Paojonko ilmaosta sähköä tekevät paneelit maksaa

Anonyymi-ap

Ne maksaa 15 000e

Ja sähkä saat kesällä päivin muuloin ette saa

Eikä silloinkaan kun eniten sitä tarvite ja seon kaleinta elikkä talvella ja kesäöisin kun ladataan sähköautoo.

Päivällä olaan töissä eikä mahdollista ladata autoo ilmaosski

Paneeli pena
Petetty

14

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

16 paneelia yht. 6,6 kWp ja invertteri maksavat asennuksineen Oomilla n. 9 000 €. Kotitalousvähennykseen menee työn osuus, n. 3-4 k€.

• Anonyymi

4,8 kWp järjestelmä
      12 paneelia + Fronius invertteri 6100 € + työt 1400 €.

• Anonyymi

Aikas kalliita paljonkos niillä saa sähkö, menekö nyt myyntiin paljonkin .

Olikos kantaavaa.

Onnekis on rahaa maksaa sähkölasku

• Anonyymi

Järjestelmä on 2 v ikäinen ja tuottoa tullut yhteensä 7895 kWh. Omaan käyttöön siitä ~80%. Jos laskisi, että omaan käyttöön on mennyt 6000 kWh, niin rahaa on säästynyt 6000 kWh x (10 c energia + 5 c siirto) eli 900 € luokkaa parissa vuodessa.
        En sanoisi ihan onnettomaksi sijoitukseksi, huonompiakin olen tehnyt...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järjestelmä on 2 v ikäinen ja tuottoa tullut yhteensä 7895 kWh. Omaan käyttöön siitä ~80%. Jos laskisi, että omaan käyttöön on mennyt 6000 kWh, niin rahaa on säästynyt 6000 kWh x (10 c energia 5 c siirto) eli 900 € luokkaa parissa vuodessa.

Niin paljonko sijoitit ennen kuin säästi 2 vuodessa 900e

Senhän se huitaa 300-450,e buidessa 15 000e sijoituksella

Inbertterimuusitaann10 vuoden välein 3500e

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järjestelmä on 2 v ikäinen ja tuottoa tullut yhteensä 7895 kWh. Omaan käyttöön siitä ~80%. Jos laskisi, että omaan käyttöön on mennyt 6000 kWh, niin rahaa on säästynyt 6000 kWh x (10 c energia 5 c siirto) eli 900 € luokkaa parissa vuodessa.

Niin et kertonut paljonko paneelit maksoi vaimsaito ilmaosekis kansan maksamana yritytuella tai maataloustuella kun et mainitse hintaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin paljonko sijoitit ennen kuin säästi 2 vuodessa 900e

Senhän se huitaa 300-450,e buidessa 15 000e sijoituksella

Inbertterimuusitaann10 vuoden välein 3500e

Kuten aiemmin kirjoitin, 12 paneelia + Fronius 5.0 Symo invertteri maksoivat töineen ja nostimen vuokrineen yhteensä 7500 €.
        Jos invertteri pitää joskus uusia, niin tämän päivän hinta on 1690 €. Vaihtoon menee tunti töitä, sanoi naapurin sähkäri. https://www.aurinkopaneelikauppa.fi/Fronius-Symo-5

• Anonyymi

Etkö voisi lopettaa turhan kirjoittelun jo viimein! ÄLÄ KIRJOITA ÄLÄ PYYDÄN

• Anonyymi

Pakkomielle, kun pää on pipi 💀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkomielle, kun pää on pipi 💀

🪲🪲🪲🪲🪲🪲🪲🪲🪲🐜🕷️🍸🏃⚒️🏃🧤🦪
        Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itselle omisikaan. Anteeksi pyydän. En vihaa sinua, tykkään vain. Se tykkääminen vaan ilmeisesti näyttäytyy mulla näin.

• Anonyymi

Koneiden ja laitteiden korotetut poistot verovuosina 2020-2023
      Avainsanat:

Menon vähennyskelpoisuus Elinkeinoverotus Maatalousverotus Verohallinnon ohjeet
      Tämä on vanha versioVersiohistoriaKatso uusin versio
      Antopäivä28.2.2020DiaarinumeroVH/48/00.01.00/2020Voimassaolo28.2.2020 - 18.4.2021ValtuutussäännösLaki Verohallinnosta (503/2010) 2 § 2 momentti
      Ohjeessa käsitellään koneiden, kaluston ja muun niihin verrattavan irtaimen käyttöomaisuuden korotetuista poistoista verovuosina 2020-2023 annetun lain soveltamista.

