Numba, Senssu, golf, ruokavaliot, sairaudet, terveys, varallisuus, liikunta, köyhyys, baarityttöjen elinolosuhteet, lumppujen varallisuus, oma erinomaisuus.
Miljoonamiehen päiväohjelma.
51
375
Vastaukset
- Anonyymi
Miksei aina vois aloittaa aamun syömällä kunnon ateria juomalla muutaman oluen ja nauttia vain auringosta ja olla tyytyväinen,no way ladyboy
- Anonyymi
Miksi lumputtelet itsellesi täysin tuntemattomia ihmisiä?
- Anonyymi
Terveys - Terveys on edellytys toimintakyvylle. Ilman toimintakykyä ei ole elämää.
Ruokavaliot - Jokaisen eläimen ykkösprioriteetti on mahdollisimman sopivan ravinnon hankinta.
Sairaudet - Sairauksista täällä paasaa Majuri Pasanen, jonka piti olla kovakuntoinen majuri joka ei tarvitse muita lääkkeitä kuin Buranan. Sittemmin tuli nämä raportit Meilahdesta ja porraskiipeilyistä.
Varallisuus - 4000 euron nettoeläkeläinen Majuri Pasanen ei muusta puhukaan kuin keskieläkkeistä, kelaeläkkeistä, takuueläkkeistä, yrittäjien köyhyydestä, yrittäjien pienistä eläkkeistä, thaimaalaisten köyhyydestä ja kurjuudesta, ulosotoista, mittareista, verottajasta, velkojen pakoilusta jne.
Majuri Pasanen ei halua kuulla sanaakaan heistä joilla on rahaa muuhunkin kuin leipään ja makaroniin. He ovat narsisteja ja polleilijoita.
Köyhyys - Majuri Pasanen vähättelee thaimaalaisten toimeentuloa, elintasoa ja tykkää ajatella heitä nälkää näkevinä ryysyläisinä joilla ei ole kunnollista kouluakaan.
Liikunta - Terveyden perusta. Elämänlaadun, ulkonäön, suvunjatkamiskyvyn, työkyvyn, liikuntakyvyn, perusterveyden, vireyden ja jaksamisen kulmakivi jota ilman ei toimi ruumis eikä aivot.
Toisin kuin Pasanen sanoo, TV:stä juoksemisen katseleminen ei korvaa aamulenkkiä eikä aamulenkkeily ole narsismia.
Baarityttöjen elinolosuhteet - Niitä ei näe televisiosta eikä edes youtubesta. Niissä näytetään vain sellaisia asioita sellaisista syistä kuin mikä on ohjelman idea. Niitä näkee vain livenä ja se vaatii luottamuksellisia suhteita näihin tyttösiin.
Baaritytöt eivät vie kämpilleen tai kotiinsa ketä vaan, vaan silloin täytyy olla jo saavuttanut sellaisen aseman baaritytön maailmassa.
Lumppujen varallisuus - En tunne henkilökohtaisesti yhtäkään lumppua, niin en osaa sanoa. Tunnen ja tiedän noin 15 tyttöä, jotka olivat Pattayalla keskimäärin 7 vuotta töissä, rakennuttivat talot lapsilleen ja äidilleen kotiseudulla.
Siirtyivät sen jälkeen tavallisiin töihin ilman nirsoilua. He pärjäävät loistavasti pienellä palkalla noin tuhannella eurolla kuussa kun talot ja mopot on maksettu.
Kukaan heistä ei ole mennyt riisipellolle töihin, keitä tunnen.
Sitten oli lukemattomia tyttöjä, jotka lopettivat yhden tai kahden vuoden jälkeen ja palasivat joko kotiseudulleen tai löysivät muita töitä taikka farangimiehen itselleen.
Tiedän muutamia "tyttöjä", jotka nykyään ovat päälle nelikymppisiä, mutta saavat edelleen rahalähetyksiä ympäri maailman lahjoituksina, ilman että lahjoittaja edes tulee moikkaamaan. Tienaavat enemmän kuin suomalainen keskituloinen.
Oma erinomaisuus - Jos omia vahvoja puoliani pitää tässä arvioida, niin otan aina selvää asioista ennenkuin alan niistä puhumaan, koska en tykkää puhua paskaa. Jos asia ei kiinnosta minua, jätän sen muille.
En ole aikuisiällä saavuttanut mitään meriittejä, en merkittäviä palkintoja, hieman kehuja mikroyrittäjänä lähinnä luotettavuudesta ja selkeästä ulosannista sähköposteissa.
Mutta omasta mielestäni jos joku jonkun työn tilaa ja siitä hyvin maksaa, silloin palvelun ja vastineen tulee olla parasta mihin pystyy ja vuodet sekä kommunikaatio opettaa mikä on se taso mitä vaaditaan, että kaikki on tyytyväisiä.
Kiitosta olen saanut myös siitä etten nuole kenenkään persettä ja osaan ärähtää jos joudun aiheettomasti tai väärin perustein moitituksi.
En pokkuroi ketään ja minun silmissäni timpuri ja ministeri ovat samanarvoisia henkilöitä, paitsi että ministeri ei todennäköisesti osaa timpurintöitä ja timpuri ei todennäköisesti osaa puhua niin hyvin paskaa.
S-Ryhmän isolle pomolle sanoin aikoinaan kasvotusten että menepäs "Jorma" etsimään tänne teidän narikasta paikalle joku älykäs henkilö, niin voidaan jatkaa keskustelua, koska tällä hetkellä paikalla on vain idiootteja.
Siihen loppui silloin yhteistyö S-Ryhmän kanssa, vaan eipä tuo paljoa tahtia haitannut.
2010- Anonyymi
Mitä rakas 2010 jos alkaisit vihdoin ja viimein keskittyä psyykkiseen terveyteesi, se on vielä hoidettavissa kuntoon helppoa se ei tule olemaan eikä ole mikään läpihuuto juttu, näillä ongelmilla tuppaa olemaan taipumusta vaikeutua kun potilas vanhenee, eikä ole aivan poikkeuksellista ettei potilas käsitä omaa tilaan, yritä nyt rakas ymmärtää kirjoituksistasi paistaa suuri hätä, kukaan tervepäinen ei usko että raksamies alipaineistaan avoviemäreitä eikä koskaan miljonääri nosta osakaslainaa, hänellä on varaa maksaa veronsa, oli ne sitten palkanmaksusta, tai pääomatulona nostettua.
Mielenterveys ongelmasi paistavat selvästi kirjoitustasi, syötät minulle sanoja suuhun, mitä en ole koskaan sanallakaan sanonut, vaikkapa porraskävely, keksit sen sairaissa aivoissasi kuntotestinä, vaikka en ollut antanut siihen viitteitä mitenkään, kerroin vaan että kun asuin thaimaassa kävelin aluksi viisi kerrosta sydänlääkärin pakeille, kerran kolmessa kuukaudessa, myöhemmin kerran kuukaudessa... siinä on poika sinulle kuntoa ja aktiviteettiä
On täysin sattumaa että meikussa kotiuttaminen testattiin samalla tavalla, jos pysyt kävelemään yhden kerroksen ilman ongelmia, olet kotiutus kunnossa, fysioukko ei missään vaiheessa arvioinut kuntoani, kun kävelin viisi kerrosta, ilman ongelmia... hän vaan totesi että olet hyvä kuntoinen, ei ole ongelmia mahdolliseen ohitukseen, sinä olit päässäsi taas tuubaa, kuntodynamometeristä, hapenotto kyvyistä, pellenaama, minulla oli kaukoluettava laite kaulassa josta lähtee 12 anturia sydämeen sekä yksi sormeen josta luetaan so2, arvot.
Perseeseen ei laiteta mitään, muutakuin sinun sairaassa maailmassasi, sinulla on hieman heikko pärjäämiskynnys kanssani, joten tarvitset paskapuheita tukeaksesi omia paskapuheitasi, minusta tällainen on säälittävää, siksi en moiseen paskajauhamiseen vaivaudu. Mutta jatkahan sinä resupetteri ja sinähän jatkat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä rakas 2010 jos alkaisit vihdoin ja viimein keskittyä psyykkiseen terveyteesi, se on vielä hoidettavissa kuntoon helppoa se ei tule olemaan eikä ole mikään läpihuuto juttu, näillä ongelmilla tuppaa olemaan taipumusta vaikeutua kun potilas vanhenee, eikä ole aivan poikkeuksellista ettei potilas käsitä omaa tilaan, yritä nyt rakas ymmärtää kirjoituksistasi paistaa suuri hätä, kukaan tervepäinen ei usko että raksamies alipaineistaan avoviemäreitä eikä koskaan miljonääri nosta osakaslainaa, hänellä on varaa maksaa veronsa, oli ne sitten palkanmaksusta, tai pääomatulona nostettua.
Mielenterveys ongelmasi paistavat selvästi kirjoitustasi, syötät minulle sanoja suuhun, mitä en ole koskaan sanallakaan sanonut, vaikkapa porraskävely, keksit sen sairaissa aivoissasi kuntotestinä, vaikka en ollut antanut siihen viitteitä mitenkään, kerroin vaan että kun asuin thaimaassa kävelin aluksi viisi kerrosta sydänlääkärin pakeille, kerran kolmessa kuukaudessa, myöhemmin kerran kuukaudessa... siinä on poika sinulle kuntoa ja aktiviteettiä
On täysin sattumaa että meikussa kotiuttaminen testattiin samalla tavalla, jos pysyt kävelemään yhden kerroksen ilman ongelmia, olet kotiutus kunnossa, fysioukko ei missään vaiheessa arvioinut kuntoani, kun kävelin viisi kerrosta, ilman ongelmia... hän vaan totesi että olet hyvä kuntoinen, ei ole ongelmia mahdolliseen ohitukseen, sinä olit päässäsi taas tuubaa, kuntodynamometeristä, hapenotto kyvyistä, pellenaama, minulla oli kaukoluettava laite kaulassa josta lähtee 12 anturia sydämeen sekä yksi sormeen josta luetaan so2, arvot.
