Nyt tulee suositus että kaikki leikkeleet pois leivän päältä eikä niitä suositella ollenkaan syötäväksi, mitäs kaupoille sitten käy.
Ei kaikkea voi aina lopettaa.valmis ruokiakaan ei saisi syödä.
Kohta ei saa syödä mitään
Leikkeleet
36
404
Vastaukset
- Anonyymi
Juu, ne lyhentävät ikää 10% ja aiheuttavat sen kihdin. Lisäksi listeriaa on nähty.
- Anonyymi
Kaupat myy terveellisempää.
- Anonyymi
Eikai niitä kukaan juuri enää ostakkaa niin kalliita 5e ,250g isossa perheessä ei oo ku nähdä. Siinähän lopetatta valmistamisen,nykyään vain herrojen herkkuja,syödään vaa silliä ja kananmunaa!
- Anonyymi
Saa niitä vähän halvemmallakin ja parhaita ja terveellisimpiä niistä eli kokolihaleikkeleitä. Aika iso perhe täytyy olla että kalliiksi tulee, ku ei noita ylenpalttisesti pitäs päivässä syödäkään.
Mä syön kinkkua, joskus meetwurstia (kun se säilyy hyvin), enimmäkseen Snellmannia. Puolitan isommat viipaleet ja yleensä syön kerralla vain just puolikkaan ja vain aamulla. Hintaa isompi ongelma onkin säilyvyys. No, kinkkua voi pakastaa ja käyttää tätä vaikka lämpimiin leipiin tai silputa pizzaan. Ei se munakaan kyllä ihan halpaa ole!
MItä sitten tulee aloitukseen liittyen, niin totta tosiaan mitähän nykyään voisi syödä ilman että sairastuu! On tää nii naurettavaa, kun joka päivä nostetaan esille joku yksi aines, joka aiheuttaa syöpää tm. pahaa. Miten ihmeessä tommosia voidaan edes tutkia ja päätellä, kun syöpä ja monet muut taudit on monen tekijän summa...?
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa niitä vähän halvemmallakin ja parhaita ja terveellisimpiä niistä eli kokolihaleikkeleitä. Aika iso perhe täytyy olla että kalliiksi tulee, ku ei noita ylenpalttisesti pitäs päivässä syödäkään.
Mä syön kinkkua, joskus meetwurstia (kun se säilyy hyvin), enimmäkseen Snellmannia. Puolitan isommat viipaleet ja yleensä syön kerralla vain just puolikkaan ja vain aamulla. Hintaa isompi ongelma onkin säilyvyys. No, kinkkua voi pakastaa ja käyttää tätä vaikka lämpimiin leipiin tai silputa pizzaan. Ei se munakaan kyllä ihan halpaa ole!
MItä sitten tulee aloitukseen liittyen, niin totta tosiaan mitähän nykyään voisi syödä ilman että sairastuu! On tää nii naurettavaa, kun joka päivä nostetaan esille joku yksi aines, joka aiheuttaa syöpää tm. pahaa. Miten ihmeessä tommosia voidaan edes tutkia ja päätellä, kun syöpä ja monet muut taudit on monen tekijän summa...?
lajijasurisKalaa,kalaa,kalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalaa,kalaa,kalaa.
Se se vastakalliiksi tulee, mutta kysehän onkin Eliitin eduista. Rahvas syököön leivoksia jos ei leipään riitä raha, kuten joku Eliitin jäsen joskus sanoi.
- Anonyymi
Älkää syökö eineksiä, sillä siitä pääsette. Valmistatte ruoan tuoreista raaka-aineista itse, tulee terveellistä, paino pysyy kurissa, ja huomaatte selkeän vireystilan nousun. Ei ole tähtitiedettä.
- Anonyymi
Juuri näin,sitä on liikaa porukkaa kun ei edes teevettä osaa keittää.
- Anonyymi
Niin eineksiä kiellettiin kans syömästä ,mut jos ajatellaan vanhoja ihmisiä niin ei kaikki jaksa eikä pysty laitetaan itse ruokaa. Kaupassa kun katsoo lapsiperheiden kärryjä niin paljon on valmisruokaa. Kananmunatkin on aika kalliita. Ja Prisma mainostaa Coop tuotteita,mitkä ovat ulkolaisia
- Anonyymi
Mitä vikaa ulkolaisissa on? Samanlaiset kriteerit niiden täytyy täyttää kuin suomalaistenkin. Ja ovat pääsääntöisesti halvempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vikaa ulkolaisissa on? Samanlaiset kriteerit niiden täytyy täyttää kuin suomalaistenkin. Ja ovat pääsääntöisesti halvempia.
