"10.000 mk, joka oli tosi paljon rahaa tuohon aikaan (1983), ihan persaukisella ei ollut siihen varaa, minä olin töissä, jo silloin... tosin tuohon meni puolenvuoden palkka, se mitä jäi käteen"
-Kuukausipalkkasi oli siis noin 1660 markkaa. Missä vaiheessa Microsoft ja IMB alkoivat maksaa sinulle sitä 38 000 markan kuukausipalkkaa?
"Pärjään varsin hyvin tuloillani, tosin hieman pitää vaimoa avittaa"
-Mitä ihmettä? Vaimosi saa tonnin kuussa omaa rahaa, sinä maksat kaiken mutta vaimoasi pitää avittaa hieman? Mihin katosi se vaimon talo Hua Hinista? Entä kookospuisto ja uusi PCX? Minne Navara meni?
"Olen ollut 7-8 vuotta yliopistolla töissä, palkka oli noin 8000 euroa kuukaudessa"
-Olet ollut yliopistolla jossakin hanttihommissa. Ei kouluttamaton saa ikinä tuollaisia kuukausiansioita ja minne ne katosi kaikki ne vuodet Microsoftilla ja IBM:llä ja tietokonekauppiaana ja nuoriso-ohjaajana?
"Minun kulut thaimaassa oli yhteensä vaimoni kanssa noin 1000 euroa kuukaudessa, tai hieman yli, maksoin ne kaikki" Maksoit myös vaimolle vuokraa?
-Eläkkeet yhteensä siis 5000 euroa kuukaudessa ja yhteiset kulut 1000 euroa kuukaudessa? Olisi pitänyt jäädä talteen 480 000 euroa kymmenessä vuodessa rahaa tuolla laskukaavalla. Ei jäänyt, olet vuokralla ja jouduit ottamaan luottokortin.
"Kun c64 tuli markkinoille, asuin sen aikaisen tyttökaverini kanssa yhdessä kotkan keskustassa, olimme kumpikin töissä, ja vapaa ajoilla pelasimme yhdessä winter ja summer gamesiä, tyttöystäväni tykkäisi loderunnerista..."
-No niin se niistä "omatoimisista" DBA- opiskeluista. Pelailua tyttöystävän kanssa.
"Kun pääsin eläkkeelle tai paremmin kuntoutustuelle vuonna 2006, ostin ensimmäisen huipputehokaan koneen, ja viisi huippu peliä"
-Sama meininki siis jatkui eläkkeelläkin. Tietokonepelejä ja vilkas mielikuvitus.
"Isän kanssa merille ja brittiläiseen laivaan
Siellä kaikki veti mua perseeseen
Pysyvästi joku sopeutuu kai siihen vaivaan
Ellei ole uskollinen itselleen
Mä puosun alla parkaisin
Mut luontoni vain karkaisin
Vaik' elämäni oli melko pielessä
Niin vielä vithu pysyi mielessä"
Hieman epäselvää sillisalaattia
3
120
Vastaukset
- Anonyymi
"Eläkkeet yhteensä siis 5000 euroa kuukaudessa ja yhteiset kulut 1000 euroa kuukaudessa? Olisi pitänyt jäädä talteen 480 000 euroa kymmenessä vuodessa rahaa tuolla laskukaavalla. Ei jäänyt, olet vuokralla ja jouduit ottamaan luottokortin."
Eikös toi monta kuukautta toitottanut, miten säästöön jäi 500 dollaria, joka paloi aina seuraavassa kuussa?- Anonyymi
Se oli Toveri Vung Tau Vietnamista, joka taisi olla Pasasen suunnitelma siirtää yksi hahmo lämpimään puhumaan lämpimikseen.
- Anonyymi
Vain yksi mies voi kutsua eläkkeestä kuluvalle kuulle jääneitä satasia säästöksi. Säästöt on sellaisia joita ei nostella hetimiten pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .674057Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503055Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631322990Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3882074Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101186Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111173- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291004- 59986
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110954