Lapsi on narkkari

Anonyymi-ap

Olen hermoromahduksen partaalla. Kaikki ajatuskapasiteettini menee jälkikasvun toilailujen selvittämiseen.
Oletteko huumeiden käyttäjät oikeasti sitä mieltä, että äidin velvollisuus on huolehtia 30-vuotiaasta lapsestaan koko ajan ja pitää huolta, ettei ihan kaikkia rahoja käytä aineisiin, vaan jättää vähän vuokraan ja ruokaan?
Helvetinmoinen hätä, että rahaa riittää vuokraan ja ruokaan. Ja toinen sitten tuhlaa tulonsa huumeisiin.
Onko tämä oikein?
Pitäisikö olla joku laki, joka sallisi narkkareiden äideille normaalin, seesteisen vanhuuden?

11

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysynpähän vaan.
      -ap, äiti

• Anonyymi

Kaverit kaikkoavat, kun kuulevat että lapsi käyttää huumeita.
      Kukaan ei halua epätasapainoista epäsosiaalista varastelevaa narkkia lähelle.

Äidit ovat yksin ja hylättyinä. Ei kavereita ja lapsi vastaa jos vastaa, silloin
      kun vastaa tai sitten ei.

• Anonyymi

Narkkari ajattelee ainoastaan itseään

• Anonyymi

No niin tekee. En ole havainnut empatiaa yhtään mistään suunnalta viimeiseen reilusti yli kymmeneen vuoteen.
        -ap

• Anonyymi

Kavereilla on lapsenlapsia. Ovat mummoja ja pappoja.
      Lievästi kateellinen.
      Oikeasti olisin toivonut itsellenikin jotain ihan normaalia.
      Mutta sinä olet sinä, Ja minulle ei koskaan tule lapsenlapsia

• Anonyymi

MITÄ PAHAA TEIN, ETTEN SAA NORMAALIA ELÄMÄÄ JA VANHUUTTA??

MIKSI MINÄ ???????????

• Anonyymi

Tein huoli-ilmoituksen. Taas. Ei tasan mitään hyötyä, koska hän ei myönnä ongelmaa eikä halua apua eikä vastaa puheluihin tms yhteydenottoihin.

Oma lapseni. Minun omani. Mitä vielä voisin tehdä?

• Anonyymi

Herra antakoon voimia sinulle.

• Anonyymi

Voin kertoa jotain sieltä lapsen suunnalta.
      Olin itse päihteitä käyttävä teini, nuori aikuinen, elämä sekaisin. Suoranaisesti kovia huumeita en käyttänyt.
      Jälkikäteen on tullut mietittyä, miten elämäni mahtoi vaikuttaa omaisiin, läheisiin, ym.
      Ja kun puhutaan, ettei narkkari tai muuten päihteitä käyttävä välittäisi omaisistaan, tai muistakaan, niin se ei pidä paikkaansa. Kyllä se sekoilija, elämänsä itse pilannut syyttelee itseään lähes jatkuvasti, omasta käytöksestään. Siinä tietää tasan tarkkaan, mitä läheisilleen aiheuttaa omalla toiminnallaan. Se on yksi osa ongelmaa. Ja kun oikein pahalta tuntuu, sekoillaan vain lisää. Jatkuvaa oman pahan olon pakenemista päihteiden avulla, vaikka niistä ei todellakaan apua ole.

Itselläni oli onneksi mahdollisuus palata vielä ns. normaalielämään, ja sain tilaisuuden katsoa ja pohtia kaikkea jälkeenpäin.
      Omaisten ja läheisten kanssa on onneksi välit aina säilyneet, ja tietenkin vielä parantuneet, kun omakin elämäntilanne parani.

Uskon todella, että omaisilla ja läheisillä ei ole helppoa, ja vielä kun miettii, kuinka laajastikin lapsen elintavat voivat vaikuttaa myös vanhempien elämään ja elinympyröihin.
      Lisänä vielä vanhempien kokemat itsesyytökset " teinkö jotain väärin ? " , " olisinko voinut tehdä jotain eri tavalla ? ", jne. jne. Varmasti jokainen vanhempi käy läpi tuollaisia ajatuksia kun/jos omalla lapsella " karkaa " elämä väärään suuntaan, päihteet, rikollisuus, tai sitten ehkä jokin sairaus, tms.

Toivon voimia ja jaksamista kaikille vanhemmille, joilla oma lapsi tai nuori on eksynyt polullaan väärään suuntaan.
      Omaisille on olemassa jonkinlaisia vertaistuki ryhmiä tms. Niistä en tarkkaan tiedä, mutta varmasti netistäkin on löydettävissä, jos kiinnostaa.

• Anonyymi

Junaa odottamaan, Ei asemalle vaan radalle, niin ne tekee.

• Anonyymi
      UUSI

Aivan karmeaa luettavaa. Sanotaan että lapsi valottaa aina. Vauvana kun se itkee ja vanhempana kun odotat sitä sydän syrjällään kotiin. Se on sinun lapsesi ja tekisit mitä vaan että hän voisi paremmin. Huumeet on vaan sellainen asia että siinä häviää taistelun. Huumeaddikti on kuorma yhteiskunnalle ja sen huomaa kun apua hakee.

Voimia tälle äidille äläkä syytä itseäsi missä meni vikaan sillä wlämä on kuin polku jokaa vain johtaa jonnekkin etkä voi sille mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4283
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      162
      3528
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3139
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      195
      1930
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18