Nii justiinsa ja jotkut on parempiakin. Tänään luin myyntilastoista ja enpä olis uskonut että lauantaimakkara on kolmen kärjessä! En söis (enää) vaikka ilmatteeksi saisin, vaan ne jakaisin eteenpäin, ihan jauhomakkaraa!
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii justiinsa ja jotkut on parempiakin. Tänään luin myyntilastoista ja enpä olis uskonut että lauantaimakkara on kolmen kärjessä! En söis (enää) vaikka ilmatteeksi saisin, vaan ne jakaisin eteenpäin, ihan jauhomakkaraa!
lajijasurisKannattais maistaa humppilan palvin tai someron palvin lauantaita ehkä mieli muuttuisi. Myytävänä ainakin prismassa n. 10 cm pätkänä.
- Anonyymi
Vanhat ihmiset kaikki ei pysty valmistajan itte niin on syötävä valmisruokia.
Lapsiperheet ostaa myös paljon valmisruokia.- Anonyymi
Totta, ja toimintarajotteita voi olla muillakin. Einekset on kyllä sen hintaisia, että mieluummin kannattaa tilata kotiin vaikka Lännen Maukkaalta tai Tornista, saa samalla parempaa ja terveellisempää.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, ja toimintarajotteita voi olla muillakin. Einekset on kyllä sen hintaisia, että mieluummin kannattaa tilata kotiin vaikka Lännen Maukkaalta tai Tornista, saa samalla parempaa ja terveellisempää.
lajijasuris... ja tietty jos nyt pystyy käveleen tai on auto nii voi mennä muuallekin, mut tällön yleensä pystyy ite tekee jos ei käsissä mitää tai jalat/selkä ei kestä pitkää paikalla oloa. Noin muuten monella taitaa olla laiskuus suurin syy, kun ns. päätä ei kotiruoanlaitto vaadi paljoa, leipominen jo enemmän. Siis mennä esim. Farmiin (oli muuten nii nam nam tänään 😋), Puustiin, Tuulensuun (ja Peman...?) Maukkaaseen, Laakeeseen, R%O HerkkuunCittariin ym. mitä näitä ny on ja välillä voi syödä pizzaa, subia, grilliruokaa ihan hyvällä omallatunnolla.
lajijasuris
- Anonyymi
Kohta tulee nyyhtökauraleikkeleitä tai tofuleikkeleitä.
- Anonyymi
Vaan ne sitä vasta kalliita onkin! Syököön eliitti niitä, minä ainakin syön puhalaputettuja niin kaun kuin niitä saa.
- Anonyymi
Valitsin leikkeleet. Jätin leivän pois.
- Anonyymi
Minä paistan leivän päälle pekonia, ja keitän kananmunia. Tulee maan mainioita, tietysti kurkun, tomaatin ja muiden höysteiden kanssa. Eikä leipää tule muutenkaan kovin paljoa popsia erikseen. Ruoan kanssa, vaikkapa kala tai hernekeiton kanssa leipäpalan syödessä käy ihan pelkkä voi.
Pekonin etu on se, että se juuri nimenomaan pitää paistaa ja paistaminen kyllä tappaa mahdolliset pöpöt. Ei ole pelkkä muoviin kääritty märkä lötkö.
Toinen pekonin etu on hinta. Iso 400 g pakkaus aitoa amerikan pekonia maksaa marketeissa neljä euroa. Siitä riittää useaksi päiväksi. Se on paljon halvempaa kuin muut leikkeleet. - Anonyymi
Kuinkas myrkkyä ovat einekset, "äitien tekemää ruokaa"?
- Anonyymi
Riippuu eineksestä. Kyllä sitä helposti ostaa kokkikartanon lohikiusauksen, 700 gramman paketin tai legendaarisen saarioisten klassisen maksalaatikon ja paistaa sen voissa pannulla. Puolukkahilloa päälle. Tuo lohi tai kinkkukiusaus kestää kaksi päivää. Eli annoksen hinta on kolmisen euroa. Maksalaatikossa sama juttu. Kukaan enää nykyisin tee maksalaatikkoa kun se kaupan folio-versio vain on oikeasti todella hyvä.
