Arki tappaa sisältä

Anonyymi-ap

Olen haaveillut matkustamisesta ja ulkomailla asumisesta lapsuudesta saakka. Rohkeus ei kuitenkaan koskaan riittänyt. Nyt olen jumittunut miehen ja lasten kanssa arkeen Suomessa. En pidä työtäni, arki pyörii aina samaa rataa viikosta toiseen ja vihaan (!) talvea. Talvisin jumittuidun neljän seinän sisälle ehkä tahdo tehdä oikeastaan mitään. Kesällä ja keväällä rakastan ulkona olemista ja elämää. Myös se arkikin on siedettävää. Nyt talven tullessa tunnen olevani vanki omassa elämässäni.

Mieheni taas rakastaa tätä kaikkea. Hän rakastaa arkea kun kaikki menee aina samalla tavalla.

Unelmani olisi muuttaa ulkomaille. En pidä tätä mitenkään mahdottomana, jos molemmat tahtoisivat samaa. Mieheni taas ei halua muuttaa eikä oikeastaan muuttaa mitään arjessa. Kaikki vain pyörii arjen askareissa ja lasten harrastusten parissa. Minä taas en löydä mitään mikä minua talvella kiinnostaisi ja josta saisin hyvää mieltä. Korkeintaan jumittua tvn ääreen viltin alle.

Tänään taas murruin itkemään. Todellakin tunnen olevani tämän elämän vanki. Yksin minulla ei riitä rohkeutta lähteä Suomesta ja tavoitella unelmia. Miehelle juttelin, mutta meillä on niin eri unelmat tulevaisuudesta eikä hän edes täällä Suomessa ole oikein mitään valmis muuttamaan.

9

1111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Arki se on muuallakin.

• Anonyymi

Lähde minun kanssa käymään....

• Anonyymi

Ei käy tylsäksi...

• Anonyymi

Yllätyksiä tulee ):)))))))

• Anonyymi

Ajotyyli sporttinen:)...

• Anonyymi

Huumori.....

• Anonyymi

Juttelin yhden transun kanssa ja hän oli työskennellyt Lontoossa. Hän oli aika erikoinen, mutta ystävällinen. Kerroin hänelle, että haluaisin työskennellä joskus ulkomailla, niin hän rohkaisi, että ihan tavallisiin duuneihin on otettu viisikymppisiä ihmisiä töihin ja hän kertoi jostain naisesta, joka oli saanut lapset isoiksi ja muutti Lontooseen töihin. Oli jonkun aikaa siellä. Siellähän on se merimieskirkkokin.

• Anonyymi

Ihme elämyshakuisuutta. First world problem, sanoisin.

• Anonyymi

Miehelläsi on siis liian korkea kynnys muuttaa ulkomaille. Toisaalta ymmärrettävää lapsiperheen vanhemmalta. Vaikket pidäkään talvesta, voisi olla kuitenkin ratkaisuna toinen pohjoismaa. Esim. tämä Norja, jossa itse olen monta vuotta asustellut. Kuten ketjussa jo todettiin, tulee se arki vastaan muuton jälkeenkin. Varsinaista kaukokaipuuta ei tämä Norjakaan pysty tukahduttamaan, mutta turvantunnetta toisi toisaalta se ettei ole suomalaisittain "ulkomaata" ja elämä jatkuisi yhtä tuttuna ja turvallisena. Ja kyllähän nämä maisemat ja luonto vetävät pois neljän seinän sisältä, että siinä mielessä uutta ja "säväyttävää". Ei muuta, kuin perhettä pehmittämään ajatuksella ja lykke til videre. En og hver finsk er veldig respektert innvandrer her. Lett å blanne seg blant lokalt folkk. Mörkketid med flammende nordlys på ishavet ka redusere mye den vinnterangsten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      261
      5262
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4261
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4181
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3657
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3640
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3445
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      31
      2803
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2556
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      66
      2431
    Aihe