Suomessa iso osa kansasta asuu ns. avovankilassa ja koppihoidossa kerrostalo boxissa ja on syrjäytynyt makaamaan petiin pitkin päivää.
Masentaa ja ahdistaa ja harmittaa koko elämä, kuljetaan aneemisina ja flegmaatisina ja pyydetään lääkäriltä psyykenlääkkeitä joiden kanssa mikään ei tunnu miltään.
Sivusta voi seurata kuinka moni muu lähtee aamulla klo 06-07 tienaamaan rahaa töihin.
Kylmä ilmasto ja harmaus masentaa vielä lisää ja yhteiskunta on minä keskeinen, mulla kaikki, sulle ei mitään.
Suvun kokoontumisissa muut kyselee ensin tulotasoa ja perhestatusta ja keskustelut pyörivät saavutusten ympärillä.
Oravanpyörästä tippuneet ovat allapäin ja eivät pääse nousemaan sieltä, koska Suomessa ei saa muuta kuin psyykelääkemyrkytystä köyhille ja työelämästä syrjäytyneille.
Monen mielenterveys on mennyt pelkästään Suomessa asumisessa!!!
5
134
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä mielessä vähän outo juttu, kun on kuitenkin myös heitä, jotka eivät syyttele yhteiskuntaa.
Ihmisestä se on kiinni, miten elämänsä ja olemisensa kokee, toiset pärjäävät, vaikka ei niin hyvin menisikään.
Jos ihminen on herkempi, voisiko sanoa " vaikutteille ", joita esim. yhteiskunnan suunnalta tulee, ja oma psyykkinen olotila heikkenee sen takia, niin taitaisi asiat olla samalla tavalla, vaikka asuisi jossain muualla kuin Suomessa.
Jos ihmisellä ei ole hyvä olla, niin harvoin se on paikasta kiinni. Toki joillakin sekin voi vaikuttaa, asiaa ei voi yleistää, olemme yksilöitä.
( Itse asun kerrostalossa, enkä ole koskaan ajatellut olevani koppihoidossa. Sellaisessakin olen ollut, ja kyllä oma/vuokra kerrostaloasunto on huomattavasti parempi paikka kuin koppi. ) - Anonyymi
Miten sen ottaa?
Jos kuvittelee että jossain muualla eläminen on ruusuilla tanssimista, niin ei kun sinne vaan, mutta jos ne on samanlaisia avovankiloita, niin syy voi olla muussakin kuin suomessa. - Anonyymi
Aloittaja on hyvä ja lähtee muille maille, missä elämä on vapaampaa. Ei ehkä ahdista kerrostalokoti, saat oleilla vapaana yöt ja päivät avoimen taivaan alla puistossa, kadulla, metsässä tai rantahiekalla. Yleensä vieläpä ilmaiseksi. Mikset jo mene?
- Anonyymi
Onnistuin ihan itse elämäni sössimään, se olisi kyllä tapahtunut missä vain olisinkin asunut, täällä Suomessa tai jossain muualla.
Itse tein omat huonot valintani ihan asuinpaikasta riippumatta.
Ja täytyy kyllä myöntää, kun mielenterveys meni, niin Suomessa on suhteellisen hyvä hoito, näinköhän olisi ollut jossain muussa maassa. - Anonyymi
Suomessa on aivan liikaa valittajia, ne tuhoaa ilmapiirin, eikä kukaan enää uskalla yrittää mitään tässä kateellsiten ihmisten maassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1674613Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.392532Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1532201Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k41831Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet331348- 701204
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.711122Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751111En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on391023- 53953