Eli en minä näe että nuo olisi jotenkin huonoa ruokaa. Säästää hurjasti vaivaa sekä raaka-aineita, varsinkin sinkkuna. Kyseessä ei ole vain aika ja rahakysymys vaan se, että monia raaka-aineita, varsinkaan kasviksia ei viitsisi ostaa mitään liikaa kotiin mätänemään. Hulluhan ruokaa ostaa vain pois heitettäväksi. Siksi pussitetut valmissalaatit on hurjan kivoja. 1,2 eurolla saa pussin salaattia, jolla tekee neljän tortillan sisällykset.
Mutta ne muoviin pakatut "pihvit muussilla" tai limaiset "lihapullat muussilla" paketit saa kyllä jäädä kaupan hyllyyn. Niissä ei ole niin maku, laatu kuin hintakaan kohdallaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu eineksestä. Kyllä sitä helposti ostaa kokkikartanon lohikiusauksen, 700 gramman paketin tai legendaarisen saarioisten klassisen maksalaatikon ja paistaa sen voissa pannulla. Puolukkahilloa päälle. Tuo lohi tai kinkkukiusaus kestää kaksi päivää. Eli annoksen hinta on kolmisen euroa. Maksalaatikossa sama juttu. Kukaan enää nykyisin tee maksalaatikkoa kun se kaupan folio-versio vain on oikeasti todella hyvä.
Eli en minä näe että nuo olisi jotenkin huonoa ruokaa. Säästää hurjasti vaivaa sekä raaka-aineita, varsinkin sinkkuna. Kyseessä ei ole vain aika ja rahakysymys vaan se, että monia raaka-aineita, varsinkaan kasviksia ei viitsisi ostaa mitään liikaa kotiin mätänemään. Hulluhan ruokaa ostaa vain pois heitettäväksi. Siksi pussitetut valmissalaatit on hurjan kivoja. 1,2 eurolla saa pussin salaattia, jolla tekee neljän tortillan sisällykset.
Mutta ne muoviin pakatut "pihvit muussilla" tai limaiset "lihapullat muussilla" paketit saa kyllä jäädä kaupan hyllyyn. Niissä ei ole niin maku, laatu kuin hintakaan kohdallaan.Kokkikartanot on juu parhaasta päästä ja tykkään myös Saaroisten joistakin.
Mutta mä laskin, että omatekemän kinkkukiusauksen ainekset maksais 9€: perunasuikaleet 1kg, juuressuikaleet 2x18g, Snellmannin savukinkkusuikale 200g (semmonen palvipala olis parempaa), uht perusruokakerma, juustoraaste. Tommosesta syö olisko 8 krt, en muista kun on tosi pitkä aika, kun viimeksi tein. Jos sitte syön lisäks vähän vaikka valmissalaattia ja 1-2 palaa leipä niin ei ole kallista, vissiin yht. 3€/krt
Sitten tulis parempaa , jos ostaa yleisperunaa ja suikaloi itse. Perunaa ei sovi pakastukseen.
Tosikokki tietty suikaloi vietsellä mutta on tähän leikkureita, mulla ei kyl ole
lajijasuris
- Anonyymi
Meetwurstissa on sukupuolitautia havaittu.
- Anonyymi
Suurin osa matuista on älyllisesti kehitysvammaisia. Kehitysvamman vaikeustaso määritetään joko lieväksi (ÄO = 50-70), keskivaikeaksi (ÄO = 35-49), vaikeaksi.
Somaliaisilla ÄO on 68. Afrikkalaisilla ÄO on keskimäärin 65 ja Lähi-idästä tulleilla noin 70 eli suurin osa kärsii älyllisestä kehitysvammasta. Sen vuoksi ko. ÄO:n omaavat henkilöt ovat väkivaltaisia ja länsimaissa ne kuuluvat laitoshoitoon. Ei ole ollenkaan varmaa, että he oppivat esim. lukemaan tai kirjoittamaan millään kielellä. Turha odottaa kehareilta mitään järjellistä toimintaa.- Anonyymi
Näin se varmaan on mut kyllähän se kantisporukkakin lisääntyy noissa, kun aivan selvästi on lukutaito, yleissivistys, looginen päättely heikentynydramaattisesti
Jos nyt muista oikein niin noista korkeimman tason omaava on debiiili, keskimmäinen imbesilli ja jos äo alle 35 niin idiootti!
