pieni kysymys

matias

Kuka on muuten Korpinkynsien tuvan johtaja (vai millä nimellä sitä sanotaan..? Ja entä Korpinkynsien tuvan kummitus?

On tainnut nämä mennä hieman ohi... :)

10

987

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palaa

normaali maailmaan.

• en ole varma

Korpinkynnen tuvanjohtaja on Lipetit ja haamu on Harmaa Lady.

Jos en ihan väärin muista.

• matias

Joo Lipetithän se olikin, mutta missä kirjassa tuo "Harmaa Lady" mainittaisiin?

• Nemo
        matias kirjoitti:

tupakummitusta ei ole kerrottu suomenkielisissä kirjoissa. Tietääkseeni vain enkunkielisissä kirjoissa...

• Nemo kirjoitti:

tupakummitusta ei ole kerrottu suomenkielisissä kirjoissa. Tietääkseeni vain enkunkielisissä kirjoissa...

Missä kirjassa se Harmaa Leidi on mainittu? Ei ainakaan minulle tule mieleen.

• matias
        Pat_Bateman kirjoitti:

Missä kirjassa se Harmaa Leidi on mainittu? Ei ainakaan minulle tule mieleen.

Että joskus on tuo Harmaa Lady jossain joskus mainittu (hämärä mielikuva), mutta kirjassa en ole häntä huomannut. Olen kohta lukenut myös Potterit myös englanniksi.

• show
        Nemo kirjoitti:

Kaiken järjen mukaan kirjat ovat samanlaisia sisällöltään. Eli jos englanninkielisessä on kerrottu, kuka on Korpinkynsien kummitus, kyllä se on suomenkielisessäkin kerrottu.
        Ihme logiikkaa teillä..?

• emilia
        show kirjoitti:

Kaiken järjen mukaan kirjat ovat samanlaisia sisällöltään. Eli jos englanninkielisessä on kerrottu, kuka on Korpinkynsien kummitus, kyllä se on suomenkielisessäkin kerrottu.
        Ihme logiikkaa teillä..?

Luin juuri kolmannen kirjan: Harry Potter and the prisoner on Azkaban.

Siinä Lupin kertoi Harrylle, että Tällipaju oli istutettu pihamaalle silloin kun Lupin oli itse opiskellut.

Lupin kertoi myös, että jotkut olivat leikkineet puun ympärillä siihen asti, kunnes joltain pojalta lähes puhkesi silmä.

Suomenkielisessä versiossa ei pojan nimeä mainittu, mutta englannin kielisessä kyllä. Pojan nimi oli Davey Gudgeon.

Muita tämän tapaisia pikku seikkoja olen myös huomannut, joita englanninkielisessä versiossa on, mutta suomenkielisessä ei ole, tai niitä on hieman muunneltu.

Joten, ei ole mitään, "ihme logiikkaa" meillä.

• Mark Dark
        matias kirjoitti:

Joanne Rowling on jossain haastattelussa tai chatissa - en muista tarkemmin missä - kertonut että Korpinkynnen kummitus on nimeltään Grey Lady ja että hän esiintyy ensimmäisessä Potter-kirjassa ohimennen, siis ei nimeltä mainiten. Selailin kirjaa vähän ja löysin luvusta 12 virkkeen, jossa mainittu kummitus saattaisi olla tuo harmaa lady: "They passed the ghost of a tall witch gliding in the opposite direction, but saw no one else." Rowling on myös luvannut, että harmaasta ladysta kerrotaan lisää tulevissa kirjoissa.

• matias
        Mark Dark kirjoitti:

Joanne Rowling on jossain haastattelussa tai chatissa - en muista tarkemmin missä - kertonut että Korpinkynnen kummitus on nimeltään Grey Lady ja että hän esiintyy ensimmäisessä Potter-kirjassa ohimennen, siis ei nimeltä mainiten. Selailin kirjaa vähän ja löysin luvusta 12 virkkeen, jossa mainittu kummitus saattaisi olla tuo harmaa lady: "They passed the ghost of a tall witch gliding in the opposite direction, but saw no one else." Rowling on myös luvannut, että harmaasta ladysta kerrotaan lisää tulevissa kirjoissa.

Kiitos tuosta vastauksesta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2592
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      63
      2478
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2300
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1559
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1552
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1452
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1250
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1206
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe