Ethernet kaapelin korvaaminen wifillä

Anonyymi-ap

Olisi yksi laite jossa on vain Ethernet portti. Kaapelin veto sille on liian hankalaa joten pitäisi löytää joku keino millä sen saisi helposti (ja halvalla) wifi-verkkoon.

14

367

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko kyseessä kannettava tai pöytäkone?

• Anonyymi

Jotain tämmöistäkö kaipaat?
      https://iogear.com/products/gwu637

• Anonyymi

Taitaa olla antiikkinen kapine, nykyään ei juuri ole laitetta, missä ei wifiä ole, jos niissä yleensä on verkkomahdollisuus.
      Wifi ei tarvitse mitään porttia, se on sisään rakennettu jo kaikkiin leluihin, jopa kameroihin.
      Katso tarkemmin ohjelmistoon.

• Anonyymi

Itellä on testikoneena Lenovo M900 minipc, niin ei tuossa ole sisäänrakennettua wi-fi:ä. Paikka emolevyssä tuolle kyllä on ja kotelossa on paikka antennille.

• Anonyymi

vaikkapa tällainen 22,9€
      TP-LINK TL-WA850RE WLAN -verkon vahvistin 802.11N 300Mbps

• Anonyymi

Hitaahko Wifi5 laite.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitaahko Wifi5 laite.

Mikäli tarve on saada langaton yhteys, niin kyllä se tuollakin onnistuu. Epäilen, että alkuperäisessä tapauksessa kyse on jostain vanhemmasta laitteesta, niin sellaiseen ei kannata kaikkein uusinta palikkaa lykätä kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitaahko Wifi5 laite.

<joku keino millä sen saisi helposti (ja halvalla) wifi-verkkoon.
        Kerro nopeampi ja halvempi ja parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<joku keino millä sen saisi helposti (ja halvalla) wifi-verkkoon.
        Kerro nopeampi ja halvempi ja parempi.

Tuosta halvempi on ainoastaan kaikkein pienimmät USB-porttiin käyvät nanoadapterit, tosin niiden kuuluvuus on sit mitä on. USB-porttisen WLAN-adapterin hinnat pyörivät 20-40€:n välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta halvempi on ainoastaan kaikkein pienimmät USB-porttiin käyvät nanoadapterit, tosin niiden kuuluvuus on sit mitä on. USB-porttisen WLAN-adapterin hinnat pyörivät 20-40€:n välillä.

<Olisi yksi laite jossa on vain Ethernet portti.
        Mitenkä tuohon kytketään USB-portti adapteri?

• Anonyymi

Ostin juuri kaksi A-Link RoadRunner24:sta 3€:lla. Siinä on WDS-toiminto(Wireless Distribution System), jolla laitteet saa paritettua yhteen. Eli toisen purkin kiikuttaa sinne laitteen viereen ja vetää ethernet-piuhalla kiinni.
      Tuo muuten toimii TeleWell:in 510:n kanssa yhteen - niissä on sama WDS-toteutus joten jos vanha adsl-purkki löytyy nurkista.. em. laite tosin on paljon hankalampi konfiguroida, kun A-Link:ssä se on lähinnä rasti ruutuun.

• Anonyymi

Ihan täysiä romuja nuo. Mitä oikeasti teet noin vanhoilla ADSL-purkeilla? Ihan tiedoksi vaan, että WDS on yksi heikoimmin salattuja langattoman verkon paritustekniikoita. Yleinen suositus on käyttää vähintään WPA2:sta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan täysiä romuja nuo. Mitä oikeasti teet noin vanhoilla ADSL-purkeilla? Ihan tiedoksi vaan, että WDS on yksi heikoimmin salattuja langattoman verkon paritustekniikoita. Yleinen suositus on käyttää vähintään WPA2:sta.

Ihan vaan tiedoksi, että WDS käyttää salaukseen sitä samaa avainta, jonka määrittelit: Molemmissa purkeissa on oltava sama salaus: Eli jos käytät WPA2:sta, asetat sen molempiin laitteisiin - muuten yhteys ei toimi. Tietysti jos jättää tyhmyyttään salauksen määrittämättä voi WDS-yhteyskin olla salaamaton.

• Anonyymi

Osta modeemi jossa on wifi yhteys, mulla on tehty tuo jo ajat sitten ehernet on vain varalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1580
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      104
      793
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      598
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      128
      561
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe