloweeniin
Ajankohta perjantaina 1. marraskuuta, ovilla ei tule kiertää muina päivinä.
Kierros loppuu kello 19.30, jotta rauhoitetaan lasten nukkumaanmenoaika.
Kierretään vain taloissa, joissa on halloween-koristeita tai kurpitsalyhty.
Unohdetaan kepposet. Kaupunki muistuttaa, että paikkojen sotkeminen on ilkivaltaa.
Jos karkkia ei ole tarjolla, jatketaan matkaa seuraavaan taloon.
Halloween suositus
8
109
Vastaukset
- Anonyymi
Kohta voi olla taas alasti vastaanottamassa vierailijoita ilman kutsua.
- Anonyymi
Minä suositan ettei minun pihaani ja ovelleni tulla kummittelemaan.
- Anonyymi
Näytät vain naamaasi ikkunasta, niin eiköhän se karkota lapset.
- AnonyymiUUSI
Samoin, ja mikäli tulevat, ovelle varataan p*skaruisku tervehtimään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Samoin, ja mikäli tulevat, ovelle varataan p*skaruisku tervehtimään.
Meillä rekku tervehtii omalla tavallaan kaikki jotka portista pihaan tulee...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meillä rekku tervehtii omalla tavallaan kaikki jotka portista pihaan tulee...
Hyvä hyvä, niin pitääkin tunkeilijoille tehdä 😁
- Anonyymi
En jaksa enää!!!!
- AnonyymiUUSI
Ei Suomessa tarvita mitään amerikan neekeröintiä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138