Kuka on muuten Korpinkynsien tuvan johtaja (vai millä nimellä sitä sanotaan..? Ja entä Korpinkynsien tuvan kummitus?
On tainnut nämä mennä hieman ohi... :)
pieni kysymys
10
987
Vastaukset
- palaa
normaali maailmaan.
- en ole varma
Korpinkynnen tuvanjohtaja on Lipetit ja haamu on Harmaa Lady.
Jos en ihan väärin muista.- matias
Joo Lipetithän se olikin, mutta missä kirjassa tuo "Harmaa Lady" mainittaisiin?
- Nemo
matias kirjoitti:
tupakummitusta ei ole kerrottu suomenkielisissä kirjoissa. Tietääkseeni vain enkunkielisissä kirjoissa...
Nemo kirjoitti:
tupakummitusta ei ole kerrottu suomenkielisissä kirjoissa. Tietääkseeni vain enkunkielisissä kirjoissa...
Missä kirjassa se Harmaa Leidi on mainittu? Ei ainakaan minulle tule mieleen.
- matias
Pat_Bateman kirjoitti:
Missä kirjassa se Harmaa Leidi on mainittu? Ei ainakaan minulle tule mieleen.
Että joskus on tuo Harmaa Lady jossain joskus mainittu (hämärä mielikuva), mutta kirjassa en ole häntä huomannut. Olen kohta lukenut myös Potterit myös englanniksi.
- show
Nemo kirjoitti:
Kaiken järjen mukaan kirjat ovat samanlaisia sisällöltään. Eli jos englanninkielisessä on kerrottu, kuka on Korpinkynsien kummitus, kyllä se on suomenkielisessäkin kerrottu.
Ihme logiikkaa teillä..? - emilia
show kirjoitti:
Kaiken järjen mukaan kirjat ovat samanlaisia sisällöltään. Eli jos englanninkielisessä on kerrottu, kuka on Korpinkynsien kummitus, kyllä se on suomenkielisessäkin kerrottu.
Ihme logiikkaa teillä..?Luin juuri kolmannen kirjan: Harry Potter and the prisoner on Azkaban.
Siinä Lupin kertoi Harrylle, että Tällipaju oli istutettu pihamaalle silloin kun Lupin oli itse opiskellut.
Lupin kertoi myös, että jotkut olivat leikkineet puun ympärillä siihen asti, kunnes joltain pojalta lähes puhkesi silmä.
Suomenkielisessä versiossa ei pojan nimeä mainittu, mutta englannin kielisessä kyllä. Pojan nimi oli Davey Gudgeon.
Muita tämän tapaisia pikku seikkoja olen myös huomannut, joita englanninkielisessä versiossa on, mutta suomenkielisessä ei ole, tai niitä on hieman muunneltu.
Joten, ei ole mitään, "ihme logiikkaa" meillä. - Mark Dark
matias kirjoitti:
Joanne Rowling on jossain haastattelussa tai chatissa - en muista tarkemmin missä - kertonut että Korpinkynnen kummitus on nimeltään Grey Lady ja että hän esiintyy ensimmäisessä Potter-kirjassa ohimennen, siis ei nimeltä mainiten. Selailin kirjaa vähän ja löysin luvusta 12 virkkeen, jossa mainittu kummitus saattaisi olla tuo harmaa lady: "They passed the ghost of a tall witch gliding in the opposite direction, but saw no one else." Rowling on myös luvannut, että harmaasta ladysta kerrotaan lisää tulevissa kirjoissa.
- matias
Mark Dark kirjoitti:
Joanne Rowling on jossain haastattelussa tai chatissa - en muista tarkemmin missä - kertonut että Korpinkynnen kummitus on nimeltään Grey Lady ja että hän esiintyy ensimmäisessä Potter-kirjassa ohimennen, siis ei nimeltä mainiten. Selailin kirjaa vähän ja löysin luvusta 12 virkkeen, jossa mainittu kummitus saattaisi olla tuo harmaa lady: "They passed the ghost of a tall witch gliding in the opposite direction, but saw no one else." Rowling on myös luvannut, että harmaasta ladysta kerrotaan lisää tulevissa kirjoissa.
Kiitos tuosta vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171