kypärää????mä ite käytän "pottaa" vain isoilla heposilla ja rattastuskouluissa!
kuinka moni käyttää....
17
586
Vastaukset
- Tracy
Minä käytän aina ratsastaessa!
- *Traust*
todella hyvä ystäväni tippui hevosen selästä kuukausi sitten. vieläkin sairaalassa. lääkärit sanovat, että olisi kuollut, jos ei kypärää olisi ollut. olen aina käyttänyt kypärää, en vain siitä lähtien kun tämä tapahtui. on typerää olettaa, että kun ratsastaa tutulla turvallisella vanhalla ponilla, ei kypärää tarvitse. tämäkin juttu, jonka kerroin, tapahtui 27 vuotiaalla hevosella,
kiitos - Maria ja Roosa
*Traust* kirjoitti:
todella hyvä ystäväni tippui hevosen selästä kuukausi sitten. vieläkin sairaalassa. lääkärit sanovat, että olisi kuollut, jos ei kypärää olisi ollut. olen aina käyttänyt kypärää, en vain siitä lähtien kun tämä tapahtui. on typerää olettaa, että kun ratsastaa tutulla turvallisella vanhalla ponilla, ei kypärää tarvitse. tämäkin juttu, jonka kerroin, tapahtui 27 vuotiaalla hevosella,
kiitosKaikki joilla on järkeä päässä :) Joo mä käytän kans aina, edes settis ei oo 100% turvallinen..
- *Traust*
Maria ja Roosa kirjoitti:
Kaikki joilla on järkeä päässä :) Joo mä käytän kans aina, edes settis ei oo 100% turvallinen..
..että EDES shettis ei ole turvallinen, mikään hevonen ei ole turvallinen.
- !!!!!!!
ei se kato hevosen kokoo ja näköö tai missä ridaat jos sattuu joku onnettomuus. mutta sittenhän päästään tollasestakin ääliöstä.
- =)
aina kypärää!!! :)
- MÄ!!!!!!!!!!!!!!!
Vähäkö te ootte noloja!Mä EN TODELLAKAAN käytä kypärää!!!!!!!!!!Ja mä ratsastan joka päivä ja oon tippunu yli 100 kertaa eikä oo tapahtunu mitään!!!
EIKÄ TUU TAPAHTUMAANKAAN!!!!!!!
KYPÄRÄ ON TURHA IHMISEN MURHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA SE JOKA USKALTAA VÄITTÄÄ TOISIN NIIN....VÄHÄN OOTTE MAMAREITA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IHAN VÄHÄKÖ!MENKÄÄ NY KAIKKI SINNE ALKEISTUNNILLE VAAN TAKAS!!!!!!- pari viisauden sanaa
Älä viitti! Miks sitte mopoillessa tai ajaessa moottoripöyrällä tarttee käyttää kypärää?
Miks aina sanotaan et KÄYTTÄKÄÄ KYPÄRÄÄ ja et kypärä en ratsatajan TÄRKEIN varuste?!? Jos kerran "Kypärä on mamareita varten"????
"!Mä EN TODELLAKAAN käytä kypärää!!!!!!!!!!Ja mä ratsastan joka päivä ja oon tippunu yli 100 kertaa eikä oo tapahtunu mitään!!!"----->
---> Vaikka et ole vielä satuttanut itseäsi, niin kerta se on ensimmäinenkin.... ja voi olla myös VIIMEINEN! ---
Eräs ystäväni on ratsastanut 45 vuotta ja käyttää edelleen kypärää. Hän on 50vuotias ja hän on nuorempana kilpaillut ulkomailla laukkaradoilla. SILTI HÄN KÄYTTÄÄ EDELLEEN KYPÄRÄÄ!!!!
ELI mene itse vaan sinne alkeistunneille opettelemaan, että mikä olikaan se ratsastajan tärkein varuste!!!!!
- ......
Käytän aina!Shettiksen selästä voi muuten pudota ihan yhtä pahasti kuin ison hevosen selästä...
Yhden ainoan kerran olen ratsastanut ilman,vuokrahevosellani...silloin pistin hepon vähän liikkumaan ja hyppäsin,kuin hermostuin siihen,että hepo löntysti minkä kerkes mun systerin kaa...- Twilight
Minusta se on noloa että ei käytä kypärää. Lapsellista todellakin kun ratsastaessakin "stadin pellet"(kaupunkilaisilla näyttää yleensäkkin olevan vähän eri käsitys ridavaatteista) ja valitettavasti monet muutkin eivät voi laittaa kypärää koska pelkäävät näyttävänsä tyhmältä. Tyhmältä te näytätte sitten vammaisina kun auto on töytässyt ja teikät lentäneet päälleen pusikkoon. ja Mä!!!!!!!!!!!! niin ei kai sulle välttämäti mitään satukaan,mutta se nyt vaan on varotoimen pide, joutaako sun mielestä esim Rodrigo Pessoa alkeis tunnille koska hän on kilpailija ja pitää aina kypärää?`Entä jos nyt verrataan niin monestikko olet nähnyt että joku esim Teemu selänne pelaa kiekkoa ilman kypärää?Entä onko hän mielestäsi kovinkin mammarin näköinen?Ei vaatetus tee ihmisestä paskaakaan parempaa,ja se joka uskaltaa käyttää itselleen tarpeellisia varusteita vaikka muut sanois mitä, osoittaa tosi lujaa luonteen lujuutta. ei ole helppoa olla "nössön näköinen" ja tietää että jotkut pitävät itseä todella tyhmän näköisenä, mutta monilla on silti lujempi omatunto ja luonne kuin sinun laisillasi pelkureilla jotka pitävät jotain asiaa nössönä kun itse on mukamas niin kova kun ottaa ihan turhia riskejä. Kuule sun laisiasi taidetaan ennemmin halveksia.Itse käytän kypärää ja tulen aina käyttämäänkin enkä aio sitä ikinä hävetä koska siihen ei ole aihetta todellakaan,kai jokaisella on oikeus pitää itsensä kunnossa?