Perseeseen ei laiteta mitään, muutakuin sinun sairaassa maailmassasi, sinulla on hieman heikko pärjäämiskynnys kanssani, joten tarvitset paskapuheita tukeaksesi omia paskapuheitasi, minusta tällainen on säälittävää, siksi en moiseen paskajauhamiseen vaivaudu. Mutta jatkahan sinä resupetteri ja sinähän jatkat.Muuten sinun käsityksesi itsestäsi on täysin erilainen mitä se on todellisuudessa... olen palstan suurin valehtelija ja paskan puhuja, mitä olen koskaan tavannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perseeseen ei laiteta mitään, muutakuin sinun sairaassa maailmassasi, sinulla on hieman heikko pärjäämiskynnys kanssani, joten tarvitset paskapuheita tukeaksesi omia paskapuheitasi, minusta tällainen on säälittävää, siksi en moiseen paskajauhamiseen vaivaudu. Mutta jatkahan sinä resupetteri ja sinähän jatkat.No mihinkäs sinä sen anturisormen laitoit? Toinen peukku suuhun ja toinen hanuriin, vaihdetaan sormien paikkaa minuutin välein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perseeseen ei laiteta mitään, muutakuin sinun sairaassa maailmassasi, sinulla on hieman heikko pärjäämiskynnys kanssani, joten tarvitset paskapuheita tukeaksesi omia paskapuheitasi, minusta tällainen on säälittävää, siksi en moiseen paskajauhamiseen vaivaudu. Mutta jatkahan sinä resupetteri ja sinähän jatkat."On täysin sattumaa että meikussa kotiuttaminen testattiin samalla tavalla, jos pysyt kävelemään yhden kerroksen ilman ongelmia, olet kotiutus kunnossa"
Sinua ei ole testattu missään eikä koskaan portaissa. Keksit tuon porrasfetissin ihan itse jo koronan aikaan, kun kerroit kiivenneesi sairaalan rappusia rokotukseen viisi kerrosta.
Seuraavaksi keksit että aina kun sinulle iskee flimmeri, niin alat ramppaamaan kotona rappusia ylös ja alas.
Sittemmin tuo kehittämäsi satu siirtyi jo sairaalaolosuhteisiin. Ensin Thaimaahan ja sitten Meilahteen. Kotiuttamisesta ei voinut Thaimaassa olla kyse, sillä sinä et päässyt edes osastolle etkä toimenpiteisiin, koska vakuutuksesi ei niitä kattanut.
Meilahdesta sinut kyllä kotiutettiin, mutta sielläkään kuntoa ei testata sydänpotilailla juoksuttamalla heitä rappusissa. Tämän vahvisti minulle 30 vuotta hoitajana siellä ja Jorvissa ollut naispuoleinen henkilö.
Jos syke on palautunut normaaliksi, verenpaineet ovat ok, verenohennuslääkitys on kunnossa, mitään kotiutumistestiä ei kertaoperaation jälkeen tehdä, vaan alkaa kotilepo ja fysioterapian ohjeiden mukainen jumppa.
Vasta kuntoutusjakson jälkeen testataan kuntoa. Sydänoperaatioiden jälkeen ei tehdä kovia ponnistuksia, koska hyytymät voivat lähteä liikkeelle. Siksikään sinua ei ole juoksutettu rappusissa, vaikka kuinka inttäisit.
Ainahan voit tulostaa omakannasta raportin siitä sairaalakäynnistä, siitä näkyy kyllä se väittämästi porrasjuoksu. Potilaskertomus ojennettiin sinulle myös lähtiessäsi, joten sinulla on se myös paperiversiona.
Kukaan ei ole alipaineistanut edelleenkään mitään avoviemäreitä eikä kukaan ole nostanut kymmentä vuotta osakaslainaa. Nuo on aivan omia versioistasi. Pääomatulot eivät ole osakaslainaa ja avoviemärit tukittiin Pattayalta paikka paikoin ja niistä ohjattiin kaasut taivaalle putkea pitkin, josta oli lehtiartikkelikin.
Mutta kun sinulla onyhä paheneva dementia, alzheimer, autistisuus, skitsofrenia, aivovaurio, heikko hapetus, toksinen happamuustaso, matala-asteinen tulehdus koko kropassa, laajentunut rasvamaksa, diabetes ja sairaalloinen ylipaino, niin muistiltasi ja älyltäsi ei voida paljoa vaatia.
Olen suhteellisen varma että koetat jatkuvasti survoa Reino-tohveleita väärään jalkaan joka aamu, koska muistaaksesi ne kuuluu olla niinpäin koska pikkuvarvas on oikeasti isovarvas.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On täysin sattumaa että meikussa kotiuttaminen testattiin samalla tavalla, jos pysyt kävelemään yhden kerroksen ilman ongelmia, olet kotiutus kunnossa"
Sinua ei ole testattu missään eikä koskaan portaissa. Keksit tuon porrasfetissin ihan itse jo koronan aikaan, kun kerroit kiivenneesi sairaalan rappusia rokotukseen viisi kerrosta.
Seuraavaksi keksit että aina kun sinulle iskee flimmeri, niin alat ramppaamaan kotona rappusia ylös ja alas.
Sittemmin tuo kehittämäsi satu siirtyi jo sairaalaolosuhteisiin. Ensin Thaimaahan ja sitten Meilahteen. Kotiuttamisesta ei voinut Thaimaassa olla kyse, sillä sinä et päässyt edes osastolle etkä toimenpiteisiin, koska vakuutuksesi ei niitä kattanut.
Meilahdesta sinut kyllä kotiutettiin, mutta sielläkään kuntoa ei testata sydänpotilailla juoksuttamalla heitä rappusissa. Tämän vahvisti minulle 30 vuotta hoitajana siellä ja Jorvissa ollut naispuoleinen henkilö.
Jos syke on palautunut normaaliksi, verenpaineet ovat ok, verenohennuslääkitys on kunnossa, mitään kotiutumistestiä ei kertaoperaation jälkeen tehdä, vaan alkaa kotilepo ja fysioterapian ohjeiden mukainen jumppa.
Vasta kuntoutusjakson jälkeen testataan kuntoa. Sydänoperaatioiden jälkeen ei tehdä kovia ponnistuksia, koska hyytymät voivat lähteä liikkeelle. Siksikään sinua ei ole juoksutettu rappusissa, vaikka kuinka inttäisit.
Ainahan voit tulostaa omakannasta raportin siitä sairaalakäynnistä, siitä näkyy kyllä se väittämästi porrasjuoksu. Potilaskertomus ojennettiin sinulle myös lähtiessäsi, joten sinulla on se myös paperiversiona.
Kukaan ei ole alipaineistanut edelleenkään mitään avoviemäreitä eikä kukaan ole nostanut kymmentä vuotta osakaslainaa. Nuo on aivan omia versioistasi. Pääomatulot eivät ole osakaslainaa ja avoviemärit tukittiin Pattayalta paikka paikoin ja niistä ohjattiin kaasut taivaalle putkea pitkin, josta oli lehtiartikkelikin.
Mutta kun sinulla onyhä paheneva dementia, alzheimer, autistisuus, skitsofrenia, aivovaurio, heikko hapetus, toksinen happamuustaso, matala-asteinen tulehdus koko kropassa, laajentunut rasvamaksa, diabetes ja sairaalloinen ylipaino, niin muistiltasi ja älyltäsi ei voida paljoa vaatia.
Olen suhteellisen varma että koetat jatkuvasti survoa Reino-tohveleita väärään jalkaan joka aamu, koska muistaaksesi ne kuuluu olla niinpäin koska pikkuvarvas on oikeasti isovarvas.
2010No kuka sen SUKITTAMISEN lanseerasi palstalle, oliko lehtiartikkelissa?
Entä kuka on kirjoitellut että ei tarvitse helikoptereita eikä loistoautoja käyttäen sellaiset rapiat sata tonnia vuodessa ottamatta lainkaan palkkaa, kun on ottanut osakaslainaa jonka maksaa takaisin kun jaksaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On täysin sattumaa että meikussa kotiuttaminen testattiin samalla tavalla, jos pysyt kävelemään yhden kerroksen ilman ongelmia, olet kotiutus kunnossa"
2010Voi rakas lapsi minulle ei ole ainakaan 30 vuoteen tehty ensimmäistäkään kuntotestiä, enkä ole missään niin edes väittänyt, sinulla on vakavia asian ymmärtämisongelmia, joka on merkki jostain, kerroin että olen joka aamu oikaissut ruotoni, ja ensin kävellyt joka kolmas kuukausi sitten kerran kuukaudessa, thaimaassa 40 asteen lämpötilassa, ilman vaikeuksia...
Se riittää minun toiminnallisuutteen, en kaiva ojaa...
Sinä olet itse kertonut nostaneesi osakaslainaa vuosia maksaneesi veroja kun jaksaa, se on miljonäärin puhetta, ei ole vaan huonosti asiansa hoitavan luuserin, siinäkin on valehtelua varmasti 60% kun kerroit että menee sellaiset rapiat 100.000 vuodessa, todellisuudessa elämääsi hallitsee jatkuva puute, kateus ja katkeruus...
Mitä tulee sitten ammattitaitoosi, sitä ei olen olemassakaan, oletko oikeasti impannut aivosi paskasi, lattialiimoilla, sen uskon että olet lattiamattojen liimaaja, ne myrkyt on verraten kovaa kamaa, nautittuna pitkä aikaisesti.
Kun käsitteet on noin sekaisin kuin sinulla on, ei ole pienintäkään epäilystä, et ole rakennusalalla, ja vielä pärjännyt siellä kun lähden alipaineistamaan avoviemäreitä, vielä vähemmän niitä sukittamaan, ethän sinä edes ymmärrä rakennustekniikan perusteista hevon kukkua.
Etkä ole varakas, yksikään varakas ei nosta lainaa firmastaan, vaan maksaa rehellisesti itselleen palkkaa, tai nostaa pääomatuloa, jos firman taseessa on siihen varaa, tiedätkö sinä reppana edes mitä tarkoittaa tase, ja mikä on tuloslaskelma, miksi ne julkaistaan saman aikaisesti, kun tuo alv tietämys on tapauksessasi nolla.
Noin niin kuin tiedoksi en pidä Reiskoista, ne on varsin huonot jalassa, paljon paremmat on villasukat kunnolla tehdyt, eikä tarvitse miettiä kumpaan jalkaan sukan tunkee.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas lapsi minulle ei ole ainakaan 30 vuoteen tehty ensimmäistäkään kuntotestiä, enkä ole missään niin edes väittänyt, sinulla on vakavia asian ymmärtämisongelmia, joka on merkki jostain, kerroin että olen joka aamu oikaissut ruotoni, ja ensin kävellyt joka kolmas kuukausi sitten kerran kuukaudessa, thaimaassa 40 asteen lämpötilassa, ilman vaikeuksia...
Se riittää minun toiminnallisuutteen, en kaiva ojaa...
Sinä olet itse kertonut nostaneesi osakaslainaa vuosia maksaneesi veroja kun jaksaa, se on miljonäärin puhetta, ei ole vaan huonosti asiansa hoitavan luuserin, siinäkin on valehtelua varmasti 60% kun kerroit että menee sellaiset rapiat 100.000 vuodessa, todellisuudessa elämääsi hallitsee jatkuva puute, kateus ja katkeruus...
Mitä tulee sitten ammattitaitoosi, sitä ei olen olemassakaan, oletko oikeasti impannut aivosi paskasi, lattialiimoilla, sen uskon että olet lattiamattojen liimaaja, ne myrkyt on verraten kovaa kamaa, nautittuna pitkä aikaisesti.
Kun käsitteet on noin sekaisin kuin sinulla on, ei ole pienintäkään epäilystä, et ole rakennusalalla, ja vielä pärjännyt siellä kun lähden alipaineistamaan avoviemäreitä, vielä vähemmän niitä sukittamaan, ethän sinä edes ymmärrä rakennustekniikan perusteista hevon kukkua.
