Lahden johto kävi opintovierailulla Tampereella

Anonyymi-ap

Oppivat jotain. Lounaan nimi läntisellä Pirkanmaalla on aamiainen.
Mutta epäselväksi jäi se, mistä kasvu ja vauraus ovat tulleet.
Nälkäiset lahtelaiset ahmiessaan tamperelaista hyvinvointia eivät nähneet oleellista.
Taitava taloushallinto, etelä-pohjoinen/itä länsi rautateitten ja maanteitten risteykset ja raskas teollisuus.
Jos lahtelaiset olisivat vaivautuneet miettimään mitä noista tekijöistä ei Lahdessa ole, niin matka olisi ollut kannattava.
Toimittaja Berg kirjoitti ansiokkaan artikkelin Jyväskylä Heinola Lahti rautatiesuunnittelun yli 100-vuotisesta historiasta.
Jo osin valmista rataa ja ratapohjaa löytyy Haapajärvi as. - Äänekoski - Vihtavuori - Jyväskylä sekä Heinola Lahti - Kerava - Vuosaari/Helsinki las.
Avaamalla tälle reitille rautatien saadaan valtavia kansallisia etuja, jotka pitäis olla selviä ja ymmärrettäviä Lahden, Heinolan, Jyväskylän, Äänekoski/Suolahden kaupungeille ja liikenneyhteyksien ylläpitäjille. Jyväskylän lentokenttä, nelostie jne.
Miksi hankesuunnittelu ei ole edennyt? Siksikö, että edellinen Lahden kaupunginjohtaja Timonen johti Suomi-Rata hankeyhtiötä, josta Lahdelle on lähinnä vain haittaa.
Jos nyt, joku Lahden valtuuston jäsen lukisi tämän ja nostaisi hankkeen keskusteluun.

1

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomella ei ole keskirataa. On länsirata ja Venäjän rajan pinnassa kulkeva itärata sekä Kouvolasta Mikkeliin johtava löysästi liikennöity agraarialueitten läpi rakennettu rata.
      Keskisen teollistuneen Suomen tuottaman suunnattoman vientivolyymin kuljettaminen ahtautuu nelostien kumipyörille ja Jyväskylästä Tampereelle ja edelleen ahdasta rataa Helsinkiin Vuosaareen ja kaupunkisatamiin.
      Kaiken kukkuraksi Keski-Suomen henkilökuljetusmottia puretaan tuetulla lentoliikenteellä ja hitaalla VR:llä Tampereen kautta. Sille reitille kaadetaankin nyt rahaa Jämsän rataoikaisuun.
      Meillä on Keskisen Suomen kuljetusten ja matkustuksen suuri ja tyhmästi rakennettu ongelma, joka ratkea avaajan ehdottomalla ratainvestoinnilla.
      Samalla Vuosaaren sataman ja väyläinvestoinnin hyödyntäminen toteutuu. Suuri hyötyjä on Lahti.
      Löytyykö Lahdesta aloitevoimaa ja sen jälkeen junttausvoimaa. Jään hetkeksi kuuntelemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7455
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5394
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      257
      4595
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4495
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3257
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2685
    7. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2348
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2323
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2322
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe