Poikani on "rällännyt" maanomistajan luvalla ketjulla suljetulla hiekkakuopalla ja sen poluilla kesän ja syksyn aikana jo noin 25 - 30 tuntia. Välillä on harjoiteltu hidasajoakin. Olen aina paikalla valvomassa.
Nyt ajo, hypyt, voimakkaat jarrutukset ja "krossaaminen" sujuu jo todella hyvin. Harjoittelu jatkuu vielä talven, jos lunta ei tule liikaa. Talvi on se mikä opettaa ajamaan kaksipyöräisellä.
Olisiko autokoulun ajotunneilla jotain sellaista mitä montulla ei itse ajamalla opi vai onko tällainen itse suoritettu ajaminen hyödyllistä? Ainakin mopo osuu nyt kuin hanska kouraan.
Mopoilusta. Montulla ajo vs. autokoulun ajotunnit?
7
138
Vastaukset
- Anonyymi
Tottakai. Autokoulussa opitaan liikennesäännöt. Niitä ei opita pellolla rällätessä. Kadulla ajetaan eri tavalla kuin pellolla.
- Anonyymi
Ainoa mutta on se, että autokoulussa pääsee ajamaan mopolla vasta 15-vuotiaana... Moni haluaa suorittaa käsittelykokeen, heti kun täyttää 15.
Mopokorttihan ei enää nykyään vaadi autokoulutunteja.
- Anonyymi
Tilannenopeus ja säännöt opitaan autokoulussa. Ajotaito voi olla hyvä paljon etukäteen ajaneella, mutta liikenteen seassa ei olla yksin. Tilanteiden ennakointi on aivan erilaista liikenteen seassa kuin kuopalla rällätessä. Ja ennenkaikkea kaikki on kiinni omasta asenteesta liikenteessä - liikenne ei ole prseily ja temppuilu rata!
- Anonyymi
Rälläämällä oppii mopon KÄSITTELYN ja käsittelykokeessa mitataan just tätä taitoa.
- Anonyymi
Ehdotan kuulaa kalloon tuollekin rällääjälle.
- Anonyymi
Ainoa mitä pitää kertoa skidille että liikenteessä ei sitten rällätä, sitä varten on montturata? Kyllähän siellä oppii käsittelemään pyörää, kun eivät vaan innostu liikaa?
- Anonyymi
Hiekkamontulla rälläämällä oppii rälläämään muttei ajamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1107227- 475066
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562851Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52338Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101358Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1871281Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921073Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai286958Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30886Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?187870