Etkä ole varakas, yksikään varakas ei nosta lainaa firmastaan, vaan maksaa rehellisesti itselleen palkkaa, tai nostaa pääomatuloa, jos firman taseessa on siihen varaa, tiedätkö sinä reppana edes mitä tarkoittaa tase, ja mikä on tuloslaskelma, miksi ne julkaistaan saman aikaisesti, kun tuo alv tietämys on tapauksessasi nolla.
Noin niin kuin tiedoksi en pidä Reiskoista, ne on varsin huonot jalassa, paljon paremmat on villasukat kunnolla tehdyt, eikä tarvitse miettiä kumpaan jalkaan sukan tunkee..Pimpshorny alkanut kutoa sukkia? Niin ne mummot tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perseeseen ei laiteta mitään, muutakuin sinun sairaassa maailmassasi, sinulla on hieman heikko pärjäämiskynnys kanssani, joten tarvitset paskapuheita tukeaksesi omia paskapuheitasi, minusta tällainen on säälittävää, siksi en moiseen paskajauhamiseen vaivaudu. Mutta jatkahan sinä resupetteri ja sinähän jatkat.Oletko unohtanut että kerroit kuinka sairaalabakteereja rassattiin perseestäsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuka sen SUKITTAMISEN lanseerasi palstalle, oliko lehtiartikkelissa?
Entä kuka on kirjoitellut että ei tarvitse helikoptereita eikä loistoautoja käyttäen sellaiset rapiat sata tonnia vuodessa ottamatta lainkaan palkkaa, kun on ottanut osakaslainaa jonka maksaa takaisin kun jaksaa?Minä sen "lanseerasin", kun käytin virheellistä termiä avoviemärin sulkemisesta. En ole LVI- mies enkä ole koskaan toiminut rakennusmestarina eikä rakennusmestarikaan ole LVI- mies.
Mutta olen rakennusalalla ollut 17- vuotiaasta lähtien, sinä et ole ollut päivääkään. Oma osaamiseni on pintakäsittelyssä, valuhommissa, pintamateriaaleissa, vesieristyksissä ja etenkin hankintahommissa, joita olen tehnyt 2/3 osaa työurastani ja vähän päälle.
Vuodesta 2016 vuoteen 2020 käytin rahaa noin satatonnia vuodessa ja ne oli pääomatuloja. Niillä rakenneltiin talo jne. Ilman auton ostamista tänä vuonna käyttänyt rahaa vain jotakin 20 tuhatta euroa.
Pääomatulojen lisäksi olen alkanut nostaa palkkaa vuodesta 2020 ja lisäksi minulle on juossut jo toista vuotta vapaaehtoinen yrittäjäeläke, joten sinun ei tarvitse olla huolissasi toimeentulostani.
En ole ikinä omistanut loistoautoa, niiden hinnat alkaa minun mittapuussani tuolta 250 000 eurosta ylöspäin. Härnäsin sinua 2017 lauseella "maksan takaisin kun jaksan" ja sinä olet sitä miettinyt selkä märkänä nyt jo seitsemän vuotta joka päivä läskipersettäsi sohvalla raapien kynsillä varustetun kanapöydän vieressä vuokramurjussasi.
Vai maa on vaihtunut, mutta sillä ei ole sinulle mitään väliä, missä maassa sinä netissä istut kun et kumminkaan tee mitään muuta kuin istut.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko unohtanut että kerroit kuinka sairaalabakteereja rassattiin perseestäsi?
🚜 brööts... Hauskaa 🤡 👿 todella hupaisaa 🚜 potato potato bufff 55555
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sen "lanseerasin", kun käytin virheellistä termiä avoviemärin sulkemisesta. En ole LVI- mies enkä ole koskaan toiminut rakennusmestarina eikä rakennusmestarikaan ole LVI- mies.
Mutta olen rakennusalalla ollut 17- vuotiaasta lähtien, sinä et ole ollut päivääkään. Oma osaamiseni on pintakäsittelyssä, valuhommissa, pintamateriaaleissa, vesieristyksissä ja etenkin hankintahommissa, joita olen tehnyt 2/3 osaa työurastani ja vähän päälle.
Vuodesta 2016 vuoteen 2020 käytin rahaa noin satatonnia vuodessa ja ne oli pääomatuloja. Niillä rakenneltiin talo jne. Ilman auton ostamista tänä vuonna käyttänyt rahaa vain jotakin 20 tuhatta euroa.
Pääomatulojen lisäksi olen alkanut nostaa palkkaa vuodesta 2020 ja lisäksi minulle on juossut jo toista vuotta vapaaehtoinen yrittäjäeläke, joten sinun ei tarvitse olla huolissasi toimeentulostani.
En ole ikinä omistanut loistoautoa, niiden hinnat alkaa minun mittapuussani tuolta 250 000 eurosta ylöspäin. Härnäsin sinua 2017 lauseella "maksan takaisin kun jaksan" ja sinä olet sitä miettinyt selkä märkänä nyt jo seitsemän vuotta joka päivä läskipersettäsi sohvalla raapien kynsillä varustetun kanapöydän vieressä vuokramurjussasi.
Vai maa on vaihtunut, mutta sillä ei ole sinulle mitään väliä, missä maassa sinä netissä istut kun et kumminkaan tee mitään muuta kuin istut.
2010Voi rakas en ole minäkään raksamies, mutta tiedän varmasti mitä tarkoittaa avoviemäri, ja teidän että sitä on mahdoton sukittaa ja alipainestaa, sekä tiedän että vain tietynlaiset "yrittäjät" käyttävät osakaslainaa elantonsa turvaamiseen, varakkaat käyttävät palkanmaksua ja pääomatuloa, maksavat veronsa mukisematta, mitä luulet uskottavuuden käyvän tapauksessasi, olet puskajussukka, et tajua ammatistasi mitään, etkä ymmärrä oikeastaan yrittäjyydestä, sinulla ei siis ole osaamista kummastakaan, nyt voit selitellä, valehdella minusta, vaimostani ja pojastani, mutta ei se muuta totuutta mihinkään, jos sinulla olisi järkeä päässä kertoisit kuka olet, ottaisit vastaan mitä tuleman pitää, mutta turvallisesti huutelet herjojasi puskista, et sinä ole mitään mitä olet kertonut, luulenpa että totuus on paljon kertomaasi karumpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas en ole minäkään raksamies, mutta tiedän varmasti mitä tarkoittaa avoviemäri, ja teidän että sitä on mahdoton sukittaa ja alipainestaa, sekä tiedän että vain tietynlaiset "yrittäjät" käyttävät osakaslainaa elantonsa turvaamiseen, varakkaat käyttävät palkanmaksua ja pääomatuloa, maksavat veronsa mukisematta, mitä luulet uskottavuuden käyvän tapauksessasi, olet puskajussukka, et tajua ammatistasi mitään, etkä ymmärrä oikeastaan yrittäjyydestä, sinulla ei siis ole osaamista kummastakaan, nyt voit selitellä, valehdella minusta, vaimostani ja pojastani, mutta ei se muuta totuutta mihinkään, jos sinulla olisi järkeä päässä kertoisit kuka olet, ottaisit vastaan mitä tuleman pitää, mutta turvallisesti huutelet herjojasi puskista, et sinä ole mitään mitä olet kertonut, luulenpa että totuus on paljon kertomaasi karumpi.
Tuo "Brööts" osoittaa myös että pikkusielu menettää kaiken malttinsa kun saa enemmän palautetta kuin kykenee kerralla vastaanottamaan.
Sama tapahtuu aina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko unohtanut että kerroit kuinka sairaalabakteereja rassattiin perseestäsi?
En ole tiedän että jos saat sairaalabakteerin sinulla on kusiset paikat edessä, mikään antibiootti ei toimi, on aivan sama mistä se näyte kaivetaan, en edes tiennyt mikä on mrsa bakteeri ennenkin olin viisi vuorokautta eristyksessä, ilman mahdollisuutta liikkua muuta kuin vieressä olevaan vessaan minulla ei ollut mitään sairaalabakteeria, lisäksi testitulokset tulivat viimeiset vasta kuukauden päästä siitä kun olin päässyt sairaalasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tiedän että jos saat sairaalabakteerin sinulla on kusiset paikat edessä, mikään antibiootti ei toimi, on aivan sama mistä se näyte kaivetaan, en edes tiennyt mikä on mrsa bakteeri ennenkin olin viisi vuorokautta eristyksessä, ilman mahdollisuutta liikkua muuta kuin vieressä olevaan vessaan minulla ei ollut mitään sairaalabakteeria, lisäksi testitulokset tulivat viimeiset vasta kuukauden päästä siitä kun olin päässyt sairaalasta.
Lainaan hieman sinua "Mutta olen rakennusalalla ollut 17- vuotiaasta lähtien, sinä et ole ollut päivääkään. Oma osaamiseni on pintakäsittelyssä, valuhommissa, pintamateriaaleissa, vesieristyksissä ja etenkin hankintahommissa, joita olen tehnyt 2/3 osaa työurastani ja vähän päälle.",
on aivan totta en ole ollut rakennusalalla päivääkään mutta tiedän kuitenkin rakennustekniikan perusteet, paljon sinun paremmin,
kaikissa ammateissa pitää osata perusasiat, niin vaikka minun tietotekniikasta, ihan alkeita, ja rakas perusasioihin rakennusalalla kuuluu nimen omaan viemäröinti,
paljon paljon vaativampaa on sähkötyöt, siinä pitää osata jotain, enkä usko että maailmassa on yhtään sähkömiestä joka alkaa alipaineistamaan avoviemäreitä, siinä osoittaisi niin suurta idioottimaisuutta... että oksat pois.,
SInä et ole käynyt mitään kouluja, et ainakaan raksa-alalle, eiköhän siellä opeteta perusteet, vaikkapa se mitä lika vesi johdetaan valtakunnan verkostoon, ja miten lämmityslaitteisto liitetään sähköverkostoon, aika vaikea on myös toimia betonimiehenä jos ei tajua että sähköjohtoja varten vetää putket kaapeleita varten, aivan kuten viemäriin kokin tapa millä hulevesi johdetaan pois kohdepaikasta...