Korotettujen poistojen ilmoittamista tuloveroilmoituksella käsitellään lomakkeen 62 täyttöohjeessa.

Ohjetta on päivitetty 23.12.2020. Lukuun 2.1 on lisätty uusi esimerkki. Lisäksi lukua 2.2 on täydennetty niin sanottuja esittelyautoja koskevalla kannanotolla.

Ohjetta on päivitetty 5.6.2020. Lukuun 2.1 on lisätty kaksi uutta esimerkkiä. Lisäksi luvun 3 hyllypoistoja ja poistojen aloitusajankohtaa koskevia kannanottoa on täsmennetty.

1 Johdanto
      Elinkeinotulon verottamisesta annetun lain (EVL, elinkeinoverolaki) 30 §:n mukaan koneiden, kaluston ja muun niihin verrattavan irtaimen käyttöomaisuuden verovuoden poiston suuruus saa olla enintään 25 prosenttia menojäännöksestä. Vastaavasti maatilatalouden tuloverolain (MVL) 8 §:n mukaan koneiden, kaluston ja laitteiden verovuoden poiston suuruus saa olla enintään 25 prosenttia menojäännöksestä.

Korotettujen poistojen tekemisestä säädetään koneiden, kaluston ja muun niihin verrattavan irtaimen käyttöomaisuuden korotetuista poistoista verovuosina 2020-2023 annetussa laissa (1572/2019, jäljempänä tässä ohjeessa laki). Lain perusteella verovelvollinen saa tehdä lain soveltamisedellytysten täyttyessä EVL 30 §:n ja MVL 8 §:n soveltamisalaan kuuluvien koneiden, kaluston ja muun niihin verrattavan irtaimen käyttöomaisuuden (jäljempänä myös koneet ja laitteet) hankintamenoista säännönmukaiseen poistoon verrattuna enintään kaksinkertaisen poiston. Laki on tullut voimaan 1.1.2020, ja sitä sovelletaan verovuosilta 2020-2023 toimitettavissa verotuksissa.

Korotettuja poistoja koskevia veronhuojennuslakeja on ollut voimassa myös aiemmin. Verovuosia 2020-2023 koskevan lain soveltamisala poikkeaa kuitenkin aiempien veronhuojennuslakien soveltamisalasta siten, että oikeus korotettujen poistojen tekemiseen koskee vain koneita ja laitteita. Korotettuja poistoja ei siten voi verovuosina 2020-2023 tehdä rakennuksista. Verovuosia 2020-2023 koskevan lain soveltamisala ei rajoitu aiempien veronhuojennuslakien tapaan pelkästään tuotannollisessa toiminnassa käytettävään käyttöomaisuuteen, vaan korotetut poistot voi tehdä myös esimerkiksi palveluiden tuottamista varten hankitusta koneesta tai laitteesta. Lisäksi korotetut poistot voi tehdä enintään neljänä verovuonna aiempien veronhuojennuslakien kahden vuoden sijaan.

Korotetun poiston voivat tehdä lain soveltamisalaan kuuluvasta koneesta tai laitteesta kaikki elinkeinotoimintaa tai maataloutta harjoittavat verovelvolliset, kuten liikkeen- ja ammatinharjoittajat, avoimet yhtiöt, kommandiittiyhtiöt ja yhteisöt.☎️📞☎️📞☎️📞☎️📞☎️📞☎️🎭📺📻🎙️🎛️🎻🖍️🀄🖌️🎨🎛️📽️📹🪗🎩🎷🎷🎧

• Anonyymi

Vielä tänäkin päivänä 26.11.2024 paneelit tuotti talooni sähköä ja se tuntuu hyvältä ! Ei paljon sähköä mutta muutaman tunnin ajalla n klo 10- no nyt on kello 15 ja vielä viimeisiä kymmeniä watteja tulee kokoajan mutta pian loppuu ai että valopaneelit on kivoja! Kevään tullen laitan hieman lisää eri suuntaan ja maahan pystyyn telineelle.

• Anonyymi

Ai jai tänä pimeänä päivänä vain 0,4kWh ! Noh sekin on kotiinpäin hmm 7-8centtiä tuotti paneelit. Silti hyvä mieli :-) Omat maksetut paneelit.

• Anonyymi

2,5kWh 28.11 tuotto puhdasta tuloa karkeasti 0,5€ olen no en tyytväinen mutta tuottoa se on tuokin eikä tarvinnut tuosta maksaa. Vai mitö miltä on pltsan härikö??

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe