Hei,
Minulla on olohuoneen ikkunalaudoilla useita kasveja ja vaikka olenkin melko kömpelö viherpeukalo, sai ne viihtymään melko hyvin aina siihen saakka, kunnes meille asennettiin ilmalämpöpumppu.
Aluksi ihmettelin, miksi olkkarin kasveista suurin osa alkoi nuupahtaa. Jopa upea ja runsas peikonlehteni otti nokkiinsa ja sen lehden kuivuivat kasaan. Ripsiäisiäkin taisi niihin ilmestyä.
Lähimpänä ilmalämpöpumppua olevat kasvit kuivuivat heti ja siirsin ne sivummalle, mutta ikkunalauta näyttää tosi alastomalta ja typerältä ja haluaisin sijoittaa siihenkin mitä tahansa kasveja.
Onko olemassa kasveja, jotka kestävät päivittäistä lämmintä hönkää? Käytännössähän tuo on kuin niitä jatkuvasti kevyesti pöhöttäisi hiustenkuivaajalla?
Mitä muita vinkkejä kuivaan huoneilmaan olisi nimenomaan kasvien kannalta. Olen sijoittanut vesiastioita kasvien lähelle ja sumuttelen niitä suihkepullolla pari kertaa viikossa. Olisiko syytä hankkia ilmankostuttaja tai joku kiva loriseva koristesuihkulähde?
Mikä kasvi viihtyy kuivassa ja lämpimässä
Anonyymi-ap
0
252
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694771KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1873734- 1793344
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?723144Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502899- 251984
- 241911
- 1771711
- 301676
- 431375