synnytin tytön sunnuntaina ja jälkivuoto ei hirveän runsasta mutta mukana välillä hyytymiä onko normaalia?
hyytymät synnytyksen jälkeen
5
7880
Vastaukset
- On se
Kyllä. Mulla ainakin oli niitä ja hengissä olen vieläkin 2,5v sitten synnytin =).
- Eetuli
On ihan normaalia että pieniä hyytymiä tulee vuodon mukana. Jos hyytymät alkavat olla kananmunan kokosia könttejä, niin silloin on parempi käydä tutkituttamassa tilanne ultralla. Vaarana on silloin kohdun tukkeutuminen ja tulehdus.
- Just synnyttänyt
Hei! Minä synnytin pojan sunnuntaina. Jälkivuoto ei mullakaan hirveän runsasta. Välillä tulee pieniä hyytymiä, muuten vuoto on aika limaista, rusehtavaa ja vaaleanpunaista lähinnä.
- äikkä
laitoksella antaneet kohtua supistavaa lääkettä? välillä ne saattaa unohtaa sen antamisen.
jos minä jättäisin sellasen ottamatta. kävis tosi huonosti. koska en imetä laisinkaan. jolloin kohtu huonommin jälki supistelee. täten vuoto välillä lakkaa vuotamasta. silloin juuri tulee isojakin klönttejä.
imetys lisää vuotoja. joten jos ei imetä niin sit isäntä asialle..
- xxxxx
vähän hankala arvioida, mikä on normaalia mikä ei. Mutta idea on se , että jälkivuoto kestää 4-6 viikkoa.
Keskimäärin nainen kesää normaalin kuukautisvuodon kalatisen vuodon noin viikon, jos se on pidempi ja runsas, sitten takaisin synnytyssairallaan..
Vuoto on ensialkuun kirkasta ja muuttuu pikkuhiljaa tummaksi veriseksi vuodoksi ja sitten limavuodoksi, kunnes loppuu..
Jos käy niin, että vuodossa on runsaasti hyytymiä tai vuoto on kirkasta ja olo on huono, huimaa, väsyttää on hyvä ottaa yhteyttä neuvolaan tai suoraa synnytyssairaalaan ( hemoglobiini on liian matala).
Usein hyytymäisen vuodon takana on jokin hiussuoni, vuotava suoni tai löysä kohtu joka voidaan hoitaa kaavinnalla ja hirttämällä suoni. Kohdun supisttelua auttavalla lääkityksellä autetaan jos kohtulihas on löysä
Jos vuoto on runsasta ja hyytymiä on jatkuvasti voi ottaa yhteyttä synnyttysairaalaansa suoraan.Siellä tutkimuksissa tilnne selitetään ja toimitaan tilanteen mukaan. Vauvan voi ottaa mukaan että voi imettää jos jaksaa- pakko ei ole.
Kaavininnasa pitää olla ravinnotta mielellään 6 tuntia ennen toimnepidettä/ sairaalaan saapumista ja toimenpide vie noin 10 min. Lisäksi tulee toipuminen nopeasta nukutuksesta joka vie noin 4-6 tuntia (väsyneeltä äidiltä). Vauvan voi ottaa sairaalaan mukaan, mutta hakia olisi loistaava juutu.Kotiin pääsee saattajan kanssa kun jalat taas kantavat ja pää kestää pystyssäolon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241