Tohtiiko nykypäivänä mennä ulkona kadulla puhumaan tuntemattomille ihmisille?
Ulkona puhuminen
7
70
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan hyvin tuntemattomille voi puhua. Ehkä vähän kannattaa katsoa, minkälainen ihminen siinä kohdalla sattuu olemaan.
Mutta yleisesti, ventovieras alkaa juttelemaan, jos hän haluaa. Jotkut voi kääntyä pois tai astua kauemmas. Jos joku osoittaa selkeästi, ettei halua jutella, on parempi olla sitten hiljaa hänen kohdallaan.
Itse olen huomannut, että kyllä suurin osa ihmisistä alkaa juttelemaan ihan mielellään.
Se on yksi tapa tutustua ihmisiin, että juttelee heille. Ei kaikista kavereita saa, eikä kai se ole tarkoituskaan, toisesta voi tulla sellainen hyvän päivän tuttu, moikataan kun tavataan. - Anonyymi
Tohtiiko vai ei? Riippuu tietysti paikasta ja jutuista, mitä aikoisit jutella.
Yleensä toisen valmiutta ajatustenvaihtoon voi kokeilla vaikkapa mainitsemalla jotain säästä, varsinkin jos on jotain erikoista.
Pääkaupunkiseudulla ventovieraan kanssa on hyvä olla varovainen. En alkaisi jutella, jos ei ole oikeaa asiaa, yleensä ei ole. Nenilleen voi silti saada, vaikka olisi asiaakin. - Anonyymi
Miksi ulkona kadulla pitäisi mennä puhuttamaan ketään tuntematonta? Ei kuulu tapoihin!
- Anonyymi
Ei kenenkään tarvitse mennä, jos ei halua. Jokainen voi ihan itse päättää, jutteleeko ventovieraalle vai ei.
En itsekään ala juttelemaan vastaantuleville ihmisille, mutta esim. jossain jonotus-/odotustilanteessa saatan sanoa jotain, liikennevälineissä, kaupassa.
On monia paikkoja, joissa on toisilleen vieraita ihmisiä samaan aikaan, eikä mikään estä sanomasta jotain, jos niin haluaa tehdä.
Monesti itse alan juttelemaan, mutta usein on kyllä alettu minullekin puhumaan, jommin kummin päin.
Jokaisella on toki omat tapansa, ja niin saa ollakin.
Minulla on tapana heittää tilannehuumoria ja niistä keskustelut alkavat arjessa.
Liian usein tulee vastaan tilanne, johon oma huumori ei sopisi. Siispä pistän epäsopivissa tapauksissa hymyn pyllyyn.
Aina ei tietenkään tee mieli keskustella ja omat letkautukset käyvät itselleni myös vähän tahottoman raskaaksi, kun ei jaksa kehonkielellä kommunikoida tai oikealla äänen sävyllä letkauttaa.- Anonyymi
Voihan sitä tuntematomille puhua, ei se ole rikollista.
Yhden iäkkään rouvan kanssa olen silloin tällöin puhunut, kun kaupungilla ollaan satuttu vastaan tulemaan.
Kaikki sai alkunsa kaupan pyörätelineillä, kun tuli puheeksi teideen liukkaus ja käyttääkö pyörässä nastarenkaita.
En edes tunne tätä rouvaa sen tarkemmin, mutta tervehditty on ja jotain puhutu, kun on vastaan tultu, tosin rouvan liikkumiskunto on jo niin huono, ettei ole enää näkynyt kohta vuoteen.
Kerran tuli kaupungissa kaksi tuntematonta naista, jotka tervehtivät ja toivottivat muistaakseni hyvää päivänjatkoa, kyllä siinä tuli ihan hyvä mieli, eikä ollut negatiivinen asia, harvoin kukaan tuntematon kaupungilla tervehtii. - AnonyymiUUSI
Minä asun lähiössä ja aika usein tervehdin myös tuntemattomia, kun ulkona kuljen.
Monet vastaavat tervehdykseen.
Koskaan ei voi tietää, kun joku saattaa olla hyvinkin yksinäinen ihminen, ja voi ilahtua siitä, kun hänelle sanoo jotakin.
On tullut juttua ihmisten kanssa jopa lyhyellä hissimatkallakin. Yhden rouvan kanssa alettiin puhumaan hississä, kun hän oli ostanut uuden kahvinkeittimen alennuksella. Juttu jatkui vielä kadullakin vähän aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492729Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292511- 572501
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971885- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61156