Paras keksintö kuljetusalalla?

pelle.P

Kertokaas, mikä on Teidän mielestä hyvä keksintö
kuljetusalalla?Tähän ei riitä "pyörä",roomalaiset
keksi sen ja Spede uudestaan.!

26

8146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amkjulli

      taitaa olla sen pyörän jälkeen paras keksintö?

      Ai niin, vietiinhän se apumies siitä aikoinaan. Se hieno keksintö saanee kans mitalisijan?

      • jälkeen

        sorakasetti,,takalaitanostin..näin ens alkuun.


      • etupyörät
        jälkeen kirjoitti:

        sorakasetti,,takalaitanostin..näin ens alkuun.

        luulisin,helpottaa ajamista.


      • joopa
        etupyörät kirjoitti:

        luulisin,helpottaa ajamista.

        Niitäkään ei joka autoon asenneta.


    • maantiekiitäjä

      Alucarin hiekoitin on loisto keksintö, makuuohjaamo webastolla, sisun nostoteli ja tietenki valot!

    • kehittyy

      Kyllä nämä uudet keksinöt auttavat viihtymään töissä.
      -automaatti-ilmastointi ja aurinkokäyttöinen taukoilmastointi
      -vaihderobotti, cruise, etäisyysvalvonta ja hidastin yhdessä
      -autonavigaattori
      -ja ehdottomasti ajonhallinta, EPS pitäisi pikimmiten määrätä pakolliseksi!

      • mikä se nyt on..

        tai brobson.


      • simo
        mikä se nyt on.. kirjoitti:

        tai brobson.

        Rengasmyyjät tykkäävät robson autoista. Kyllä teliveto on teliveto.


      • keksintö
        simo kirjoitti:

        Rengasmyyjät tykkäävät robson autoista. Kyllä teliveto on teliveto.

        ylivoimaisesti paras keksintö kuljetusalalla on SISU-kuorma-auto.siinä autossa on niin paljon hyviä ominaisuuksia mitä muissa ei ole tai kyllähän tienpäällä kaikilla ajellaan mutta kun mennään metsäolosuhteisiin niin siellä sisu ottaa ykköspaikan.


      • timi
        keksintö kirjoitti:

        ylivoimaisesti paras keksintö kuljetusalalla on SISU-kuorma-auto.siinä autossa on niin paljon hyviä ominaisuuksia mitä muissa ei ole tai kyllähän tienpäällä kaikilla ajellaan mutta kun mennään metsäolosuhteisiin niin siellä sisu ottaa ykköspaikan.

        Hullu kehuu hevostaa ja mielipuoli akkoo!


      • sisufani
        keksintö kirjoitti:

        ylivoimaisesti paras keksintö kuljetusalalla on SISU-kuorma-auto.siinä autossa on niin paljon hyviä ominaisuuksia mitä muissa ei ole tai kyllähän tienpäällä kaikilla ajellaan mutta kun mennään metsäolosuhteisiin niin siellä sisu ottaa ykköspaikan.

        Kyllähän se maasepän tekemä auto menettelee ja jos on fanaatikko ei ole muuta vaihtoehtoa.


      • mie
        sisufani kirjoitti:

        Kyllähän se maasepän tekemä auto menettelee ja jos on fanaatikko ei ole muuta vaihtoehtoa.

        sisulla ajaminen on kallista? meidän firmassa kokemusta scaniasta,volvosta,mersusta ja sisusta...eikä niistä kyllä hirveesti eroja löydy. siis puhun käyttökustannuksista!


      • Sisussa
        keksintö kirjoitti:

        ylivoimaisesti paras keksintö kuljetusalalla on SISU-kuorma-auto.siinä autossa on niin paljon hyviä ominaisuuksia mitä muissa ei ole tai kyllähän tienpäällä kaikilla ajellaan mutta kun mennään metsäolosuhteisiin niin siellä sisu ottaa ykköspaikan.

        On ominaisuuksia lasketaan muissa merkeissä vioiksi


      • armas
        Sisussa kirjoitti:

        On ominaisuuksia lasketaan muissa merkeissä vioiksi

        Siispä sisun viat:

        Nostoteli
        Vaihdelaatikko
        Perä
        Runko
        Moottori
        Kääntyvät etupyörät

        Vaikka kaikki edellä mainitut "viat" löytyvät myös muista merkeistä, miksi muut merkit eivät ole saaneet niitä toimimaan??? Nostoteliähän ei kyllä ruottin poijan vehkeistä löydy, vaikka ehdoton varuste yli 3 akselisessa kuorma-autossa onkin... Eipä niillä vehkeillä pieltä mitään asiaa pois olekkaan. Näyttely vehkeillä kun ei työnteko onnistu.


      • sisususi
        armas kirjoitti:

        Siispä sisun viat:

        Nostoteli
        Vaihdelaatikko
        Perä
        Runko
        Moottori
        Kääntyvät etupyörät

        Vaikka kaikki edellä mainitut "viat" löytyvät myös muista merkeistä, miksi muut merkit eivät ole saaneet niitä toimimaan??? Nostoteliähän ei kyllä ruottin poijan vehkeistä löydy, vaikka ehdoton varuste yli 3 akselisessa kuorma-autossa onkin... Eipä niillä vehkeillä pieltä mitään asiaa pois olekkaan. Näyttely vehkeillä kun ei työnteko onnistu.