lajijasuris - Anonyymi
Sullahan on ihan älyttömät jutut. Olisi mukava nähdä sinut vaikkapa Sean Ricksin Perjantai-dokkarissa paneelikeskustelijana selittämässä teoriaasi. Saisi nauraa ihan kunnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se varmaan on mut kyllähän se kantisporukkakin lisääntyy noissa, kun aivan selvästi on lukutaito, yleissivistys, looginen päättely heikentynydramaattisesti
Jos nyt muista oikein niin noista korkeimman tason omaava on debiiili, keskimmäinen imbesilli ja jos äo alle 35 niin idiootti!
lajijasurisAi että lajijasuris lähti mukaan rasistiseen solvaukseen. Voikin jättää hänen kommentaarinsa tulevaisuudessa omaan arvoonsa; fiksulla ihmisellä ei koskaan ole tarvetta polkea muita alas, oli tilanne mikä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että lajijasuris lähti mukaan rasistiseen solvaukseen. Voikin jättää hänen kommentaarinsa tulevaisuudessa omaan arvoonsa; fiksulla ihmisellä ei koskaan ole tarvetta polkea muita alas, oli tilanne mikä tahansa.
On joskus ainakin julkaistu tutkimuksia, mutta se koski afrikkalaisia. Se voi kyllä olla että pohjimmiltaan syynä ollut äärimmäinen köyhyys. Syntyessäänhän kukaan ei osaa mitään eikä synnynnäisellä lahjakkuudella on kovin suurta merkitystä, vaan kasvatus, elinympäristö, motivaatio oppia, mahdlliset sairaudet ja vammat ym. vaikuttaa enemmän.
lajijasuris
- Anonyymi
Suositukset ovat väärin. Ne eivät perustu ravintotieteeseen.
- Anonyymi
Politiikkaahan tuo onkin. Depopulaatio on taikasana, jonka ympärillä moni asia pyörii.
- Anonyymi
Onkos lajijasuris jo käynyt testaamassa onko tuulen suussa nyt hyvää ruokaa,
Ja lännen maukasta kaikki kehuu ja monelle sitä tuodaan kotiin meidänkin taloon, olikohan 10€/ annos jos en nyt väärin muista. Tornin ruoka on kans kuulemma hyvää- Anonyymi
En ole, mut luulis olevan suurin piirtein samaa eli hyvää. Joo ihan hyvää on Tornissakin ollut, aina ei ihan herkkua omaan makuun mutta suoranaista pettymystä ei ikinä. Mä en oikein tykkää paikasta, kun oon tumpelo niitten kansien kanssa ka sitten lautanen voi kipata ilman ennakkovaroitusta. Aika halpaa noilla kahdella kotiintuotuna (siinä mm. pienempi alv), ja mulle annos oli tarpeeksi iso.
Mut mun "kantispaikka" on nyt Farmi, kun sinne pääsee kävellen, mut en mä sielläkään käy kuin ihan max kerran viikossa, ei oikein rahat riitä muuhun, ei varsinkaan nyt kun pitäs mm. uusia telkkari, modeemi/reitin. Tietysti vaikka kutsutaksilla pääsee yksinkin vaikka Laakeeseen, mut ei mulla siihen aikaan ole nälkä, ja vuorojen lisäys on varmaan kuopattu. Mä en ainakaan aina jaksaisi mun "vakiavecia", kun kaikki pitää selittää sata kertaa ja suunnitelmat kääntyy aina päälaelleen ja muuta ihmepoukkoilua - siksi olen ruvennut antaan vähän "vatipäisiä" ohjeita välillä. Joo, no nyt tuli itse poukkoiltua monet asiat, vaikka ihan simppeli kysymys...🫢😀
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole, mut luulis olevan suurin piirtein samaa eli hyvää. Joo ihan hyvää on Tornissakin ollut, aina ei ihan herkkua omaan makuun mutta suoranaista pettymystä ei ikinä. Mä en oikein tykkää paikasta, kun oon tumpelo niitten kansien kanssa ka sitten lautanen voi kipata ilman ennakkovaroitusta. Aika halpaa noilla kahdella kotiintuotuna (siinä mm. pienempi alv), ja mulle annos oli tarpeeksi iso.
