Oletteko pysyneet ajantasalla tietotekniikassa? Tietokone toimiu? Sujuuko pankkitunnukset/mobiilivarmenne, kännyssä kaikki päivitykset yms? Varat sijoitettuna johonkin tuottavaan? Vakuutukset ajantasalla? Terveydenhoito kunnossa ja kantaa luettu?
Mitä muuta, joka ei ole kunnossa?
Onko teillä asiat hoidettu?
24
295
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki tarpeellinen hoidettu ja kunnossa tulevaa kuolemaa myöten, joten aika huolettomana saan olla siihen asti kun/jos sairastun vakavasti. Vakavan sairastumisenkin varalle on hoitotahto ym tarpeellinen kirjattu omakantaan ja jälkeläiselle annettu ohjeet miten toimii kun minusta aika jättää.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Sama. Vain hautajaissuunnitelma tekemättä.
Minä pääsin siinäkin helpolla, samoin kun jälkeläiseni pääsee, kun ei tule hautajaisia.
Anonyymi kirjoitti:
Minä pääsin siinäkin helpolla, samoin kun jälkeläiseni pääsee, kun ei tule hautajaisia.
No kai sinut tuhkataan tai muutoin haudataan? Valitaan arkku ja tuhkauurna. Paikka johon toivot esim. Tuhkasi sirotelravan taivhaudattavan. Maksetaan hautauskulut.
Nämä kaikki voi kirjata siihen hautajaissuunnitelmaan. Myös sen että toiveesi on ettei esimerkiksi muistotilaisuutta pidetä lainkaan. Tärkeintä on tuoda esiin mikä on sinun tahtosi.- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
No kai sinut tuhkataan tai muutoin haudataan? Valitaan arkku ja tuhkauurna. Paikka johon toivot esim. Tuhkasi sirotelravan taivhaudattavan. Maksetaan hautauskulut.
Nämä kaikki voi kirjata siihen hautajaissuunnitelmaan. Myös sen että toiveesi on ettei esimerkiksi muistotilaisuutta pidetä lainkaan. Tärkeintä on tuoda esiin mikä on sinun tahtosi.Kun nimenomaan ei haudata eikä järjestetä mitään kekkereitäkään. Halvin arkku, ruumis krematorioon, uurnaakaan ei tarvitse kun riittää se krematorion pahviloota millä tuhkat viedään tunturiin ja se loota sitten tyhjänä roskiin , ei siihen sen kummempia suunnitelmia tarvii. Nämä on puhuttu selviksi jo vuosia sitten lapseni kanssa, muilla sukulaisilla ei asiassa ole päätösvaltaa nyt eikä tulevaisuudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Kun nimenomaan ei haudata eikä järjestetä mitään kekkereitäkään. Halvin arkku, ruumis krematorioon, uurnaakaan ei tarvitse kun riittää se krematorion pahviloota millä tuhkat viedään tunturiin ja se loota sitten tyhjänä roskiin , ei siihen sen kummempia suunnitelmia tarvii. Nämä on puhuttu selviksi jo vuosia sitten lapseni kanssa, muilla sukulaisilla ei asiassa ole päätösvaltaa nyt eikä tulevaisuudessa.
No nuo ohjeet voisi kirjoittaa hsutajaissuunnitelmaankin. Jos vaikka omaiset alkaa riitelemään# sinun toiveesi on painavin.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
No nuo ohjeet voisi kirjoittaa hsutajaissuunnitelmaankin. Jos vaikka omaiset alkaa riitelemään# sinun toiveesi on painavin.
Omaiset tietää tahtoni ja myöskin sen että turha alkaa riitelemään. Perittävääkään ei jää muuta kuin vanhat arvottomat rojut irtaimistossa, omaisuutta ei ole.
Anonyymi kirjoitti:
Omaiset tietää tahtoni ja myöskin sen että turha alkaa riitelemään. Perittävääkään ei jää muuta kuin vanhat arvottomat rojut irtaimistossa, omaisuutta ei ole.
Juu mutta ullatuuuus.
Kaukaisemmat omaiset voivat hekin saada riidan aikaiseksi. Pyrkivätohittamaan lähiomaisten tahdon. Tämäkin on nähty😁.- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Juu mutta ullatuuuus.
Kaukaisemmat omaiset voivat hekin saada riidan aikaiseksi. Pyrkivätohittamaan lähiomaisten tahdon. Tämäkin on nähty😁.Meillä ei onneksi ole tuota pelkoa kun tietävät että olen varaton eikä mitään perittävää kenellekään, joten turha mistään riidelläkään.
Anonyymi kirjoitti:
Meillä ei onneksi ole tuota pelkoa kun tietävät että olen varaton eikä mitään perittävää kenellekään, joten turha mistään riidelläkään.
No ei tarvitse olla perittävääkään vaan kiistan voi saada sikaan hautajaisten järjestelyistä. Ei kunnioiteta lähiomaisten järjestelyjä hautajaisten ja muistotilaisuuden suhteen vaan pyritään kävelemään yli. Ikävää alkaa kiistelemään siinä kaiken järjestelyjen ja surun keskellä.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
No ei tarvitse olla perittävääkään vaan kiistan voi saada sikaan hautajaisten järjestelyistä. Ei kunnioiteta lähiomaisten järjestelyjä hautajaisten ja muistotilaisuuden suhteen vaan pyritään kävelemään yli. Ikävää alkaa kiistelemään siinä kaiken järjestelyjen ja surun keskellä.
Lähiomaisia ei montaa ole ja niistä seuraavatkaan ei pidä mitään yhteyttä niin heidän takiaan turha kekkereitäkään järjestää. Julkisesti olen kaikille sanonut että jos ei muista eläessäni niin ei tarvitse muistaa sittenkään kun olen jo tuhkana. Lähiomaisiin lasken vain lapseni perheen ja sisarukseni.
Anonyymi kirjoitti:
Lähiomaisia ei montaa ole ja niistä seuraavatkaan ei pidä mitään yhteyttä niin heidän takiaan turha kekkereitäkään järjestää. Julkisesti olen kaikille sanonut että jos ei muista eläessäni niin ei tarvitse muistaa sittenkään kun olen jo tuhkana. Lähiomaisiin lasken vain lapseni perheen ja sisarukseni.
Nimenomaan😁. Jos kekkerit pienetkin aiotaan pitää vain heidän kesken jotka ovat pitäneet yhteyttä edesmenneeseen siitäkin saattaa ulkopuolelta tulla noottia. Ei lähiomaisuutta muodostu pelkästä sukulaisuussuhteesta ilman kontaktia.
Törkeää tulla ulkopuolelta määräämään miten hautajaiset järjestetään mielestäni.- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Nimenomaan😁. Jos kekkerit pienetkin aiotaan pitää vain heidän kesken jotka ovat pitäneet yhteyttä edesmenneeseen siitäkin saattaa ulkopuolelta tulla noottia. Ei lähiomaisuutta muodostu pelkästä sukulaisuussuhteesta ilman kontaktia.
Törkeää tulla ulkopuolelta määräämään miten hautajaiset järjestetään mielestäni.Niinpä. Siksipä niitä kekkereitä ei pidetä. Minullakin on esim tuntemattomia serkkuja ja pikkuserkkuja isän puolen suvussa joita en ole koskaan edes nähnyt, enkä tiedä tietääkö he edes minusta. Samoin on äidin puolen suvussa pikkuserkkuja joita en ole nähnyt. Meillä ei niitä sukujuhlia ole yleisesti pidetty.
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Siksipä niitä kekkereitä ei pidetä. Minullakin on esim tuntemattomia serkkuja ja pikkuserkkuja isän puolen suvussa joita en ole koskaan edes nähnyt, enkä tiedä tietääkö he edes minusta. Samoin on äidin puolen suvussa pikkuserkkuja joita en ole nähnyt. Meillä ei niitä sukujuhlia ole yleisesti pidetty.
Meillä ne vähät mitä on pidetty minun puoleltani on pidetty edesmenneen sisarusten ja heidän lastensa kesken. Disarusten laoset ja lapsenlapset eivät ole pitäneet mitään yhteyttä edesmenneeseen eivätkä kaikki sisaretkaan. Me katkaisimme kierteen ja järjestimme muistotilaisuuden vain oikeasti läheisille ja otimme älämölön niskaamme.
- Anonyymi
Olen nyt 62-vuotias. Vastustin jyrkästi kaikkea tietokoneistumista aina 46-vuotiaaksi asti. En siihen mennessä ollut koskaan käyttänyt tietokonetta, koska olin jo 1970-luvulla punkrockista omaksunut käsityksen, että tietokoneistuminen tulee johtamaan totaalisen kontrollin yhteiskuntaan ja diktatuuriin. Sitten oli pakko antaa periksi ja ostaa tietokone, kun poikani alkoi tarvita sellaista koulussa. Sittemmin olen hankkinut uudempia koneita ja oppinut kaikenlaista tietokoneen käytöstä, kuten eri käyttöjärjestelmien asentamista, kuvan ja äänen käsittelyä, videoiden muokkaamista, pelejä, tietoturvaohjelmistojen käyttöä ja tietysti pankkien, vakuutusyhtiöiden ym. sovellusten käyttöä. Myös matkapuhelimen eri säätöjen ja sovellusten käyttö on sujuvaa.