Miten olet päässyt alasi osaajaksi kun et osaa mitään, liikaa maalinohenteita, on sekoittanut pääsi, sinun kanssa vielä keskustelen laffilan kanssa en, sinulla on vielä rakas ystäväni toivoa laiffilalla ei ole, hän on täysin mitätön, toivon sydämestäni että et ole laiffila. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainaan hieman sinua "Mutta olen rakennusalalla ollut 17- vuotiaasta lähtien, sinä et ole ollut päivääkään. Oma osaamiseni on pintakäsittelyssä, valuhommissa, pintamateriaaleissa, vesieristyksissä ja etenkin hankintahommissa, joita olen tehnyt 2/3 osaa työurastani ja vähän päälle.",
on aivan totta en ole ollut rakennusalalla päivääkään mutta tiedän kuitenkin rakennustekniikan perusteet, paljon sinun paremmin,
kaikissa ammateissa pitää osata perusasiat, niin vaikka minun tietotekniikasta, ihan alkeita, ja rakas perusasioihin rakennusalalla kuuluu nimen omaan viemäröinti,
paljon paljon vaativampaa on sähkötyöt, siinä pitää osata jotain, enkä usko että maailmassa on yhtään sähkömiestä joka alkaa alipaineistamaan avoviemäreitä, siinä osoittaisi niin suurta idioottimaisuutta... että oksat pois.,
SInä et ole käynyt mitään kouluja, et ainakaan raksa-alalle, eiköhän siellä opeteta perusteet, vaikkapa se mitä lika vesi johdetaan valtakunnan verkostoon, ja miten lämmityslaitteisto liitetään sähköverkostoon, aika vaikea on myös toimia betonimiehenä jos ei tajua että sähköjohtoja varten vetää putket kaapeleita varten, aivan kuten viemäriin kokin tapa millä hulevesi johdetaan pois kohdepaikasta...
Miten olet päässyt alasi osaajaksi kun et osaa mitään, liikaa maalinohenteita, on sekoittanut pääsi, sinun kanssa vielä keskustelen laffilan kanssa en, sinulla on vielä rakas ystäväni toivoa laiffilalla ei ole, hän on täysin mitätön, toivon sydämestäni että et ole laiffila.Onhan sillä kotihotellissaan "Tietämättä mitään LVI-asioista" jäähdyttävä keskusilmastointijärjestelmä ilman ainuttakaan ilmanvaihtokanavaa.
Hotellin uima-altaansa veden suodattaa juomavesisuodattimilla, jossa ei ole putkistossa paineita ja putkistotkin ... hieman alakanttiin mitoitettuja.
Olohuoneen korkeus on 8 metriä ja betoniliemipilarit ja palkit dimensiota Jumbon kauppakeskus.
Pihallaan on tempppeli joka onkin iso lintulauta.
Hankintamiehenä toisille toiminut pääosan työhistoriastaan tullen miljonääriksi.
Todella vaikea työtehtävä jota ei ihan kuka tahansa pystykkään tekemään.
Myynyt ikkunoita, keittiökalusteita ja luontaistuotteita.
Viimeiset 10 vuotta suorittanut hankintoja etänä tienaten nettona vähintäänkin rapiat sata tonnia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas en ole minäkään raksamies, mutta tiedän varmasti mitä tarkoittaa avoviemäri, ja teidän että sitä on mahdoton sukittaa ja alipainestaa, sekä tiedän että vain tietynlaiset "yrittäjät" käyttävät osakaslainaa elantonsa turvaamiseen, varakkaat käyttävät palkanmaksua ja pääomatuloa, maksavat veronsa mukisematta, mitä luulet uskottavuuden käyvän tapauksessasi, olet puskajussukka, et tajua ammatistasi mitään, etkä ymmärrä oikeastaan yrittäjyydestä, sinulla ei siis ole osaamista kummastakaan, nyt voit selitellä, valehdella minusta, vaimostani ja pojastani, mutta ei se muuta totuutta mihinkään, jos sinulla olisi järkeä päässä kertoisit kuka olet, ottaisit vastaan mitä tuleman pitää, mutta turvallisesti huutelet herjojasi puskista, et sinä ole mitään mitä olet kertonut, luulenpa että totuus on paljon kertomaasi karumpi.
"Voi rakas en ole minäkään raksamies, mutta tiedän varmasti mitä tarkoittaa avoviemäri, ja teidän että sitä on mahdoton sukittaa ja alipainestaa"
Sinä et "teidä" yhtään mitään. Sukittaminen alkoi yleistyä vasta 2006 paikkeilla ja sinun isäsi kirja vuodelta 1960 ei siitä mitään kertonut. Meillä sitä kutsuttiin nimellä epoksisaneeraus, mutta omalle kohdalle ei ole koskaan osunut kohteissa.
Olet erittäin harhainen kuvitellessasi että rakennusalalla kaikki tietää kaiken, ei todellakaan tiedä. Sitä varten pitäisi opiskella jokainen ala erikseen ja vielä työskennellä siinä jotta sen sisäistäisi.
Samaten minua huvittaa aina suuresti kun joku sanoo "osaavansa karatea". Se on laaja käsite ja voi tarkoittaa sitä että tiedät suunnilleen miten lyönti tapahtuu tai sitten se voi tarkoittaa kahdeksan danin mustaa vyötä.
Pyörittelin aikoinaan Lahdessa saliharjoituksissa Taidon silloista puheenjohtajaa ihan miten tahdoin. Alkoi ämmämäisesti kommentoimaan pukkarissa että ei käyttänyt tiettyjä vaarallisia liikkeitä niin sanoin hänelle että mulle on ihan sama mitä sinä ballerina käytät mutta et pärjää kunnon kontaktissa minulle koskaan.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Voi rakas en ole minäkään raksamies, mutta tiedän varmasti mitä tarkoittaa avoviemäri, ja teidän että sitä on mahdoton sukittaa ja alipainestaa"
Sinä et "teidä" yhtään mitään. Sukittaminen alkoi yleistyä vasta 2006 paikkeilla ja sinun isäsi kirja vuodelta 1960 ei siitä mitään kertonut. Meillä sitä kutsuttiin nimellä epoksisaneeraus, mutta omalle kohdalle ei ole koskaan osunut kohteissa.
Olet erittäin harhainen kuvitellessasi että rakennusalalla kaikki tietää kaiken, ei todellakaan tiedä. Sitä varten pitäisi opiskella jokainen ala erikseen ja vielä työskennellä siinä jotta sen sisäistäisi.
Samaten minua huvittaa aina suuresti kun joku sanoo "osaavansa karatea". Se on laaja käsite ja voi tarkoittaa sitä että tiedät suunnilleen miten lyönti tapahtuu tai sitten se voi tarkoittaa kahdeksan danin mustaa vyötä.
Pyörittelin aikoinaan Lahdessa saliharjoituksissa Taidon silloista puheenjohtajaa ihan miten tahdoin. Alkoi ämmämäisesti kommentoimaan pukkarissa että ei käyttänyt tiettyjä vaarallisia liikkeitä niin sanoin hänelle että mulle on ihan sama mitä sinä ballerina käytät mutta et pärjää kunnon kontaktissa minulle koskaan.
2010Voi rakas oletko oikeasti käynyt mitään koulua, kun et tajua mistään mitään, varmasti ammiksen rakennustekniikan perusteissa kerrotaan ihan perusasiat, mistä sinun osaaminen on peräisin olisi mukava tietää, että joku on valmis maksamaan osaamisestasi niin paljon että saat miljoona tulot, kaikki ei ole kunnossa... yrittäjänä olet surkea, kuten sanoin varakas yrittäjä en tarvitse nostaa lainaa firmastaan, vaan nostaa palkkaa tai osinkoa, mutta ei koskaan lainaa firmaltaan se kuulostaa henkilöstä joka asiasta jotain ymmärtää karmealle, sitä käytetään vain ulosoton ja verottajan pakoiluun, kerroit että asiasi on suomessa kunnossa lyön vetoa että ei ole, miksi firma virossa, siihenkin on syynsä, oletko sen jo tussaroinut, ja siirsit ns. bisneksesi thaimaahan, minne seuraavaksi vai alkaako uusi kierros kun velat on menneet vanhaksi...
Olet sinä poika melkoinen pelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas oletko oikeasti käynyt mitään koulua, kun et tajua mistään mitään, varmasti ammiksen rakennustekniikan perusteissa kerrotaan ihan perusasiat, mistä sinun osaaminen on peräisin olisi mukava tietää, että joku on valmis maksamaan osaamisestasi niin paljon että saat miljoona tulot, kaikki ei ole kunnossa... yrittäjänä olet surkea, kuten sanoin varakas yrittäjä en tarvitse nostaa lainaa firmastaan, vaan nostaa palkkaa tai osinkoa, mutta ei koskaan lainaa firmaltaan se kuulostaa henkilöstä joka asiasta jotain ymmärtää karmealle, sitä käytetään vain ulosoton ja verottajan pakoiluun, kerroit että asiasi on suomessa kunnossa lyön vetoa että ei ole, miksi firma virossa, siihenkin on syynsä, oletko sen jo tussaroinut, ja siirsit ns. bisneksesi thaimaahan, minne seuraavaksi vai alkaako uusi kierros kun velat on menneet vanhaksi...
Olet sinä poika melkoinen pelle.Aika pelle olet sinäkin. Isäsi kanssa urealastissa Suomen ja Lontoon väliä, lentomajurin hommia ja yht'äkkiä millä lie koulutuksella tietokoneneron hommista neljäkutosena neljän tonnin eläkkeelle, kun Kelan odotusarvio sun ansioista eläkeikään oli jotain tähtitieteellistä. Samanlainen tuhkimotarina kuin Trump Muskin kainalossa (vai toisinpäin?).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas oletko oikeasti käynyt mitään koulua, kun et tajua mistään mitään, varmasti ammiksen rakennustekniikan perusteissa kerrotaan ihan perusasiat, mistä sinun osaaminen on peräisin olisi mukava tietää, että joku on valmis maksamaan osaamisestasi niin paljon että saat miljoona tulot, kaikki ei ole kunnossa... yrittäjänä olet surkea, kuten sanoin varakas yrittäjä en tarvitse nostaa lainaa firmastaan, vaan nostaa palkkaa tai osinkoa, mutta ei koskaan lainaa firmaltaan se kuulostaa henkilöstä joka asiasta jotain ymmärtää karmealle, sitä käytetään vain ulosoton ja verottajan pakoiluun, kerroit että asiasi on suomessa kunnossa lyön vetoa että ei ole, miksi firma virossa, siihenkin on syynsä, oletko sen jo tussaroinut, ja siirsit ns. bisneksesi thaimaahan, minne seuraavaksi vai alkaako uusi kierros kun velat on menneet vanhaksi...
Olet sinä poika melkoinen pelle.Pistää pohtimaan että mitä siellä koulussa ylipäätään on opetettu tyttö rakennusteknikolle, ja mitä ylipäätään tyttö rakennusteknikko kokee että rakennusteknikon tulee tietää rakennusalasta kun vastaavat mesut kuten minä olen ollut henkilökohtaisesti vastuussa kaikista aloista joissa olen ollut vastaava työnjohtaja.
Olen ollut rakennustöiden vastaava, ilmanvaihtotöiden vastaava, sekä kiinteistön vesi- ja viemäritöiden vastaava. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistää pohtimaan että mitä siellä koulussa ylipäätään on opetettu tyttö rakennusteknikolle, ja mitä ylipäätään tyttö rakennusteknikko kokee että rakennusteknikon tulee tietää rakennusalasta kun vastaavat mesut kuten minä olen ollut henkilökohtaisesti vastuussa kaikista aloista joissa olen ollut vastaava työnjohtaja.
