On hyvä, että joku paikkaa renkaan, kun se vuotaa. On hyvä vaihtaa jakohihna autoon ennen kuin moottori rikkoutuu. Ilman sarvia ja hampaita, olemme nyt oikealla tiellä. Kivinen se tulee olemaan, mutta sitä pystyy kulkemaan. Toivottavasti Saksakin selviää enkelinsä kuurista ja saamme kauppasuhteita sinne kohennettua lähivuosina.
Voimme katsoa luottavaisesti tulevaisuuteen
27
165
Vastaukset
Maailman poliittinen taloudellinen tilanne ei anna yhtään hyvää kuvaa, varsin kun Kiina tukee venäjää. Sodissa tapetaan siviilejä varsinaisten kohteiden sijasta, asutuskeskukset muuttuu soraläjiksi.
- Anonyymi
Elämme vuodesta toiseen epävarmoja aikoja, ja kaikki mielenvikaisten Kremlin sotahaukkojen syytä. Aloittivat sodan koska pelkäsivät valtansa menetystä, hajota ja hallitse taktiikkaa.
Antaa päivän mennä, toisen tulla.
Turha meidän on elää huolissaan sellaisesta, mille me ei mitään kuitenkaan voida itse tehdä. Katsellaan vain mitä tuleman pitää vai tuleeko mistään mitään ja eletään omaa elämäämme niinkuin tähänkin asti kaikessa rauhassa.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Turha meidän on elää huolissaan sellaisesta, mille me ei mitään kuitenkaan voida itse tehdä. Katsellaan vain mitä tuleman pitää vai tuleeko mistään mitään ja eletään omaa elämäämme niinkuin tähänkin asti kaikessa rauhassa.En tietenkään murehdi asioita joille ei mitään voi, mut euroopassa epävarmuus on tosiasia Putinin aloitettu sotansa.
- AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
Turha meidän on elää huolissaan sellaisesta, mille me ei mitään kuitenkaan voida itse tehdä. Katsellaan vain mitä tuleman pitää vai tuleeko mistään mitään ja eletään omaa elämäämme niinkuin tähänkin asti kaikessa rauhassa.Kyllä rauhaan on tullut pieni särö.....
Huolta pukkaa.
- Anonyymi
Turtuuko ihminen tunteettomaksi kun syyttömiä siviileitä tapetaan Ukrainassa ja lähi-idässä, en minä ainakaan, kristittynä itseään pitävät olan kohautuksella.
Joka puolella maailmaa on tapettu syyttömiä ihmisiä niin kauan kuin olen elänyt. Arvelisin, että jo ennen syntymäänikin.
Nyt vain on nostettu Lähi-Itä ja Ukraina erityisesti tapetille mediassa. Miksiköhän vain ne?
Muuallakin tapetaan syyttömiä siviilejä.
En aio kulkea murheen murtamana, koska en mitään voi asialle tehdä.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Joka puolella maailmaa on tapettu syyttömiä ihmisiä niin kauan kuin olen elänyt. Arvelisin, että jo ennen syntymäänikin.
Nyt vain on nostettu Lähi-Itä ja Ukraina erityisesti tapetille mediassa. Miksiköhän vain ne?
En aio kulkea murheen murtamana, koska en mitään voi asialle tehdä.Kyllä inhimillinen ihminen tiedostaa voimatta mitään, omasta elämästä ei pysty lopulta päättämään.
Uskonnolla mitään merkitystä kun viattomia surmataan kylmästi muutamien terroristien takia tuhatkertaisesi, Gazan alueella käynnissä etninen kansanmurha. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä inhimillinen ihminen tiedostaa voimatta mitään, omasta elämästä ei pysty lopulta päättämään.
Uskonnolla mitään merkitystä kun viattomia surmataan kylmästi muutamien terroristien takia tuhatkertaisesi, Gazan alueella käynnissä etninen kansanmurha.Terroristit luihusti siviilien seassa, niiden siviilien jotka äänestivät terroristit valtaan Gazassa.
- AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
En aio kulkea murheen murtamana, koska en mitään voi asialle tehdä.Eli sinulle se on se ja sama vaikka viattomia ihmisiä tapetaan, ei se sinua hetkauta?
