Atooppinen ihottuma kämmenessä

Anonyymi-ap

Hei, onko täällä ihmisiä joilla olisi kokemusta atooppisen ihottuman ilmenemisestä kämmenen ihossa ja miten sen saisi parhaiten parantumaan?

Minulla on ennestään lapsuudesta paljon kokemusta atooppisesta ihottumasta ja sitä on tullut pääasiassa hoidettua silloin Ovixanilla ja Protopicilla. Se oli kuitenkin ehtinyt käytännössä parantua kokonaan useamman vuoden ajaksi kunnes alkoi palata tänä syksynä...

Oltuani sairaana pari päivää toisessa kämmenessä ollut ihottuma meni pahemmaksi kuin muistan kämmenen kaltaisen paksumman ihon koskaan olleen.

Ennen kipeänä oloa kädessä oli useammassa kohdissa suhteellisen harmittomia ihottumakohtia, joissa ihon alla näkyi lähekkäin pienen pieniä noin nuppineulan varren paksuisia kudosnesterakkuloita(eivät olleet kohollaan ihosta, mutta näkyivät sen läpi). Kipeänä ollessani niiden tilanne kuitenkin yhtäkkiä paheni ja tilanne eskaloitui siihen että pienten rakkuloiden ryppäisiin oli kertynyt enemmän nestettä, kunnes ne yhdistyivät muutamiksi erittäin kipeiksi rakoiksi eri puolilla kämmentä, joista minun on ollut pakko laskea nuppineulalla nestettä pois, koska ne alkoivat muutoin tuntua sietämättömän kipeiltä vain olemalla olemassa. Olen kuitenkin joutunut toistamaan muista useampaan kertaan päivän aikana, koska niihin on kertynyt lisää nestettä ja paineen kasvaessa kipu on palannut. Lisäksi pahentuneen ihottuman alueella alkaa tuntua jomottavaa kipua kun vain annan sen roikkua alhaalla ja verenkierto tehostuu.
Nyt osa ensimmäisistä kohdista on noin puolen viikon jälkeen alkanut parantua, mutta toisaalta samana aikana on myös tullut muutama uusi pahentunut vastaava kohta.

Onko kellään kokemuksia tai hyviä neuvoja miten saisin pahat ihottuman kohdat parantumaan mahdollisimman nopeasti ja estäisin loppua kämmenen ihoa ärtymästä samalla tavoin?
(Minulla on aiemminkin ollut atooppisen ihottuman yhteydessä ihon paksuilla osilla (kämmen, sormet ja jalkapöydän sivut) esiastetta (pienen pienet ihon kerrosten väliset kudosnestekertymät), mutta se ei ole koskaan aiemmin muistaakseni ärtynyt tällä tavoin...

0

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
        Ikävä
        64
        3315
      2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
        Ikävä
        43
        3127
      3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
        Ihastuminen
        43
        2508
      4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
        Kotimaiset julkkisjuorut
        111
        2406
      5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
        Ikävä
        31
        1933
      6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
        Ikävä
        27
        1820
      7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
        Ikävä
        48
        1626
      8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
        Iisalmi
        85
        1435
      9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
        Rakkaus ja rakastaminen
        39
        1300
      10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
        Tuusniemi
        82