        Eihän Sisu ole edes Suomessa suosituin tukkiauto, ei edes toisenakaan.
        On se kumma, miten ne miljoonat Scaniat ja Volvot ympäri maailmaa oikein toimivatkaan. Sademetsissä, aavikoilla, ikiroudassa... ja suomalaismetsissä!


      • ex sisufani
        sisususi kirjoitti:

        Eihän Sisu ole edes Suomessa suosituin tukkiauto, ei edes toisenakaan.
        On se kumma, miten ne miljoonat Scaniat ja Volvot ympäri maailmaa oikein toimivatkaan. Sademetsissä, aavikoilla, ikiroudassa... ja suomalaismetsissä!

        Sisumiehet ovat jonkin sortin "hurahtaneita" Onhan olemassa esim. Citroen klubi vaikka silläkään uskonnolla ei ole mitään tekemistä reaali todellisuuden kanssa.


      • ex sisufani
        sisususi kirjoitti:

        Eihän Sisu ole edes Suomessa suosituin tukkiauto, ei edes toisenakaan.
        On se kumma, miten ne miljoonat Scaniat ja Volvot ympäri maailmaa oikein toimivatkaan. Sademetsissä, aavikoilla, ikiroudassa... ja suomalaismetsissä!

        Sisumiehet ovat jonkin sortin "hurahtaneita" Onhan olemassa esim. Citroen klubi vaikka silläkään uskonnolla ei ole mitään tekemistä reaali todellisuuden kanssa.


      • sam
        armas kirjoitti:

        Siispä sisun viat:

        Nostoteli
        Vaihdelaatikko
        Perä
        Runko
        Moottori
        Kääntyvät etupyörät

        Vaikka kaikki edellä mainitut "viat" löytyvät myös muista merkeistä, miksi muut merkit eivät ole saaneet niitä toimimaan??? Nostoteliähän ei kyllä ruottin poijan vehkeistä löydy, vaikka ehdoton varuste yli 3 akselisessa kuorma-autossa onkin... Eipä niillä vehkeillä pieltä mitään asiaa pois olekkaan. Näyttely vehkeillä kun ei työnteko onnistu.

        JUU-u eipä taida sisusikaan olla pitkäikäinen jos teli ylhäällä meinaat töys tehdä!!!! Eikös se ole sama kun hommaisit 4X2 auton. Scaniassa ja volvossa on aivan tarpeeksi voimakkaat telit sieltä kyllä löytyy kaikki tarvittava pito renkaille ja voihan sitä lähteä pikkuisen varovasti liikkeelle jos autossa sattuu olemaan kytkin eikä laulaisu laite!!!


      • vaihtoon
        sam kirjoitti:

        JUU-u eipä taida sisusikaan olla pitkäikäinen jos teli ylhäällä meinaat töys tehdä!!!! Eikös se ole sama kun hommaisit 4X2 auton. Scaniassa ja volvossa on aivan tarpeeksi voimakkaat telit sieltä kyllä löytyy kaikki tarvittava pito renkaille ja voihan sitä lähteä pikkuisen varovasti liikkeelle jos autossa sattuu olemaan kytkin eikä laulaisu laite!!!

        tulevia sisu "puujunia",järjestään on telipu-
        kit paskana,hitsi saumat auki.Eihän semmoista
        teliä ole,joka kestää revittää kymmenien tonnien
        painoilla.


      • Armas
        sam kirjoitti:

        JUU-u eipä taida sisusikaan olla pitkäikäinen jos teli ylhäällä meinaat töys tehdä!!!! Eikös se ole sama kun hommaisit 4X2 auton. Scaniassa ja volvossa on aivan tarpeeksi voimakkaat telit sieltä kyllä löytyy kaikki tarvittava pito renkaille ja voihan sitä lähteä pikkuisen varovasti liikkeelle jos autossa sattuu olemaan kytkin eikä laulaisu laite!!!

        Se että autossa on nostettava teli ei tarkoita sitä että pitäis teli ylhällä töitä tehdä. Kyllä sisun telin hajalle saa, ei ehkä yhtä helposti kun scanian tai volvon "keventäjän" mutta varmasti saa. Itse en uskalla enää scaniassa tai volvossa paljon teliä keventää jos vähänkin on kuormaa päällä. Ruottin poikien viritelmät kun ei oo, ainakaan niissa helvetinkoneissa joilla olen ajanut, yleensä toista kertaa keventänyt. Mikään ei oo niin v....tumaista kun yrittää tehdä töitä sellasella vehkeellä joka ei oo työntekoon tarkoitettu. Sitäpaitti ei oo auton vika jos kuski ei osaa kytkintä käyttää.