- *hepohöpö*
...vähä liikoja ittes ratsastustaidoista!? Ratsastuskypärä ei mun mielestä ainakaa oo mikään
"potta"!! Kukaan ratsastaja jonka oon nähny tallilla,telkkarissa,lehdissä yms..EI oo näyttäny yhtään tyhmältä ratsastuskypärä päässä!!! On hullua olla käyttämättä kypärää! Oli ratsuna miten
pieni poni tahansa,ei se tarkota sitä,että kypärä ois jotenki turha!!! Pienikin poni voi säikähtää vaikka minkälaista yllättävää ääntä,tai ryöstäytyä käsistä maastossa ja juosta suoraan auton alle!!! Onneksi tämmösiä tapauksia ei kovinkaan usein ole sattunut,mutta se on mahdollista! Mikään hevonen ei ole 100% varma kaveri!! Eikä semmosta hevosta olekkaan,joka ei lotkauttaisi korvaansakkaan,vaikka pommi räjähtäis
turvan edessä!! Pitäkää hyvät ihmiset ne kypärät päässä!! Oman turvallisuutenne vuoksi!!!!!!!!!!!!!- Maria ja Roosa
Niin tolla edes settis ei oo 100% turvallinen, tarkoitin sitä että jossei niin pieni poni oo turvallinen niin ei sitten mikään.. Käytän aina kypärää ja MELKEIN AINA turvaliiviä, eikä kukaan oo koskaan kattonut tyhmänä... Jos joku on sitä mieltä, ettei kypärän käyttö kannata, niin omapahan on asiansa, vain itse voi päättää haluaako pitää päänsä ehjänä, jos ei niin sitten ei! En mä ainakaan jaksa ruveta moralisoimaan muitten elämää!!!! Se kun ei todd. kuulu mulle!
MUTTA JOS JOKU KÄYTTÄÄ JA TOINEN EI, NIIN EI SITÄ TOISTA SENTÄÄN HAUKKUMAAN TARVITSE RUVETA!!! - lady
Ratsastuskypärää kannattaa käyttää oli sinulla kuinka rauhallinen hevonen tahansa!!!Hevoset kun eivät ole ohjelmoitu koneelle.
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Käytän kypärää aina ratsastaessani, mutta ajaessa tai groomina en.
- Sefluaa
Hei järkikäteen lapsi! Esim. ratsastuskouluilla on pidettävä AINA kypärää. Jos ratsastat ponilla, ja se sitten vaikka sekoaa ja tiput pääedellä kiveä kohti niin sitten sinä ehkä alat miettimään miksi kannattaisi pitää kypärä päässä aina, ajaessakin. Hevosta hoitaessakin se on ihan ok.
- minäwaa
Käyttäkää kypärää! itse käytän aina.
Shettikset ei oo aina luotettavia ninkuin ei mitkään hevoset,. ja jos shettiksestä tippuu voi sattua,vaikka pudotus ei ole korkea. Itse tipuin ja käteni murtui,mutta ratsastan silti! Siellä tais olla joku 10v penska kirjottelemassa, sellanen hemmoteltu kersa joka kuvittelee osaavansa ratsastaa jos saa hepan kääntymään käynnissä. Kiroilee kovasti kuulostaakseen isolta tytöltä. Ehkä joskus satulasta pudottuaan ja rullatuoliin jouduttuaan miettii, olisko sittenkin kannattanu käyttää sitä kypärää vaikka tukka oliskin menny lyttyyn.
Tai joku ipana (enkä nyt tarkoita ikävuosia) joka ei ole koskaan edes käyny hevosen selässä, mutta jonka täytyy silti päästä isottelemaan niille jotka oikeasti asioista tietää. Eiköhän se ylimielisyys vielä siitä karise kun jonain päivänä kiipee itse hevosen selkään ja hetken päästä löytää itsensä päällään pystyssä kuralammikosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il224051- 2323572
Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess552629Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik3151846Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe2531659Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie561573Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO2421543- 961492
- 991368
Kunnan piikkiin meni nuorten surma
Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu561295