Naurettavan helppoa yrittää tiedekuntaan "hyvällä tuurilla", se on taas tullut todistettua. Oppi-aineeseen, johon pyrin, on valintakokeena monivalintatehtävät. Hakeuduin istumaan parin fiksun näköisen tytön taakse ja käytännössä ei ollut mitenkään vaikeaa kopsata valmiita vastauksia sen toisen paperista (vastaukset kun pitää antaa isolla käsialalla tehtynä kirjaimena suureen ruutuun).
Toinen tytteleistä vaikutti tosi fiksulta ja mm. teki tehtävät nopasti ja varmasti. Toinen mietti selvästi enemmän ja valitsin kopsattavaksi siis tämän "varmemman" tytön paperit. Nyt on kiva jännittää pääsemmekö ME tiedekuntaan.
Homma toimii erinomaisesti, jos uskaltaa myöntää ettei ole kauhean motivoitunut lukemaan pääsykokeiden pikkusia yksityiskohtia, tai haluaa vaan kokeilla hyvää tuuria. Itse ainakin luotin siihen, että joku TOINEN on varmasti lukenut kokeisiin paremmin kuin minä! Maailma ei meikäläisen kohdalla romahda, vakken sisään pääsisikään, mutta olisihan se kiva yllätys jos tiedekunnan ovet avautuisivat...
* Lunttasin pääsykokeessa
14
7775
Vastaukset
- Matti Neuvokas
Tulet vielä palamaan helvetin tulessa!!!!...NOT
- teekkari
Valvojat epäpäteviä.
Sitten on myös olemassa tiedekuntia tai kouluja kuten esimerkiksi TKK jossa pääsykoe on revohkan helpoin osuus, joten voi olla että vaikka ansiotta pääsisitkin sisään et välttämättä valmistu koskaan jos kykyjä ei ole. Jos taas valmistut vaikka pääsit lunttaamalla sisään niin sillä lunttamisella ei enää ole väliä, eikö?
Toivottavasti varoit kopioimasta vastauksia liian tarkkaan. Toisaalta, otitko huomioon, että kysymyksiä voi olla erilaisia, eri sarjoja siis.- Lurjus
Tuskin ovat sarjoittaneet kysymyksiä, koskapa kaikille jaettiin takapenkiltä oikeat vastaukset kotiinviemisiksi.. Sitä paitsi tuo oli mun kohdallani ainoa mahdollisuus päästä sisään - en ehtinyt lukea käytännössä yhtään...
- Demon
Armeija aikana törmäsin tapaukseen, jossa yksi kaveri maksoi toisen kaverin menemään puolestaan TKK:n pääsykokeisiin, hommasi vielä väärennetyt henkkarit ja kaikki.. Kaveri, joka meni hänen puolestaan kokeeseen oli justiin valmistunut DI:ksi toisesta vastaavasta koulusta, joten ilmeisesti aika läpihuuto juttu pääsykoe oli ollut.. Aika tylyä muita hakijoita kohtaan :S
- tuli
pääsykokeessa istumaan joku tyyppi kuka katsoi niitä vastauksia multa! Ne oli kans monivalintoja ja sit oli jotain avokysymyksiä. Kiva nähdä pääsikö hänkin sisään...
- tentaattori
Ihan kiva jippo on sarjottaa kysymykset siten, että vierekkäisillä/peräkkäisillä on aivan eri vastaukset. Jos silloin on aivan pihalla kysymyksistä, on sitten pihalla sisäänpääsystäkin.
Kuten tuolla joku totesikin, ei se yliopistoon sisäänpääsy mitään ratkaise, vaan se loppututkinnon kanssa ulospääsy. - Kiähkiäh
Vieressäsi istuvalla ja edessäsi olevalla oli kullekin vastausvaihtoehdolle eri kirjainkoodi kuin sinulla. Sinä mäntti menit toisen kirjainkoodeja kopioimalla suorastaan ilmottautumaan lunttaajaksi! Odota yhteydenottoa, rangaistuksena on ylopisto-opiskelun evääminen Suomen kaikissa yliopistoissa.
- kyllä vain
Itse en luntannut, mutta kyllä näin edessä istuvien vastauspaperit oikein selkeästi. En kuitenkaan vaivautunut tarkemmin muitten tuotoksia kopioimaan kun koe vaikutti omasta mielestäni helpolta ja näin ollen luotin enemmän itseeni.
