Nastarenkaat liukuvat asvaltilla

Anonyymi-ap

Kaarteessa rengas ikäänkuin vierii sivuttain nastojen varassa.
Olen ajanut vain yksillä hyvillä nastarenkailla. Ne ovat Goodyear ultra grip.
Muissa on surkea pito ja valtava melu.

7

191

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa kokeilla nykyisiä nastarenkaita, niiden nastat on nykyään niin pieniä ja syvällä, ettei ne enää kanna autoa, kuten joskus muinoin jota aikaa taidat muistella?

• Anonyymi

Olisiko aika ostaa 2000-luvulla valmistettu auto?

• Anonyymi

Kannattaa lukea uusia talvirengas testejä, siellä ajetaan ja testataan pitoa myös kuivalla ja märällä asfaltilla.

• Anonyymi

Toimii laakerin tavoin, alumiini ja kraniitti.🌚

• Anonyymi

Unohdit, että nastojen kärki on kovametallia ja se raapii tienpintaa.

• Ehkä kannattaisi julkaista sellainen varoitus, missä varoitetaan ajamasta talvella kuivalla asvaltilla kuin kesäkelillä, märällä asvaltilla vielä varovaisemmin.

Mutta eikö se ole aika ilmiselvää muutenkin? Toisaalta on ilmoituksia sähkön siirtolinjojen mastojen luona "Hengenvaara! Korkea jännite."

Ehkä ei...

• Anonyymi

Tuo sivuttaisliukumisen ääni on turvallisuuden ääni. Siitä kuski tietää, että nastarenkaat ovat lähellä pidon menetystä. Tuo ääni alkaa hieman ennen kuin luistonesto joutuu puuttumaan peliin, joten äänen ymmärtävä kuski tietää höllätä nopeutta ennen kuin auton automatiikka tekee sen viimen hetkellä.
      Kitkarenkaista tuollainen ennakkovaroitus valitettavasti puuttuu, josta syystä esimerkiksi motarin rampin kaarteissa tulee ajettua kitkarenkaisella autolla huomattavasti hitaammin kuin nastarenkaisella. Ei niin, että se sivuttaispito olisi oikeasti kitkarenkaalla paljon kehnompi, useimmilla talvikeleillä, mutta varoitusäänen puute ja sitä seuraava äkillinen pidon menetys ovat vain ikävä juttu.
      Tietysti nastarenkailla tulee tiukassa kaarteessa aina kasvavaa ääntä, kun pientä nastojen liukumista esiintyy kuivalla asfaltillakin, mutta se ääni ei ole ihan sama mitä tarkoitan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      201
      2076
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      158
      1412
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1051
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      917
    5. 58
      898
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      813
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      71
      813
    8. 93
      777
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      697
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      666
    Aihe