Olen ollut rakennustöiden vastaava, ilmanvaihtotöiden vastaava, sekä kiinteistön vesi- ja viemäritöiden vastaava.Jo ammattikoulussa oli rakenteilla vain oppilastyönä 2 ok-taloa viereisillä tonteilla jossa tehtiin kaikki työt viemäröinneistä lähtien, siis aivan kaikki työt paitsi sähkötöitä, jotka nekin teki sähköpuolen oppilaat.
Ammattikoulun rakennuspuoli ei siis ole kirvesmieskoulu.
Tekulla niin ikään opiskeltiin aivan kaikki mm. kerrostalon kantavien rakenteiden laskelmista ja suunnitelmista lähtien.
Oli betonilabrat ym. lujuusmitoitukset ja niiden testaukset.
Lista on pitkä, en jatka....
On aivan selvää että koska tyttö ryhmineen on pemahtanu työmaalle jakamaan betoniliemensä valmiiksi raudoitetulle ym. alueelle ja poistunut tullen seuraavan kerran mattojensa ja liimojensa kanssa, niin paljon on jäänyt näkemättä, kokematta ja oppimatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo ammattikoulussa oli rakenteilla vain oppilastyönä 2 ok-taloa viereisillä tonteilla jossa tehtiin kaikki työt viemäröinneistä lähtien, siis aivan kaikki työt paitsi sähkötöitä, jotka nekin teki sähköpuolen oppilaat.
Ammattikoulun rakennuspuoli ei siis ole kirvesmieskoulu.
Tekulla niin ikään opiskeltiin aivan kaikki mm. kerrostalon kantavien rakenteiden laskelmista ja suunnitelmista lähtien.
Oli betonilabrat ym. lujuusmitoitukset ja niiden testaukset.
Lista on pitkä, en jatka....
On aivan selvää että koska tyttö ryhmineen on pemahtanu työmaalle jakamaan betoniliemensä valmiiksi raudoitetulle ym. alueelle ja poistunut tullen seuraavan kerran mattojensa ja liimojensa kanssa, niin paljon on jäänyt näkemättä, kokematta ja oppimatta."varmasti ammiksen rakennustekniikan perusteissa kerrotaan ihan perusasiat"
Varmasti ei "ammiksessa" ole puhuttu mitään sukituksista vielä 70, 80 eikä 90-luvulla eikä edes 2000 luvun alussa. Minä kuulin asiasta ensimmäistä kertaa joskus 2015 ja olen sentään hydrauliikan ja pneumatiikankin osalta DI-inssi. Meillä hydrauliikka ja pneumatiikka kulkee muoviputkia pitkin ja niitä ei pinnoitella uudelleen. Kukaan ei usko kylläkään että Pasanen on päivääkään ollut missään tekemisissä minkään rakentamisen kanssa.
Nuo juttusi Tekusta kuultiin jo silloin kun olit sotakorkeassa viisi vuotta ja sitten et enää ollutkaan. Olet käynyt jonkun työllistämiskurssin ja sitten googlannut loput.
Bakteeriasiat ja mielenterveysongelmat on ainoita joista sinulla on kokemuspohjaista tietoa, kaikki muu on aivan omasta päästäsi revittyä palturia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"varmasti ammiksen rakennustekniikan perusteissa kerrotaan ihan perusasiat"
Varmasti ei "ammiksessa" ole puhuttu mitään sukituksista vielä 70, 80 eikä 90-luvulla eikä edes 2000 luvun alussa. Minä kuulin asiasta ensimmäistä kertaa joskus 2015 ja olen sentään hydrauliikan ja pneumatiikankin osalta DI-inssi. Meillä hydrauliikka ja pneumatiikka kulkee muoviputkia pitkin ja niitä ei pinnoitella uudelleen. Kukaan ei usko kylläkään että Pasanen on päivääkään ollut missään tekemisissä minkään rakentamisen kanssa.
Nuo juttusi Tekusta kuultiin jo silloin kun olit sotakorkeassa viisi vuotta ja sitten et enää ollutkaan. Olet käynyt jonkun työllistämiskurssin ja sitten googlannut loput.
Bakteeriasiat ja mielenterveysongelmat on ainoita joista sinulla on kokemuspohjaista tietoa, kaikki muu on aivan omasta päästäsi revittyä palturia.En ole väittänyt että amiksessa olisi puhuttu sukituksesta.
Minä menin ammattikouluun 14 vuotiaana ja tekulle 17 ikäisenä, sitten tekun jälkeen vielä armeija.
Tosin perustin jo firman tekuaikana.
Noin samalla vuosimäärällä Tyttö meni ongelmatyöllistettynä rakennustyömaalle apupojaksi, ryhtyi markkamiljonääriksi, rakenteli kaikesta kaikkitietävänä korkeatasoisen omakotitalon perheelleen kun oli myös tuikannut tulemaan jo ensimmäisen ylivertaisen.
Niin ja opiskellut itsensä rakennusteknikoksi olematta koskaan rakennusmestari, kuten sanailee, mutta minä ainakin olin rakennusmestari siitä lukien kun tekulta todistuksen sain.
En siis ole Pasasesi.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"varmasti ammiksen rakennustekniikan perusteissa kerrotaan ihan perusasiat"
Bakteeriasiat ja mielenterveysongelmat on ainoita joista sinulla on kokemuspohjaista tietoa, kaikki muu on aivan omasta päästäsi revittyä palturia.Umpitollo saapui outoa ettei tiedä edes koulutussuuntaakaan, käytännössä di on aina ylioppilas, ei ole hydrauliikka ja pneumatiikka dippi-inssiä, lisäksi tämä DI-inssi ei osaa edes lyhentää tutkintoaan, se on automaatio diplomi-insinööri, eli teollisuus tai pelkkä automaatio DI, tai tekniikan kandi, paremmat lisensiaatteja tai tohtoreita, myös prosessi-insinöörit opiskelevat, moisia. Tollon aivot riittävät ainoastaan ammikseen, ja siitä yrittäjänä fasulle kusetettavaksi.
Kyllä jokainen vaikka ei olisi kuullutkaan rakennustekniikasta, tietää ettei avoviemäreitä voi alipaineistaan mitenkään, ja jokainen joka tajuaa jotain putkista, tietää että niitä voidaan kyllä päällystää, sisältä, mutta ainoastaan viemäripuolelta, ja herra di meni tuossa sukitus asiassa hieman pieleen, tosiasiassa putkia on päällystetty 60 luvun loppupuolelta, tosin eri menetelmin kuin nykyään suomessa asuintalojen putkistojen sukittaminen aloitettiin hieman myöhemmin, pakkasten takia, 90 luvun alussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole väittänyt että amiksessa olisi puhuttu sukituksesta.
Minä menin ammattikouluun 14 vuotiaana ja tekulle 17 ikäisenä, sitten tekun jälkeen vielä armeija.
Tosin perustin jo firman tekuaikana.
Noin samalla vuosimäärällä Tyttö meni ongelmatyöllistettynä rakennustyömaalle apupojaksi, ryhtyi markkamiljonääriksi, rakenteli kaikesta kaikkitietävänä korkeatasoisen omakotitalon perheelleen kun oli myös tuikannut tulemaan jo ensimmäisen ylivertaisen.
Niin ja opiskellut itsensä rakennusteknikoksi olematta koskaan rakennusmestari, kuten sanailee, mutta minä ainakin olin rakennusmestari siitä lukien kun tekulta todistuksen sain.
En siis ole Pasasesi.
> § <Ei, kyllä sinä nimenomaan väitit Kympille että sukitukset kuuluu rakennusalalla perustietoihin ja että niitä opetettin jo "ammiksessa" 80-luvulla. Mutta kun ei opetettu.
Amiksessa erikoistutaan ammattiin. Siellä on putkilinja, maalarilinja jne. Siellä ei ole mitään yleispätevyyttä opettavaa linjaa. Minä en käynyt "ammista", vaan lukion ja sieltä sitten korkeampiin kouluihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Umpitollo saapui outoa ettei tiedä edes koulutussuuntaakaan, käytännössä di on aina ylioppilas, ei ole hydrauliikka ja pneumatiikka dippi-inssiä, lisäksi tämä DI-inssi ei osaa edes lyhentää tutkintoaan, se on automaatio diplomi-insinööri, eli teollisuus tai pelkkä automaatio DI, tai tekniikan kandi, paremmat lisensiaatteja tai tohtoreita, myös prosessi-insinöörit opiskelevat, moisia. Tollon aivot riittävät ainoastaan ammikseen, ja siitä yrittäjänä fasulle kusetettavaksi.
Kyllä jokainen vaikka ei olisi kuullutkaan rakennustekniikasta, tietää ettei avoviemäreitä voi alipaineistaan mitenkään, ja jokainen joka tajuaa jotain putkista, tietää että niitä voidaan kyllä päällystää, sisältä, mutta ainoastaan viemäripuolelta, ja herra di meni tuossa sukitus asiassa hieman pieleen, tosiasiassa putkia on päällystetty 60 luvun loppupuolelta, tosin eri menetelmin kuin nykyään suomessa asuintalojen putkistojen sukittaminen aloitettiin hieman myöhemmin, pakkasten takia, 90 luvun alussa.Älä hössötä paskaa. Suomessa sukitus on yleistynyt 2000-luvun alussa. Tänä päivänä se on yleisin tapa uusia vanhat viemärit.
https://viemariverstas.fi/sukitus/
Johtuu siitä että 2000-luvulla alkoi talojen viemärit käymään riittävän vanhoiksi jotta toimenpiteelle oli kysyntää. Vai "pakkasten takia"... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kyllä sinä nimenomaan väitit Kympille että sukitukset kuuluu rakennusalalla perustietoihin ja että niitä opetettin jo "ammiksessa" 80-luvulla. Mutta kun ei opetettu.
Amiksessa erikoistutaan ammattiin. Siellä on putkilinja, maalarilinja jne. Siellä ei ole mitään yleispätevyyttä opettavaa linjaa. Minä en käynyt "ammista", vaan lukion ja sieltä sitten korkeampiin kouluihin.Olen käynyt erikoistumisia sellaiset 12 kertaa vuosikymmenten aikana. Robotiikkaa ja ohjelmointia pelkästään päntännyt sellaiset puoli vuotta ja päivityksiä vaaditaan tämän tästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Umpitollo saapui outoa ettei tiedä edes koulutussuuntaakaan, käytännössä di on aina ylioppilas, ei ole hydrauliikka ja pneumatiikka dippi-inssiä, lisäksi tämä DI-inssi ei osaa edes lyhentää tutkintoaan, se on automaatio diplomi-insinööri, eli teollisuus tai pelkkä automaatio DI, tai tekniikan kandi, paremmat lisensiaatteja tai tohtoreita, myös prosessi-insinöörit opiskelevat, moisia. Tollon aivot riittävät ainoastaan ammikseen, ja siitä yrittäjänä fasulle kusetettavaksi.