Näin siis Lappeenrannassa, isossa auditoriossa kunhan ei ihan eturivissä istu, niin kyllä lunttaus onnistuu.- Kiltti
Kyllähän luntaaminen voi olla ihan lapsellisen helppoa, mutta miten lunttaaja voi elää itsensä kanssa jos sitten saakin sen paikan? Minä en ainakaan voi elää itseni kanssa, jos olen toiminut epärehellisesti!
- papu
Kiltti kirjoitti:
Kyllähän luntaaminen voi olla ihan lapsellisen helppoa, mutta miten lunttaaja voi elää itsensä kanssa jos sitten saakin sen paikan? Minä en ainakaan voi elää itseni kanssa, jos olen toiminut epärehellisesti!
Kasva aikuiseksi typerys!
- VTM
Tulee väkisin mieleen opiskeluajan kuluneet kaskut siitä, kuinka juuri kauppakorkeaan porukka menee veikkaamalla...
Toista on esim. valtiotieteellisessä, jonka pääsykokeissa on mahdotonta luntata "riittävän paljon" vaikka vieressä istuisi itse Einstein.
Vaikka esseevastaukset ovatkin tenttaattorien kannalta huomattavasti työläämpiä tarkistettavia, niin vain niillä pystytään todella seulomaan jyvät akanaoista ilman mahdollisuutta vilppiin. Koska akateemisuus perustuu pitkälti kykyyn tuottaa loogisia "perusteellisilla" tiedoilla varustettuja kirjallisia vastauksia, niin miksi esseiseistä ollaan pääsykokeissa luopumassa? Säästösyistä vai laiskuutta..- fuksi
Vaikka teoriassa olisikin helppoa luntata topisen papruista, niin tuskin moni uskaltaa - ainakin jos on tosissaan haluamassa ko. alalle. Eli ongelma on marginaalinen.
Toiseksi, tarvitaan hyvää tuuria, että sattuu istumaan juuri niiden sisäänpääsevien takana, kun saleissa on tuhansia hakijoita.
Toki porukassa on aina niitä, jotka tulevat pääsykokeisiin kokeilemaan tuuriaan tai kuluttamaan aikaa (inttikundit, jotka haluavat päivän lomaa). Jos joku 1/1000 pääsee sitten tuurilla sisään, niin onneksi olkoon vaan. Kannattaa varmaan viikonloppuna laittaa lotto vetämään! - Taikuri
Itse pyrin juuri tuonne valtiotieteelliseen. Koe oli asiallinen. Kirjallisuusosio oli hyvin tehty, mittaa varmasti hyvin, kuinka hyvin on kirja luettu ja asiat hallussa. Se osio menikin mielestäni ihan hyvin.
Mutta sitten se aineisto-osio oli mielestäni epäonnistunut. Etenkin viimeinen kysymys oli varmaan viisi riviä pitkä, ja tuli semmoinen olo, että tietävätköhän tehtävä laatijatkaan, mitä siinä kysytään? vaikutti ihan rehelliseltä keljuilutehtävältä. Että tehdään vaikeaselkoinen kysymys ihan vaikeaselkoisuuden tähden. Se osio menikin sitten minulta osittain hatusta vetämisen puolelle. - Lisää liksaa
Taikuri kirjoitti:
Itse pyrin juuri tuonne valtiotieteelliseen. Koe oli asiallinen. Kirjallisuusosio oli hyvin tehty, mittaa varmasti hyvin, kuinka hyvin on kirja luettu ja asiat hallussa. Se osio menikin mielestäni ihan hyvin.
Mutta sitten se aineisto-osio oli mielestäni epäonnistunut. Etenkin viimeinen kysymys oli varmaan viisi riviä pitkä, ja tuli semmoinen olo, että tietävätköhän tehtävä laatijatkaan, mitä siinä kysytään? vaikutti ihan rehelliseltä keljuilutehtävältä. Että tehdään vaikeaselkoinen kysymys ihan vaikeaselkoisuuden tähden. Se osio menikin sitten minulta osittain hatusta vetämisen puolelle.Ei esseistä luovuta ikinä yliopistossa. Kas kun tarkastaja saa palkkion jokaisesta tarkastamastaan työstä ja esseiden poistaminen vaikuttaa tulotasoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4663664Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152726Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2762114Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4431988Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841344- 1561251
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631108- 791025
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä411008- 56999