Nyt on ratkaisu tehty, ja onniteltu voittajaperhettä.
Kilpailun kodit olivat valoisia, kauniita ja moderneja.
Minä vain en vaihtaisi omaani näihin kauniisiin koteihin.
Minä elän ja asun kodissani epäjärjestykseni keskellä.
Monessa kilpailun kodissa koko asuintila oli samaa aluetta ilman väliseiniä. Ulko- ovelta näkee asunnon peräseinään asti, jossa sijaitsee musta keittiön kaapisto. Minun kodissani on esineitä pöydillä ja kaapeilla. Keittiön työtasoille unohtuu kulhoja, mustalla hellan kannella kattilan pohjan jälki. Mustassa pinnassa näkyy kaikki tahrat.
Ruokaa tehdessäni hukkaan kauhat ja veitset. En osaa viedä mennessäni ja tuoda tullessani. Olohuoneessa on pöydällä pikkutavaraa, villatakki tuolin karmilla, lukematon posti, jne. Ei minun kotini ole esittelykelponen joka hetki. Ihanaa vetäistä kyökin ovi kiinni kun ovikello soi.
Näissä edustuskodeissa joutuu joku siivoamaan koko ajan. Ikkunanverhotkin puuttuvat. Epäjärjestyksen rekisteröi jokainen ohikulkijakin.
Minä en sopisi noin hienoihin puitteisiin. Otan elämisen rennosti.
Mkr.
Suomen kaunein koti.
8
135
Vastaukset
- Anonyymi
Mikäli kattilasta jää jälki hellalle, niin se kertoo sen, että kattilan pohja on likainen.
- Anonyymi
Se on hyvä huomio.
- Anonyymi
Rennosti noissakin kodeissa eletään, ne oli vaan stailattu ja siivottu kilpailua varten. Paikkojen likaisuus ja sotku ei ole rentoutta vaan laiskuutta .
- Anonyymi
Sekaisuus ja likaisuus eivät kulje käsikädessä liioin
- Anonyymi
Minun oaras ystäväni oli kuten sinä , vähän siellä sun täällä tavaroita , mutta missään en ole viihtynyt koskaan niin hyvin kun hänen luonaan , saatoin nukahtaa sohvalle sillä aikaa kun hän laittoi ruokaa koska seillä oli niin rauhallista oloa. Kun heräsin niin päälläni oli filtti, ihana ystäväni oli sen laittanut siihen ettei tulisi kylmä nukkuessa.joten minä en ole koskaan saanut missään sellaista rauhan tunnetta kun juuri hänen luonaan , viis veisasin tavaroista se oli koti missä asuttiin eikä esittely koti , siellä viihtyi aina. Äenää ei ystäväni ole elossa mutta monet kauniit muistot hänestä sydämmessä .
- Anonyymi
Helppoa siivota, kuin ei ole krääsää joka paikka täynnä.
Kauniita koteja kaikki valitut, mutta en omaani vaihtaisi niihin.
Oman mielen mukainen koti, minkä on ihan oman makunsa mukaan laittanut, tuntuu myös lämpimältä ja kodikkaalta.
En mitään uutta suurempaa halua kotiini, samoilla huonekaluilla saan ilmeen vaihtumaan niiden paikka vaihtamalla ja taas on tyydytystä tarjolla.
Valkeat paljaat seinät tuovat sairaalan mieleen ja taas liika kirjavuus tekee levottoman olon.
Mukavia kestäviä huonekaluja olen aikoinaan hankkinut ja niiden paikka vaihdellen uusilta tuntuvat, rahaa en näillä kymmenillä kotiini suuremmin enää laita, omin käsin tehtyjä tekstiilejä, tyynyjä, liinoja, sun muuta, niillä kotiani elävöitän.
Kauniit kodit useinkin on jonkun sisustajan suunnittelemia ja en voisi kuvitella sellaista omaan kotiini, itse kaiken tahdon päässäni suunnitella ja toteuttaa.
Mutta niinhän se on, makuja on monenlaisia ja jokainen kotinsa laittaa siihen kuntoon, että itse viihtyy.
Koti on turvapaikka maailman myrskyille.
Ohjelma tulee uusintoina niin usein, että muutama osa osuu aina silmiin, kokonaisuudesta minulla ei ole täysin käsitystä. Koko formaatti on outo, miten kotejaan voi asettaa julkiseen pudotuspeliin - joskus jopa epäilyttää, ovatko myyntimainoksia. Erilaiset sarjat vähän auttavat vertailua, loppukilpailussa oli sitten sarjojen parhaat, hyvin erityyppiset rakennukset maaseutu- ja kaupunkiympäristöissä. Itseänikin miellytti eniten voittajakoti veden äärellä, valoisa, raikas ja toimiva, silti kodikas ja juuri tälle perheelle suunniteltu ja rakennettu. Minua viehättää myös tietty vähäeleisyys ja rauhallisuus , tilan ja valon tuntu, ei liikaa tavaraa ja somisteita esillä. Monet vanhoista taloista itse remontoidut kodit olivat kyllä persoonallisia, joissakin oli kunnioitettu talon alkuperäisyyttä, mutta monenkirjavia ratkaisuja näki, omaan makuunsa ja tarpeisiinsa tietenkin sopivia.
Ohjelman yhteydessä oli myös Lallukan taiteilijakodin esittelyä, mukavaa oli kuunnella näyttelijä Anja Pohjolan kertomaa hänen ja miehensä elämästä, koti täynnä rakkaita muistoja uralta ja avioliiton ajalta. Sijainti on ihanteellinen ja hyvin haluttu Helsingin keskustassa vehmaan puiston äärellä. Vaikka se on vuokrakoti, kodin henki tuntui vahvana ja talon asukkailla on vahva yhteishenki.
Oma kotimme on toiveittemme mukaan rakennettu, ammattisuunnittelua käytetty niin sisätiloissa kuin puutarhan perustamisessa. Tilaa on kahdelle "liikaa", mutta se on toimivaa ja helppohoista. En kaipaa juurikaan isompaa vaihtelua, huonekalutkin ovat tainneet juurtua paikoilleen, mutta saahan kukilla ja tekstiileillä vaihtelua ja väriä. Kirjatkin ovat hyllyissään kaunista eloisaa pintaa, tietysti lukemista varten ovat hankittu aikojen kuluessa. "Punaisen maton paikka" on meillä nyt takan edus, myös keittiön ison pöydän ääressä etelänpuoleisessa valoisassa erkkerissä ja kirjaston nurkan lukutuolista löydämme itsemme usein. Koko puutarha on rakas, siinä oman käden jälki ja kasvun ihme näkyy. Harras toive on, että tässä saisimme viettää loppuikämme, vaikka avustettuinakin. Onneksi lasten perheet asuvat muutamankymmenen kilometrin säteellä ja palvelutkin kohtuullisen lähellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268