Arki tappaa sisältä

Anonyymi-ap

Olen haaveillut matkustamisesta ja ulkomailla asumisesta lapsuudesta saakka. Rohkeus ei kuitenkaan koskaan riittänyt. Nyt olen jumittunut miehen ja lasten kanssa arkeen Suomessa. En pidä työtäni, arki pyörii aina samaa rataa viikosta toiseen ja vihaan (!) talvea. Talvisin jumittuidun neljän seinän sisälle ehkä tahdo tehdä oikeastaan mitään. Kesällä ja keväällä rakastan ulkona olemista ja elämää. Myös se arkikin on siedettävää. Nyt talven tullessa tunnen olevani vanki omassa elämässäni.

Mieheni taas rakastaa tätä kaikkea. Hän rakastaa arkea kun kaikki menee aina samalla tavalla.

Unelmani olisi muuttaa ulkomaille. En pidä tätä mitenkään mahdottomana, jos molemmat tahtoisivat samaa. Mieheni taas ei halua muuttaa eikä oikeastaan muuttaa mitään arjessa. Kaikki vain pyörii arjen askareissa ja lasten harrastusten parissa. Minä taas en löydä mitään mikä minua talvella kiinnostaisi ja josta saisin hyvää mieltä. Korkeintaan jumittua tvn ääreen viltin alle.

Tänään taas murruin itkemään. Todellakin tunnen olevani tämän elämän vanki. Yksin minulla ei riitä rohkeutta lähteä Suomesta ja tavoitella unelmia. Miehelle juttelin, mutta meillä on niin eri unelmat tulevaisuudesta eikä hän edes täällä Suomessa ole oikein mitään valmis muuttamaan.

9

847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Arki se on muuallakin.

• Anonyymi

Lähde minun kanssa käymään....

• Anonyymi

Ei käy tylsäksi...

• Anonyymi

Yllätyksiä tulee ):)))))))

• Anonyymi

Ajotyyli sporttinen:)...

• Anonyymi

Huumori.....

• Anonyymi

Juttelin yhden transun kanssa ja hän oli työskennellyt Lontoossa. Hän oli aika erikoinen, mutta ystävällinen. Kerroin hänelle, että haluaisin työskennellä joskus ulkomailla, niin hän rohkaisi, että ihan tavallisiin duuneihin on otettu viisikymppisiä ihmisiä töihin ja hän kertoi jostain naisesta, joka oli saanut lapset isoiksi ja muutti Lontooseen töihin. Oli jonkun aikaa siellä. Siellähän on se merimieskirkkokin.

• Anonyymi

Ihme elämyshakuisuutta. First world problem, sanoisin.

• Anonyymi

Miehelläsi on siis liian korkea kynnys muuttaa ulkomaille. Toisaalta ymmärrettävää lapsiperheen vanhemmalta. Vaikket pidäkään talvesta, voisi olla kuitenkin ratkaisuna toinen pohjoismaa. Esim. tämä Norja, jossa itse olen monta vuotta asustellut. Kuten ketjussa jo todettiin, tulee se arki vastaan muuton jälkeenkin. Varsinaista kaukokaipuuta ei tämä Norjakaan pysty tukahduttamaan, mutta turvantunnetta toisi toisaalta se ettei ole suomalaisittain "ulkomaata" ja elämä jatkuisi yhtä tuttuna ja turvallisena. Ja kyllähän nämä maisemat ja luonto vetävät pois neljän seinän sisältä, että siinä mielessä uutta ja "säväyttävää". Ei muuta, kuin perhettä pehmittämään ajatuksella ja lykke til videre. En og hver finsk er veldig respektert innvandrer her. Lett å blanne seg blant lokalt folkk. Mörkketid med flammende nordlys på ishavet ka redusere mye den vinnterangsten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      43
      3064
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1897
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1880
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      77
      1605
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1484
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1378
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      25
      1310
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1299
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1099
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      106
      1096
    Aihe