Kyllä jokainen vaikka ei olisi kuullutkaan rakennustekniikasta, tietää ettei avoviemäreitä voi alipaineistaan mitenkään, ja jokainen joka tajuaa jotain putkista, tietää että niitä voidaan kyllä päällystää, sisältä, mutta ainoastaan viemäripuolelta, ja herra di meni tuossa sukitus asiassa hieman pieleen, tosiasiassa putkia on päällystetty 60 luvun loppupuolelta, tosin eri menetelmin kuin nykyään suomessa asuintalojen putkistojen sukittaminen aloitettiin hieman myöhemmin, pakkasten takia, 90 luvun alussa.Laiffila tuosta sentään hydrauliikan ja pneumatiikankin opiskelusta yliopistolla sai muistaakseni 5-10 opintopistettä, rakennustekniikanperusteista sai muistaakseni 30 opintopistettä, tietotekniikan perusteista30-40 op, valmis di joutuu keräämään eri opintopisteitä eri alueilta samoin yliopistossa opiskeleva, jos tähtää tekniikan lisensiaatin tutkintoon, 300 opintopistettä pitää olla kassassa, tämä opintopiste systeemi otettiin käyttöön 2000 luvun alussa, aikaisemman opintoviikkosysteemin todettiin olevan liian kankea, ja hankala seurata... olet siis di-insinööri viidellä opintopisteellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen käynyt erikoistumisia sellaiset 12 kertaa vuosikymmenten aikana. Robotiikkaa ja ohjelmointia pelkästään päntännyt sellaiset puoli vuotta ja päivityksiä vaaditaan tämän tästä.
Pasanen kertoi olleensa työkkärin pakkokurssilla, jossa tehtiin parkettipalikoista erilaisia kuvioita ja joku Jarmo teki tosi hienoja kuvioita. Kurssi oli suunnattu vajakeille joita valmennetaan elämään mahdollisimman pienellä hoitajamitoituksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kyllä sinä nimenomaan väitit Kympille että sukitukset kuuluu rakennusalalla perustietoihin ja että niitä opetettin jo "ammiksessa" 80-luvulla. Mutta kun ei opetettu.
Amiksessa erikoistutaan ammattiin. Siellä on putkilinja, maalarilinja jne. Siellä ei ole mitään yleispätevyyttä opettavaa linjaa. Minä en käynyt "ammista", vaan lukion ja sieltä sitten korkeampiin kouluihin.En vieläkään ole Pasasesi.
> § < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen käynyt erikoistumisia sellaiset 12 kertaa vuosikymmenten aikana. Robotiikkaa ja ohjelmointia pelkästään päntännyt sellaiset puoli vuotta ja päivityksiä vaaditaan tämän tästä.
No mitä mieltä olet kihlatustasi joka meni 17 vuotiaana ongelmatyöllistettynä rakennukselle töihin.
Montako vuotta hän on opiskellut kun on valmistunut .. ( turhanpäiväiseksi ) teknikoksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä mieltä olet kihlatustasi joka meni 17 vuotiaana ongelmatyöllistettynä rakennukselle töihin.
Montako vuotta hän on opiskellut kun on valmistunut .. ( turhanpäiväiseksi ) teknikoksi?Kun Nokialla meni lujaa IT-buumin mukana ja elettiin ensimmäisten kännykkäsovellusten kulta-aikaa, kannusti Jorma Ollilat ja muut suomalaisnuoria kouluttautumaan alalle.
Sitä seurasi se että satatuhatta suomalaisnuorta valitsi IT-alan ja kouluttautui siihen.
Ennenkuin he ehtivät valmistua, ala koki Nokian myötä suuren romahduksen ja kaksi kolmannesta heistä valmistui työttömiksi. Jotkut kokeili yrittäjänä ja suurin osa heistä kaatui alkuunsa kovaan kilpailuun ja rahoituksen sekä tuoreiden ideoiden puutteeseen.
Näin meillä oli sitten Suomessa 80.000 uutta korkeasti koulutettua työtöntä IT-osaajaa, joista melkein kaikki joutui kouluttautumaan uudelleen muille aloille muutaman vuoden työttömyyden jälkeen. Parahin Senssu Pasanen, emme ole enää 70-luvun jälkeen eläneet maailmassa jossa koulutus vastaa työtä läpi koko elämän. Maailma muuttuu nopeammin ja on muututtava mukana. Hitaammat (kuten sinä) putoavat kelkasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Nokialla meni lujaa IT-buumin mukana ja elettiin ensimmäisten kännykkäsovellusten kulta-aikaa, kannusti Jorma Ollilat ja muut suomalaisnuoria kouluttautumaan alalle.
Sitä seurasi se että satatuhatta suomalaisnuorta valitsi IT-alan ja kouluttautui siihen.
Ennenkuin he ehtivät valmistua, ala koki Nokian myötä suuren romahduksen ja kaksi kolmannesta heistä valmistui työttömiksi. Jotkut kokeili yrittäjänä ja suurin osa heistä kaatui alkuunsa kovaan kilpailuun ja rahoituksen sekä tuoreiden ideoiden puutteeseen.
Näin meillä oli sitten Suomessa 80.000 uutta korkeasti koulutettua työtöntä IT-osaajaa, joista melkein kaikki joutui kouluttautumaan uudelleen muille aloille muutaman vuoden työttömyyden jälkeen. Parahin Senssu Pasanen, emme ole enää 70-luvun jälkeen eläneet maailmassa jossa koulutus vastaa työtä läpi koko elämän. Maailma muuttuu nopeammin ja on muututtava mukana. Hitaammat (kuten sinä) putoavat kelkasta.Pitää hommata riittävän hyvä koulutus, niin ei työttömyys vaivaa, tuotantotalous di on paras mahdollinen otaniemestä, 8 vuotta samalla työnantajalla DBA tosin tein muutakin, DBA ukkoja oli vain kaksi talossa, meillä riitti töitä, tein myös fortrun, c++ ja assembler koodia, tuo opiskelin täysin itsenäisesti commodore C64, ja TAM laudalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää hommata riittävän hyvä koulutus, niin ei työttömyys vaivaa, tuotantotalous di on paras mahdollinen otaniemestä, 8 vuotta samalla työnantajalla DBA tosin tein muutakin, DBA ukkoja oli vain kaksi talossa, meillä riitti töitä, tein myös fortrun, c ja assembler koodia, tuo opiskelin täysin itsenäisesti commodore C64, ja TAM laudalla.
Tämä sen jälkeen kun selvisit isäsi kipparoimalta urealaivalta? Juuri ennen työkyvyttömyyseläkettä. Ja jäljelle ei jäänyt kuin Commodore ja säkki täynnä valheita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä sen jälkeen kun selvisit isäsi kipparoimalta urealaivalta? Juuri ennen työkyvyttömyyseläkettä. Ja jäljelle ei jäänyt kuin Commodore ja säkki täynnä valheita.
Urealaivalla, voi poika laiva toimitti paperirullia Hull nimiseen kaupunkiin, josta pääsi junalla Lontooseen, olin silloin 13-17 kun vietin kesät briteissä, pääosin, pisin aika oli reissussa koko kesäloma, pyysin kerran kaverin mukaan kaverin vanhemmat eivät laskeneet, faija kipuili silloin jo, minä vietin huoletonta murkun elämää, se oli mukavaa. Tietokoneet tulivat vasta 10 vuotta myöhemmin, ei kannata aukoa päätä commodoresta se on ollut motivaattori monelle alan ammattilaiselle, tai ainakin minulle, tosin se maksoi harrastuksena helvetisti, pelkkä peruskone maksoi 6000 mk, kasettiasema satasia, levykeasema samoin tuhansia, monitorit samoin... siihen meni helposti 10.000 mk, joka oli tosi paljon rahaa tuohon aikaan, ihan persaukisella ei ollut siihen varaa, minä olin töissä, jo silloin... tosin tuohon meni puolenvuoden palkka, se mitä jäi käteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Urealaivalla, voi poika laiva toimitti paperirullia Hull nimiseen kaupunkiin, josta pääsi junalla Lontooseen, olin silloin 13-17 kun vietin kesät briteissä, pääosin, pisin aika oli reissussa koko kesäloma, pyysin kerran kaverin mukaan kaverin vanhemmat eivät laskeneet, faija kipuili silloin jo, minä vietin huoletonta murkun elämää, se oli mukavaa. Tietokoneet tulivat vasta 10 vuotta myöhemmin, ei kannata aukoa päätä commodoresta se on ollut motivaattori monelle alan ammattilaiselle, tai ainakin minulle, tosin se maksoi harrastuksena helvetisti, pelkkä peruskone maksoi 6000 mk, kasettiasema satasia, levykeasema samoin tuhansia, monitorit samoin... siihen meni helposti 10.000 mk, joka oli tosi paljon rahaa tuohon aikaan, ihan persaukisella ei ollut siihen varaa, minä olin töissä, jo silloin... tosin tuohon meni puolenvuoden palkka, se mitä jäi käteen.
Siitähän se alkaa taas yksi päivä Suomi24 elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää hommata riittävän hyvä koulutus, niin ei työttömyys vaivaa, tuotantotalous di on paras mahdollinen otaniemestä, 8 vuotta samalla työnantajalla DBA tosin tein muutakin, DBA ukkoja oli vain kaksi talossa, meillä riitti töitä, tein myös fortrun, c ja assembler koodia, tuo opiskelin täysin itsenäisesti commodore C64, ja TAM laudalla.
"Opiskelit täysin itsenäisesti"? Tuolla päällä? Tuolla lukihäiriöisen matikkapäällä josta ei ole kuin hattutelineeksi? Asia on niin että noin heikkolahjainen heppu huomattiin jo kansakoulussa.
Olet syntynyt 1960, joten kävit kansakoulua viisi ensimmäistä luokkaa. Peruskoulusta sinut on päästetty pois ihan armosta toivottomana tapauksena.
Et ole puhunut sanaakaan ammattikoulusta etkä lukiosta ja jäit valheesta kiinni väittäessäsi olleesi Tekussa. Tuo "itsenäisesti opiskelu" on todellisuudessa ollut sitä että olet äitisi hameen helmoissa leikkinyt jollakin ensimmäisellä Commodorella.
Commodore julkaistiin Suomessa vasta 1983 jolloin olit 23 vuotias. 23 vuotias "mies" joka leikkii äitinsä luona Commodore 64 kotitietokoneella "itsenäisesti"...
En tiedä miksi sellaista kutsutaan. Meilläpäin heitä kutsuttiin jälkeenjääneiksi. Kotona opiskelusi on ollut pelimaailmaa, josta olet keksinyt olevasi "DBA- ukko"
Isäsi koetti tehdä sinusta miestä viemällä merille, mutta sinä istuit kapyysin nurkassa peukku suussa ja kaipasit äitiä. Isä vei sinut takaisin Suomeen ja ei halunnut kuulla sinusta sen jälkeen. Tämä traumatisoi sinut ja aloit kehittelemään mielikuvitusystäviä.