      • Fucker
        Armas kirjoitti:

        Se että autossa on nostettava teli ei tarkoita sitä että pitäis teli ylhällä töitä tehdä. Kyllä sisun telin hajalle saa, ei ehkä yhtä helposti kun scanian tai volvon "keventäjän" mutta varmasti saa. Itse en uskalla enää scaniassa tai volvossa paljon teliä keventää jos vähänkin on kuormaa päällä. Ruottin poikien viritelmät kun ei oo, ainakaan niissa helvetinkoneissa joilla olen ajanut, yleensä toista kertaa keventänyt. Mikään ei oo niin v....tumaista kun yrittää tehdä töitä sellasella vehkeellä joka ei oo työntekoon tarkoitettu. Sitäpaitti ei oo auton vika jos kuski ei osaa kytkintä käyttää.

        ..tiedätte kyllä miksi,kun katsotte peiliin!


      • Sisukas
        ex sisufani kirjoitti:

        Sisumiehet ovat jonkin sortin "hurahtaneita" Onhan olemassa esim. Citroen klubi vaikka silläkään uskonnolla ei ole mitään tekemistä reaali todellisuuden kanssa.

        on myös volovoo ja kaanija miähissä. Uskovat ruottin rautaan ku jumalaan. Onhan olemassa esim. volvo kerho vaikka silläkään uskonnolla ei ole mitään tekemistä reaali todellisuuden kanssa (muuta kuin ,että tyhmyys tiivistyy porukassa).


      • mutta
        Armas kirjoitti:

        Se että autossa on nostettava teli ei tarkoita sitä että pitäis teli ylhällä töitä tehdä. Kyllä sisun telin hajalle saa, ei ehkä yhtä helposti kun scanian tai volvon "keventäjän" mutta varmasti saa. Itse en uskalla enää scaniassa tai volvossa paljon teliä keventää jos vähänkin on kuormaa päällä. Ruottin poikien viritelmät kun ei oo, ainakaan niissa helvetinkoneissa joilla olen ajanut, yleensä toista kertaa keventänyt. Mikään ei oo niin v....tumaista kun yrittää tehdä töitä sellasella vehkeellä joka ei oo työntekoon tarkoitettu. Sitäpaitti ei oo auton vika jos kuski ei osaa kytkintä käyttää.

        Kyllä se on parempi että teli ei nosta aivan tunnottomasti, niinkuin sisussa, kun kuitenkin tiukassa paikassa tulee sitä nostelteltua.

        Kytkimestä senverran että: pari vuotta (ihan uusia en ole edes tutkinut) vanhassa sisussa on kytkimenä on-off tyyppinen laukasulaite, eikä varmasti yllä volvo/scania tasolle vaikka olis kuka hyvänsä puikoissa.


      • nukuttaa jo
        mutta kirjoitti:

        Kyllä se on parempi että teli ei nosta aivan tunnottomasti, niinkuin sisussa, kun kuitenkin tiukassa paikassa tulee sitä nostelteltua.

        Kytkimestä senverran että: pari vuotta (ihan uusia en ole edes tutkinut) vanhassa sisussa on kytkimenä on-off tyyppinen laukasulaite, eikä varmasti yllä volvo/scania tasolle vaikka olis kuka hyvänsä puikoissa.

        Etpä ole Sisulla tainnu ajaa, ei se telin nosto, tai telivedossa kuorman kanssa kevennin, ole tunnoton. Vedonhan saa katkaistua, esimerkiksi tyhjänä ilman nosturia ajettaessa hyvä keksintö ja jo yli 10 vuotta ollu käytössä Sisussa. Toisin kuin muilla. Kyllä niin isojen mäkien takaa ajetaan talvisin, että sen telin pitääkin nousta että sieltä edes pääsee täydellä kuormalla ketjut päällä pois.
        Mikäs se sinun tiukka paikka on? Liikennevaloista lähtökö?
        En ihan älynny tota kytkin juttua... Ei kyllä oo mikään "laukaisulaite" niin kuin kirjoitit :)
        Menenpä nukkumaan


    • troy-kuski

      Kaikki auton "kiinteät" kuorman purussa/lastauksessa käytettävät välineet!

      Kipit
      Nosturit
      Perälaudat
      Pumput
      jne...

      On joskus tullut lempattua kolmisenkymmentä rullakollista elintarvikkeita sivuovesta, kun perälauta laukesi, ja jämsän alueelta ei löytynyt mistään varaosia dhollandian paskaan!

      • SKAL

        voi laueta ja voi joutua tosi hommiin. Vaihdelaatikko paskaksi jonka jälkeen yhdeksän mottia soraa lapiolla 20 asteen pakkasessa lavalta ja remonttiin. Yksityisyrittäjän arkea eli puukenkä kopsuttelija rengit lähtis viettämään paikalliseen bubiin pekkasia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra haluaa muuttaa

      maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      200
      9590
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      30
      4341
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      106
      3903
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      95
      3789
    5. Kaivattusi nimi

      Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      201
      3302
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      18
      2815
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

      Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      122
      1347
    8. Mihin rakastuin sinussa?

      Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      66
      1277
    9. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

      Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      90
      1144
    10. Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!

      Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1131
    Aihe