Mut mun "kantispaikka" on nyt Farmi, kun sinne pääsee kävellen, mut en mä sielläkään käy kuin ihan max kerran viikossa, ei oikein rahat riitä muuhun, ei varsinkaan nyt kun pitäs mm. uusia telkkari, modeemi/reitin. Tietysti vaikka kutsutaksilla pääsee yksinkin vaikka Laakeeseen, mut ei mulla siihen aikaan ole nälkä, ja vuorojen lisäys on varmaan kuopattu. Mä en ainakaan aina jaksaisi mun "vakiavecia", kun kaikki pitää selittää sata kertaa ja suunnitelmat kääntyy aina päälaelleen ja muuta ihmepoukkoilua - siksi olen ruvennut antaan vähän "vatipäisiä" ohjeita välillä. Joo, no nyt tuli itse poukkoiltua monet asiat, vaikka ihan simppeli kysymys...🫢😀
lajijasuris... ja se ihan kaikkein isoin syy etten käy noissa paljoo on terveys, kun on sosiaalisesti ääripahat oireet ja sitten kaksin tai isommalla porukalla haittaa ku pitäs pälpättää ummet ja lammet mutta kun multiaivovamma, Panacodia, aivosumua, lihas-ja pääfatiikia, oikeeta vähintää keskipahaa masennusta (sillon ei ihminen paljo puhu, muista eikä kuuntele🥴 - feikkimasennukset sitte erikseen niin jaksaa mennä ja vaikka ryypätä kavereitten kans 😉)
ja sitte ärsyttä ihme äkilliset mielenmuutokset ja hortoilut, ykskas vaikka täytyy päästä kaupasta pois 🙁Joku muka paniikki ja pyh!, kyllä mä tiedän tasan tarkkaan mitä on kova sosiaalinen ahdistus ja paniikki - mut ei se sitä tarkota että heti pitää välttis paeta!
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... ja se ihan kaikkein isoin syy etten käy noissa paljoo on terveys, kun on sosiaalisesti ääripahat oireet ja sitten kaksin tai isommalla porukalla haittaa ku pitäs pälpättää ummet ja lammet mutta kun multiaivovamma, Panacodia, aivosumua, lihas-ja pääfatiikia, oikeeta vähintää keskipahaa masennusta (sillon ei ihminen paljo puhu, muista eikä kuuntele🥴 - feikkimasennukset sitte erikseen niin jaksaa mennä ja vaikka ryypätä kavereitten kans 😉)
ja sitte ärsyttä ihme äkilliset mielenmuutokset ja hortoilut, ykskas vaikka täytyy päästä kaupasta pois 🙁Joku muka paniikki ja pyh!, kyllä mä tiedän tasan tarkkaan mitä on kova sosiaalinen ahdistus ja paniikki - mut ei se sitä tarkota että heti pitää välttis paeta!
lajijasuris...jotta tulis paremmin ymmärretyksi mitä tarkotan niin kymmeniä kertoja hakee vain jotain paria tuotetta, yleensä tarjous sellaista, mutta sitten viime metreillä ihan kirjaimellisestikin joskus tulee tarve kääntyä tai sitten kysyy mielipidettä ja perusteita jonkun ostamisessa, jos sanoo, niin eikös prkle ala kauhee jankkaus, että jos kumminki toinen. ''
Voi v sentään, kun päättää sitten etukäteen meneekä kauppaan vai ei tai ottaa sitten aiona sen halvemman. Turhaa puhumisen ja jalkojen käyttöö ja toisen pompotusta😡 - ja kyllä pitää sietää pientä piikitystä hulluuteen ja tyhmyyteen menevästä säästämisestä.
Kolmas yleinen on vielä se, että kyllä se nyt vaan on niin että jo 200 m turhalla kävelylläkin on joskus iso merkitys - kun huomioidaan, että mulla on molemissa jaloissa huomattavasti lievää pahempi hermovaurio, jalat ei ole aina kantanut yhtään, elektrolyytti- ja lämpöongelmaa. Minä kun osaan vajakkinakin käyttää resursseja optimaalisemmin niin ihme ja kumma kun monet jopa terveet on vaan että se ja se vie voimat ja sitten mustavalkoisesti ilman kompromissia tehdään/ei tehdä!
lajijasuris
- Anonyymi
Kalaakaan ei voi syödä milloin niissä kerrotaan olevan täiloisia tai muita tauteja.
- Anonyymi
Kaupoista löytyy aina sen verran eläinaktivismia, kun tehdään teurastamoiden kanssa yhteistyötä, että lihankulutuksen vähentäminen on ihan järkevää Suomen kaltaisessa maassa. Kauppojen kannalta lihaleikkeleet voi ihan hyvin jättää ostamatta ja laittaa vain pelkkää juustoa leivän päälle. Kaupoissa ei ensisijaisesti ajatella terveysaiheita, koska niitä terveyslahkoja tulee ja menee, koska hyvin usein ne todetaan huonoiksi sitten kuitenkin jossain vaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887