Minä olin 23 vuotiaana kovaa fyysistä duunia tekevä raksamies ja motoristi, entinen karateka. Pari vuotta siitä eteenpäin ja aloitin Muay Thain ja hetkeä myöhemmin ensimmäisen talonrakennuksen.
Talo tuli hartiavoimin maksamaan 300 000 markkaa 1993 ja kun myimme sen 2000 vuonna, saimme siitä 200 000 euroa. Verovapaata voittoa siis 400%.
Sillä rahalla rakennettiinkin seuraava talo joka oli miltei kaksi kertaa suurempi kuin ensimmäinen. Sinä poika siinä iässä kysyit äitiltä tekeekö hän rusinapullaa tiistaina taas ja menit leikkimään Commodorella.
En tiedä mistä löytyi niin tyhjäpäinen nainen että teki kanssasi lapsia. Onnekseen hän varsin pian huomasi virheensä ja pääsit vapauteen. Todennäköisesti muutit äitisi kellariin tuolloin takaisin.
Sitä seurasi se että äiti patisti sinut sieltä kellarista tumputtamasta työkkäriin ja siitä alkoi sitten lukemattomat työkokeilut, joista mistään ei tullut mitään. Sairaseläke vasta pelasti sinut ja tuli kuin taivaan lahjana.
Kurssilta löysit onneksi lippalakkipäisen vaimon, joka piti isoa ja tyhmää punkeroa jotenkin hellyttävänä otuksena, kunnes tämä alkoikin sitten isotella ja ärhennellä päissään.
Myöhemmin vaimo tajusi että tämä heppuli ei osaa puhua sanaakaan totta, mutta se oli myöhäistä, Tukholman syndrooman kaltainen riippuvuustilanne hoidokista oli jo alkanut.
Tuosta IT-boomista josta joku tuossa puhui, muistan ajan hyvin. Hikibingot ja hieman parempien perheiden vesat lähtivät kouluttautumaan rahankiilto silmissä ja naureskelivat niille jotka menivät amikseen rakennuspuolelle.
Ekan vaimon veli meni amiksessa putkipuolelle ja pääsi heti kovapalkkaisiin töihin. Meitä matkien hän nopeasti alkoi byggaamaan taloa putkitöiden ohella.
Seuraavan reilun kymmenen vuoden aikana hän oli gryndannut viisi perustaloa, asunut niissä jokaisessa kaksi vuotta ja myi tupla tai triplahintaan.
Hän oli kolmekymppisenä euromiljonääri ja ihan vaan raksahommilla. Kukahan silloin virnuili? Se työtön IT-mies vaiko hän? Hän rakensi vielä sen jälkeenkin noin viisi taloa.
Ilmaiseksi ne massit eivät hänellekään tulleet, tupladuuni maksoi hänelle terveysongelmia ja avioeron sen rallin keskellä. Nykyisin hän on viiskymppinen isoisä, oloneuvos ja osakas menestyvässä LVI- liikkeessä, jolla valtakunnalliset markkinat.
Samaisessa firmassa työskentelee toinen poikani jolla nyt 24 vuotiaana jo omistusasunto, sijoitusasunto ja iskän Mersu peffan alla. Luonnollisesti lapsemme omistavat myös osansa mökistämme, jota ei koskaan myydä.
Muistan kun vaimon setä oli korkeasti akateemisesti koulutettu ja töissä erään valtionyhtiön toisiksi korkeimmalla jakkaralla. Hän oli kovin ylpeä akateemisuudestaan ja virastaan.
Alkoi jututtaa minua että "Sinäkö siellä raksalla teet töitä? Olisiko kannattanut käydä vähän enemmän kouluja?" Vastasin että joo samoissa hommissa olen nyt yrittäjänä kuin aiemmin.
Hän kertoi tienanneensa edellisenä vuonna 140 000 euroa bruttona ja ettei taida siellä raksalla päästä noihin lukemiin. Vastasin vain että tänä vuonna kahdesta parhaasta viikonloppukeikasta jäi tuon verran viivan alle nettona, ja että kyse oli siis vain neljästä päivästä.
Se oli kaiken lisäksi totta. Tehtiin erään tehtaan lattioiden epoksipinnoitus viikonloppuna, se oli tyhjennetty meitä varten, ajettavilla koneilla ei nokka kauaa tuhissut 5000 neliössä ja neliöhinnaksi oli laitettu 26 euroa neliö plus alvi. Kulut oli luokkaa 30 000 palkkoineen aineineen.
Toinen vastaava "Jackpot" tuli kun öljysimme suuren toimistorakennuksen pähkinäpystypuuparketin viikonloppuna. En muista pinta-alaa mutta en muistan että viivan alle jäi noin 55000 euroa.
Öljyä kului ohjeen mukaan noin 2 grammaa per neliö, todellisuudessa hieman enemmän. Kuluiksi jäi hoitokoneen muutama siivouslaikka ja muutama litra jotakin luonnon öljyä, en enää muista mitä.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Opiskelit täysin itsenäisesti"? Tuolla päällä? Tuolla lukihäiriöisen matikkapäällä josta ei ole kuin hattutelineeksi? Asia on niin että noin heikkolahjainen heppu huomattiin jo kansakoulussa.
Olet syntynyt 1960, joten kävit kansakoulua viisi ensimmäistä luokkaa. Peruskoulusta sinut on päästetty pois ihan armosta toivottomana tapauksena.
Et ole puhunut sanaakaan ammattikoulusta etkä lukiosta ja jäit valheesta kiinni väittäessäsi olleesi Tekussa. Tuo "itsenäisesti opiskelu" on todellisuudessa ollut sitä että olet äitisi hameen helmoissa leikkinyt jollakin ensimmäisellä Commodorella.
Commodore julkaistiin Suomessa vasta 1983 jolloin olit 23 vuotias. 23 vuotias "mies" joka leikkii äitinsä luona Commodore 64 kotitietokoneella "itsenäisesti"...
En tiedä miksi sellaista kutsutaan. Meilläpäin heitä kutsuttiin jälkeenjääneiksi. Kotona opiskelusi on ollut pelimaailmaa, josta olet keksinyt olevasi "DBA- ukko"
Isäsi koetti tehdä sinusta miestä viemällä merille, mutta sinä istuit kapyysin nurkassa peukku suussa ja kaipasit äitiä. Isä vei sinut takaisin Suomeen ja ei halunnut kuulla sinusta sen jälkeen. Tämä traumatisoi sinut ja aloit kehittelemään mielikuvitusystäviä.
Minä olin 23 vuotiaana kovaa fyysistä duunia tekevä raksamies ja motoristi, entinen karateka. Pari vuotta siitä eteenpäin ja aloitin Muay Thain ja hetkeä myöhemmin ensimmäisen talonrakennuksen.
Talo tuli hartiavoimin maksamaan 300 000 markkaa 1993 ja kun myimme sen 2000 vuonna, saimme siitä 200 000 euroa. Verovapaata voittoa siis 400%.
Sillä rahalla rakennettiinkin seuraava talo joka oli miltei kaksi kertaa suurempi kuin ensimmäinen. Sinä poika siinä iässä kysyit äitiltä tekeekö hän rusinapullaa tiistaina taas ja menit leikkimään Commodorella.
En tiedä mistä löytyi niin tyhjäpäinen nainen että teki kanssasi lapsia. Onnekseen hän varsin pian huomasi virheensä ja pääsit vapauteen. Todennäköisesti muutit äitisi kellariin tuolloin takaisin.
Sitä seurasi se että äiti patisti sinut sieltä kellarista tumputtamasta työkkäriin ja siitä alkoi sitten lukemattomat työkokeilut, joista mistään ei tullut mitään. Sairaseläke vasta pelasti sinut ja tuli kuin taivaan lahjana.
Kurssilta löysit onneksi lippalakkipäisen vaimon, joka piti isoa ja tyhmää punkeroa jotenkin hellyttävänä otuksena, kunnes tämä alkoikin sitten isotella ja ärhennellä päissään.
Myöhemmin vaimo tajusi että tämä heppuli ei osaa puhua sanaakaan totta, mutta se oli myöhäistä, Tukholman syndrooman kaltainen riippuvuustilanne hoidokista oli jo alkanut.
Tuosta IT-boomista josta joku tuossa puhui, muistan ajan hyvin. Hikibingot ja hieman parempien perheiden vesat lähtivät kouluttautumaan rahankiilto silmissä ja naureskelivat niille jotka menivät amikseen rakennuspuolelle.
Ekan vaimon veli meni amiksessa putkipuolelle ja pääsi heti kovapalkkaisiin töihin. Meitä matkien hän nopeasti alkoi byggaamaan taloa putkitöiden ohella.
Seuraavan reilun kymmenen vuoden aikana hän oli gryndannut viisi perustaloa, asunut niissä jokaisessa kaksi vuotta ja myi tupla tai triplahintaan.
Hän oli kolmekymppisenä euromiljonääri ja ihan vaan raksahommilla. Kukahan silloin virnuili? Se työtön IT-mies vaiko hän? Hän rakensi vielä sen jälkeenkin noin viisi taloa.
Ilmaiseksi ne massit eivät hänellekään tulleet, tupladuuni maksoi hänelle terveysongelmia ja avioeron sen rallin keskellä. Nykyisin hän on viiskymppinen isoisä, oloneuvos ja osakas menestyvässä LVI- liikkeessä, jolla valtakunnalliset markkinat.
Samaisessa firmassa työskentelee toinen poikani jolla nyt 24 vuotiaana jo omistusasunto, sijoitusasunto ja iskän Mersu peffan alla. Luonnollisesti lapsemme omistavat myös osansa mökistämme, jota ei koskaan myydä.
Muistan kun vaimon setä oli korkeasti akateemisesti koulutettu ja töissä erään valtionyhtiön toisiksi korkeimmalla jakkaralla. Hän oli kovin ylpeä akateemisuudestaan ja virastaan.
Alkoi jututtaa minua että "Sinäkö siellä raksalla teet töitä? Olisiko kannattanut käydä vähän enemmän kouluja?" Vastasin että joo samoissa hommissa olen nyt yrittäjänä kuin aiemmin.
Hän kertoi tienanneensa edellisenä vuonna 140 000 euroa bruttona ja ettei taida siellä raksalla päästä noihin lukemiin. Vastasin vain että tänä vuonna kahdesta parhaasta viikonloppukeikasta jäi tuon verran viivan alle nettona, ja että kyse oli siis vain neljästä päivästä.
Se oli kaiken lisäksi totta. Tehtiin erään tehtaan lattioiden epoksipinnoitus viikonloppuna, se oli tyhjennetty meitä varten, ajettavilla koneilla ei nokka kauaa tuhissut 5000 neliössä ja neliöhinnaksi oli laitettu 26 euroa neliö plus alvi. Kulut oli luokkaa 30 000 palkkoineen aineineen.
Toinen vastaava "Jackpot" tuli kun öljysimme suuren toimistorakennuksen pähkinäpystypuuparketin viikonloppuna. En muista pinta-alaa mutta en muistan että viivan alle jäi noin 55000 euroa.
