Lääkärinlausunto ajokorttia varten on jatkossa hankittava pääsääntöisesti yksityisiltä palveluntarjoajilta. Suomessa on 310 000 yksityisautoilijaa, jotka täyttävät viiden vuoden sisällä 70 vuotta. Tämän iän jälkeen jatkon saaminen ajokortille edellyttää laajennettua lääkärintarkastusta ja erillistä todistusta.
Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Tuomas Kettunen syyttää:
”Tämä on täsmäveronkorotus kypsään ikään ehtineelle autoilijalle, eikä asia selittämällä muuksi muutu. Hallituksen aiempaa yllätyspäätöstä nostaa polttoaineen arvonlisäveroa seuraa nyt taas uusi autoilun lisämaksu. Miten valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) ”kehtaa pettää autoilevat ikäihmiset”, Kettunen kyselee.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/f18956c3-1bc7-4bb6-90c9-5fa5539c3bcb?ref=ampparit:f894
Riikka Purra pakottaa ikääntyneet autoilijat yksityislääkäreille
12
96
Vastaukset
- Anonyymi
Yksityiset on tehokkaita ja saman hintaisia kuin jonopalvelut julkisella. Olen käyttänyt yksityistä ja ollut erittäin tyytyväinen!
Siellä ihminen kohtaa ihmisen. Ei laitosta.- Anonyymi
Ei kukaan ihminen nyt niin usein ole sairaankaan että yksityisellä joutuisi juoksemaan koko ajan. Itse olen yksityisellä , ja kävin siellä viimeksi 4,5 vuotta sitten joten vaikka vanha , niin ei ole tarvis juosta lääkärissä koko ajan. Lääkäriltä vaan tuli kirje että kävisin labrassa ottamassa vuosittaiset kokeet , joten kun tulokset olivat hyvät niin ei tarvinnut lääkäriä sitä sanomaan
- Anonyymi
En minä ole kohdannut muuta kuin rahastajan.
- Anonyymi
Palvelut maksaa joka puolella , julkinen hoito on yhtä kallista ,mutta aiihen ottaa osaa veronmaksajat niin että julkinen hoitaa minkä ehtii , monta kertaa riittää hoitajan kanssa puhuminen jostain oireesta , ja osaavat neuvoa mitä tehdä minkäkin asian kanssa.
Lääkärit i on koulutettu hoitamaan sairauksia eikä ihmettelijä että mikähän minua vaivaa kun on sitä sun tätä esiintynyt viime aikoina .
Hoitajilla on monta kertaa paremmat neuvot kun lääkärieillä koska ovat olleet työssään kylliksi kauan ja nähneet mallin sairauksiin, esim maanantai sairaudet joita kaikille pakkaa tulemaan yhtämittaa jostain kumman syystä
- Anonyymi
Yksityisillä ollaan niin maireita, kun pitää saada asiakas tuomaan rahansa
jatkossakin sinne.- Anonyymi
Se mikä sinulle in maireaa on normaali ihmiselle kohteliasta ja ihmistä kunnioittavaa käytöstä .
Sitten mouruat rahoista , otappa huomioon mitkä menot yksityisellä on verrattuna julkiseen puoleen. Palat , vastaanottotilojen vuokrat, labra , materiaali siivoojat verot jne joten millä luulet että yksityisiä pidetään voimassa, ei kai ne voi ilmaseksi töitä tehdä , joten ei yksityisillä niin erikoisen hyvin mene kun luulet menoja on paljon myös siis kaikki ei ole sitä tuloa .
Joten jonota julkiselle vaan ihan rauhassa , ei yksityinen sitä mitenkään sinulta kiellä . Raha on jotenkin kummallinen keskustelu aihe , julkinen hoito maksaa yhtä paljon , mutta kun veronmaksajat ovat siinä osana maksamassa. Ns hoitoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mikä sinulle in maireaa on normaali ihmiselle kohteliasta ja ihmistä kunnioittavaa käytöstä .
Sitten mouruat rahoista , otappa huomioon mitkä menot yksityisellä on verrattuna julkiseen puoleen. Palat , vastaanottotilojen vuokrat, labra , materiaali siivoojat verot jne joten millä luulet että yksityisiä pidetään voimassa, ei kai ne voi ilmaseksi töitä tehdä , joten ei yksityisillä niin erikoisen hyvin mene kun luulet menoja on paljon myös siis kaikki ei ole sitä tuloa .
Joten jonota julkiselle vaan ihan rauhassa , ei yksityinen sitä mitenkään sinulta kiellä . Raha on jotenkin kummallinen keskustelu aihe , julkinen hoito maksaa yhtä paljon , mutta kun veronmaksajat ovat siinä osana maksamassa. Ns hoitoa.Tämä on yksi pakkokeino saada asiakkaita ja rahaa yksityispuolelle.
Meneekö siellä niin heikosti ?
- Anonyymi
Yksityisellä hyvä nopea halpa palvelu. Yksityinen tekee myös hamppareita pizzaa ja tietokoneita. Valtio ei osaa.
- Anonyymi
Sehän on terveystarkastus , joten katsovat että julkisella niitä sairaista hoidettavana kylliksi.
Niin että kun kerran on äänestänyt tämän hallituksen valtaan niin pitäisi tietää mitä tuleman pitää .
Ei minulle ainakaan mikään yllätys, jatkossa lisää , haalaripersut ne on seuraavana vuorossa. - Anonyymi
Huomaa kyllä foorumin ikätason. Parempi olisi suoraan vaan tehdä laitonta yli 70v autoilusta. Kaikki pääsee helpommalla kun ei ole tiet tukossa.
- Anonyymi
Mnaah.
Tsadissa ei terkkarit ole ennenkään ajokortti tarkastuksia tehneet. Aikanaan kävin utelemassa ja sain monisteen, missä yhteystietoja yksityisille.
Miten lie ollut pöndellä, en tiedä. Aikoinaan hain kyllä kunnanlekurilta ekan korttilausunnon.
Eli kyse ei ole ikärasismista, mutta kirpaisee enempi maalaisia, koska siellä ei ole rivissä yksityisiä, pitää matkustaa kauemmas. Toki matkoja tulee kaupungeissakin kun, aikaa voi mennä jopa enemmän, vaikkei kilsoja kertyiskän.- Anonyymi
Pitää olla lisäämän.
Jos on varaa pitää autoa, pitää kyllä olla varaa kustannuksiin. Muutaman vuoden välein yks katsastus kuskille ei ole vuositasolla mikään suuri summa.
ihan ok päätös, lisää tasa-arvoa, maalaisilla ollut kohtuuton verovaroin maksettu tukijainen.
=DW=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401