Olen haaveillut matkustamisesta ja ulkomailla asumisesta lapsuudesta saakka. Rohkeus ei kuitenkaan koskaan riittänyt. Nyt olen jumittunut miehen ja lasten kanssa arkeen Suomessa. En pidä työtäni, arki pyörii aina samaa rataa viikosta toiseen ja vihaan (!) talvea. Talvisin jumittuidun neljän seinän sisälle ehkä tahdo tehdä oikeastaan mitään. Kesällä ja keväällä rakastan ulkona olemista ja elämää. Myös se arkikin on siedettävää. Nyt talven tullessa tunnen olevani vanki omassa elämässäni.
Mieheni taas rakastaa tätä kaikkea. Hän rakastaa arkea kun kaikki menee aina samalla tavalla.
Unelmani olisi muuttaa ulkomaille. En pidä tätä mitenkään mahdottomana, jos molemmat tahtoisivat samaa. Mieheni taas ei halua muuttaa eikä oikeastaan muuttaa mitään arjessa. Kaikki vain pyörii arjen askareissa ja lasten harrastusten parissa. Minä taas en löydä mitään mikä minua talvella kiinnostaisi ja josta saisin hyvää mieltä. Korkeintaan jumittua tvn ääreen viltin alle.
Tänään taas murruin itkemään. Todellakin tunnen olevani tämän elämän vanki. Yksin minulla ei riitä rohkeutta lähteä Suomesta ja tavoitella unelmia. Miehelle juttelin, mutta meillä on niin eri unelmat tulevaisuudesta eikä hän edes täällä Suomessa ole oikein mitään valmis muuttamaan.
Arki tappaa sisältä
9
447
Vastaukset
- Anonyymi
Arki se on muuallakin.
- Anonyymi
Lähde minun kanssa käymään....
- Anonyymi
Ei käy tylsäksi...
- Anonyymi
Yllätyksiä tulee ):)))))))
- Anonyymi
Ajotyyli sporttinen:)...
- Anonyymi
Huumori.....
- Anonyymi
Juttelin yhden transun kanssa ja hän oli työskennellyt Lontoossa. Hän oli aika erikoinen, mutta ystävällinen. Kerroin hänelle, että haluaisin työskennellä joskus ulkomailla, niin hän rohkaisi, että ihan tavallisiin duuneihin on otettu viisikymppisiä ihmisiä töihin ja hän kertoi jostain naisesta, joka oli saanut lapset isoiksi ja muutti Lontooseen töihin. Oli jonkun aikaa siellä. Siellähän on se merimieskirkkokin.
- Anonyymi
Ihme elämyshakuisuutta. First world problem, sanoisin.
- Anonyymi
Miehelläsi on siis liian korkea kynnys muuttaa ulkomaille. Toisaalta ymmärrettävää lapsiperheen vanhemmalta. Vaikket pidäkään talvesta, voisi olla kuitenkin ratkaisuna toinen pohjoismaa. Esim. tämä Norja, jossa itse olen monta vuotta asustellut. Kuten ketjussa jo todettiin, tulee se arki vastaan muuton jälkeenkin. Varsinaista kaukokaipuuta ei tämä Norjakaan pysty tukahduttamaan, mutta turvantunnetta toisi toisaalta se ettei ole suomalaisittain "ulkomaata" ja elämä jatkuisi yhtä tuttuna ja turvallisena. Ja kyllähän nämä maisemat ja luonto vetävät pois neljän seinän sisältä, että siinä mielessä uutta ja "säväyttävää". Ei muuta, kuin perhettä pehmittämään ajatuksella ja lykke til videre. En og hver finsk er veldig respektert innvandrer her. Lett å blanne seg blant lokalt folkk. Mörkketid med flammende nordlys på ishavet ka redusere mye den vinnterangsten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi3543210Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä672820- 1281806
- 1181500
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461410Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301323PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1551268- 711126
- 741099
- 701050