Öljyä kului ohjeen mukaan noin 2 grammaa per neliö, todellisuudessa hieman enemmän. Kuluiksi jäi hoitokoneen muutama siivouslaikka ja muutama litra jotakin luonnon öljyä, en enää muista mitä.
2010PS: Tuollaisista lisätienesteistä akateemiset pellet voivat vain unelmoida. Sanoinkin aina että jos tarvin nopeasti kymppitonnin tai satatonnia rahaa niin se ei ole ongelma.
Se revitään persnahasta kovalla työllä. Tavallisilla tuntiduunareilla, akateemisilla ja virkamiehillä ei ole moiseen mahdollisuutta. Raksayrittäjillä on.
Raksayrittäjän pitää muistaa yksi kultainen sääntö. Kun rauta on kuumaa, rahaa on laitettava omaan taskuun sivuun minkä ikinä pystyy. Jos suhdanteet muuttuu ja tulee ongelmia, menettää vain firman mutta ei niitä rahoja.
Ja ne suhdanteet muuttuu varmuudella. Se on nähty isoissa ja pienissä firmoissa. Sijoita itseesi ensin ja vasta sitten firmaasi.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Nokialla meni lujaa IT-buumin mukana ja elettiin ensimmäisten kännykkäsovellusten kulta-aikaa, kannusti Jorma Ollilat ja muut suomalaisnuoria kouluttautumaan alalle.
Näin meillä oli sitten Suomessa 80.000 uutta korkeasti koulutettua työtöntä IT-osaajaa, joista melkein kaikki joutui kouluttautumaan uudelleen muille aloille muutaman vuoden työttömyyden jälkeen. Parahin Senssu Pasanen, emme ole enää 70-luvun jälkeen eläneet maailmassa jossa koulutus vastaa työtä läpi koko elämän. Maailma muuttuu nopeammin ja on muututtava mukana. Hitaammat (kuten sinä) putoavat kelkasta.IT-ala (ATK) oli ja on paljon muutakin kuin Nokian kännyköiden ohjelmointia alkaen 1980 -luvun lopussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010Miksi pitäisi unelmoida jotain mitä ei tarvitse lainkaan, pärjään varsin hyvin tuloillani, tosin hieman pitää vaimoa avittaa, mutta so what, arvostan kovaa fyysistä työtä tekeviä, tosin koulutuksella voi tuon ansan välttää, ei joudu repimään selkänahasta, tai sitten selkänahka pitää olla paksu että parjää...
Ei tietenkään akateemiset pellet voi tuollaisista unelmoida, se on selvää, mutta eipä ole vastuutakaan tekemisistään, voi saada ainoastaan fudut, mutta uusi työpaikka löytyy nopeasti, mitä parempi koulutus sinulla on, konkan tehnyt yrittäjä on muiden yrittäjien silmissä jätettä, kunnes tekevät itse konkan.
Rakas ystävä jokaisella työllä on tuottavuutensa, yleensä ne menee työnantajan piikkiin, joka maksaa sinulle palkan, tai jos on yrittäjä, menee yrittäjän tuloksi, jos olet ylpeä 55.000 euroan keikasta, mitä sitten seuraavat kuukaudet, elelet sillä 55.000 eurolla, muutaman kuukauden, sinulla poika on kulut sen verran kovat että sinun pitää saada tulojakin.
Tosin paljon turvallisempaa on olla työsuhteessa kuin yrittäjä, kun tiedät että jokainen tilipäivä palkka on tilillä, ja se riittä varmasti seuraavaan tiliin, kun pitää kulut ja menot balanssissa... ei tarvitse mihinkään osakaslainoja.
Ei ammiksen rakennuspuolella ole mitään vikaa, kunhan olisit sen käynyt, et olisi koskaan lähtenyt alipaineistamaan avoviemäreitä, tai käynyt yrittäjä koulutuksen ainakin jyväkylän yliopisto niitä järjesti, et olisi tarvinnut lainaa firmaltasi missään vaiheessa...
Mutta suurin ongelma on sinulla suuret kulut, joiden ylläpitäminen on vaikeaa, yrittäjä ja ammattiosaamisellasi, mitenkään se on täysin mahdotonta...
Jotenkin sinun on vaikea ymmärtää olen ollut 7-8 vuotta yliopistolla töissä, palkka oli noin 8000 euroa kuukaudessa, siitä saat noin 60-65% eläkettä, tuosta verot pois, minun kulut thaimaassa oli yhteensä vaimoni kanssa noin 1000 euroa kuukaudessa, tai hieman yli, maksoin ne kaikki...
Vantaalla menee noin kaksin kertainen määrä, eli minulla on vielä marginaalia, aika paljon tuloissani, ja vaimollanikin on pieni eläke.. hänen elämänsä on täysin turvattu kuten tiedät leskeneläke myönnetään sille jolla on pienemmät tulot avio/avoliitossa tai hän on tk-eläkkeellä tai hän on täyttänyt 50 vuotta, vaimoni on noita kaikkia....
Hän saa minun eläkkeestä 60-65% itselleen kun minusta aika jättää, se tapahtuu oletettavasti seuraavan 15 vuoden aikana, todennäköisesti nopeammin jos tuota sydän ongelmaa ei saada kuntoon, jotenkin vaimoni elämä on täysin turvattu...
Sinulla on kovasti materialistinen maailman kuva, paljon materialistisempi kuin minulla, minulle riittää se mikä on olemassa, kunhan pärjään siellä ja vielä jaa ajoittain jotain säästöön...
Muuten tuolloin 80 luvun alussa jolloin c64 tuli markkinoille, asuin sen aikaisen tyttökaverini kanssa yhdessä kotkan keskustassa, olimme kumpikin töissä, ja vapaa ajoilla pelasimme yhdessä winter ja summer gamesiä, tyttöystäväni tykkäisi loderunnerista...
Itse minun ammattiurani aikana en oikeastaan pelannut lainkaan, pc ei ollut mitenkään hyvä pelialusta enkä oikeastaan edes halunnut, koska pc oli työalusta, ei mikään leikkimisalusta... kunnoituksesta siitä se massi tuli
Kun pääsin eläkkeelle tai paremmin kuntoutustuelle vuonna 2006, ostin ensimmäisen huipputehokaan koneen, ja viisi huippu peliä, mac pro... joka oli väärä valinta silloin, ja saatanan kallis, siis todella... siinä oli vielä power pc prossu johon sai huonosti pelejä... sain silloin myös vakuutuksesta isomman kertasuorituksen, jolla kävimme vaimoni poikani ja vaimoni poikansa kanssa usassa, laitoin tänne siitä kuvia, tuota rahaa on vieläkin tallessa...
En ole koskaan ollut ammattikoulussa enkä tekussa, enkä ole niin myöskään väittänyt, sinun olisi pitänyt käydä koulusi hieman paremmin, olisit välttänyt monen monta sudenkuoppaa...
Minulla on tänään iltapäivällä hampila, saas nähdä millaisen arvon saa thaimaalainen hammashoito, epäilen että tulee luntatupaan oikein kunnolla, kun hammaissa oli pienikin ongelma korjautin sen välittömästi, mutta saa nähdä mitä lääkäri asiasta arvio, lohkesi yksi thaimaassa korjattu hammas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistikin pätkii? Et sanonut "muistaakseni 6000" kun se todellisuudessa maksoi vain 3000!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistikin pätkii? Et sanonut "muistaakseni 6000" kun se todellisuudessa maksoi vain 3000!
EI silloin kun c64 tuli markkinoille se maksoi 5990, samoin levyasema... niiden hinta putosi vuoden kahden kuluttua, noin puoleen kun tuli uusi malli silloin leipälaatikko jäi historiaan, ostin koneeni kotkaelektroniikasta, saksassa tehty sarjanumero oli 144 toinen suomeen tuotu kone, pci-datan mukaan, sitten ostin lahdesta bebekilta siihen tarpeita...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI silloin kun c64 tuli markkinoille se maksoi 5990, samoin levyasema... niiden hinta putosi vuoden kahden kuluttua, noin puoleen kun tuli uusi malli silloin leipälaatikko jäi historiaan, ostin koneeni kotkaelektroniikasta, saksassa tehty sarjanumero oli 144 toinen suomeen tuotu kone, pci-datan mukaan, sitten ostin lahdesta bebekilta siihen tarpeita...
Höpö höpö. Tekniikan maailma muistanee paremmin kuin sun lahonneet suurenteluun taipuvat aivosi: "Eurooppaan se saapui 1983, ja Suomessa C64 maksoi aluksi 3 950 markkaa (nykyrahassa 1 650 €"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Numba seikkailee isänsä kanssa: https://kierke-tst.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/r/1646133439930-2022-03-01-99177.jpg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Tekniikan maailma muistanee paremmin kuin sun lahonneet suurenteluun taipuvat aivosi: "Eurooppaan se saapui 1983, ja Suomessa C64 maksoi aluksi 3 950 markkaa (nykyrahassa 1 650 €"
Vuoden 1983 3950 markkaa vastaa tänä vuonna 1790 €.
Tuolla voi muuttaa markat nykyeuroiksi.
https://app.rahamuseo.fi/?calculator=true - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden 1983 3950 markkaa vastaa tänä vuonna 1790 €.
Tuolla voi muuttaa markat nykyeuroiksi.
https://app.rahamuseo.fi/?calculator=trueNoh, TM käyttää jotain muuta laskuria. Tosin, voipi olla että tuossa hinnassakin on tonni liikaa, kun tiirailee Mikrobitin artikkelia vuodelta -83, jossa kuusnepan hinnaksi annetaan 2900 markkaa: https://images.almatalent.fi/570x428/https://assets.almatalent.fi/image/25df63c2-3a6b-58a8-91b3-26db4167265d
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, TM käyttää jotain muuta laskuria. Tosin, voipi olla että tuossa hinnassakin on tonni liikaa, kun tiirailee Mikrobitin artikkelia vuodelta -83, jossa kuusnepan hinnaksi annetaan 2900 markkaa: https://images.almatalent.fi/570x428/https://assets.almatalent.fi/image/25df63c2-3a6b-58a8-91b3-26db4167265d
Joo, Usassa hinta oli 595 taalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo "Brööts" osoittaa myös että pikkusielu menettää kaiken malttinsa kun saa enemmän palautetta kuin kykenee kerralla vastaanottamaan.
Sama tapahtuu aina.Höpöpöpö Pöö!
Sinähän Pallomaha Pasanen, päällikkömajuri Suurirasvamaksa, sen olemattoman malttisi menetät aina, aina kun vain vähän, ihan vain vähän, saat totuudenmukaista palautetta hörhöillessäsi harhoissasi.
Tämä todellisuudessa tapahtuu aina, kun kattilassasi kiehahtaa yli, mikä ei paljoa vaadi.
- Anonyymi
Kyrvånsyylån päiväohjelma? Suomi24 tietysti!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313660- 851865
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1151216- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi301048- 66980
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965