Arki tappaa sisältä

Anonyymi-ap

Olen haaveillut matkustamisesta ja ulkomailla asumisesta lapsuudesta saakka. Rohkeus ei kuitenkaan koskaan riittänyt. Nyt olen jumittunut miehen ja lasten kanssa arkeen Suomessa. En pidä työtäni, arki pyörii aina samaa rataa viikosta toiseen ja vihaan (!) talvea. Talvisin jumittuidun neljän seinän sisälle ehkä tahdo tehdä oikeastaan mitään. Kesällä ja keväällä rakastan ulkona olemista ja elämää. Myös se arkikin on siedettävää. Nyt talven tullessa tunnen olevani vanki omassa elämässäni.

Mieheni taas rakastaa tätä kaikkea. Hän rakastaa arkea kun kaikki menee aina samalla tavalla.

Unelmani olisi muuttaa ulkomaille. En pidä tätä mitenkään mahdottomana, jos molemmat tahtoisivat samaa. Mieheni taas ei halua muuttaa eikä oikeastaan muuttaa mitään arjessa. Kaikki vain pyörii arjen askareissa ja lasten harrastusten parissa. Minä taas en löydä mitään mikä minua talvella kiinnostaisi ja josta saisin hyvää mieltä. Korkeintaan jumittua tvn ääreen viltin alle.

Tänään taas murruin itkemään. Todellakin tunnen olevani tämän elämän vanki. Yksin minulla ei riitä rohkeutta lähteä Suomesta ja tavoitella unelmia. Miehelle juttelin, mutta meillä on niin eri unelmat tulevaisuudesta eikä hän edes täällä Suomessa ole oikein mitään valmis muuttamaan.

9

1128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Arki se on muuallakin.

• Anonyymi

Lähde minun kanssa käymään....

• Anonyymi

Ei käy tylsäksi...

• Anonyymi

Yllätyksiä tulee ):)))))))

• Anonyymi

Ajotyyli sporttinen:)...

• Anonyymi

Huumori.....

• Anonyymi

Juttelin yhden transun kanssa ja hän oli työskennellyt Lontoossa. Hän oli aika erikoinen, mutta ystävällinen. Kerroin hänelle, että haluaisin työskennellä joskus ulkomailla, niin hän rohkaisi, että ihan tavallisiin duuneihin on otettu viisikymppisiä ihmisiä töihin ja hän kertoi jostain naisesta, joka oli saanut lapset isoiksi ja muutti Lontooseen töihin. Oli jonkun aikaa siellä. Siellähän on se merimieskirkkokin.

• Anonyymi

Ihme elämyshakuisuutta. First world problem, sanoisin.

• Anonyymi

Miehelläsi on siis liian korkea kynnys muuttaa ulkomaille. Toisaalta ymmärrettävää lapsiperheen vanhemmalta. Vaikket pidäkään talvesta, voisi olla kuitenkin ratkaisuna toinen pohjoismaa. Esim. tämä Norja, jossa itse olen monta vuotta asustellut. Kuten ketjussa jo todettiin, tulee se arki vastaan muuton jälkeenkin. Varsinaista kaukokaipuuta ei tämä Norjakaan pysty tukahduttamaan, mutta turvantunnetta toisi toisaalta se ettei ole suomalaisittain "ulkomaata" ja elämä jatkuisi yhtä tuttuna ja turvallisena. Ja kyllähän nämä maisemat ja luonto vetävät pois neljän seinän sisältä, että siinä mielessä uutta ja "säväyttävää". Ei muuta, kuin perhettä pehmittämään ajatuksella ja lykke til videre. En og hver finsk er veldig respektert innvandrer her. Lett å blanne seg blant lokalt folkk. Mörkketid med flammende nordlys på ishavet ka redusere mye den vinnterangsten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      153
      4553
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      196
      3258
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      109
      2844
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      148
      2820
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      35
      2805
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      41
      2141
    7. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      13
      2017
    8. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      55
      2005
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1895
    10. Olet ainutlaatuinen

Sinussa on jotain, jota en osaa oikein edes pukea sanoiksi. Jotain paljon syvempää, kuin ulkoinen ihanuutesi. Jotain ain
      Ikävä
      38
      1139
    Aihe