- Anonyymi
”Ajantasalla!” Ihan tarpeeksi! Ei vaan romulla näpertäminen ole juttuni. Luetan jollain muulla esim. kaikki terveydenhuollon viestit, kun en itse halua niitä lukea.
- Anonyymi
Monet eivät ole ajan tasalla. Vihamielinen taho käytti suomalaisten nettiin liitettyjä päivittämättömiä ja vanhoja laitteita Nordean palvelunestohyökkäyksissä. Jos kaikilla olisi kaikki ajan tasalla, niin moista ei tapahtuisi.
- Anonyymi
Nuo ovat tuota nuorempaa polvea jotka käyttävät jääkaappeja, pesukoneita, valaisimia, televisioita, lukkoja, valvontakameroita, paahtimia, kahvikoneita, ilmastointi-, jäähdytyslaitteita, ties mitä kytkettynä nettiin. Noita koneita riittää tässä älylaitemaailmassa.
Harvalla vanhemmalla ihmisellä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovat tuota nuorempaa polvea jotka käyttävät jääkaappeja, pesukoneita, valaisimia, televisioita, lukkoja, valvontakameroita, paahtimia, kahvikoneita, ilmastointi-, jäähdytyslaitteita, ties mitä kytkettynä nettiin. Noita koneita riittää tässä älylaitemaailmassa.
Harvalla vanhemmalla ihmisellä on.Jonkinlainen reititinlaite on useimmilla ja vanhoja sellaisia tai päivittämättömiä sellaisia on käytetty palvelunestohyökkäyksissä.
- Anonyymi
Tietokoneen käyttö on ihan ookoo ja tietokonekin kunnossa. Pankkitunnukset on, MObilePayta ei ole. SIjoituksia ei ole, enkä niität tarvitsekaan; turhinta touhua mitä tiedän, elän hetkessä ja käytän rahani nyt, enkä sitku -elämän aikaan.
Kotivakuutus on luonnollisesti, henkivakuutusta ei ole. Terveydenhoito pelaa meillä päin ja se on suht ookoo. - Anonyymi
Se on aivan sama mitä kuoleman jälkeen tapahtuu omaisuudelle ja muille toimille. Kunhan jotenkin elelee vaivattomasti sinne asti. Ei ole oikeastaan mitään järkeä suunnitella miten loppu menee, kunhan jättää sen verran varoja, ettei muut joudu kustantamaan lopputoimia.
- Anonyymi
Se vähän surettaa kun lapseni varmaankin myyvät metsäni, joita olen pitänyt luonnontilassa. Pian kai olen ainoa koko kylässä, jolla on kunnon metsää.
- Anonyymi
Harjoittelen vasta tätä tietokoneen käyttöä, taikka tabletiksihan poikani tätä latuskaa kutsuu. Hän laittoi kirjamerkiksi tämän Suomi sivuston, että pääsen opettelemaan tänne kirjoittamista ja lukemaan muiden kirjoituksia. Olen kirjoittanut päivittäisiä tapahtumia ja sään muutoksia noin neljäkymmentä viisi vuotta, alkuun kynällä ja viimeiset vuodet kirjoituskoneella. Haluaisin kirjoittaa ajatuksiani tietokoneella ja tallentaakin niitä jotenkin. Pojallani vain ei ole riittävästi aikaa, ohjata tälläistä vanhaa hupakko.
Pankkiasioita, enkä muutakaan tunnistusta vaativaa ole vielä uskaltanut kokeilla, siihenkin tarvisi opastusta. On tämä jotenkin monimutkaista opetella näin vanhana, virheitä tulee jatkuvasti kun sormeilee vääriä kuvakkeita ja merkkejä. Kirjoittaminen kyllä sujuu kunhan löytää ensin paikan mihin kirjoittaa. Ehkä tässä vielä jotakin oppii, mutta poika saa kyllä hoitaa pankki ja muut viralliset asiat, ainakin toistaiseksi. - Anonyymi
Tuo mobiili-juttu pitäisi teettää. Pankki sen tekee jos itte ei osaa. Se nopeuttaa asiointia mm. kassoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446