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinulle se on se ja sama vaikka viattomia ihmisiä tapetaan, ei se sinua hetkauta?
Minkälaisiin konkreettisiin tekoihin se on sinut hetkauttanut muuta kuin siunailemaan Suomi24:n palstalla?
Oletko edes ollut palestiinamarssilla ruutuhuivi harteilla huutamassa juutalaisvastaisia iskulauseita niinkuin muut kunnon äärivasemmistolaiset?- AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
Minkälaisiin konkreettisiin tekoihin se on sinut hetkauttanut muuta kuin siunailemaan Suomi24:n palstalla?
Oletko edes ollut palestiinamarssilla ruutuhuivi harteilla huutamassa juutalaisvastaisia iskulauseita niinkuin muut kunnon äärivasemmistolaiset?Ja sinä annat julkisesti siunauksesi viattomien tappamiselle. Häpeäisit edes.
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä annat julkisesti siunauksesi viattomien tappamiselle. Häpeäisit edes.
En suinkaan antanut siunaustani Hamasin yllättävälle ja provosoimattomalle hyökkäykselle Israeliin, jossa tappoivat tuhansia viattomia siviilejä, naisia ja lapsia, julmalla tavalla ja veivät satoja panttivangeiksi Gazaan.
Mitäköhän niille panttivangeille kuuluu, onko niitä enää hengissäkään.
En anna siunaustani muillekaan terroristiryhmille, joita israelin ympärillä olevissa maissa toimii Iranin ja Venäjän suosiollisella avustuksella.- AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
En suinkaan antanut siunaustani Hamasin yllättävälle ja provosoimattomalle hyökkäykselle Israeliin, jossa tappoivat tuhansia viattomia siviilejä, naisia ja lapsia, julmalla tavalla ja veivät satoja panttivangeiksi Gazaan.
Mitäköhän niille panttivangeille kuuluu, onko niitä enää hengissäkään.
En anna siunaustani muillekaan terroristiryhmille, joita israelin ympärillä olevissa maissa toimii Iranin ja Venäjän suosiollisella avustuksella.Kahdesta miljoonasta Gazan asukkaasta lähes kaikki viattomia siviilejä ja pakolaisia eivät omasta halustaan, alue muistuttaa natsi saksan keskitysleiriä. Helpoin tapa lopettaa kidutus ja kärsimys kerralla pudottaa ydinpommi.
Anonyymi kirjoitti:
Kahdesta miljoonasta Gazan asukkaasta lähes kaikki viattomia siviilejä ja pakolaisia eivät omasta halustaan, alue muistuttaa natsi saksan keskitysleiriä. Helpoin tapa lopettaa kidutus ja kärsimys kerralla pudottaa ydinpommi.
Ja mistähän se johtuu.
Olisko aluetta hallitsevilla Hamasin terroristeilla mitään osuutta asiaan.- AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
Ja mistähän se johtuu.
Olisko aluetta hallitsevilla Hamasin terroristeilla mitään osuutta asiaan.Kyllä vähänkin asiaa tuntevat ovat perillä mistä on kysymys ja mistä alueen riidat saivat alkunsa. Alkuperäiset asukkaat eivät halunneet juutalaisia alueelle 1948 siinä on syy levottomuuksiin, väitätkö että jumala antoi luvan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kahdesta miljoonasta Gazan asukkaasta lähes kaikki viattomia siviilejä ja pakolaisia eivät omasta halustaan, alue muistuttaa natsi saksan keskitysleiriä. Helpoin tapa lopettaa kidutus ja kärsimys kerralla pudottaa ydinpommi.
Sitä saa mitä tilaa.
7.10.2023
https://yle.fi/a/74-20054100 Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vähänkin asiaa tuntevat ovat perillä mistä on kysymys ja mistä alueen riidat saivat alkunsa. Alkuperäiset asukkaat eivät halunneet juutalaisia alueelle 1948 siinä on syy levottomuuksiin, väitätkö että jumala antoi luvan.
Eiköhän siihen YK antanut luvan, että israelilaiset saivat muuttaa alkuperäisille alueilleen, joita palestiinalaiset olivat väliaikaisesti asuttaneet.
- AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
Eiköhän siihen YK antanut luvan, että israelilaiset saivat muuttaa alkuperäisille alueilleen, joita palestiinalaiset olivat väliaikaisesti asuttaneet.
2000 vuotta väliaikaisesti, maasta johon Mooses johdatti joka oli jo asuttu. Britit sen hyväksyi hallittuaan kolonialismin avulla aluetta.
Muutama miljoona olisi ollut helppo asuttaa yhdysvaltoihin valtio joka itse syntyi valkoinen herra ylivalta riistoon, orjatyövoimaan afrikasta hajota hallitse.
- Anonyymi
Hallitus silottaa tietä rikkaille. Muille se tarjoaa kurjuutta tulevaisuudessakin.
Uskooko joku vielä hallituksen valheisiin ? Ei tästä mikään parane.
"Ei kahta sanaa", etteikö kaikki menisi aina vain huonompaan suuntaan.
Hallituksen valheet korkeintaan kuivasti naurattavat enää.- AnonyymiUUSI
Hallitus tekee mitä on tehtävä, ja suunta on parempaan kunhan rutisijat ymmärtäis et asiat ei muutu päivässä tai viikossa.
- Anonyymi
Sodan jälkeen tulevaisuus ei ole koskaan ollut näin epävarma kuin nyt,
varsinkin, kun meillä on kykenemätön hallitus, joka ei selviä tehtävästään
eikä yritäkään muuta kuin vohkia valtion yhteistä omaisuutta yksityissektorille.
Hallitus on Unkarin tiellä. Se ei tiedä hyvää kansalaisille.- AnonyymiUUSI
Jokaisen pitäisi itse tehdä elämälleen se mitä on tehtävissä. Vaikeat ajat on edessä. Varsinkin siksi, että taloudessa ei ole mitään puskureita käytettävissä. Rutisemalla ja toisia syyllistämällä asiat eivät kuitenkaan parane.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen pitäisi itse tehdä elämälleen se mitä on tehtävissä. Vaikeat ajat on edessä. Varsinkin siksi, että taloudessa ei ole mitään puskureita käytettävissä. Rutisemalla ja toisia syyllistämällä asiat eivät kuitenkaan parane.
Se on just noin, kitisemällä joka päivä tekee haittaa itselleen, ja se ei auta ketään.
- AnonyymiUUSI
Minä kyllä murehdin sotaa vaikka en sille itse mitään voikaan. On ennenkin näillä palstoilla vatvottu murehtimista, ei voi mitään jos murehtii.
Joku kirjoitti varovasti, on tullut rauhaan pikku särö. Niin on tullut.
En syytä ketään. Jokaiseen katastrofiin on syy. Toiset ovat tahallisia (Putin, Hamas), toisia ei voi ennustaa.
Suomi fi -sivulle on tullut varautumisohjeet kriisin varalle. Ei vain sodan vaan monen muunkin pölläytyksen. Keskityin osioon, miten voisin olla avuksi. Tässä vaiheessa on usko itseen niin korkealla että selviän kuntoni ja järkeni puolesta itse ja voin vielä auttaa muita.
Huolestumisestani huolimatta Toivoa kaaoksen keskellä siis omaan - onnekseni. Jos olisi valtaa, tarjoaisin saman tunteen muillekin. - AnonyymiUUSI
Mutta kukaan ei halua vaihtaa sähköauton ajoakkua jos on ajanut kivistä tietä ja akkuun on tullut kiveniskemä ja se saa tuomion että se pitää vaihtaa.
Kivistä tietä ajanut on itse syyllinen ja hänet kivitettäköön mutta kuka voi heittää ensimmäisen kiven?- AnonyymiUUSI
Hyvä esimerkki /vertaus tilanteesta, jossa eivät pelkät puheet riitä. Olisiko Suomi nyt tuo ajoakku, joka pitkään on seilannut tuurilla lähes ”ajopuuna”. Osittain piilossa punnan alla. Nyt se pitäisi saada rantaan tai ainakin pois väylältä monestakin syystä, koska joka päivä siihen on monet vaarassa törmätä. Nyt tarvitaan viisautta yli poliittisten puheiden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1127330- 475286
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa572979Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72463Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101488Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1921359Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921083Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3111020Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?226963Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896